Anonym bruker Skrevet 22. februar 2023 #1 Del Skrevet 22. februar 2023 Dette er en kollega som hele tiden skal fremheve meg, og det gjelder både mtp oppgaver og meninger samt kunnskap jeg skal ha. Eksempler er stadig at jeg bør ta den oppgaven siden jeg er best egnet eller at de må høre min mening om noe vi snakker om. Jeg har sagt fra to ganger i det siste at han må slutte med det, for de andre føler det irriterende og anmassende, og de begynner å bli ironiske og også spydige på min bekostning. Jeg har også svart at jeg har andre oppgaver og en av de andre kan den like godt. Jeg har svart at jeg ikke har noen bestemt mening eller kan noe særlig om tema, men da blir det nøtt med ironi igjen, eller at selvsagt har jeg en mening. Jeg er lei den psykopatoppførselen hans, og vet ikke hvordan jeg skal stoppe det. Har også drøftet det med leder, men hun ser ikke hva hun kan gjøre med dette. Så hva ville dere gjort her? Anonymkode: f7743...db5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438258-han-driver-og-gj%C3%B8r-meg-mislikt-og-upopul%C3%A6r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2023 #2 Del Skrevet 22. februar 2023 Ingen? Anonymkode: f7743...db5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438258-han-driver-og-gj%C3%B8r-meg-mislikt-og-upopul%C3%A6r/#findComment-149918631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostepop123 Skrevet 22. februar 2023 #3 Del Skrevet 22. februar 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Ingen? Anonymkode: f7743...db5 Jeg synes det er drøyt å kalle det psykopatoppførsel. Dersom disse ordene kommer fra hans munn er det også ham som må ta ansvar for dem, ikke du. Det er veldig rart om ikke de andre kollegaene dine forstår at det ikke er du selv som sier dette, og om de blir spydige på din bekostning er det veldig merkelig. Jeg ville tatt det når det kommer, slik det ser ut som du allerede gjør, men vær tydelig og ryddig. F.eks.: Nei, dette har ikke jeg noen bestemt mening om. Eller: Vi er mange her med akkurat den kompetansen, hvorfor tenker du at jeg er best egnet? Det gjelder å ikke gjøre seg til offer for spydigheter fra hverken den ene eller den andre, men stå trygt i ditt. Men, lurer jeg på, kan det være at han er oppriktig, og tenker du faktisk er best egnet, eller har argumenter det er verdt å høre på? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438258-han-driver-og-gj%C3%B8r-meg-mislikt-og-upopul%C3%A6r/#findComment-149918638 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2023 #4 Del Skrevet 22. februar 2023 Jeg lurer på hva slags plass du jobber på dersom kollegaene dine er så umodne at de tillater seg å bli spydige fordi noe positivt ved andre fremheves. Det høres ikke ut som en sunn, moden og oppbyggende arbeidsplass akkurat. Anonymkode: 77bc8...7a3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438258-han-driver-og-gj%C3%B8r-meg-mislikt-og-upopul%C3%A6r/#findComment-149918641 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2023 #5 Del Skrevet 22. februar 2023 ostepop123 skrev (12 minutter siden): Jeg synes det er drøyt å kalle det psykopatoppførsel. Dersom disse ordene kommer fra hans munn er det også ham som må ta ansvar for dem, ikke du. Det er veldig rart om ikke de andre kollegaene dine forstår at det ikke er du selv som sier dette, og om de blir spydige på din bekostning er det veldig merkelig. Jeg ville tatt det når det kommer, slik det ser ut som du allerede gjør, men vær tydelig og ryddig. F.eks.: Nei, dette har ikke jeg noen bestemt mening om. Eller: Vi er mange her med akkurat den kompetansen, hvorfor tenker du at jeg er best egnet? Det gjelder å ikke gjøre seg til offer for spydigheter fra hverken den ene eller den andre, men stå trygt i ditt. Men, lurer jeg på, kan det være at han er oppriktig, og tenker du faktisk er best egnet, eller har argumenter det er verdt å høre på? Han og jeg snakket en del sammen en periode, og det er mulig at han mener det, men det er helt uvesentlig. Han har høy posisjon og det er ingenting i veien med forstanden hans, så jeg opplever dette som veldig manipulerende. Han har snakket noe nedsettende om flere også, så derfor er han nedlatende mot dem når han fremhever meg, for å si at de ikke kan og vet. At de andre blir irriterte skjønner jeg veldig godt! Jeg har gitt tydelig beskjed så han skjønner dette, han bryr seg bare ikke. Sier det samme som deg at dette står jeg fint i, men han sier det fordi han ikke har respekt for andre ansatte. Det har derimot jeg, og syns alt er bare veldig vanskelig ift både miljø og samarbeid. Anonymkode: f7743...db5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438258-han-driver-og-gj%C3%B8r-meg-mislikt-og-upopul%C3%A6r/#findComment-149918646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostepop123 Skrevet 22. februar 2023 #6 Del Skrevet 22. februar 2023 (endret) Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Han og jeg snakket en del sammen en periode, og det er mulig at han mener det, men det er helt uvesentlig. Han har høy posisjon og det er ingenting i veien med forstanden hans, så jeg opplever dette som veldig manipulerende. Han har snakket noe nedsettende om flere også, så derfor er han nedlatende mot dem når han fremhever meg, for å si at de ikke kan og vet. At de andre blir irriterte skjønner jeg veldig godt! Jeg har gitt tydelig beskjed så han skjønner dette, han bryr seg bare ikke. Sier det samme som deg at dette står jeg fint i, men han sier det fordi han ikke har respekt for andre ansatte. Det har derimot jeg, og syns alt er bare veldig vanskelig ift både miljø og samarbeid. Anonymkode: f7743...db5 ja, jeg skjønner. Det er uprofesjonelt av ham. Har han lederansvar for dere? Om du har gitt ham klar beskjed ville jeg tatt det opp ett nivå, altså diskutert med enten leder eller personalansvarlig. Om ikke annet kan du be om råd fra en av disse (som også forhåpentligvis kjenner dere begge), uten at du ber om at noe konkret gjøres i første omgang. Endret 22. februar 2023 av ostepop123 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438258-han-driver-og-gj%C3%B8r-meg-mislikt-og-upopul%C3%A6r/#findComment-149918648 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2023 #7 Del Skrevet 22. februar 2023 ostepop123 skrev (3 minutter siden): ja, jeg skjønner. Det er uprofesjonelt av ham. Har han lederansvar for dere? Om du har gitt ham klar beskjed ville jeg tatt det opp ett nivå, altså diskutert med enten leder eller personalansvarlig. Om ikke annet kan du be om råd fra en av disse (som også forhåpentligvis kjenner dere begge), uten at du ber om at noe konkret gjøres i første omgang. Ja, han er en av lederne på huset, og det jeg er redd for er at lederen min frykter ham også. Jeg kunne tenkt meg at vi tok en samtale på dette og at jeg fikk medhold i at han oppfører seg ødeleggende for arbeidsplassen. Sånn som det utvikler seg ser jeg at det ikke er bra for noen, og det blir til at jeg unngår å være sosial og heller jobber og spiser for meg selv under ulike påskudd. Det blir stressende. Anonymkode: f7743...db5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438258-han-driver-og-gj%C3%B8r-meg-mislikt-og-upopul%C3%A6r/#findComment-149918651 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2023 #8 Del Skrevet 23. februar 2023 I stedet for å svare: "Dette kan jo Grete og Magne mye mer om enn meg", så kan du jo si "Si meg en ting - jeg lurer veldig på hvorfor du hele tiden peker på meg når noe skal gjøres, og hvorfor du har sånn tillit til at jeg kan alt? Jeg har aldri påstått at jeg er flink til dette, så hvorfor sier du at jeg er det? Tror du jeg har for lite å gjøre her på jobb? Eller liker du bare at andre glor på meg i møtet?" Anonymkode: f568c...dfc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438258-han-driver-og-gj%C3%B8r-meg-mislikt-og-upopul%C3%A6r/#findComment-149918917 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå