Gå til innhold

Min venninne vil gjerne ha meg over på livsstilen sin

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som er blitt veldig opptatt av yoga, meditasjon, riktig mat og livsstil. Vel og bra, for all del. Men hun er blitt veldig opptatt av at jeg også skal begynne med dette. Hun maser hele tiden om alt som ikke er bra for oss, og om alt som er farlig i samfunnet. Hun har så god tid, for hun jobber ikke. Så hun leser seg opp på veldig mye. Hun er imot vaksiner, og har forklart meg til det  kjedsommelige hvor farlig det er. Jeg har vaksinert meg mot corona, og hun prater konstant om hvor dårlig det er for meg. Jeg tror hun har fått en slags "åpenbaring" om å fortelle hvor fantastisk dette er. 

Jeg hører jo på henne når hun prater, men jeg begynner å bli litt lei. For hun blir jo ikke bedre i verken psyke eller kropp av dette. Hun graver seg liksom dypere og dypere ned i dette. Hva kan man si til sånt? 

Anonymkode: 1e4ff...958

Fortsetter under...

Nyfrelste (i alle former) er slitsomme. Si det rett ut; du er glad hun har funnet noe som interesserer henne (yoga), men at du heller sier ifra om du plutselig vil begynne eller trenger tips, at du er for vaksiner så der kommer hun ikke så langt og at du gjerne vil at hun lar det temaet ligge.

Anonymkode: 3e0ce...875

Jeg hadde vært veldig tydelig på at jeg er glad i henne men at jeg ikke er interessert i det samme som henne. Jeg skal gjerne tolerere hennes greier men ikke hele tiden og jeg vil ikke frelses. 

Anonymkode: 26ccc...8e3

De aller fleste ønsker avvenner har de samme interessene og verdiene som en selv. Feks vil mange forsøke å fortelle en venn at korona faktisk var dødelig om en venn påstår at alle døde MED ikke AV korona. Fordi det er noe en selv tror på og anser som sunn holdning. Det meste går over. Det beste er å bytte tema. Hver gang hun sier «yoga» så sier du «på bussen i dag…….» eller noe annet. Gjerne det samme om og om igjen. Da slutter de fortere, eller spør hvorfor du snakker om det hele tiden. Da svarer du «ikke hele tiden. Kun når du snakker om yoga»

Anonymkode: b3be7...3b9

Annonse

Vaksiner generelt, eller koronavaksine? Vaksiner generelt er jo spesielt å være i mot, koronavaksinen er jo nå totalt unødvendig for friske folk å ta. Yoga, meditasjon, godt kosthold er jo bra, kanskje hun bare vil ditt beste? Kan skjønne det er irriterende når hun har masse tid til sånt, og du ikke. Vær ærlig om hva du tenker til henne!

Anonymkode: 4b0cf...845

Fanatikere i alle sorter er slitsomme…. Hadde en venn som ble fanatisk på at e stoffer i mat og sukker var helt krise. Hun snakket faktisk ikke om annet i 3 år… Da trakk jeg meg unna. Nå har hun roet seg ned og klarer å føre andre samtaler og ikke skulle verve meg til å prøve å gjøre sukker ulovlig😂😅

Tenker du kan si d rett ut. Det er ditt livsvalg , ikke mitt. Skal vi være sammen må vi kunne gjøre annet enn å snakke om ditt livsvalg.

Anonymkode: 89e50...884

Jeg synes også yoga og meditasjon er bra. Men man kan ikke dutte det på andre.

Og vaksiner er viktige og bra. Jeg er trippelvaksinert for korona. Tok også influensavaksinen blant annet

Anonymkode: 5ccb9...83e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...