Gå til innhold

Skal på jobb intervju i morgen. Hva er deres beste tips?

Anbefalte innlegg

Gruer meg til spørsmålene hvor de spør fortell tre negative sider om deg selv eller positive.
Fortell hva er du stolt over i arbeidslivet. Jeg er ganske god på å snakke for meg selv ellers, men etter å ha hatt covid så sliter jeg fælt med hukommelse og flette setninger. Har vondt i magen allerede 😒

setter stooor pris på alle tips 

Anonymkode: 096f5...4c8

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Gruer meg til spørsmålene hvor de spør fortell tre negative sider om deg selv eller positive.
Fortell hva er du stolt over i arbeidslivet. Jeg er ganske god på å snakke for meg selv ellers, men etter å ha hatt covid så sliter jeg fælt med hukommelse og flette setninger. Har vondt i magen allerede 😒

setter stooor pris på alle tips 

Anonymkode: 096f5...4c8

Masse lykke til. Skriv ned stikkord på små huskelapper. Pust med magen

Anonymkode: 7f694...278

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jeg tenker at det er bedre uten PC. Ta heller med en blokk med noen stikkord. Hvis du trenger å samle tankene litt, kan du ta en slurk av vannglasset feks. 

Anonymkode: fbda6...2ee

Enig. Ikke pc

Anonymkode: 7f694...278

Annonse

Ikke snakk negativt om tidligere arbeidsgiver. Det gir et inntrykk at du søker deg vekk fra noe og ikke til. 
Vær blid, smil, se intervjuerne i øynene. 
Snakk rolig og tydelig, vær presis og fattet. 
Kle deg pent, og kanskje viktigst - ikke kom for sent. Det er game over for meg og min bedrift uansett hvor bra du er, med mindre du har en særdeles god unnskyldning. 

Anonymkode: 82349...613

Ikke ta med PC, det vil virke spesielt.. og ingen arbeidsgiver spør om tre gode og tre dårlige sider, det sluttet vi med i 1998. 😉 Men det blir spurt om via omveier, eks fortell om en gang du hadde en konflikt med en kollega. Eller hvordan håndterer du stress? Eller liknende. 

Beste tips: Ta ett dypt åndedrag, sett på smilet og gå inn med god energi. Len deg frem, og «ta» rommet. Vis hvem du er og svar ærlig, gjerne bruk eksempler som får frem poenget. Vis at du har humor, latter er befriende for begge parter. Husk at de skal vinne deg også - er ikke bare du som er under press. Lykke til! 

Anonymkode: a1c26...23c

Annonse

9 hours ago, Anonym bruker said:

Ikke ta med PC, det vil virke spesielt.. og ingen arbeidsgiver spør om tre gode og tre dårlige sider, det sluttet vi med i 1998. 😉 Men det blir spurt om via omveier, eks fortell om en gang du hadde en konflikt med en kollega. Eller hvordan håndterer du stress? Eller liknende. 

Beste tips: Ta ett dypt åndedrag, sett på smilet og gå inn med god energi. Len deg frem, og «ta» rommet. Vis hvem du er og svar ærlig, gjerne bruk eksempler som får frem poenget. Vis at du har humor, latter er befriende for begge parter. Husk at de skal vinne deg også - er ikke bare du som er under press. Lykke til! 

Anonymkode: a1c26...23c

Hadde intervju for bare noen uker siden hvor de spurte om en negativ side 😅 dessverre er det fremdeles i bruk altså

Anonymkode: b41f5...b55

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hadde intervju for bare noen uker siden hvor de spurte om en negativ side 😅 dessverre er det fremdeles i bruk altså

Anonymkode: b41f5...b55

Det er fordi det sitter intervjuere bak bordet som er noe eldre og sjelden ansetter. I dag er det vanligere å kamuflere dette spørsmålet ved å be om konkrete eksempler på atferd eller spørre hvordan kollega eller leder vil beskrive deg. 

Anonymkode: 5a0c1...71c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...