Anonym bruker Skrevet 20. februar 2023 #26 Del Skrevet 20. februar 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Voldsomt så intens du var da. Man må kunne påpeke hvor frekke barneskoleelever er uten at du skal avhøre avsenderen av påstanden. Anonymkode: 6ef00...d44 Unnskyld meg, men jeg spurte av interesse! Jeg lurer helt ærlig på hvordan lærere takler dette, ikke for å drive avhør! Anonymkode: ce6d6...3e0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438209-hjelpes-s%C3%A5-mange-frekke-elever-p%C3%A5-barneskole/page/2/#findComment-149917859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2023 #27 Del Skrevet 20. februar 2023 Det som tross alt er positivt er at de fleste av disse guttene (det er minst 90% gutter det dreier seg om) vokser det av seg og blir normalt velfungerende ungdom og voksne. Jeg har hatt skolen som nabo i mange år og sett at de fleste blir normale med tiden. Det er stort sett mens de går på barne og ungdomsskolen de er så frekke. Anonymkode: 7d175...dfa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438209-hjelpes-s%C3%A5-mange-frekke-elever-p%C3%A5-barneskole/page/2/#findComment-149917861 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2023 #28 Del Skrevet 20. februar 2023 Østerdølen skrev (5 minutter siden): Dette er et kjent problem og det bunner i den måten dagens foreldre er lært opp i hvordan de skal oppdra sine barn. Dette er og blir en jobb for hjemmet, men de aller fleste foreldre mener at dette er skolen sitt problem. Hadde mine unger oppført seg slik at jeg vært rasende, mine barn skal vite hvordan de oppfører seg, være høflige og vise respekt for lærerne eller andre voksne. Jeg tror ikke foreldrene aner hvordan ungene oppfører seg på skolen. Anonymkode: 7d175...dfa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438209-hjelpes-s%C3%A5-mange-frekke-elever-p%C3%A5-barneskole/page/2/#findComment-149917862 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2023 #29 Del Skrevet 20. februar 2023 Østerdølen skrev (34 minutter siden): Dette er et kjent problem og det bunner i den måten dagens foreldre er lært opp i hvordan de skal oppdra sine barn. Dette er og blir en jobb for hjemmet, men de aller fleste foreldre mener at dette er skolen sitt problem. Hadde mine unger oppført seg slik at jeg vært rasende, mine barn skal vite hvordan de oppfører seg, være høflige og vise respekt for lærerne eller andre voksne. Jeg har en gutt som er med på denne typen språkbruk (noen ganger får jeg beskjed om det, sannsynligvis skjer det oftere enn jeg får høre om det), og det har han ikke lært hjemme, for å si det slik. Hjemme oppfører han seg helt normalt, det er på skolen det skjærer seg, og sånn tror jeg det er for mange. De gangene jeg får beskjed om hva som er sagt er det jo greit nok å håndtere, men noen ganger lurer jeg på hva slags verktøy folk tror at foreldrene egentlig sitter på for å forhindre slik språkbruk. Jeg kan hverken være med på skolen eller holde ham hjemme, jeg kan ikke styre ham gjennom en mikrochip eller hundehalsbånd, til syvende og sist må jeg la skolen ha ansvaret den tiden han er på skolen, og håndtere det som måtte oppstå når det skjer. Skal jeg være rasende i forkant, tenker du, eller hva er løsningen når barnet åpenbart vet hvordan han skal oppføre seg sammen med voksne her hjemme, og på fritidsaktiviteter? Er det ikke en liten sjanse for at det er noe med dynamikken på skolen som har fått lov å utvikle seg feil? Anonymkode: e0b37...191 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438209-hjelpes-s%C3%A5-mange-frekke-elever-p%C3%A5-barneskole/page/2/#findComment-149917881 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2023 #30 Del Skrevet 20. februar 2023 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Jeg tror ikke foreldrene aner hvordan ungene oppfører seg på skolen. Anonymkode: 7d175...dfa Problemet er vel heller at selv om de aller fleste foreldrene samarbeider godt med skolen, tar ting på alvor og tar grep når de får beskjed om at det er problemer som er større enn at det bare kan ordnes opp i på skolen, så er det en liten gruppe som stenger helt av og ikke vil samarbeide i det hele tatt. "Mitt barn gjør ikke noe galt, og om det likevel skulle hende at det gjør noe galt en gang, så er det andre sin skyld, enten andre barn eller voksne på skolen." Disse foreldrene vil ikke ane, av en eller annen grunn. Noen ganger kan denne lille gruppa bestå av såpass "sterke" og av en eller annen grunn, innflytelsesrike foreldre som fort kan få med seg foreldre også på at det er kun skolens ansvar eller at skolen ikke gjør noe. Joda, det finnes lærere som er "flinkere" enn andre, det er det ingen tvil om. Og noen burde ha kastet inn håndkle for lenge siden. Men det er ikke sånn at det bare er de "dårlige" lærerne som får problemer med håndtering av elvene. I noen klasser danner det seg også en form for "klaner" av elever som ikke tilfører hverandre noe godt, snarere tvert i mot. De er ikke slemme med hverandre, selv om det også kan skje, men selv om de hver for seg er kjekke, gode elever, så gjør dynamikken at det bare går helt galt. Men når det er sagt, de aller fleste både unger, foreldre / foresatte og skoleansatte er flotte, flinke og kjekke personer som samarbeider og gjør alt for at det skal gå bra. Men så er det de unntakene da. Og helt ærlig, så mener jeg at ikke alle som jobber i skolen er flinke nok, og bestemte nok, når de snakker med foreldrene om hva "VI" kan gjøre sammen for at akkurat ditt barn skal få det bra på skolen. Anonymkode: 03a53...0e0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438209-hjelpes-s%C3%A5-mange-frekke-elever-p%C3%A5-barneskole/page/2/#findComment-149917895 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2023 #31 Del Skrevet 20. februar 2023 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jeg har en gutt som er med på denne typen språkbruk (noen ganger får jeg beskjed om det, sannsynligvis skjer det oftere enn jeg får høre om det), og det har han ikke lært hjemme, for å si det slik. Hjemme oppfører han seg helt normalt, det er på skolen det skjærer seg, og sånn tror jeg det er for mange. De gangene jeg får beskjed om hva som er sagt er det jo greit nok å håndtere, men noen ganger lurer jeg på hva slags verktøy folk tror at foreldrene egentlig sitter på for å forhindre slik språkbruk. Jeg kan hverken være med på skolen eller holde ham hjemme, jeg kan ikke styre ham gjennom en mikrochip eller hundehalsbånd, til syvende og sist må jeg la skolen ha ansvaret den tiden han er på skolen, og håndtere det som måtte oppstå når det skjer. Skal jeg være rasende i forkant, tenker du, eller hva er løsningen når barnet åpenbart vet hvordan han skal oppføre seg sammen med voksne her hjemme, og på fritidsaktiviteter? Er det ikke en liten sjanse for at det er noe med dynamikken på skolen som har fått lov å utvikle seg feil? Anonymkode: e0b37...191 Ikke meg du spør, men du har rett i at du ikke kan styre det som skjer på skolen. Barn skal ikke komme hjem fra skolen for å få kjeft av foreldrene - akkurat som de ikke skal komme på skolen for å få kjeft for noe de gjøre hjemme. Jeg har mer tro på gode samtaler uten kjeft. Hva skjedde? Kunne noen gjort noe annerledes? Når jeg ringer foreldre, er jeg veldig klar på at det handler ikke om å kjefte, det kan jeg fint klare selv, men å ha en god samtale om det som skjedde - kanskje for å finne en løsning, og ikke minst for at eleven vet at skolen og foreldrene har en god dialog. Anonymkode: 03a53...0e0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438209-hjelpes-s%C3%A5-mange-frekke-elever-p%C3%A5-barneskole/page/2/#findComment-149917912 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2023 #32 Del Skrevet 20. februar 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ikke meg du spør, men du har rett i at du ikke kan styre det som skjer på skolen. Barn skal ikke komme hjem fra skolen for å få kjeft av foreldrene - akkurat som de ikke skal komme på skolen for å få kjeft for noe de gjøre hjemme. Jeg har mer tro på gode samtaler uten kjeft. Hva skjedde? Kunne noen gjort noe annerledes? Når jeg ringer foreldre, er jeg veldig klar på at det handler ikke om å kjefte, det kan jeg fint klare selv, men å ha en god samtale om det som skjedde - kanskje for å finne en løsning, og ikke minst for at eleven vet at skolen og foreldrene har en god dialog. Anonymkode: 03a53...0e0 Nettopp, det er jeg helt enig med deg i! Det er hundre ganger enklere for meg å ta opp konkrete situasjoner når jeg faktisk får vite fra skolen hva som har skjedd. Da får jeg hele historien fra min sønns perspektiv også, kan snakke om hva som ble sagt og av hvem, hvordan det kan løses annerledes neste gang og ikke minst hvem man skal si unnskyld til dagen etter. Jeg tror også det er superviktig at han VET at det finnes dialog, at det er et kontrollelement i det som gjør at man ikke kan si hva man vil til hvem man vil uten at det blir ganske kleint når mamma og pappa får vite om det. Anonymkode: e0b37...191 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438209-hjelpes-s%C3%A5-mange-frekke-elever-p%C3%A5-barneskole/page/2/#findComment-149917915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2023 #33 Del Skrevet 20. februar 2023 Fikk tilbakemelding på utviklingssamtale i 3. trinn om stygt språkbruk/frekkhet blant guttene i klassen og at min gutt hadde vært en del av det ved et par anledninger. Dette gjaldt spesielt mot timelærere/vikarer. Slikt språkbruk skjer ikke her hjemme, nettopp fordi det fører til straff. Ba lærer gi umiddelbar tilbakemelding hvis det skulle skje igjen. Ja, det skjedde på skolen og det hadde skjedd i fortiden, men ikke snakk om at det derfor fikk gli forbi i stillhet her hjemme for å si det sånn. Jo da, vi snakker stadig om hvordan vi skal oppføre oss mot andre, men når det likevel skjer blir det faktisk "ubehageligheter" her i heimen. Har ikke skjedd flere ganger for å si det sånn. Anonymkode: 4ef31...4cf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438209-hjelpes-s%C3%A5-mange-frekke-elever-p%C3%A5-barneskole/page/2/#findComment-149917916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2023 #34 Del Skrevet 20. februar 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hvorfor skriver du at man må kunne sette seg i respekt? Hvis et barn sier til deg at du er feit og om du er lesbisk, at du er støgg osv. Hvordan setter den voksne seg i respekt da? Anonymkode: ce6d6...3e0 Hvordan ville du gjøre det? Anonymkode: 7dd77...986 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438209-hjelpes-s%C3%A5-mange-frekke-elever-p%C3%A5-barneskole/page/2/#findComment-149917978 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2023 #35 Del Skrevet 20. februar 2023 På skolen til barna mine har elevrådet gått sammen med lærerne og skal jobbe mot banning og stygg snakk i skoletiden, og som forhåpentligvis blir med videre etter skoletid Anonymkode: 118c7...59c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438209-hjelpes-s%C3%A5-mange-frekke-elever-p%C3%A5-barneskole/page/2/#findComment-149917980 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2023 #36 Del Skrevet 20. februar 2023 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Hvordan ville du gjøre det? Anonymkode: 7dd77...986 Jeg har det med å se på folk når de er frekke. Holde blikket, og det bruker jo å hjelpe. Som regel vil det være nok fordi folk eier faktisk skam. Anonymkode: ce6d6...3e0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438209-hjelpes-s%C3%A5-mange-frekke-elever-p%C3%A5-barneskole/page/2/#findComment-149917986 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2023 #37 Del Skrevet 20. februar 2023 I barnehagen oppfører barna seg. Fordi de har voksne som minner de på hele tiden hva som er greit og ikke. Så tar foreldrene over når barna kommer hjem. På skolen.. Fri flyt. Får ikke konsekvenser av mobbing engang. To lærere på 20 22 barn klarer ikke stoppe denne negative oppførselen. Hjelper null hva foreldrene gjør når barna kommer hjem. Anonymkode: 89c3c...ba3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438209-hjelpes-s%C3%A5-mange-frekke-elever-p%C3%A5-barneskole/page/2/#findComment-149917987 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulenissen Skrevet 20. februar 2023 #38 Del Skrevet 20. februar 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ikke meg du spør, men du har rett i at du ikke kan styre det som skjer på skolen. Barn skal ikke komme hjem fra skolen for å få kjeft av foreldrene - akkurat som de ikke skal komme på skolen for å få kjeft for noe de gjøre hjemme. Jeg har mer tro på gode samtaler uten kjeft. Hva skjedde? Kunne noen gjort noe annerledes? Når jeg ringer foreldre, er jeg veldig klar på at det handler ikke om å kjefte, det kan jeg fint klare selv, men å ha en god samtale om det som skjedde - kanskje for å finne en løsning, og ikke minst for at eleven vet at skolen og foreldrene har en god dialog. Anonymkode: 03a53...0e0 Her er jeg uenig med deg. Om skolen ringer og sier at min 11åring har kalt læreren en helvetes jævla fitte og håper hun blir voldtatt, vil jeg selvsagt gi konsekvenser! Den type oppførsel er uakseptabel og det vet han veldig godt! Jeg er forelder og det er mitt ansvar. Kan han ikke oppføre seg på skolen kan han glemme mobil og pc bruk noen dager. Er det gjentakende ryker det betydelig lenger og det gjør treningene også. ved mobbing som er uakseptabelt tar jeg den lett ut av skolen for å drive hjemmeundervisning til de har kommer på bedre tanker. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438209-hjelpes-s%C3%A5-mange-frekke-elever-p%C3%A5-barneskole/page/2/#findComment-149917991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulenissen Skrevet 20. februar 2023 #39 Del Skrevet 20. februar 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det er egentlig bare en eneste regel som gjelder og det er å se på barn som likeverdige individer som voksne. Du skal aldri behandle et barn med mindre omtanke og respekt enn hva du ville gjort mot en voksen. Oftest må du faktisk ha mer omtanke for barn siden de av naturlige årsaker ikke kan vurdere på samme nivå som voksne. Det er ikke vanskeligere enn det. Anonymkode: ce6d6...3e0 Barn er ikke voksne! Og hadde en voksen kalt meg jævla fitte eller lignende hadde de virkelig fått høre det! Vi duller og daller ikke med unger som er langt utenfor grensene! Problemer i dag er at lærere som hever stemmen eller kjefter på unger risikerer å få foreldrene på nakken med klage til både rektor, fylkesmannen og alle aviser. Lærere har ingen handlingsrom lenger. Ikke undervurder barn! En 5,6 eller 7 klassing vet meget godt at slikt språkbruk ikke er akseptabel. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438209-hjelpes-s%C3%A5-mange-frekke-elever-p%C3%A5-barneskole/page/2/#findComment-149918004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2023 #40 Del Skrevet 20. februar 2023 ulenissen skrev (54 minutter siden): Her er jeg uenig med deg. Om skolen ringer og sier at min 11åring har kalt læreren en helvetes jævla fitte og håper hun blir voldtatt, vil jeg selvsagt gi konsekvenser! Den type oppførsel er uakseptabel og det vet han veldig godt! Jeg er forelder og det er mitt ansvar. Kan han ikke oppføre seg på skolen kan han glemme mobil og pc bruk noen dager. Er det gjentakende ryker det betydelig lenger og det gjør treningene også. ved mobbing som er uakseptabelt tar jeg den lett ut av skolen for å drive hjemmeundervisning til de har kommer på bedre tanker. Jeg skal love deg om at et barn hadde sagt noe sånn til meg eller en annen (barn eller voksen) på jobb (skolen), så hadde nok både det ene og det andre flagret også, før vi hadde hatt en skikkelig alvorsprat om hva og hvorfor og hvorfor ikke. Jeg vet også at de fleste unger ikke vil at vi skal ringe hjem, så uansett hvor lett det er å tenke at foreldre ikke tar sånne beskjeder på alvor, så gjør de nok det. Så for mange kan det være straff nok å vite at de hjemme får beskjed. Men at barnet får klar beskjed om hva konsekvensene blir om dette skjer igjen, skulle bare mangle. Anonymkode: 03a53...0e0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438209-hjelpes-s%C3%A5-mange-frekke-elever-p%C3%A5-barneskole/page/2/#findComment-149918039 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2023 #41 Del Skrevet 20. februar 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Et par ganger har jeg tatt det opp med lærer, men de gjør ikke noe når elevene stopper. En gang har jeg ratt det videre til rektor, men da var det grove rasistiske tilrop mot en venn av meg. Om det skjedde noe mer fikk i hvertfall ikke jeg vite det. Anonymkode: 7d175...dfa Hva jobber du som, HI? Anonymkode: 03a53...0e0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438209-hjelpes-s%C3%A5-mange-frekke-elever-p%C3%A5-barneskole/page/2/#findComment-149918049 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2023 #42 Del Skrevet 20. februar 2023 ulenissen skrev (54 minutter siden): Barn er ikke voksne! Og hadde en voksen kalt meg jævla fitte eller lignende hadde de virkelig fått høre det! Vi duller og daller ikke med unger som er langt utenfor grensene! Problemer i dag er at lærere som hever stemmen eller kjefter på unger risikerer å få foreldrene på nakken med klage til både rektor, fylkesmannen og alle aviser. Lærere har ingen handlingsrom lenger. Ikke undervurder barn! En 5,6 eller 7 klassing vet meget godt at slikt språkbruk ikke er akseptabel. Jeg skrev ikke at barn er voksne. Jeg skrev tvert imot at de må bli vist mer omtanke nettopp fordi de ikke har vår evne til å vurdere og skjønne konsekvenser. Jeg snakker altså ikke om selve handlingen. Anonymkode: ce6d6...3e0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438209-hjelpes-s%C3%A5-mange-frekke-elever-p%C3%A5-barneskole/page/2/#findComment-149918057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2023 #43 Del Skrevet 20. februar 2023 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Hva jobber du som, HI? Anonymkode: 03a53...0e0 Jeg er ikke HI. Jeg er bonde. Anonymkode: 7d175...dfa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438209-hjelpes-s%C3%A5-mange-frekke-elever-p%C3%A5-barneskole/page/2/#findComment-149918069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2023 #44 Del Skrevet 21. februar 2023 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Voldsomt så intens du var da. Man må kunne påpeke hvor frekke barneskoleelever er uten at du skal avhøre avsenderen av påstanden. Anonymkode: 6ef00...d44 Spørsmålet er da høyst relevant. Hvis man kommer inn som nervøs vikar og mangler pedagogiske verktøy for å gripe an situasjoner og konflikter som oppstår, da ender man jo som kanonføde. Det vet enhver student etter sin første praksis i skole. Tråden her er dominert av dilettanter. Anonymkode: 38b45...d13 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438209-hjelpes-s%C3%A5-mange-frekke-elever-p%C3%A5-barneskole/page/2/#findComment-149918114 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2023 #45 Del Skrevet 21. februar 2023 ulenissen skrev (4 timer siden): Problemer i dag er at lærere som hever stemmen eller kjefter på unger risikerer å få foreldrene på nakken med klage til både rektor, fylkesmannen og alle aviser. Lærere har ingen handlingsrom lenger. Du vet helt tydelig ikke hva du snakker om. Lærere har det handlingsrommet de trenger; det som ikke er lov i skolen er å utsette andre for krenkelser. Hvis man ikke klarer å undervise eller sette seg i respekt uten å krenke andre, er man i feil yrke... Anonymkode: 38b45...d13 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438209-hjelpes-s%C3%A5-mange-frekke-elever-p%C3%A5-barneskole/page/2/#findComment-149918115 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2023 #46 Del Skrevet 21. februar 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Er det ikke en liten sjanse for at det er noe med dynamikken på skolen som har fått lov å utvikle seg feil? Anonymkode: e0b37...191 Dessverre har du nok rett. Det som skjer på skolen skal da også løses på skolen. Anonymkode: 38b45...d13 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438209-hjelpes-s%C3%A5-mange-frekke-elever-p%C3%A5-barneskole/page/2/#findComment-149918116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2023 #47 Del Skrevet 21. februar 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Dessverre har du nok rett. Det som skjer på skolen skal da også løses på skolen. Anonymkode: 38b45...d13 Hjelpesløst og ansvarskfraskrivende. Dette forklarer hvorfor dagens unge tillater seg å være frekke både mot medelever og lærere. «Lille Peder, kalte du læreren en feit hore? Huff, da er det nok læreren som ikke klarte å sette seg i respekt. Det er læreren og dynamikken på skolen sin feil.» Hvordan tror du vi som ikke har unger som er frekke og ufine får det til? Tenker det er «dynamikken» på skolen sin fortjeneste at barna våre kan oppføre seg? Anonymkode: 6ef00...d44 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438209-hjelpes-s%C3%A5-mange-frekke-elever-p%C3%A5-barneskole/page/2/#findComment-149918140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2023 #48 Del Skrevet 21. februar 2023 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Jeg har begynt å jobbe på barneskole og jeg må si jeg er rystet over hvor frekke mange er. Femte, sjette og syvende er frekke, svarer igjen, banner, lyger og er usmakelige. Selvfølgelig ikke alle, men mange mange flere enn man skulle tro. Hva i alle dager? Hvis dette er trenden er jeg skremt. Hva foregår hjemme i disse hjemmene? Null grenser? Anonymkode: 8c5d3...64f Mangel på oppdragelse. Er foreldrenes feil. Anonymkode: 0a163...a9d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438209-hjelpes-s%C3%A5-mange-frekke-elever-p%C3%A5-barneskole/page/2/#findComment-149918143 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2023 #49 Del Skrevet 21. februar 2023 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Jeg har det med å se på folk når de er frekke. Holde blikket, og det bruker jo å hjelpe. Som regel vil det være nok fordi folk eier faktisk skam. Anonymkode: ce6d6...3e0 Så du vil stirre et barneskolebarn i senk og tro at det gjør susen? Anonymkode: 7dd77...986 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438209-hjelpes-s%C3%A5-mange-frekke-elever-p%C3%A5-barneskole/page/2/#findComment-149918144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2023 #50 Del Skrevet 21. februar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hjelpesløst og ansvarskfraskrivende. Dette forklarer hvorfor dagens unge tillater seg å være frekke både mot medelever og lærere. «Lille Peder, kalte du læreren en feit hore? Huff, da er det nok læreren som ikke klarte å sette seg i respekt. Det er læreren og dynamikken på skolen sin feil.» Hvordan tror du vi som ikke har unger som er frekke og ufine får det til? Tenker det er «dynamikken» på skolen sin fortjeneste at barna våre kan oppføre seg? Anonymkode: 6ef00...d44 Flaks at barna dine ikke har plukket opp den ufine tonen til moren sin, da. Nei, men seriøst? Hvilke verktøy synes du jeg som forelder har til rådighet? Og tenker du det er en mulighet for at ulike barn responderer ulikt på ting? Anonymkode: e0b37...191 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438209-hjelpes-s%C3%A5-mange-frekke-elever-p%C3%A5-barneskole/page/2/#findComment-149918161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå