Gå til innhold

Dere som ikke baker gjærbakst og lignende så ofte, har dere bakemaskin?

Anbefalte innlegg

Jeg baker gjærbakst ikke mer enn en 1-2 ganger i måneden.
Ei venninne av meg var innom nå før i dag mens jeg holdt på å sette bolledeigen siden det er fastelavn i dag.

Hun var fryktelig overrasket over at jeg drev å knadde deigen for hånd.
Personlig ser jeg ikke helt vitsen med å bruke flere tusen kroner på en bakemaskin når jeg baker så sjeldent som jeg gjør.

Så, dere som baker sjeldent, har dere bakemaskin?

Anonymkode: e6d3a...67e

Fortsetter under...

Har faktisk to kjøkkenmaskiner, en Keenwood og en Ankersum til henholdsvis vanlig bakst og glutenfri bakst. Jeg baker gjærbakst 2-4 ganger i måneden. For meg er maskinene avgjørende, med artritt i skulderen ville jeg ikke kunne bakt uten dem.

Anonymkode: 69140...368

Annonse

Har ikke kjøkkenmaskin. Vi bruker håndholdt mixmaster med deigkroker til å blande sammen deig, og elter på benken for hånd etterpå. Baker ikke gjærbakst så veldig ofte, og savner ikke kjøkkenmaskin. 

Jeg baker veldig varierende, selv om ungene har en eller annen maskin i hus så elter jeg deigen for hånd. Har alltid gjort det og kommer alltid til å gjøre det. Kroppen min har bare godt av det. Ungene har også sett at det tar korter tid på gamlemåten, så de har stua vekk kjøkkenmaskinen sin. De måtte vaske den selv etter bruk siden jeg ikke gadd å rydde etter de, så da ble det også kjedelig i lengden. 

Baker brød daglig på hytta når alle er der. Baker på gamlemåten da også. Mamma baker brød siden de kun spiser hjemmebakt brød, hun syns også gsmlemåten er best. Hun fikk en kenwood maskin for mange år siden. Hun prøvde noen få ganger og satte den i kjelleren og der sto den til jeg fikk ryddedilla for noen år siden. Da ble den gitt bort. 

Anonymkode: 12ca6...c8d

Synes to ganger i måneden var ganske mye jeg da, jeg baker ikke gjærdeiger så ofte ;)

Har en kenwood, den er sikkert 10-12 år gammel, men fungerer som bare det. Bruker den til å elte, og bruker den som miksmaster når noe skal piskes. Kunne ikke tenke meg å leve uten en kjøkkenmaskin.

Har laget boller i dag, eltet i 15 min i kenwood'en.

Anonymkode: 8081b...f29

Annonse

Jeg baker ganske ofte og bruker ikke maskin. Jeg blir oppgitt når noen blir fryktelig overrasket over helt alminnelige ting. Men noen har begrenset horisont, sånn er det bare 🙂

Anonymkode: 1a95f...5cd

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Vi har heller ikke behov for kjøkkenmaskin, selv om vi baker ofte. De er stygge, gir masse oppvask og tar stor plass. 

Anonymkode: 7f5a6...59d

Mer oppvask gir de ikke da, en bolle og en sleiv må du vel vaske om du elter for hånd også...

Men pene er de ikke, enig i det, så jeg har den i skapet og løfter den ut bare når den brukes. Jeg har ikke miksmaster da, for kjøkkenmaskinen har både eltekrok og visp.

Anonymkode: 8081b...f29

Jeg har kjøkkenmaskin både hjemme og på hytta. Ankarsrum begge steder. 
Baker lite gjærbakst, Max en gang i mnd, surdeig rører jeg sammen for hånd. 
Men maskinen bruker jeg ofte. Den maler, river, skiver diverse nøtter, grønnsaker og ost, pisker sammen diverse sauser og rører, lager kake, pisker eggehviter, lager smoothie eller aioli i blender, lager ferskpresset juice, fersk pasta, maler korn og gryn til mel, og en haug med andre ting. Jeg vil heller ha en ordentlig maskin som ordner det meste, i stedet for skapene fulle av masse maskiner som løser en oppgave hver. 

Anonymkode: 7c97e...c85

Baker uhyre sjeldent, men når jeg gjør det er jeg glad i kenwood'n. Jeg har kjempegod plass til å oppbevare den fordi jeg bygde meg digert kjøkken da jeg pussa opp. Hadde jeg ikke hatt plass hadde jeg ikke prioritert å ønske meg en sånn til jul 

Anonymkode: 82577...f59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...