Gå til innhold

Alle skal med . På alt. Alltid?


Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Foreldre til barn med ulike utfordringer eller med Downs må alltid søke på alt mulig av tilrettelegging. Som det kommer fram av artikkelen så oppfattet ikke faren at det var noen problemer. Det må gå an å melde barn på en aktivitet uten å alltid måtte informere eller be om noe! Hvis det likevel er sånn at treneren ikke takler oppgaven så må nettopp vedkommende gi beskjed og be om hjelp. 

Anonymkode: 1f62d...17b

Totalt og fullstendig uenig med deg. Alle skal med er ikke en reell greie, det er bare noe Arbeiderpartiet sier. Og de lever ikke opp til det selv engang. Selvsagt må foreldrene si ifra om noe så vesentlig. 

Anonymkode: 2b002...6b6

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men du skriver jo at alle skal med. Alltid. 

Da bør vel foreldrene også ta det for gitt at sønnen kan bli med uten noen dialog? For jeg skjønner ikke hva de skulle ha sagt med den innstillingen om at nettopp alle skal med. 

Anonymkode: 1f62d...17b

At alle skal med betyr vel ikke at man slipper barna løs uten dialog med dem som skal ha ansvar for dem?Som mor snakker jeg selvsagt med trenerene til mine helt funksjonsfriske barn om det er behov for det. 
 

Slipper du av seksåringen din på parkeringsplassen og sender den alene inn i hallen? 

*Miss Marple* skrev (3 minutter siden):

At alle skal med betyr vel ikke at man slipper barna løs uten dialog med dem som skal ha ansvar for dem?Som mor snakker jeg selvsagt med trenerene til mine helt funksjonsfriske barn om det er behov for det. 
 

Slipper du av seksåringen din på parkeringsplassen og sender den alene inn i hallen? 

Det handler ikke om å slippe løs noen. Å bruke slike formuleringer for å dramatisere en problemstilling er det vel liten vits i. Dette er en organisert aktivitet under tilsyn av voksne, og jeg skjønner ikke hva foreldrene skulle ha informert om. Her oppfatter jo heller ikke faren at det var noe problem, og jeg ser ikke hva man bør ha en dialog om fordi barnet med Downs skal være med i ballek. Du vil jo ikke forklare heller. 

Anonymkode: 1f62d...17b

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Det handler ikke om å slippe løs noen. Å bruke slike formuleringer for å dramatisere en problemstilling er det vel liten vits i. Dette er en organisert aktivitet under tilsyn av voksne, og jeg skjønner ikke hva foreldrene skulle ha informert om. Her oppfatter jo heller ikke faren at det var noe problem, og jeg ser ikke hva man bør ha en dialog om fordi barnet med Downs skal være med i ballek. Du vil jo ikke forklare heller. 

Anonymkode: 1f62d...17b

FAREN så ikke noe problem i egen sønns oppførsel nei, men det var jo rent objektivt likevel et problem, i og med at dette ble et tema. Det KAN jo tenkes at myrsnipa ikke er helt objektiv. 

Anonymkode: 2b002...6b6

Hårreisende og horribel oppførsel!

Kan love en ting, og det er at ikke alle de andre 6 åringene tar i mot beskjeder eller hører på treneren heller altså. 
Det er et «leketilbud», ikke AC Milan! 
 

Mannen min trener også en gruppe på ca samme alder, opp mot 30 stk, i en liten gymsal, og ALLE er velkomne! De øver på å ta i mot beskjeder, men takhøyden er stor. 
 

Hvis treneren opplevde dette som plagsomt, så går du bort til en av forelderen som var tilstede hver gang og sier: «Kunne du hjulpet til litt ekstra tror du? Jeg ser sønnen din trenger litt ekstra støtte». Ferdig. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

FAREN så ikke noe problem i egen sønns oppførsel nei, men det var jo rent objektivt likevel et problem, i og med at dette ble et tema. Det KAN jo tenkes at myrsnipa ikke er helt objektiv. 

Anonymkode: 2b002...6b6

Jeg tror dette gjelder de aller fleste foreldre fordi vi neppe kan være helt objektive når det gjelder barna våre. Grunnen er at det vi alltid har nært på oss ser vi mange sider av, og det er også mye vi venner oss til nettopp fordi det er helt dagligdagse ting for oss. De aller fleste foreldre forsvarer barna dine fordi det er det vi er programmert til idet vi får barn og det viktigste vi gjør i rollen som foreldre. 

Det kan være mulig at faren fordi han er vant til ting ikke så et problem som var der. Og nettopp derfor og pga flere ting så er det derfor trenerens oppgave å si fra. Ikke bare via telefon brått si at barnet blir ekskludert.

Anonymkode: 1f62d...17b

Annonse

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Det handler ikke om å slippe løs noen. Å bruke slike formuleringer for å dramatisere en problemstilling er det vel liten vits i. Dette er en organisert aktivitet under tilsyn av voksne, og jeg skjønner ikke hva foreldrene skulle ha informert om. Her oppfatter jo heller ikke faren at det var noe problem, og jeg ser ikke hva man bør ha en dialog om fordi barnet med Downs skal være med i ballek. Du vil jo ikke forklare heller. 

Anonymkode: 1f62d...17b

Jeg trodde ærlig talt ikke at det var nødvendig med noen nærmere forklaring, beklager.
 

Har man barn med særskilte behov anser jeg det som en selvfølge at man tar en rask prat med de som har ansvar for treningen. Nettopp fordi man kan tenke seg at andre voksne kan bli usikre på funksjonsnivået til barnet. Det er ikke slik at alle DS barn er helt like, så da hadde det vært naturlig å ta en prat for å åpne for dialog. 

*Miss Marple* skrev (4 minutter siden):

Jeg trodde ærlig talt ikke at det var nødvendig med noen nærmere forklaring, beklager.
 

Har man barn med særskilte behov anser jeg det som en selvfølge at man tar en rask prat med de som har ansvar for treningen. Nettopp fordi man kan tenke seg at andre voksne kan bli usikre på funksjonsnivået til barnet. Det er ikke slik at alle DS barn er helt like, så da hadde det vært naturlig å ta en prat for å åpne for dialog. 

En rask prat :

F : hei, du. Vi har et barn med DS som er glad i å leke med ball. Kan vi melde ham på dette? 

T : ja selvfølgelig! Her er det aktivitet for alle. Alltid. Er det noe spesielt som jeg bør bære obs på? 

F : nei, ikke som vi kan se ( for foreldrene så det ikke her )

T : Flott. Velkommen skal han være! 

Der har du den korte praten som overhodet ikke ville gjort noen forskjell.

 

Anonymkode: 1f62d...17b

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

En rask prat :

F : hei, du. Vi har et barn med DS som er glad i å leke med ball. Kan vi melde ham på dette? 

T : ja selvfølgelig! Her er det aktivitet for alle. Alltid. Er det noe spesielt som jeg bør bære obs på? 

F : nei, ikke som vi kan se ( for foreldrene så det ikke her )

T : Flott. Velkommen skal han være! 

Der har du den korte praten som overhodet ikke ville gjort noen forskjell.

 

Anonymkode: 1f62d...17b

Nå har jo saken endt med at gutten får være med på betingelse av at foreldrene også stiller. Det kunne vært avklart i en samtale i forkant og hele saken hadde vært unngått. Så jo; med tanke på denne saken og hvordan den har vært så hadde en samtale gjort hele forskjellen på om det ble noe sak eller ikke. 

Anonymkode: d076a...f15

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Nå har jo saken endt med at gutten får være med på betingelse av at foreldrene også stiller. Det kunne vært avklart i en samtale i forkant og hele saken hadde vært unngått. Så jo; med tanke på denne saken og hvordan den har vært så hadde en samtale gjort hele forskjellen på om det ble noe sak eller ikke. 

Anonymkode: d076a...f15

Det står i artikkelen at gutten får et nytt tilbud når hallen blir større. 

Anonymkode: 1f62d...17b

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

En rask prat :

F : hei, du. Vi har et barn med DS som er glad i å leke med ball. Kan vi melde ham på dette? 

T : ja selvfølgelig! Her er det aktivitet for alle. Alltid. Er det noe spesielt som jeg bør bære obs på? 

F : nei, ikke som vi kan se ( for foreldrene så det ikke her )

T : Flott. Velkommen skal han være! 

Der har du den korte praten som overhodet ikke ville gjort noen forskjell.

 

Anonymkode: 1f62d...17b

Det kan jo faktisk også hende at dette egentlig ikke handler om barnet, men om trenerens usikkerhet. I denne tråden er det jo flere som nevner at trenere ikke er spesialpedagoger. Man trenger da ikke å være spesialpedagog for å be barn med og uten utviklingshemming om å trille ball, men noen voksne blir usikre og ubekvemme rundt barn som er litt annerledes. De blir redde for å si og gjøre noe feil, som om barn med utfordringer er tikkende bomber som man uforvarende kunne komme til å sette i gang. En ting er ganske sikkert, og det er at foreldre til barn med utviklingshemming konstant blir minnet på funksjonsnivået til barnet. I hvert eneste ansvarsgruppemøte, møte med PPT, habiliteringsteam, barnehage og skole, så snakkes det om kommunikasjonsevner, funksjonsnivå, evne til samspill osv. Så om en forelder til en 6-åring med utviklingshemming sier at det ikke er noe man bør være obs på, så er det sannsynligvis ikke det. En 6-åring med Downs er først og fremst et barn. Så enkelt. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det står i artikkelen at gutten får et nytt tilbud når hallen blir større. 

Anonymkode: 1f62d...17b

Som jeg skrev tidligere i tråden; i en oppdatert versjon kommer det frem at gutten får bli med. Sammen med foreldre.

Anonymkode: d076a...f15

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Som jeg skrev tidligere i tråden; i en oppdatert versjon kommer det frem at gutten får bli med. Sammen med foreldre.

Anonymkode: d076a...f15

Det er bra! Jeg fikk ikke med meg det. 

Anonymkode: 1f62d...17b

Annonse

Østerdølen skrev (5 timer siden):

Da vet ikke jeg hva slags oppdragelse unger rundt deg har, men en seksåring generelt skal fint klare å sitte stille noen minutter eller stå opp etter en vegg i ett minutt. Men selvfølgelig, har barnet fri barneoppdragelse er det jo noe annet.

Poenget mitt er at det er EN trener, mest sannsynlig uten noen pedagogisk utdanning som har ansvar for så mange unger. Hvorfor skal foreldrene trumfe igjennom at DERES barn skal være med, om dette gjør at andres barn ikke får det tilbudet er blitt tilbydt?Det er tross alt mange andre barn der også.

Jeg jobber med de. Mulig du bare ser perfekte barn, men det er ikke uvanlig at en 6 åring er vimsete, uoppmerksomme og støyende altså. Det har ikke noe med fri barneoppdragelse å gjøre. Poenget mitt er at jeg tviler sterkt på at alle de andre barna er"perfekte" heller.

Anonymkode: 44204...193

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg jobber med de. Mulig du bare ser perfekte barn, men det er ikke uvanlig at en 6 åring er vimsete, uoppmerksomme og støyende altså. Det har ikke noe med fri barneoppdragelse å gjøre. Poenget mitt er at jeg tviler sterkt på at alle de andre barna er"perfekte" heller.

Anonymkode: 44204...193

"perfekte" som i "perfekt oppdragelse".

Anonymkode: 44204...193

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Men de var jo der. Hvorfor snakket ikke treneren med de da?

Anonymkode: 44204...193

Tenker det er foreldrenes ansvar. Disse trenerne er jo bare andre barns foreldre og har ingen kunnskap om annerledesbarn nødvendigvis. Hvor kjipt er det for dem å skulle gå til foreldrene å ta opp at de trenger noe av dem? Det kan oppfattes frekt, krenkende og what not av enkelte foreldre. At barnet deres behandles forskjellig fordi det ser annerledes ut.

Barn som trenger mer, er annerledes, da må foreldrene snakke med trenerne gjerne før treningsoppstart for å tilrettelegge. Dette er foreldrenes plikt å initiere selvsagt, det er de som kjenner barnet og dets begrensninger og behov. Noe annet er jo bare rart. 

Som trener vil du jo anta barnet skal behandles "likt" de andre om ikke foreldrene åpner kjeften og sier noe annet. 

 

Anonymkode: b1d2b...721

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det er bra! Jeg fikk ikke med meg det. 

Anonymkode: 1f62d...17b

Ok. Uansett så ville dialog i begynnelsen vært løsningen her. Begge parter hadde hatt nytte av det.

Anonymkode: d076a...f15

Anonym bruker skrev (På 18.2.2023 den 16.58):

Jeg tror du har helt rett i at kommunikasjon er et problem her og at det har vært en del missmatch mellom forventningene.

Det virker ikke som om foreldrene snakket med klubben før barnet startet. Da kunne man avklart hvor modent barnet var med tanke på å følge et felles opplegg og hvor mye tilrettelegging man trenger. Man kunne avtalt hvem som skulle stått for tilpasningene; om klubben hadde ressursene eller om foreldrene selv må ta den jobben. Hvem er det som skal korrigerer barnet om det driver med andre ting enn de andre i gruppen? Hvordan skal barnet korrigeres? Hvem er trener - har trener erfaring med barn som er litt annerledes? Hvor trygg er trener i trenerrollen generelt sett? Mange foreldre føler seg presset til å ta oppdraget for at klubben skal ha et tilbud, men de føler seg ikke komfortabel med det i det hele tatt. Er dette en slik trener vil stressnivået kanskje allerede være høyt og at barn som krever mye da vipper lasset. Andre trenere som er komfortabel med å trene, er flinke med mennesker, jobber med barn med spesielle behov kunne f.eks. tatt dette annerledes. Uansett ville nok en trener taklet det mye bedre om en var forberedt og om en fikk vite litt info om barn som trengte ekstra tilrettelegging. 

Treneren er en forelder som nok har hatt en forventning om at alle barna var tilsvarende lik i modningsnivå og at trener kunne kjøre det samme opplegget på alle.

Foreldrene har nok hatt en forventning om at barnet skulle være i gruppen og at trener ga tydelig beskjed om guttens avvik var utfordrende og forstyrrende. De har vært tilstede på treningene og har nok forventet at trener korrigerte gutten og eventuelt ga beskjed om det ble for mye. Trener har nok hatt en forventning av at foreldre som satt å så på at sønnen ikke fulgte opplegget skulle gripe inn. De har dermed hatt forventninger til hverandre uten at de har forstått hva den andre parten forventet og ting ble dermed ikke håndtert der og da. I tillegg har nok foreldrene fått en forståelse av at trener synes det var greit og foreldre og trener har fått en forskjellige oppfattelse av situasjonen. En trener vil ofte synes det er vanskelig å være trener for barn som trenger spesiell håndtering når man verken er forberedt på det og foreldrene sitter og ser på uten å gripe inn. 

Klubben har nok tenkt at utfordringene til denne gutten var for store til at de klarte å håndtere dette på disse treningene, med de ressursene de hadde. Så har de nok lagt en plan som de følte var grei nok og ringt foreldrene om denne. Jeg vil tro at klubben har tenkt at foreldrene hadde en likere situasjonsforståelse til det de satt med enn det som var tilfelle. Foreldrene har følt at dette var et diktat og at de ble skjøvet vekk uten å bli hørt. Klubben burde nok gått sammen med foreldrene og forklart hvordan den oppfattet situasjonen og prøvd å sammen komme til en løsning uten at løsningen allerede var ferdig fra deres side. Kanskje har klubben en forventning av strukturert læring i denne gruppen, mens foreldrene har tenkt på dette som mer ustrukturert lek med ball. Det føles nok også litt sårt for foreldrene når de sender en melding som ikke blir besvart, men om meldingen var pågående/følelsesladd og ble sendt til trener er det jo mulig trener ikke har visst hva denne skulle svare og trengt å forhøre seg med andre først. Trener kan jo også ha opplevd dette som urettferdig. Kanskje foreldrene til denne gutten har glemt litt at dette er en vanlig forelder som trener denne gruppen mer eller mindre frivillig? Uansett burde meldingen bli besvart.

Foreldrene lurer i artikkelen på om barn uten funksjonsvariasjon ville blitt ring til på denne måten. Det tror jeg de blir. Jeg kjenner til foreldre som har blitt ringt til fordi barnet har tatt for mye plass og ikke vært moden nok for forventningene i aktiviteten. De fikk beskjed om å prøve igjen neste halvår.  

I denne situasjonen har nok kommunikasjonen vært manglende. Man har ikke avstemt forventningene, man har ikke forstått at man har hatt ulik oppfattelse av virkeligheten og man har ikke tatt tak i situasjonene der og da. Flott at klubb og foreldre nå sammen ser ut til å finne et opplegg som kan passe. 

Anonymkode: 9bef3...e4f

Du konkluderer i øst og vest her uten å vite noe som helst. 

Anonymkode: 8d8c1...577

Anonym bruker skrev (På 18.2.2023 den 16.58):

Jeg tror du har helt rett i at kommunikasjon er et problem her og at det har vært en del missmatch mellom forventningene.

Det virker ikke som om foreldrene snakket med klubben før barnet startet. Da kunne man avklart hvor modent barnet var med tanke på å følge et felles opplegg og hvor mye tilrettelegging man trenger. Man kunne avtalt hvem som skulle stått for tilpasningene; om klubben hadde ressursene eller om foreldrene selv må ta den jobben. Hvem er det som skal korrigerer barnet om det driver med andre ting enn de andre i gruppen? Hvordan skal barnet korrigeres? Hvem er trener - har trener erfaring med barn som er litt annerledes? Hvor trygg er trener i trenerrollen generelt sett? Mange foreldre føler seg presset til å ta oppdraget for at klubben skal ha et tilbud, men de føler seg ikke komfortabel med det i det hele tatt. Er dette en slik trener vil stressnivået kanskje allerede være høyt og at barn som krever mye da vipper lasset. Andre trenere som er komfortabel med å trene, er flinke med mennesker, jobber med barn med spesielle behov kunne f.eks. tatt dette annerledes. Uansett ville nok en trener taklet det mye bedre om en var forberedt og om en fikk vite litt info om barn som trengte ekstra tilrettelegging. 

Treneren er en forelder som nok har hatt en forventning om at alle barna var tilsvarende lik i modningsnivå og at trener kunne kjøre det samme opplegget på alle.

Foreldrene har nok hatt en forventning om at barnet skulle være i gruppen og at trener ga tydelig beskjed om guttens avvik var utfordrende og forstyrrende. De har vært tilstede på treningene og har nok forventet at trener korrigerte gutten og eventuelt ga beskjed om det ble for mye. Trener har nok hatt en forventning av at foreldre som satt å så på at sønnen ikke fulgte opplegget skulle gripe inn. De har dermed hatt forventninger til hverandre uten at de har forstått hva den andre parten forventet og ting ble dermed ikke håndtert der og da. I tillegg har nok foreldrene fått en forståelse av at trener synes det var greit og foreldre og trener har fått en forskjellige oppfattelse av situasjonen. En trener vil ofte synes det er vanskelig å være trener for barn som trenger spesiell håndtering når man verken er forberedt på det og foreldrene sitter og ser på uten å gripe inn. 

Klubben har nok tenkt at utfordringene til denne gutten var for store til at de klarte å håndtere dette på disse treningene, med de ressursene de hadde. Så har de nok lagt en plan som de følte var grei nok og ringt foreldrene om denne. Jeg vil tro at klubben har tenkt at foreldrene hadde en likere situasjonsforståelse til det de satt med enn det som var tilfelle. Foreldrene har følt at dette var et diktat og at de ble skjøvet vekk uten å bli hørt. Klubben burde nok gått sammen med foreldrene og forklart hvordan den oppfattet situasjonen og prøvd å sammen komme til en løsning uten at løsningen allerede var ferdig fra deres side. Kanskje har klubben en forventning av strukturert læring i denne gruppen, mens foreldrene har tenkt på dette som mer ustrukturert lek med ball. Det føles nok også litt sårt for foreldrene når de sender en melding som ikke blir besvart, men om meldingen var pågående/følelsesladd og ble sendt til trener er det jo mulig trener ikke har visst hva denne skulle svare og trengt å forhøre seg med andre først. Trener kan jo også ha opplevd dette som urettferdig. Kanskje foreldrene til denne gutten har glemt litt at dette er en vanlig forelder som trener denne gruppen mer eller mindre frivillig? Uansett burde meldingen bli besvart.

Foreldrene lurer i artikkelen på om barn uten funksjonsvariasjon ville blitt ring til på denne måten. Det tror jeg de blir. Jeg kjenner til foreldre som har blitt ringt til fordi barnet har tatt for mye plass og ikke vært moden nok for forventningene i aktiviteten. De fikk beskjed om å prøve igjen neste halvår.  

I denne situasjonen har nok kommunikasjonen vært manglende. Man har ikke avstemt forventningene, man har ikke forstått at man har hatt ulik oppfattelse av virkeligheten og man har ikke tatt tak i situasjonene der og da. Flott at klubb og foreldre nå sammen ser ut til å finne et opplegg som kan passe. 

Anonymkode: 9bef3...e4f

Det var litt av et eventyr du har laget deg her. 

Anonymkode: f5c97...a09

Et barn trenger ikke å ha en diagnose for å ta stor plass og kreve mye. Det kan ikke forventes at en ufaglært trener alene skal klare å ta seg av dette barnet og 20 andre og i tillegg lære dem noe i løpet av en time. Her må foreldrene til de det gjelder på banen og stille på trening.

Anonymkode: 61de4...238

Himmel og hav skrev (8 timer siden):

Det kan jo faktisk også hende at dette egentlig ikke handler om barnet, men om trenerens usikkerhet. I denne tråden er det jo flere som nevner at trenere ikke er spesialpedagoger. Man trenger da ikke å være spesialpedagog for å be barn med og uten utviklingshemming om å trille ball, men noen voksne blir usikre og ubekvemme rundt barn som er litt annerledes. De blir redde for å si og gjøre noe feil, som om barn med utfordringer er tikkende bomber som man uforvarende kunne komme til å sette i gang. En ting er ganske sikkert, og det er at foreldre til barn med utviklingshemming konstant blir minnet på funksjonsnivået til barnet. I hvert eneste ansvarsgruppemøte, møte med PPT, habiliteringsteam, barnehage og skole, så snakkes det om kommunikasjonsevner, funksjonsnivå, evne til samspill osv. Så om en forelder til en 6-åring med utviklingshemming sier at det ikke er noe man bør være obs på, så er det sannsynligvis ikke det. En 6-åring med Downs er først og fremst et barn. Så enkelt. 

Hvis et barn har ekstra oppfølging i barnehage og på skole, oppfølging av PPT og habilitering samt ansvarsgruppe, så er det DEFINITIVT ekstra ting en frivillig trener i barneidretten må være obs på altså.

Hvis barnet ikke fungerer optimalt i organiserte settinger som skole og barnehage - hvor personalet er pedagoger og voksendekningen stor - så tenker du barnet fungere som alle andre barn i en foreldredrevet aktivitet med lav voksendekning?

Anonymkode: ce135...8d5

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Hvis et barn har ekstra oppfølging i barnehage og på skole, oppfølging av PPT og habilitering samt ansvarsgruppe, så er det DEFINITIVT ekstra ting en frivillig trener i barneidretten må være obs på altså.

Hvis barnet ikke fungerer optimalt i organiserte settinger som skole og barnehage - hvor personalet er pedagoger og voksendekningen stor - så tenker du barnet fungere som alle andre barn i en foreldredrevet aktivitet med lav voksendekning?

Anonymkode: ce135...8d5

At man har oppfølging av ulike instanser betyr ikke det samme som at man ikke kan klare å delta i lek med ball uten at hele bøtteballetten må være med. Fetteren min, som har hørselsvansker, hjertefeil og voldsom dysleksi hadde oppfølging av flere instanser gjennom barnehage og skole. Nå er han en voksen mann med bachelor, jobb og faktisk hobbyer han har hatt siden han var barn og som han var på uten følge. Dessuten...optimalt? Hvilke 6-åringer fungerer optimalt i organiserte settinger? De er 6! 

Som forelder til kronisk sykt barn ser jeg på det som min oppgave å informere andre foreldre, inkludert frivillige trenere, om utfordringer som kan oppstå. Det er tryggere for både for meg og de som skal ha med barnet mitt å gjøre. Om treneren har kapasitet til å følge opp, flott - om ikke er det min plikt og min glede å delta som hjelpetrener eller ekstra voksen i bursdager. Jeg forventer kun at barnet mitt er velkomment til å delta med min deltakelse. 

Anonymkode: fe2a2...552

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Som forelder til kronisk sykt barn ser jeg på det som min oppgave å informere andre foreldre, inkludert frivillige trenere, om utfordringer som kan oppstå. Det er tryggere for både for meg og de som skal ha med barnet mitt å gjøre. Om treneren har kapasitet til å følge opp, flott - om ikke er det min plikt og min glede å delta som hjelpetrener eller ekstra voksen i bursdager. Jeg forventer kun at barnet mitt er velkomment til å delta med min deltakelse. 

Anonymkode: fe2a2...552

Jeg tror alle foreldre som vet og skjønner at det blir problemer gjør det. De som ikke ser at en med fks Downs ikke kan være med i ballek bør nesten få informasjon når treneren ikke har kompetanse. Hvilke var tilfellet her. 

Anonymkode: 1f62d...17b

Jeg er så innmari glad det er så mange her som mener at alle skal med, at det er plass til absolutt alle.

Hvor er dere?? Idrettslagene skriker etter folk som dere, dere er høyt ønsket og kan sannsynligvis velge og vrake i oppdrag. Frivillige organisasjoner vil gjerne ha dere. Kom og bli med!!!

Personlig opplever jeg en kamp hver eneste sesong for å få folk til å være med som trenere, lagledere, materialforvalter, styremedlemmer, kakebakere, draktvaskere og gud vet hva….. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...