Gå til innhold

Hva synes du om Kvinneguiden forumet?

Anbefalte innlegg

Regner med mange har vært innom der ettersom det vel er Norges største diskusjonsforum. Har hørt mye negativ omtale, men det er jo tydeligvis der det tiltrekkes brukere. Forumer som dette, diskusjon, doktoronline og babyverden er jo stille plasser. Er du på Kvinneguiden? Hva er bra og mindre bra?

Anonymkode: 1c7a0...aa5

Fortsetter under...

Jeg er ikke medlem der, har aldri vært det, men jeg leser litt av og til der. Jeg misliker sterkt at det er lov med den hetsen som får holde på der inne, det går på rundgang på diverse grupper i samfunnet. Nå er det mye de uføretrygdede som får gjennomgå, det er utrolig mye stygge kommentarer og hele tråder som ikke burde få stå etter min mening. Tråder som opprettes kun for å hetse grupper i samfunnet burde slettes med en gang, jeg synes terskelen er altfor høy der inne. Kommentarer som blir slettet her inne her jo barnemat i forhold til hvordan endel brukere snakker til hverandre der.

Anonymkode: d88fb...1fa

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Jeg er ikke medlem der, har aldri vært det, men jeg leser litt av og til der. Jeg misliker sterkt at det er lov med den hetsen som får holde på der inne, det går på rundgang på diverse grupper i samfunnet. Nå er det mye de uføretrygdede som får gjennomgå, det er utrolig mye stygge kommentarer og hele tråder som ikke burde få stå etter min mening. Tråder som opprettes kun for å hetse grupper i samfunnet burde slettes med en gang, jeg synes terskelen er altfor høy der inne. Kommentarer som blir slettet her inne her jo barnemat i forhold til hvordan endel brukere snakker til hverandre der.

Det er faktisk verre her inne. Prøv å stille ett kritisk spørsmål om vaksiner eller krigen i Ukraina, noe som ikke er fullstendig politisk korrekt, og du blir halshugget og hetset for å være konspirasjonsteoretiker eller mindre begavet. 

Anonymkode: 25e13...985

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det er faktisk verre her inne. Prøv å stille ett kritisk spørsmål om vaksiner eller krigen i Ukraina, noe som ikke er fullstendig politisk korrekt, og du blir halshugget og hetset for å være konspirasjonsteoretiker eller mindre begavet. 

Anonymkode: 25e13...985

Jeg synes det er mye mye verre på Kvinneguiden, her blir i hvertfall stygge personangrep og hetsing slettet.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes det er mye mye verre på Kvinneguiden, her blir i hvertfall stygge personangrep og hetsing slettet.

Enig. I tillegg skjer det ofte at mindre grupper med sære meninger nesten tar over enkelte underforum. På kosthold og helse dominerer folk på "carnevore"-diet som slenger ut merkelige påstander om korn og grønnsaker hele tiden. Disse innleggene får hauger av likes, og når noen en sjelden gang gidder å dra fram en link som motbeviser det de sier kommer det personangrep med en gang. 

Anonymkode: 4cf17...4e1

Annonse

Alle forum har sin kultur, og på KG er det mye sære og merkelige/ uvanlige problemstillinger. Folk spør om og diskuterer helt absurde ting noen ganger. Så en viss underholdningsverdii kan det være i ikke for stor grad. Her er det omvendt i så stor grad at det kan bli kjedelig, men greit nok å snakke om div. Ulemper begge steder er at  noen angriper person fremfor argument. Jeg tror rett og slett ikke folk skjønner forskjellen engang. 

Anonymkode: 07a86...835

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Det er mye morsommere på KG enn det er her. Men man kan ikke skrive meningene sine uten å bli utestengt. 

Anonymkode: 554c2...f10

Så lenge du er et normalt menneske vil du aldri bli utestengt fra noe.

Anonymkode: 5ca8e...119

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Så lenge du er et normalt menneske vil du aldri bli utestengt fra noe.

Dette er en sannhet med modifikasjoner. Det ble opplyst fra en moderator eller admin at hvis et innlegg blir rapportert nok antall ganger så kan det blir reagert med sanksjoner. Vedkommende kan kun si mot/ være uenig med en gitt bruker eller en viss sak, og så oppfordres det til å ignorere og rapportere den som er uenig. Så det sier seg selv at hvis du er kontroversiell uten å bryte regler så kan det likevel for konsekvenser hvis andre vil rapportere deg.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Dette er en sannhet med modifikasjoner. Det ble opplyst fra en moderator eller admin at hvis et innlegg blir rapportert nok antall ganger så kan det blir reagert med sanksjoner. Vedkommende kan kun si mot/ være uenig med en gitt bruker eller en viss sak, og så oppfordres det til å ignorere og rapportere den som er uenig. Så det sier seg selv at hvis du er kontroversiell uten å bryte regler så kan det likevel for konsekvenser hvis andre vil rapportere deg.

Tull og tøys, jeg har vært her i ti år uten å bli utestengt eller få advarsel og jeg har hatt meninger om mangt og meget, men jeg kjenner reglene og jeg har selv valgt å være her, da har jeg også godtatt at det er et regelverk å følge.

Tror det er veldig mange svært unge jenter og kanskje også gutter der. Skrivestil og spørsmål er avslørende. Jeg leser innimellom der, men har ikke noe interesse av å sitte og skrive innlegg og få svar av tenåringer som ikke har flytta hjemmefra. Da kan jeg heller diskutere med mine egne unger. 

Anonymkode: 31a18...3e2

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tull og tøys, jeg har vært her i ti år uten å bli utestengt eller få advarsel og jeg har hatt meninger om mangt og meget, men jeg kjenner reglene og jeg har selv valgt å være her, da har jeg også godtatt at det er et regelverk å følge.

Her? Dette er ikke KG. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...