Gå til innhold

En stor fordel med et forum hvor nesten ingen bruker Nick!

Anbefalte innlegg

*Miss Marple* skrev (1 minutt siden):

Hvorfor insisterer du på at man ikke kan si meningen sin og være ærlig når man skriver med nick? 

Det kan man. Til den dagen du blir mislikt, for da er klikken mot deg. Det oppfordres til å ignorere og kaller brukeren troll. Kun fordi man er uenig.

Jeg har også blitt beskyldt for å være bedreviter og overlegen kun fordi jeg stiller spørsmål ved holdninger de ikke vil eller kan forklare. Så hvor ærlige de med nick alltid er kan absolutt diskuteres det også. 

Anonymkode: fe2c8...daa

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nå svarer du på ting som legger opp til avsporinger. Du har ikke svart på det som er argumenter for og mot nick. Det er jo det tråden handler om. Gi to gode grunner til at folk bruker nick, og to go grunner til at man skriver uten? Jeg svarte at argumentet ditt om at man ikke slenger dritt ikke holder, da man gjør det like godt ved å vanligvis bruke nick.

Jeg oppfatter at du vil tåkelegge det innlegget mitt handler om og heller skape engasjement med avsporing. 

For meg så foretrekker jeg Nick fordi; 

Jeg står for det jeg sier med og uten Nick . Jeg synes også Nick er lettere å bruke når man svarer i tråder og da slipper man å misforstå hvem man svarer. Et tredje argument er at jeg liker mange her inne og at det er hyggelig å se nicket i trådene her inne. De som skriver uten må svare på hvorfor de velger som de gjør. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det kan man. Til den dagen du blir mislikt, for da er klikken mot deg. Det oppfordres til å ignorere og kaller brukeren troll. Kun fordi man er uenig.

Jeg har også blitt beskyldt for å være bedreviter og overlegen kun fordi jeg stiller spørsmål ved holdninger de ikke vil eller kan forklare. Så hvor ærlige de med nick alltid er kan absolutt diskuteres det også. 

Men herregud, denne "klikken" du snakker om skriver jo uten nick! Hvis det ikke hadde vært mulig ville ikke slikt skjedd.

Anonymkode: 58498...0ed

Juliea Ruler skrev (3 timer siden):

Jeg kan jo kun svare for meg selv, men jeg bruker nick fordi jeg står for det jeg skriver, jeg står for det jeg mener og jeg er ikke redd for at andre er uenige med mine meninger. 

Akkurat som i det vanlige liv er jeg fullt innforstått med at mennesker har ulike meninger om mye. Jeg kan være helt enig med en person om et tema og helt uenig i et annet tema uten at det oppstår konflikter og uenigheter av den grunn. Det handler om aksept for andres meninger. Jeg skiller sak og person både bak et tastatur og ansikt til ansikt. 

Jeg opplever ikke noe makt eller kontrollfølelse ved å skrive med nick, men jeg opplever ofte en litt høfligere tone i diskusjonene enn der alt skrives anonymt.

Selvom jeg ikke vet hvem som skjuler seg bak nick ei heller husker hva ulike nick skriver i ulike tråder observerer jeg mindre personangrep og trolling i tråder med nick enn i tråder med bare anonym.

Jeg skriver som anonym og står absolutt for det jeg mener. Tror du ikke de anonyme kan gjøre det i like stor grad som dere med nick, og i såfall hvorfor ikke? Svaret blir muligens det jeg er mot ved å bruke nick. 

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Men herregud, denne "klikken" du snakker om skriver jo uten nick! Hvis det ikke hadde vært mulig ville ikke slikt skjedd.

Anonymkode: 58498...0ed

???

mamma til adhd gutt<3 skrev (23 minutter siden):

For meg så foretrekker jeg Nick fordi; 

Jeg står for det jeg sier med og uten Nick . Jeg synes også Nick er lettere å bruke når man svarer i tråder og da slipper man å misforstå hvem man svarer. Et tredje argument er at jeg liker mange her inne og at det er hyggelig å se nicket i trådene her inne. De som skriver uten må svare på hvorfor de velger som de gjør. 

Det står et nr under innlegg og det tar bare et sekund eller to å finne ut hvem man svarer i tråden. Det første du skriver gir ikke svar på hvorfor det er viktig å bruke nick- tvert om. 

Så du liker mange her inne. Det er jo det som er et av de viktigste argumentene mine forå ikke bruke. Dere mange som kjenner hverandre blir uten tvil påvirket av det, og derav kan de klikkene fort oppstå også. Dette er jo et sted hvor saker og situasjoner taes opp, og da er det som jeg har argumentert for veldig farget av hvem og ikke hva. 

Annonse

Juliea Ruler skrev (3 timer siden):

Jeg kan jo kun svare for meg selv, men jeg bruker nick fordi jeg står for det jeg skriver, jeg står for det jeg mener og jeg er ikke redd for at andre er uenige med mine meninger. 

Akkurat som i det vanlige liv er jeg fullt innforstått med at mennesker har ulike meninger om mye. Jeg kan være helt enig med en person om et tema og helt uenig i et annet tema uten at det oppstår konflikter og uenigheter av den grunn. Det handler om aksept for andres meninger. Jeg skiller sak og person både bak et tastatur og ansikt til ansikt. 

Jeg opplever ikke noe makt eller kontrollfølelse ved å skrive med nick, men jeg opplever ofte en litt høfligere tone i diskusjonene enn der alt skrives anonymt.

Selvom jeg ikke vet hvem som skjuler seg bak nick ei heller husker hva ulike nick skriver i ulike tråder observerer jeg mindre personangrep og trolling i tråder med nick enn i tråder med bare anonym.

Jeg skriver som anonym og står absolutt for det jeg mener. Tror du ikke de anonyme kan gjøre det i like stor grad som dere med nick, og i såfall hvorfor ikke? Svaret blir muligens det jeg er mot ved å bruke nick. 

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Er det noen som påstår at alle med nick alltid er ærlig? Jeg lyver i hvert fall så det renner av meg. 

Jeg vil også nevne det en annen var inne på, at historien din og det du skriver i andre tråder helt naturlig følger deg. Hvis en bruker skriver i en tråd at hun syns at å bruke penger på godteri er helt meningsløst over en viss sum pr uke, og samme bruker skriver at nå har hun kjøpt godteri for 600 kr til en hyttetur. Da blir det jo selvfølgelig litt provoserende at den som bruker en brøkdel av den summen pr uke blir kritisert. 

Eller om man har et mer kontroversielt syn på en ting, og så blir det reaksjoner hvis man er mer politisk korrekt på et annet område. Da blir det brukt mot deg. Slikt vil aldri skje om det gjaldt kun sak og om ingen visste hvem som skrev hva. Så det kompliserer også.

Jeg skrev under Nick selv fordi jeg syns det jeg skrev var klokt og innsiktsfullt. Jeg ville ha fokus på at jeg var den med best argumenter. Det er en ærlig sak å innrømme det. Helt til jeg skjønte at det imaget ikke betød noe. Det var meningen min og ikke min del tilfredshet som burde være målet med å formidle. 

*Miss Marple* skrev (6 minutter siden):

Er det noen som påstår at alle med nick alltid er ærlig? Jeg lyver i hvert fall så det renner av meg. 

Det er fint at du er ærlig om det da 🤣 da vet man jo det når du skriver noe. 

*Miss Marple* skrev (11 minutter siden):

Ja, du lyver sikkert som oss andre. Problemet er at du etter all sannsynlighet ikke tør å svare helt sant bestandig, uten å trykke på anonymknappen.

Anonymkode: 69e30...57a

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er faktisk enig. Har sett tilfeller selv der svar er slettet av admin fordi brukere har svart med og uten nick. Svarene med nick var mer politisk korrekt. 😂

Anonymkode: a6e1d...714

Det tror jeg ikke på. Det står ikke i forumreglene at man ikke kan svare både med og uten nick? Man kan ikke diskutere med seg selv, men det er en annen ting. 

Anonymkode: eb841...152

Annonse

Med mindre jeg skriver om spesielt sårbare ting jeg ikke vil bli gjenkjent på, så skriver jeg ned nick. For det første så er det enklere og raskere, jeg synes også det er høfligere. Nickbrukere blir man kjent med på en annen måte enn anonyme, på godt og vondt. I en diskusjon er det også enklere å holde styr på hvem man diskuterer med når nick blir brukt, fremfor å holde styr på ulike anonymkoder.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det tror jeg ikke på. Det står ikke i forumreglene at man ikke kan svare både med og uten nick? Man kan ikke diskutere med seg selv, men det er en annen ting. 

* Det er ikke lov på noen måte å diskutere med seg selv, eller opptre som to forskjellige brukere ved hjelp av anonym bruker funksjonen i vårt forum.

Anonymkode: 922c4...e47

Den perfekte mor, påan igjen skrev (7 timer siden):

Med mindre jeg skriver om spesielt sårbare ting jeg ikke vil bli gjenkjent på, så skriver jeg ned nick. For det første så er det enklere og raskere, jeg synes også det er høfligere. Nickbrukere blir man kjent med på en annen måte enn anonyme, på godt og vondt. I en diskusjon er det også enklere å holde styr på hvem man diskuterer med når nick blir brukt, fremfor å holde styr på ulike anonymkoder.

Jeg kan faktisk etter å ha tenkt litt over argumentet ditt, være enig i at det kan være høfligere å skrive med Nick da det generelt er høflig å presentere seg. Så det argumentet er et godt poeng. Det er bare det at på forum er ulempene større av noen grunner jeg har nevnt. Hadde folk vært mer fleksible og hatt mer toleranse som i å se at uenighet er greit og ikke så fort satte folk i bås, så ville det fungert. Det med å like og mislike folk med Nick gjør at imaget kommer i fokus framfor meningene, men for de som mer bruker forum som sosiale arenaer for et slags felleskap så forstår jeg at Nick er å foretrekke. Så kanskje forskjellen ligger nettopp i hva man vil med å være bruker på et forum. Det ene er kanskje ikke bedre enn det andre, så det handler vel om intensjonen ved å delta. For min del blir det å blåse i image og heller skrive kun meninger, og jeg syns det er godt at så mange flere også er anonyme. 

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Jo det tror jeg nok. Jeg tror bare det er lettere å svare krassere og mer ufint bak anonym enn med Nick. 

Juliea Ruler skrev (21 minutter siden):

Jo det tror jeg nok. Jeg tror bare det er lettere å svare krassere og mer ufint bak anonym enn med Nick. 

Ja, men det gjør jo like gjerne de med nick noen ganger. Det er jo ikke regler om at man skal bruke nick hver gang. Det er like dumt å være frekk og ufin uansett om du velger Nick vanligvis eller aldri gjør det. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ja, men det gjør jo like gjerne de med nick noen ganger. Det er jo ikke regler om at man skal bruke nick hver gang. Det er like dumt å være frekk og ufin uansett om du velger Nick vanligvis eller aldri gjør det. 

Hva er det egentlig du vil med denne tråden? Du motsier alle som svarer. 

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg er enig i det. Som jeg skrev første gangen skrev jeg hvorfor JEG skriver med Nick. Jeg vet ikke hvorfor andre gjør det eller hvorfor noen skriver som anonym. Jeg  har heller ingen forutsetninger for å vite om de som skriver med nick også skriver som anonyme eller motsatt. Som sagt jeg svarte på hvorfor jeg gjør som jeg gjør og mine observasjoner rundt dette. Helt fra min personlige erfaring. 

Juliea Ruler skrev (3 minutter siden):

Jeg er enig i det. Som jeg skrev første gangen skrev jeg hvorfor JEG skriver med Nick. Jeg vet ikke hvorfor andre gjør det eller hvorfor noen skriver som anonym. Jeg  har heller ingen forutsetninger for å vite om de som skriver med nick også skriver som anonyme eller motsatt. Som sagt jeg svarte på hvorfor jeg gjør som jeg gjør og mine observasjoner rundt dette. Helt fra min personlige erfaring. 

Ok. 

*Miss Marple* skrev (På 18.2.2023 den 7.37):

Så dere tør ikke stå for meiningen deres? Redselen for hva andre syns har virkelig gått for langt om man er redd for å vise nick til noen man er enig med! 

Så du vil vite hvem som liker hvilke innlegg? Hva har du med hvilke innlegg jeg liker? Hvorfor skal du kunne snuse opp hva jeg liker for kommentarer eller innlegg? Slike holdninger skremmer meg. Derfor liker, ahem, jeg ikke dette opplegget der nick skal være åpne når en liker noe.

Anonymkode: ea4d3...cd5

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

* Det er ikke lov på noen måte å diskutere med seg selv, eller opptre som to forskjellige brukere ved hjelp av anonym bruker funksjonen i vårt forum.

Les reglene bedre før du svarer. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Les reglene bedre før du svarer. 

Du så spørsmålstegnet? Du skjønner at det betyr at det er et spørsmål? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...