Gå til innhold

En stor fordel med et forum hvor nesten ingen bruker Nick!

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Nei, det kan jeg ikke. Du må forklare det selv, hvis grunnen er at du vil ha kontroll.

Anonymkode: fe2c8...daa

Det er din påstand. Ikke min. Du bør jo da kunne begrunne det:

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Folk bruker nick av en grunn, og ingen av grunnene syns jeg er bra. Det er enten for å vise hvor smart man er, for å danne klikk, for å vise frem meninger man er stolt av eller fordi man vil på en måte ha kontroll

Her er det meningene i fokus og det er så utrolig bra! Null stress og press og show off! 

Jeg har ingen tanke eller opplevelse av at det å bruke nick gir meg noen form for kontroll, men jeg er åpen for at det er ting jeg ikke har tenkt på. Så, kan du ikke forklare eller vil du ikke forklare hvordan du kom til at det var en av grunnene til å skrive med nick?

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Her var det noe å kommentere. Sånn omtrent at alt du sier er feil. Hvis du helt seriøst tror at brukere på et forum tåler alle meninger så har du ikke vært mye på forum. De trenger ikke å gjemme seg hvis de er en klikk. De vet jo at de vil få støtte. 

Hvorfor føler du deg så "truet" av nickbrukere?

Anonymkode: 922c4...e47

Himmel og hav skrev (Akkurat nå):

Det er din påstand. Ikke min. Du bør jo da kunne begrunne det:

Jeg har ingen tanke eller opplevelse av at det å bruke nick gir meg noen form for kontroll, men jeg er åpen for at det er ting jeg ikke har tenkt på. Så, kan du ikke forklare eller vil du ikke forklare hvordan du kom til at det var en av grunnene til å skrive med nick?

Fordi jeg har sett at noen uttrykkelig har skrevet at de liker helst det brukere med nick skriver, og noen som het tror at man skjuler noe når man er anonym. Litt mistenksomhet der med andre ord, så begge deler er jo klare eksempler på et visst kontrollbehov. 

Jeg lurer på hvorfor ingen kan si hvorfor de syns at det er viktig med nick? Kanskje jeg ville sett et perspektiv jeg ikke har sett det fra enda. Det må jo være mye lurere å forklare meg hvorfor dere vil ha bruk av Nick istedenfor å angripe det jeg skriver?  Hvis dere forklarte hvorfor jeg tar feil så ville det jo ikke blitt noen diskusjon. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Fordi jeg har sett at noen uttrykkelig har skrevet at de liker helst det brukere med nick skriver, og noen som het tror at man skjuler noe når man er anonym. Litt mistenksomhet der med andre ord, så begge deler er jo klare eksempler på et visst kontrollbehov. 

OK. Tror jeg skjønner hva du mener. Om du tenker at man skriver med nick for å øke sjansen for å få mange liker. Man kontrollerer uansett ingen ting. Det er jo andre som bestemmer om de vil trykke liker på noe eller ikke. Jeg er ganske sikker på at du har tenkt mye mer over hva som kan ligge bak noens bruk av nick enn det jeg har. Jeg bruker det mest av vane. 

Annonse

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Her var det noe å kommentere. Sånn omtrent at alt du sier er feil. Hvis du helt seriøst tror at brukere på et forum tåler alle meninger så har du ikke vært mye på forum. De trenger ikke å gjemme seg hvis de er en klikk. De vet jo at de vil få støtte. 

Det er snakk om meninger. Dette er min, da kan den ikke være feil. Du kan være uenig, men det betyr ikke at det er feil.

Anonymkode: 945d1...9c2

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg lurer på hvorfor ingen kan si hvorfor de syns at det er viktig med nick? Kanskje jeg ville sett et perspektiv jeg ikke har sett det fra enda. Det må jo være mye lurere å forklare meg hvorfor dere vil ha bruk av Nick istedenfor å angripe det jeg skriver?  Hvis dere forklarte hvorfor jeg tar feil så ville det jo ikke blitt noen diskusjon. 

Nicket blir en del av personligheten. 

Himmel og hav skrev (2 minutter siden):

OK. Tror jeg skjønner hva du mener. Om du tenker at man skriver med nick for å øke sjansen for å få mange liker. Man kontrollerer uansett ingen ting. Det er jo andre som bestemmer om de vil trykke liker på noe eller ikke. Jeg er ganske sikker på at du har tenkt mye mer over hva som kan ligge bak noens bruk av nick enn det jeg har. Jeg bruker det mest av vane. 

Jeg har ikke trengt å tenke så mye over det da fordi jeg syns det er ganske opplagt. Husk at jeg har brukt Nick selv. At du bruker det av gammel vane tror jeg på, for dere er jo noen som har vært her veldig lenge. Jeg er ihvertfall glad at så mange er anonyme her. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er snakk om meninger. Dette er min, da kan den ikke være feil. Du kan være uenig, men det betyr ikke at det er feil.

Hæ? Hvis det er din mening så har du alltid rett??? 

mamma til adhd gutt<3 skrev (5 timer siden):

Uenig. Synes bruk av Nick er flott. Godt man ikke må være enige på forum😊

Fordi du liker at folk har klikker? Eller du liker at folk kan fremheve hvor smarte de er? Du "glemte" å begrunne svaret ditt.

Anonymkode: ea4d3...cd5

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Nicket blir en del av personligheten. 

Nicket blir et image ja. Det er helt riktig, men det har ikke noe med personlighet å gjøre. Med image velger du hva du vil synliggjøre og presentere, og du velger lett hva du vil skjule. Jeg vil gjerne poengtere at jeg ikke har reagert negativt mot noen med nick her, jeg snakker generelt og er glad for at de fleste er anonyme. 

Annonse

Jeg savner tiden da de fleste brukte nick her inne. Og jeg synes at det er synd at folk, inkludert meg selv ikke gjør det lenger. Med noen hederlige unntak. Nå henger jeg her mer eller mindre av gammel vane, altfor gammel vane, tenker jeg. 

Anonymkode: 83d0a...ea5

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Tror aldri jeg har fått en likes på det jeg skriver, men ser de med nick får masse av det. 

Anonymkode: a802b...d9e

Det er fordi ved overgangen til denne layouten til forumet så ble det også anonyme "liker" på forumet. Da ble det mange klager, for brukerne med nick ville at det skulle være synlig HVEM som likte hvilke innlegg. Så da ble det borte. Nå er det blitt slik at liker du et innlegg eller en kommentar så kommer nicket ditt opp.

Det er mange kommentarer og innlegg jeg har tenkt var bra, men som jeg lar være å trykke "liker" på for å slippe at nicket mitt kommer opp.

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Tror aldri jeg har fått en likes på det jeg skriver, men ser de med nick får masse av det. 

Anonymkode: a802b...d9e

Ja, det er sånn det ofte blir på ulike forum. Det er så dumt hvis noen nekter for det og ikke heller kan se fordelen uten det imaget. Det blir klikker, det blir brukere som blir likt og mislikt, det blir til at folk ikke ser hva noen skriver men hvem som skriver, og så går de gjerne mot den brukeren uansett hva den mener. Det er noe alle som har vært litt på forum vet veldig godt. Så det er en stor fordel med at mange er anonyme. 

Jeg skal også innrømme at det mennesket jeg har fått mest opp i halsen noengang i voksen alder var en bruker med nick. Ikke på dette forumet!!! Men det var ikke på grunn av bare helt drøye meninger, men en forferdelig oppførsel mot alle som var uenig med henne. Hun ble rett og slett veldig forstyrrende i enhver tråd hun deltok i, og igjen, det var på grunn av den mobbingen hun bedrev. Så var det klokken rundt som likte alt hun skrev selv om hun ble utestengt flere ganger. Sånt slipper vi også når andre er anonyme, at mange liker det en mobber skriver. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det er fordi ved overgangen til denne layouten til forumet så ble det også anonyme "liker" på forumet. Da ble det mange klager, for brukerne med nick ville at det skulle være synlig HVEM som likte hvilke innlegg. Så da ble det borte. Nå er det blitt slik at liker du et innlegg eller en kommentar så kommer nicket ditt opp.

Det er mange kommentarer og innlegg jeg har tenkt var bra, men som jeg lar være å trykke "liker" på for å slippe at nicket mitt kommer opp.

Dette er også grunnen til at jeg ikke liker innlegg her. Jeg vil ikke at nicket mitt kommet opp. 

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Nei, det kan jeg ikke. Du må forklare det selv, hvis grunnen er at du vil ha kontroll.

Men det er jo din påstand? Merkelig å kreve forklaring av andre om hva du mener. 

Anonymkode: eb841...152

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Dette er også grunnen til at jeg ikke liker innlegg her. Jeg vil ikke at nicket mitt kommet opp. 

Så dere tør ikke stå for meiningen deres? Redselen for hva andre syns har virkelig gått for langt om man er redd for å vise nick til noen man er enig med! 

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg syns diskusjoner blir mye mer oversiktlig når de som skriver bruker nick. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger debatter blir avsporet av at folk forveksler anonymkoder ("Jeg er ikke Hi!" "Hvorfor siterer du meg, det er ikke jeg som mener dette!" osv). Bare rot.

I tillegg er det hyggeligere å kjenne igjen folk. Det meste vi diskuterer her inne er ikke så kontroversielt at det burde være nødvendig å skjule hvem man er.

(Jeg skriver vanligvis med nick, men lar være nå siden du ikke liker det.)

Anonymkode: 58498...0ed

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hæ? Hvis det er din mening så har du alltid rett??? 

Nå biter du deg selv i baken. Du påsto at vedkommende du svarer tok feil basert på din egen subjektive vurdering, men det gjelder tydeligvis kun for deg da du mener at vedkommende sin subjektive mening ikke kan være rett kun basert på sin egen mening.

Anonymkode: bd228...698

Jeg er uenig. Jeg savner at flere bruker nick, jeg tror det fører til en slags etterrettelighet. Man er jo fortsatt anonym, men såpass lite anonym at man i mindre grad slenger dritt. Det er jo f.eks. mye enklere å kjenne igjen en trollete bruker om man bruker nick. 

Tidligere i tråden skrev noen at:
Da er det håpløst å bare forholde seg til det de skriver i akkurat den ene tråden. Man kan ikke både ga en egen identitet og begynne på nytt i hver tråd.

Og det er vel nøyaktig det motsatte av det jeg synes. Det er ingen grunn til å skulle skape seg en ny identitet hver gang man oppretter en ny tråd, tenker jeg - hvorfor skal man det, med mindre formålet er å være et troll? Jeg har allerede en identitet, og ser ingen grunn til å finne på nye.

Anonymkode: af5bb...257

For min del så hadde det vært flott hvis alle måtte brukt Nick. Folk oppfører seg bedre når de skriver enn uten mange ganger. Det blir ekstra synlig når man i tråder skriver både med og uten. ( ved en feiltagelse glemt anonymknapp vil jeg tro) . Terskelen til å slenge drit er lavere uten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...