Gå til innhold

En stor fordel med et forum hvor nesten ingen bruker Nick!

Anbefalte innlegg

Folk bruker nick av en grunn, og ingen av grunnene syns jeg er bra. Det er enten for å vise hvor smart man er, for å danne klikk, for å vise frem meninger man er stolt av eller fordi man vil på en måte ha kontroll. 

Her er det meningene i fokus og det er så utrolig bra! Null stress og press og show off! 

Anonymkode: fe2c8...daa

Fortsetter under...

mamma til adhd gutt<3 skrev (11 minutter siden):

Uenig. Synes bruk av Nick er flott. Godt man ikke må være enige på forum😊

Det er fint å være uenig, men vi har lett for å være enige med dem vi ser hvem er av en eller annen grunm. Det er så mye bedre at meningene kommer ærlig og oppriktig frem uten hensyn til hvem man ser at man svarer. Jeg personlig er lei folk med nick fordi jeg ser ingenting positivt ved det. Ikke ta det personlig 🙂

Jeg er enig med deg. Ikke at det gjør så mye at noen velger å bruke nick, men deg er greit at flertallet er anonyme slik at vi slipper presset som finnes på noen andre sider. I tillegg er det et par nickbrukere som med fordel kunne droppet nikket. Når de har vært her i over 10 år med samme nick er det umulig å ikke huske mye om dem. Da er det håpløst å bare forholde seg til det de skriver i akkurat den ene tråden. Man kan ikke både ga en egen identitet og begynne på nytt i hver tråd.

Anonymkode: 69e30...57a

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Folk bruker nick av en grunn, og ingen av grunnene syns jeg er bra. Det er enten for å vise hvor smart man er, for å danne klikk, for å vise frem meninger man er stolt av eller fordi man vil på en måte ha kontroll. 

Dette er bare flaut hi 🙈

Anonymkode: 922c4...e47

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er enig med deg. Ikke at det gjør så mye at noen velger å bruke nick, men deg er greit at flertallet er anonyme slik at vi slipper presset som finnes på noen andre sider. I tillegg er det et par nickbrukere som med fordel kunne droppet nikket. Når de har vært her i over 10 år med samme nick er det umulig å ikke huske mye om dem. Da er det håpløst å bare forholde seg til det de skriver i akkurat den ene tråden. Man kan ikke både ga en egen identitet og begynne på nytt i hver tråd.

Anonymkode: 69e30...57a

Ja, du er også inne på noe vesentlig der. Historien blir med deg, og alt man skriver blir helt naturlig farget av det. 

Og så må man spørre " er det jeg mener viktig, eller er det viktig at akkurat jeg viser at jeg mener dette?" Og så kan man spørre videre om hvorfor. Det blir show off uansett. Jeg skriver heller ikke at ingen kan bruke nick, eller at det er feil, men meninger bør være det som teller. Ikke hvem som mener hva.

Annonse

Jeg skjønner ikke helt poenget med de få som skal skrive under nick her, all den tid det heter anonymforum, man kan poste anonymt, og de aller fleste gjør det.

Da blir det et prinsipp å skrive med nick. 

Hvorfor? Men jeg har en følelse av at de med nick bruker mye tid her.

Hvor mye tid bruker «mamma til adhd-gutt»? Hun er alltid her når jeg er her.

Jeg poster alltid anonymt, men jeg bruker anonymforum ca. 2-3 minutter hver gang, rundt 3 ganger i uka kanskje. Så særdeles lite av min tid

Anonymkode: e999b...ee6

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

I alle dager, hva er flaut med dette? Er det flaut å ha egne meninger?

Anonymkode: e3eb0...f13

Nei, men det er flaut å sette et så negativt stempel på alle nickbrukere.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Her var det mange små mennesker som følte for å paradere sin dårlige selvfølelse, ser jeg 

Anonymkode: 9acb5...a25

Kanskje du kan forklare? 

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Her er det meningene i fokus og det er så utrolig bra! Null stress og press og show off! 

Faktisk veldig enig med deg. 

Anonymkode: 90ca6...876

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvilket negativt stempel? 

Dette :

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Og dette :

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det blir show off uansett.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Dette :

Og dette :

Det er sånn det er. Jeg har brukt Nick jeg også. Du kan jo fks forklare hvor jeg tar feil, og så si hvorfor du mener at folk bruker nick kanskje? 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er sånn det er. Jeg har brukt Nick jeg også. Du kan jo fks forklare hvor jeg tar feil, og så si hvorfor du mener at folk bruker nick kanskje? 

Fordi de har lyst antageligvis.

Fordi de har lyst antageligvis.

Og det var alt du kom med etter å ha påstått at det jeg skrev er feil? 

Er det ikke bedre å si at jeg faktisk har rett, men at du vil bruke nick likevel da eller? 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Og det var alt du kom med etter å ha påstått at det jeg skrev er feil? 

Er det ikke bedre å si at jeg faktisk har rett, men at du vil bruke nick likevel da eller? 

Jeg sier det er flaut å tillegge alle nickbrukere de egenskapene, og det er ikke feil. Selv skriver jeg aldri med nick, men hva andre gjør er jo det samme for meg. Jeg har ikke noen vonde tanker om folk bare fordi de skriver med nick. jeg synes hele tråden din er tåpelig.

Jeg sier det er flaut å tillegge alle nickbrukere de egenskapene, og det er ikke feil. Selv skriver jeg aldri med nick, men hva andre gjør er jo det samme for meg. Jeg har ikke noen vonde tanker om folk bare fordi de skriver med nick. jeg synes hele tråden din er tåpelig.

Men for søren da menneske! Hvis du ikke har brukt Nick selv så vet vel ikke du hvorfor folk gjør det, og ikke kan du fortelle hvorfor heller. Du bare går inn i tråden for å krangle og forsvare noe du ikke har tenkt over en gang? Bevaremegvel. 

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Men for søren da menneske! Hvis du ikke har brukt Nick selv så vet vel ikke du hvorfor folk gjør det, og ikke kan du fortelle hvorfor heller. Du bare går inn i tråden for å krangle og forsvare noe du ikke har tenkt over en gang? Bevaremegvel. 

🙈

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Kan du utdype hva slags kontroll jeg har når jeg poster med nick?

Himmel og hav skrev (17 minutter siden):

Kan du utdype hva slags kontroll jeg har når jeg poster med nick?

Nei, det kan jeg ikke. Du må forklare det selv, hvis grunnen er at du vil ha kontroll.

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det er fint å være uenig, men vi har lett for å være enige med dem vi ser hvem er av en eller annen grunm. Det er så mye bedre at meningene kommer ærlig og oppriktig frem uten hensyn til hvem man ser at man svarer. Jeg personlig er lei folk med nick fordi jeg ser ingenting positivt ved det. Ikke ta det personlig 🙂

Hvorfor har dette noe med nickbrukere å gjøre? Tør du ikke komme med meningene dine hvis du ser det er en nickbruker? Gro deg noen patter og si meningen din uansett hvem det er du diskuterer med! Min erfaring med nickbrukere er at de tåler både det ene og det andre, så er du uenig er det bare å si fra.

Personlig syntes jeg det er en fordel med nickbrukere, da det de kommer med, har mer kredibilitet, siden de ikke gjemmer seg bak anonymknappen.

Anonymkode: 945d1...9c2

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor har dette noe med nickbrukere å gjøre? Tør du ikke komme med meningene dine hvis du ser det er en nickbruker? Gro deg noen patter og si meningen din uansett hvem det er du diskuterer med! Min erfaring med nickbrukere er at de tåler både det ene og det andre, så er du uenig er det bare å si fra.

Personlig syntes jeg det er en fordel med nickbrukere, da det de kommer med, har mer kredibilitet, siden de ikke gjemmer seg bak anonymknappen.

Anonymkode: 945d1...9c2

Her var det noe å kommentere. Sånn omtrent at alt du sier er feil. Hvis du helt seriøst tror at brukere på et forum tåler alle meninger så har du ikke vært mye på forum. De trenger ikke å gjemme seg hvis de er en klikk. De vet jo at de vil få støtte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...