Gå til innhold

Matrett stått ute i 4-8 grader i en uke. Spises?

Anbefalte innlegg

Kokte kraft på et kyllingskrog for en uke siden. Hadde det travelt, så jeg satte bare hele kasserollen med lokket på ute på altanen om kvelden da det hadde kokt noen timer og vi skulle legge oss. 
Kom på det nå. Kan jeg kaste kyllingskroget og koke kraften et par timer nå, og fortsatt bruke den?

Eller er det bare å hive alt?
et lukter helt OK

Anonymkode: 8a978...7fc

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Kokte kraft på et kyllingskrog for en uke siden. Hadde det travelt, så jeg satte bare hele kasserollen med lokket på ute på altanen om kvelden da det hadde kokt noen timer og vi skulle legge oss. 
Kom på det nå. Kan jeg kaste kyllingskroget og koke kraften et par timer nå, og fortsatt bruke den?

Eller er det bare å hive alt?
et lukter helt OK

Anonymkode: 8a978...7fc

Dette hadde ikke jeg spist.

Anonymkode: 287de...ce6

Dere som svarer at dere ikke ville spist kylling, leser dere ikke?? DET ER SNAKK OM KRAFT KOKT PÅ ET SKROG AV KYLLING. Ikke en rå kyllingfilet som har ligget en uke på stuebordet…

Anonymkode: 1e56a...e18

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Dere som svarer at dere ikke ville spist kylling, leser dere ikke?? DET ER SNAKK OM KRAFT KOKT PÅ ET SKROG AV KYLLING. Ikke en rå kyllingfilet som har ligget en uke på stuebordet…

Med kyllingskroget fremdeles oppi kraften 🤢 leser du ikke?

Anonymkode: a5e3c...2ba

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Herrefred har du aldri kokt kraft? 

Du synes det er helt innafor å spise mat som har stått ute i varierende temp en uke??? Det er søppel etter Slik oppbevaring 

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Du synes det er helt innafor å spise mat som har stått ute i varierende temp en uke??? Det er søppel etter Slik oppbevaring 

Hvilken temperatur har du i kjøleskapet ditt? Nettopp. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men det er ikke temperaturen ute som er problemet, det er at det er kyllingrester som har ligget oppi denne kraften en hel uke. Skrog har alltid rester av kjøtt og fett på seg. Man trenger ikke være kraft-koke-mester for å vite at kylling som har stått og godgjort seg en uke er søppel.

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Men det er ikke temperaturen ute som er problemet, det er at det er kyllingrester som har ligget oppi denne kraften en hel uke. Skrog har alltid rester av kjøtt og fett på seg. Man trenger ikke være kraft-koke-mester for å vite at kylling som har stått og godgjort seg en uke er søppel.

Som har vært kokt opp og så avkjølt og holdt kjølig? Ikke problem. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Som har vært kokt opp og så avkjølt og holdt kjølig? Ikke problem. 

Mat holder ikke evig selv om det er kokt opp og avkjølt 🤦‍♀️

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Der er det jevn lav temperatur. Ute kan det fort ha svingt godt over kjøleskaptemp. Dette er ikke avansert altså, denne maten spiser man ikke. 

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Der er det jevn lav temperatur. Ute kan det fort ha svingt godt over kjøleskaptemp. Dette er ikke avansert altså, denne maten spiser man ikke. 

HI skrev fra 4-8 grader. Det er omtrent akkurat det du har i kjøleskapet ditt. 

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

HI skrev fra 4-8 grader. Det er omtrent akkurat det du har i kjøleskapet ditt. 

Du har skikkelig tungt for det du... ute er ikke et kjøleskap. Temperaturen  der svinger. Tviler på at hi har monitorert temperaturen... uansett er en uke for lenge. Spesielt ille med usikker oppbevarings temperatur. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvor i Norge bor du hvor det har vært opp til 8 grader? 

Anonymkode: 803df...d01

Er det rart med opp til 8 grader? Det er det stort sett her jeg bor om dagen, og gjerne litt mer og. Er ikke hi da.

Anonymkode: b1ac5...b18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...