Gå til innhold

Bare jeg som får følelsen av smisk fra Ukrainas president?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

du tenker at det smiskes for at de skal overleve en krig? ja, da kan de smiske, applaudere osv så mye de vil for meg hvis det fører til de får den militære hjelpen de trenger.

Anonymkode: d0ea0...c9c

Det jeg mener er at jeg syns det er ekkelt av Norge å ta imot smiskingen med åpne armer, som ‘vi er så fantastisk gode og snille i Norge, jaja, vi vet, takk takk.’ 👏👏👏

Det hjelper ikke noen i Ukraina at Norge og andre land sender små drypp med våpen. Det forlenger smerten, lidelsen og alt det grusomme som foregår. Hvor lenge skal man holde på sånn? Vi bidrar til en langvarig stillingskrig. Man må få Putin i dialog, all historie viser at denne taktikken aldri kan fungere.

Anonymkode: 5d43a...220

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det jeg mener er at jeg syns det er ekkelt av Norge å ta imot smiskingen med åpne armer, som ‘vi er så fantastisk gode og snille i Norge, jaja, vi vet, takk takk.’ 👏👏👏

Det hjelper ikke noen i Ukraina at Norge og andre land sender små drypp med våpen. Det forlenger smerten, lidelsen og alt det grusomme som foregår. Hvor lenge skal man holde på sånn? Vi bidrar til en langvarig stillingskrig. Man må få Putin i dialog, all historie viser at denne taktikken aldri kan fungere.

Det hjelper ikke med 15 milliarder x 5 år?

Har du løsningen på hvordan man skal få Putin i dialog? 

Jeg håper at du holder disse meningene for deg selv rundt lunsjbordet. 

Anonymkode: a55f6...8f6

Annonse

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Kanskje Ukraina burde legge ned våpnene og la Russland ta landet deres, så kan de leve under sovjetstyre med tortur, fullstendig kontroll og null frhet. Det høres jo bra ut, det er et skikkelig bra alternativ :ironi:

Anonymkode: 9d5ae...b7a

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Du mener de bare skal overgi seg og la Putin få det som han vil? 

Putin stopper ikke, ikke før ressursene og soldatene tar slutt, eller landet vender seg mot ham. De må jo da bare holde ut til det skjer. Han er ikke en person som stoppes av dialog.

Anonymkode: ccb6e...de8

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det hjelper ikke med 15 milliarder x 5 år?

Har du løsningen på hvordan man skal få Putin i dialog? 

Jeg håper at du holder disse meningene for deg selv rundt lunsjbordet. 

Nei, det hjelper ikke. Det holder bare krigen i gang. Tror du ikke Russland har mer? 
Hvorfor skal jeg holde meningene for meg selv? Har vi ikke takhøyde nok i Norge til å stille spørsmål? 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det hjelper ikke. Det holder bare krigen i gang. Tror du ikke Russland har mer? 
Hvorfor skal jeg holde meningene for meg selv? Har vi ikke takhøyde nok i Norge til å stille spørsmål? 

Nei.

Anonymkode: 807d8...938

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Alternativet er jo at de lar Putin vinne, du tenker det er bedre?

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Alternativet er jo at de lar Putin vinne, du tenker det er bedre?

Helt enig med deg! La noen hundretusen, gjerne millioner, ukrainere myrdes først. Det er mye bedre!

Det er så leit at ikke tyskerne myrdet noen hundretusen nordmenn før de tok over landet våres. 😢 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hahahhaha! 
Få Putin i dialog 😂😂😂😂😂

Dagens!

Anonymkode: 78e73...b98

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Hva mener du da? Skal verden bare se på at Russland feier over Ukraina? 

Det med å holde (disse) meningene for deg selv var bare et vennlig råd. Du har all rett til å mene hva du vil, da må du bare være bevisst hvilket syn menigmann får på deg. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hahahhaha! 
Få Putin i dialog 😂😂😂😂😂

Dagens!

Anonymkode: 78e73...b98

Haha

Zelensky says Ukraine prepared to discuss neutrality in peace talks
https://www.bbc.com/news/world-europe-60901024

Russia vows to reduce Ukraine attacks after talks
https://www.npr.org/2022/03/29/1089511141/russia-ukraine-war-peace-talks

Zelenskyy: Ukraine ready to discuss neutral status to reach Russia peace deal
https://www.politico.eu/article/ukraine-neutral-status-russia-peace-agreement-volodymyr-zelenskyy/

Possible peace agreement: Russia will let Ukraine join EU on one condition
https://www.marca.com/en/lifestyle/world-news/2022/03/29/6242f8a246163fb6688b45a6.html

Details: According Ukrainska Pravda sources close to Zelenskyy, the Prime Minister of the United Kingdom Boris Johnson, who appeared in the capital almost without warning, brought two simple messages.

The first is that Putin is a war criminal, he should be pressured, not negotiated with.

And the second is that even if Ukraine is ready to sign some agreements on guarantees with Putin, they are not.
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/05/5/7344206/

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Og at Norge tar imot med åpne armer? Stående applaus, lovord og vips så har vi lovet bort X antall milliarder. Heller mer og mer mot Rødt, merker jeg.

Hva tenker du ko sekvenser kan bli for Norge dersom Russland vinner frem? Tror du vi kun hjelper Ukraina med den støtten vi gir. Det er rimelig smal kontekst du setter dagens tale fra Presidenten inn i..

Anonymkode: 75f69...aba

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hvis jeg hadde vært Zelensky hadde jeg også takket og bukket og neiet og oppført meg så godt jeg bare kunne slik at landet mitt - som uprovosert ble angrepet av en supermakt - fortsatt kunne få den hjelpen vi trengte for å greie å stå mot angriperen som også går bevisst etter den sivile befolkningen. Jeg hadde vært villig til å smøre tykt på, men takknemligheten over hjelpen vi fikk ville likevel ikke vært smisking, men takknemligheten ville vært både helt oppriktig og strengt nødvendig for å sikre befolkningen beskyttelse videre.

Hva mener du egentlig at Zelensky skal gjøre? La være å takke og beskrive hvor viktig hjelpen fra Vesten er? La være å fortelle hva de trenger videre?

Og du, ang. "dialog med Putin" - hvordan tenker du den skal foregå? Slik dialog er i praksis kjøpslåing. Hvor mye av sitt land og sin selvstendighet mener du Ukraina bør gi fra seg til Putin? Tror du seriøst at Putin er villig til å gi fra seg Krim og andre områder de har annektert og/eller okkupert?

Helt konkret - hvordan mener du denne "dialogen" eller kjøpslåingen skal foregå? Hvem skal gi hva til hvem?

Du bør dessuten lese deg opp på den stille krigen som Putin også fører i Europa, hver eneste dag.

Sett av 5 minutter og les hva Putin holder på med i Georgia. Hver eneste dag tar de over mer og mer av landet:

https://www.tv2.no/spesialer/nyheter/georgia_russland_grense

Og litt mer om bakgrunnen for det som skjer i Georgia:

https://forsvaretsforum.no/georgia-russland-sikkerhetspolitikk/dersom-ukraina-taper-er-georgia-neste-mal/294234

Putin ønsker å ta tilbake tidligere kolonier av Sovjetunionen.

Så jeg spør deg igjen - hvordan mener du konkret denne dialogen du ønsker skal skje? Hva skal Ukraina gi fra seg? Og hvordan i all verden kan du tro at Putin vil mene alvor med en slik avtale når vi ser hva han holder på med i andre land?

Anonymkode: dd8ef...9ef

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Og du, ang. "dialog med Putin" - hvordan tenker du den skal foregå? Slik dialog er i praksis kjøpslåing.

Enig. Alle land burde kreve, ingen land burde samarbeide (underkaste seg noen andre sine lands ønsker). Slik får vi i stand verdensfred.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Herlig å stille spørsmål her inne. Man blir ikke ilagt meninger man aldri har ytret i det heeeele tatt. 🤦‍♀️

Nja… Hvis man ordlegger seg tydelig og respektfullt i HI, kommer det gjerne saklige svar. Det å degradere Ukrainas kamp for hjelp til «smisking» legger ikke opp til god samtale. 

Anonymkode: 93829...b8e

Jeg kan forstå hva du mener Ts , for jeg syns også at det er rart med denne stående applausen og denne åpenbare goodwiillen som kan forveksles nettopp med smisk. Det blir veldig følelsesladet og med anstrøk av en slags underholdning oppe i dette. 

Jeg er helt for at Ukraina fåt hjelp på de områdene de mener er viktige og som andre land ( NATO )  vurderer som riktige. Men krig nær oss på 2020-tallet får et litt rart preg med den siden jeg beskriver først. Det er ikke så merkelig om vi er noen som reagerer på det, men avgjørelsene støtter jeg. 

Anonymkode: cc269...985

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg kan forstå hva du mener Ts , for jeg syns også at det er rart med denne stående applausen og denne åpenbare goodwiillen som kan forveksles nettopp med smisk. Det blir veldig følelsesladet og med anstrøk av en slags underholdning oppe i dette. 

Jeg er helt for at Ukraina fåt hjelp på de områdene de mener er viktige og som andre land ( NATO )  vurderer som riktige. Men krig nær oss på 2020-tallet får et litt rart preg med den siden jeg beskriver først. Det er ikke så merkelig om vi er noen som reagerer på det, men avgjørelsene støtter jeg. 

Anonymkode: cc269...985

Det er faktisk utrolig merkelig at dere er noen som reagerer på det, jo. Nesten ikke til å tro. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...