Gå til innhold

Hvilket tørrfor bør jeg bytte til?

Anbefalte innlegg

Royal canin sitt tørrfor er gått opp fra 269 kr for 2 kg til å nå koste over 400 kr 😮 Noen som tips til ett bra tørrfor til katt som ikke er så dyrt? Selvfølgelig fra dyrebutikk eller veterinær,ikke matvarebutikk.

Anonymkode: e6efb...74b

Fortsetter under...

Vet ikke hvordan Labb (Felleskjøpet) er til katt. Til hund har det vært best i test flere ganger. 
Jeg synes ikke royal canin er spesielt bra. Det er mye kylling i det og den ene katten min reagerer på kylling innimellom. Jeg byttet til Hills på mine nå, mindre andel kylling og så supplerer jeg med Acana (ren fisk tørrfôr) sistnevnte er dyr da men det er ikke hovedforet deres. Mine katter er kresne. 

Anonymkode: 80db2...dff

Jeg har abonnement hos dyrekassen.no. Kjøper to 6 kg sekker Carnilove i slengen. Betaler 559 pr sekk. Det blir 94 kr kiloen. 12 kg rekker, hos meg, til tre voksne katter i to mnd. Min erfaring med Carnilove er at siden det er kornfritt, så metter det mer så de spiser mindre mengde. 

Anonymkode: 1ebd0...464

Sjekk ut Pet XL for RC og andre alternativ. 

Be gjerne om en smaksprøve på alternativer du vurderer. Ofte har utsalgssteder små poser tilgjengelig. Da får både pus og du teste ut foret! 

Velger du å bytte for bør du ta prosessen gradvis og blande nytt for i RC en periode. 

🐱

Slutt å kjøpe poser på  2 kg, det er veldig dyrt. Jeg kjøper 8 kg pose, selv om jeg bare har en katt (sammenlign kilopris på foret i små pakker vs store).

Jeg heller foret over i en dunk som tar ca 2 kg, det er maten han får daglig. Så sørger jeg for å holde den store posen lufttett, sånn at den holder seg ferskest mulig. 

Anonymkode: fac5f...309

Annonse

HvittHus skrev (1 time siden):

Må det være tørrfor? Hundene mine blir foret med vom og det er billigere enn et godt tørrfor. 

Ellers vil jeg tipse om å kjøpe større kvanta og fryse ned, og heller ta opp til bruk for et par uker om gangen. 

Tørgor holder seg kjempelenge uten å fryse det.

Anonymkode: 1da92...0c4

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Tørgor holder seg kjempelenge uten å fryse det.

Det gjør det, men katter kan være utrolig kresne og vil gjerne ha ferskt tørrfor. Å bruke en tett beholder hjelper litt, men fryser man og tar opp etter behov, holder smaken og kvaliteten på tørrforet seg bedre. 

Jeg kjøper 3kg sekker på felleskjøpet. Veksler mellom kylling og fisk så de ikke skal gå lei. 2 sekker av 3 kg koster 338 kr. I tillegg er hver 6. sekk gratis. Har ikke tenkt på at tørrfôr kan fryses. Da kan en øke til stor str og sikkert spare noen kroner der også.

Anonymkode: 92659...761

HvittHus skrev (24 minutter siden):

Det gjør det, men katter kan være utrolig kresne og vil gjerne ha ferskt tørrfor. Å bruke en tett beholder hjelper litt, men fryser man og tar opp etter behov, holder smaken og kvaliteten på tørrforet seg bedre. 

Sultne katter spiser alt er min erfaring.

HvittHus skrev (7 timer siden):

Må det være tørrfor? Hundene mine blir foret med vom og det er billigere enn et godt tørrfor. 

Ellers vil jeg tipse om å kjøpe større kvanta og fryse ned, og heller ta opp til bruk for et par uker om gangen. 

Å fore en katt er annerledes enn å fore en hund. Katter spiser små måltider utover dagen. De bør derfor ha tørrfor tilgjengelig hele tiden. Råforing krever kompetanse og tid. En katt får ikke dekt behovene sine ved råforing alene. 

Anonymkode: 1ebd0...464

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...