Gå til innhold

Hvor lenge kan en på snart 20 år og en på 17 1/2 år være alene hjemme?

Anbefalte innlegg

Utfordringen blir vel hvis de skal sitte i en bil og ikke klarer å spenne beltene på seg selv i de bakovervendte bilsetene uten mor? 

Anonymkode: 16c32...055

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Utfordringen blir vel hvis de skal sitte i en bil og ikke klarer å spenne beltene på seg selv i de bakovervendte bilsetene uten mor? 

Anonymkode: 16c32...055

Det er døtrene til kjæresten min dette gjelder. Vi snakker om å ta en kjæreste ferie til sommeren. Jentene hans vil da være 17 1/2 og nesten 20 år og jeg mener de fint kan være alene 1 uke eller to slik at vi kan få tatt oss en ordentlig ferie. Vi har vært kjærester i 3 år, men pga corona restriksjoner og at vi begge har hatt tenåringer med alt som hører med så har vi ikke fått reist bort sammen annet enn noen småturer. Nå er mine 19 og 21 og hans altså 17 1/2 og 20 til sommeren og jeg ville overraske han med en kjæresteferiefor oss to til sommeren, men han mener at jentene ikke kan være alene mens vi drar til utlandet.

De har ingen diagnoser eller spesielle behov som gjør at de trenger ekstra tilsyn, de er tvert imot veldig rolige og fornuftige jenter som er opptatt med skole, venner, trening og ikke noe festing, fyll eller tull med dem. 

Anonymkode: 53ec1...bd8

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er døtrene til kjæresten min dette gjelder. Vi snakker om å ta en kjæreste ferie til sommeren. Jentene hans vil da være 17 1/2 og nesten 20 år og jeg mener de fint kan være alene 1 uke eller to slik at vi kan få tatt oss en ordentlig ferie. Vi har vært kjærester i 3 år, men pga corona restriksjoner og at vi begge har hatt tenåringer med alt som hører med så har vi ikke fått reist bort sammen annet enn noen småturer. Nå er mine 19 og 21 og hans altså 17 1/2 og 20 til sommeren og jeg ville overraske han med en kjæresteferiefor oss to til sommeren, men han mener at jentene ikke kan være alene mens vi drar til utlandet.

De har ingen diagnoser eller spesielle behov som gjør at de trenger ekstra tilsyn, de er tvert imot veldig rolige og fornuftige jenter som er opptatt med skole, venner, trening og ikke noe festing, fyll eller tull med dem. 

Du har skrevet om dette her før, og får samme svarene nå.

Barna er mer enn gamle nok til å være alene, men han ønsker det ikke.

Han ønsker ikke å dra fra dem.

Han ønsker å bruke ferien sin hjemme med dem.

Han bruker dem som unnskyldning fordi han ikke ønsker å reise med bare deg.

Uansett er resultatet det samme. Han ønsker ikke å reise vekk med deg, og du må bare akseptere det

Anonymkode: b2960...a5b

En kjæreste som bruker voksne barn som unnskyldning for å ikke reise på ferie har du neppe bruk for. Sannheten er nok at han egentlig ikke vil reise med deg, men han er for feig til å si det. Sikker på at du skal bruke mer tid på ham? 

Anonymkode: dafb1...a38

Våre naboer hadde et tvillingpar som var mellom 5-6 år som var alene fra kl 09-21.30. Moren satt frem frokostblanding til de…Det synest jeg var litt tidlig.

Når dine ‘barn ‘ er 17 og 20 så kunne de strengt tatt flyttet ut å ha barn selv. Så lenge kan de være hjemme alene.

Anonymkode: f8ad7...a8d

Annonse

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Her ligger det nok noe annet bak. Skal du betale reisen siden du skulle overraske ham? 

Anonymkode: b1205...bc9

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Du har skrevet om dette her før, og får samme svarene nå.

Barna er mer enn gamle nok til å være alene, men han ønsker det ikke.

Han ønsker ikke å dra fra dem.

Han ønsker å bruke ferien sin hjemme med dem.

Han bruker dem som unnskyldning fordi han ikke ønsker å reise med bare deg.

Uansett er resultatet det samme. Han ønsker ikke å reise vekk med deg, og du må bare akseptere det

Anonymkode: b2960...a5b

Dette

Han vil ikke og han bruker ungene som unnskyldning

Anonymkode: 027d7...d81

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Våre naboer hadde et tvillingpar som var mellom 5-6 år som var alene fra kl 09-21.30. Moren satt frem frokostblanding til de…Det synest jeg var litt tidlig.

Når dine ‘barn ‘ er 17 og 20 så kunne de strengt tatt flyttet ut å ha barn selv. Så lenge kan de være hjemme alene.

Anonymkode: f8ad7...a8d

Hæ?! Fra ni om morgenen til halv ti om kvelden alene? Du burde ringt barnevernet, det der er ikke greit! 

Anonymkode: eab78...b65

Det bør gå greit om det bare er en kjapp tur på butikken du skal. Men husk å gi beskjed til naboen om at de er alene, i tilfelle det skulle skje noe med deg på vei hjem. Trist om de skulle sulte ihjel om du havner på sykehus eller noe sånn.. 

Anonymkode: 8662a...66f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...