Gå til innhold

Synes du AI ferie er Harry?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Haha, ja, selvsagt! Det er et høydepunkt, både hjemme og på ferie. Vi er glade i mat alle sammen, spiser sammen, koser oss og skravler - selv tenåringene synes det er hyggelig. På ferie blir det ofte enda litt mer stas med middagsspising, alle dusjer og pynter seg litt først, så har vi det hyggelig sammen mens vi spiser. Nå føler jeg meg plutselig veldig heldig som har en sånn sosial (og matglad 🙃) familie!

Anonymkode: 1ede5...080

Vi er også glade i mat, men måltider er kun høydepunkt på julaften liksom. Koser oss med mat, men ikke glede oss til. Høres ut som dere samles, skravler og koser dere sammen kun ved måltider. Da skjønner jeg jo at dere gleder dere til det å samles. 

Vi er jo sammen hele tiden på ferie, skravler og koser oss og opplever alt som hører med. Hele tiden. Om middag hadde vært høydepunktet hadde vi definitivt bommet på planlegging av turen altså. Hvor gøy kan en middag bli liksom. Og hvor tragisk er da resten av dagen 🙃

Anonymkode: 22532...417

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Synes forøvrig også det er Harry å besøke et sted som kunne vært hvor som helst i «syden» , altså hvis ferien er i hovedsak innenfor hotellets område. For ikke å snakke om håndkle -mafiaen ….DET er Harry det. 

Anonymkode: 3af42...808

Jeg syns det er mest harry å dømme andre på syltynt grunnlag. Folk har forskjellige preferanser, bare de dumme setter seg til doms over andres valg. 

Anonymkode: db262...f39

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Vi er også glade i mat, men måltider er kun høydepunkt på julaften liksom. Koser oss med mat, men ikke glede oss til. Høres ut som dere samles, skravler og koser dere sammen kun ved måltider. Da skjønner jeg jo at dere gleder dere til det å samles. 

Vi er jo sammen hele tiden på ferie, skravler og koser oss og opplever alt som hører med. Hele tiden. Om middag hadde vært høydepunktet hadde vi definitivt bommet på planlegging av turen altså. Hvor gøy kan en middag bli liksom. Og hvor tragisk er da resten av dagen 🙃

Å hoi, her har du virkelig klart å utlede en stor mengde bullshit av det faktum at vi gleder oss til middag! 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Å hoi, her har du virkelig klart å utlede en stor mengde bullshit av det faktum at vi gleder oss til middag! 

Utlede? Jeg leser hva du skriver. Har du utrykt deg feil nå plutselig? 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Utlede? Jeg leser hva du skriver. Har du utrykt deg feil nå plutselig? 

Utlede, ja, slik som at resten av dagen må være tragisk fordi middagen er et høydepunkt, eller at vi kun samles/koser oss til middag. Det er jo sprøyt du har funnet på selv, og ikke noe jeg har skrevet.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Utlede, ja, slik som at resten av dagen må være tragisk fordi middagen er et høydepunkt, eller at vi kun samles/koser oss til middag. Det er jo sprøyt du har funnet på selv, og ikke noe jeg har skrevet.

Det er jo det inntrykket en får når en leser ditt svar da. Høydepunkt betyr jo at det er noe man opplever bedre enn andre ting. Og dere dusjer og pynter dere og samles, høres jo ut som dette er DET store som skjer denne dagen. 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo det inntrykket en får når en leser ditt svar da. Høydepunkt betyr jo at det er noe man opplever bedre enn andre ting. Og dere dusjer og pynter dere og samles, høres jo ut som dette er DET store som skjer denne dagen. 

Kanskje vi er så glade i middag at alt annet blir underordnet? 😉 Neida. Du kan ta det helt med ro, vi koser oss stort sett på ferie, også utenom måltidene. Men det er altså teknisk mulig å ha middag som høydepunkt uten at resten av dagen er "tragisk". Du får la muligheten for at det er slik for noen av oss synke inn.

Ingenting er harry i seg selv, men summen av flere ting kan bli harry! Campingvogntur er jo ikke harry i seg selv, men legg til den typiske grilldress (like klær kone og mann), grilling HVER dag, da gjerne bare pølse og burger med potetsalat, crocs og gjerne camping i sverige/nær sverige så man kjapt kan kjøre og få kjøpt billig røyk og øl,- som nytes hver dag, hele dagen....DA begynner det å bli harry. Hverken det å røyke, drikke øl eller kle seg likt,- eller grille,- er noe jeg automatisk vil si er harry, men summen av dette,- på campingtur.

Samme med All inc. Ikke harry, alt til sin tid og hvert sitt behov tenker jeg. Men velger man det nettopp for å kunne spise så mye man vil, drikke (alkohol) så mye man vil og slippe å gå lenger enn fra senga til restauranten og til bassenget /stranda og man kjører denne ruta som den eneste hele ferien.. Da begynner det å bli litt harry. 

Fra man på "opplevelssestur",- ala øyhopping eller interrail og man tar bilder og legger ut på sosiale media flere ganger hver dag for å dokumentere hvor bra man har det,- hvor mye man opplever, og hvor mye god og unik mat man spiser, at man trener selv om man er på ferie osv osv,- Det er viktigere å dokumentere enn å være der man er,- da blir denne ferien også plutselig harry. 

Anonymkode: d7290...aa7

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje vi er så glade i middag at alt annet blir underordnet? 😉 Neida. Du kan ta det helt med ro, vi koser oss stort sett på ferie, også utenom måltidene. Men det er altså teknisk mulig å ha middag som høydepunkt uten at resten av dagen er "tragisk". Du får la muligheten for at det er slik for noen av oss synke inn.

Jeg skjønner fint at noen kan ha det sånn. Mye rare folk rundtomkring. Ser dem jo på ferie også. Ser jo endel som tilsynelatende kjeder seg fælt. Og gjenger som hoier og herjer ved middagsbordet. 

Bare veldig merkelig at et måltid på ferie er det store, spise gjør man jo hver dag. Opptil flere ganger per dag til og med. Og hvis ikke maten pleier være veldig kjip til vanlig, er det ikke så stor forskjell på å spise på ferie. Vi har vel ulikt fokus på mat da. 

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Man kan også ha måltider som høydepunkt med AI altså. Jeg tror du er svært sneversynt og lite raus. Det er inntrykket jeg sitter med etter alle dine innlegg her. Lite hyggelig, rett og slett. 

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Jeg for min del gleder meg til å spise middag og booker ofte bord på restauranter jeg ønsker å spise på. Selvsagt ser jeg frem til måltidet da. Mat på reise er et høydepunkt . Det betyr ikke at andre ting ikke er det.

Annonse

Man kan også ha måltider som høydepunkt med AI altså. Jeg tror du er svært sneversynt og lite raus. Det er inntrykket jeg sitter med etter alle dine innlegg her. Lite hyggelig, rett og slett. 

Lite raus? Jeg vil si at hvis man er opptatt av god mat og god vin feks på reiser så er ikke denne ferieformen det rette . 

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Men i alle dager! Jeg har da ikke nevnt all inclusive med en stavelse, jeg kommenterte at jeg var overrasket over at noen ikke gledet seg til middag. Derfra ballet det på seg om at våre ferier måtte være tragiske og at vi bare gledet oss til middag fordi vi ikke var sammen resten av dagen. Vet ikke hvordan du har det med sånne absurde påstander, men jeg tillater å kalle det sprøyt, fordi det er både ufint og usant. Hvordan det gjør meg fortjent til personkarakteristikker som "sneversynt", "lite raus" og "lite hyggelig" er relativt gåtefullt.

Jeg skjønner fint at noen kan ha det sånn. Mye rare folk rundtomkring. Ser dem jo på ferie også. Ser jo endel som tilsynelatende kjeder seg fælt. Og gjenger som hoier og herjer ved middagsbordet. 

Ja, vi er kanskje rare, det er vanskelig å vurdere selv, men vi hverken kjeder oss eller hoier(!) eller herjer(?).

Bare veldig merkelig at et måltid på ferie er det store, spise gjør man jo hver dag. Opptil flere ganger per dag til og med. Og hvis ikke maten pleier være veldig kjip til vanlig, er det ikke så stor forskjell på å spise på ferie. Vi har vel ulikt fokus på mat da. 

Vi har definitivt ulikt fokus på mat. Som jeg skrev lenger opp gleder vi oss til middager hjemme også, så nei, den er ikke "veldig kjip" til vanlig.

Det finnes mange typer all incklusice. Hvis vi vare holder oss til den varianten med et stort ferieanlegg i sydlige strøk der man har mat, drikke, underholdning ol inkludert i prisen, synes jeg nok det er litt Harry, men mye av det morsomme og behagelige i livet er litt Harry. 

Anonymkode: 1215a...1f5

Jeg synes det er veldig rart at man skal mene noe om hvor og hvordan andre ferierer. Er det rart det er rasisme, homofobi, fordommer og lite aksept mot folk som er annerledes enn seg selv her i verden, når noe så uviktig som feriepreferanser er nok til å bli stempla og båssatt?

Anonymkode: 84392...59f

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei ikke nødvendigvis Harry, men mer et tegn på at man er lite reflektert. 

Anonymkode: d73d1...1c3

Litt artig at man blir ansett som lite reflektert på en kunstig intelligensferie 🤔

Anonymkode: 4fb34...5bf

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei ikke nødvendigvis Harry, men mer et tegn på at man er lite reflektert. 

Anonymkode: d73d1...1c3

Vi velger all inclusive fordi vi har et barn med autisme som gjerne vil på ferie, men med rutiner. Alternativet for oss er en ferie på et all inclusive hotell. Da har vi alt vi trenger, barnet har tilgang på sine nødvendigheter, og vi andre kan dra ut på kortere turer, men være så nærme at barnet selv kan være igjen på hotellet mens vi andre rusler rundt. For vårt barns del velger vi selvsagt å tilbringe mest mulig tid sammen, selv om det er inne på hotellområdet. Sånn er det selvsagt ikke for de alle som velger denne ferieformen, men det er også ganske lite reflektert ikke å reflektere over at andre velger denne ferieformen av egne grunner. Ikke alle grunner er synlige. 

Anonymkode: 6aad6...e6f

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Ingenting er harry i seg selv, men summen av flere ting kan bli harry! Campingvogntur er jo ikke harry i seg selv, men legg til den typiske grilldress (like klær kone og mann), grilling HVER dag, da gjerne bare pølse og burger med potetsalat, crocs og gjerne camping i sverige/nær sverige så man kjapt kan kjøre og få kjøpt billig røyk og øl,- som nytes hver dag, hele dagen....DA begynner det å bli harry. Hverken det å røyke, drikke øl eller kle seg likt,- eller grille,- er noe jeg automatisk vil si er harry, men summen av dette,- på campingtur.

Anonymkode: d7290...aa7

Flesteparten er ikke som de man ser på campingserier på tv altså, de fleste er helt normale mennesker. Akkurat som de fleste som reiser på all-inclusive ferier er helt normale mennesker.

Anonymkode: 846f4...98d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...