Gå til innhold

Hva slags ferie er deg mest fremmed?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alt som er trangt, klamt, klaustrofobisk og med dårlig comfort. Telt, camping, båt, cruise, hytter uten strøm etc. Tar glatt 2 uker på all inclusive med god seng og ac før noe av overnevnte. 

Anonymkode: 50143...14d

Storbyferie - bortsett fra til Roma. 

Telttur - max to overnattinger, men har lavvo og kan tenke meg å investere i feltseng.

Camping - det har vi prøvd, aldri igjen! 

Cruise - for "innestengt"

Ellers har jeg sans for grei komfort, (les: hotell) og kulturelle opplevelser, både i form av teater, kunst og museer. 

Anonymkode: f7b6b...c47

Annonse

Cruise og typisk charterferie/all inclusive kunne ikke falt meg inn i fylla engang. Teltturer (IKKE på campingplass) og backpacking derimot passer meg utmerket, jeg backpacket i store deler av verden som ung og opplevde så mye spennende.

Det jeg liker best nå er hytte-til-hytte-tur i fjellheimen, på hyggelige DNT-hytter med uendelig med historie og sjarm i veggene, bebodd av blide fjellfolk med felles interesser og erfaringer fra fjellet å dele. 

Anonymkode: 7b47b...480

Campingplass. Det er ikke ferie for meg å være så tett på fremmede hele døgnet at jeg hører dem fjerte i søvne og ser hva de har på maten. Cruiseskip er heller ikke noe for meg. Har prøvd Kielferga én gang og det var som å være innelåst på kjøpesenter. Tør ikke tenke på hvordan det hadde vært med ei uke eller mer på et sånt sted. Reiser til grisekalde steder er heller ikke noe for meg. 

resorts med buffet til frokost, lunch og middag - blir helt stressa av det mylderet av folk til enhver tid.

telttur i mer enn 2 netter er også utenfor min komfort sone...ellers sier jeg jatakk til både ferie med andre, hytte, backpacking  og camping i både varme og kalde strøk- men sistnevnte ville jeg KUN gjort med barn :) 

Anonymkode: 4cc4b...f99

Himmel og hav skrev (7 timer siden):

Campingplass. Det er ikke ferie for meg å være så tett på fremmede hele døgnet at jeg hører dem fjerte i søvne og ser hva de har på maten. Cruiseskip er heller ikke noe for meg. Har prøvd Kielferga én gang og det var som å være innelåst på kjøpesenter. Tør ikke tenke på hvordan det hadde vært med ei uke eller mer på et sånt sted. Reiser til grisekalde steder er heller ikke noe for meg. 

Hehe ! Enig ang cruise og har prøvd både Kiel og Københavnsbåten som transportmiddel. Der må jeg si at Kiel er lik din opplevelse , men når vi hadde utvendig lugar med egen veranda på danskebåten så var overfarten veldig hyggelig . Kunne dog ikke tenkt meg det i en uke eller to.

mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden):

Hehe ! Enig ang cruise og har prøvd både Kiel og Københavnsbåten som transportmiddel. Der må jeg si at Kiel er lik din opplevelse , men når vi hadde utvendig lugar med egen veranda på danskebåten så var overfarten veldig hyggelig . Kunne dog ikke tenkt meg det i en uke eller to.

Men er det noe som anser tur med de båtene som cruise? 90 % bruker de vel som transportmiddel fra A til B, mens de andre 10 tar seg en fyllekule tur/retur. 

Anonymkode: 8a371...17c

Annonse

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Men er det noe som anser tur med de båtene som cruise? 90 % bruker de vel som transportmiddel fra A til B, mens de andre 10 tar seg en fyllekule tur/retur. 

Det er mange familier som tar seg tur-retur cruise på disse båtene. Eventuelt med en overnatting i Danmark feks. Mini-cruise kalles det tror jeg. Hvor mange som bruker båten kun som transport og ikke har jeg ikke tall på.

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Har tatt den flere ganger med ungene. Aldri som fylletur. Det er greit på vei ned, men hjem blir ulidelig slitsom....

Anonymkode: fed12...96a

Yoga resort. Alle former for alternativ kunst, kultur eller kroppspleie. Nei takk.

Alle former for ekstremsport. Nei takk - har ikke nerver til det  

Ja takk til fjellet i alle former, storby, felles ferie med andre venner eller familie, hytteturer, togreiser, slaraffenliv på ei strand (dvs, utgår med barn fordi slaraffenliv-delen ikke funker). 

Anonymkode: 2927e...7b4

Anonym bruker skrev (På 8.2.2023 den 10.44):

Jeg vet ikke hva jeg kan rangere som mest fremmed, men blant ferier jeg ikke aktivt ønsker meg finner du:

1. Cruise 

2. Charterreiser med all inclusive 

3. Backpacking 

4. Camping/telttur 

Jeg derimot har gjort alt dette opptil flere ganger, så ingen regel uten unntak. 😉

Anonymkode: 470be...28b

Samme her - i samme rekkefølge. 
Men har også gjort alle disse. Behovene endrer seg i løpet av livet. Å være backpacker var ok da man var 21. Å dra på all inclusive var ok da man var aleine med barn. Å campe var ok da man var blakk, og cruise var ok når mormor spanderte. 

Anonymkode: 92545...800

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...