Gå til innhold

Uanmeldt besøk en søndag formiddag.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Danida skrev (8 timer siden):

Jeg kan ikke si at jeg skjønner det, nei. For noen er det kl 2100, for andre kl 0200.

Akkurat! På samme måte er «sove lenge» forskjellig hos folk

Anonymkode: 5494b...45f

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Haha, det er ikke likt her og i Kabul nei. Eller sånn der var i 1876. Men i Norge er det nok relativt likt ja, bortsett fra i en og annen krok i ingenmannsland. 

Anonymkode: f71b6...c8f

Det er jo bare synsing. Du aner jo ikke hva det innebærer i forskjellige sosiale kretser. Du kjenner bare til dine kretser. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Akkurat! På samme måte er «sove lenge» forskjellig hos folk

Nei nei nei, ikke begynne igjen nå. Du grader tak i halmstrå uten å få med deg poenget, igjen.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er jo bare synsing. Du aner jo ikke hva det innebærer i forskjellige sosiale kretser. Du kjenner bare til dine kretser. 

Pleier du troppe opp på døra til folk utenfor din krets kl 8 en søndag formiddag? Man besøker vel venner, som man kjenner? 

Annonse

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

De fleste normale mennesker forstår av seg selv at man ikke kommer på døra til andre klokka 10 - 11.00 uten avtale en søndag altså.

Anonymkode: 8a968...2c3

Nei! Der jeg kommer fra har det alltid vært helt normalt at spesielt naboen kunne stikke innom på mårrakaffe. Min avdøde fars venn og nabo kom gjerne før kl 8 😆

Anonymkode: 66569...99d

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nei nei nei, ikke begynne igjen nå. Du grader tak i halmstrå uten å få med deg poenget, igjen.

Hvis «legge seg tidlig» ikke er definert av tid, så er vel ikke «sove lenge» definert heller? 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Pleier du troppe opp på døra til folk utenfor din krets kl 8 en søndag formiddag? Man besøker vel venner, som man kjenner? 

Nei. Det er den tiden jeg pleier å stå opp, så litt vanskelig å være to steder samtidig. 

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Haha, det er ikke likt her og i Kabul nei. Eller sånn der var i 1876. Men i Norge er det nok relativt likt ja, bortsett fra i en og annen krok i ingenmannsland. 

Du påstår at det er en sosial norm som alle kjenner til, men bare i denne tråden er det mange som ikke kjenner til den. Kan du da vise til definisjonen på sosial norm som du så sterkt påstår at er gjeldene i hele Norge utenom en og annen krok i ingenmannsland. Klarer du ikke det så bør du nok innse at din oppfattelse er din oppfattelse og ikke en definert norm som alle følger. Du bør nok også vurdere å la være å bruke smilefjes da du fremstår som like kunnskapsrik når det er måten du kommuniserer på.

Anonymkode: ef4e8...225

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Du påstår at det er en sosial norm som alle kjenner til, men bare i denne tråden er det mange som ikke kjenner til den. Kan du da vise til definisjonen på sosial norm som du så sterkt påstår at er gjeldene i hele Norge utenom en og annen krok i ingenmannsland. Klarer du ikke det så bør du nok innse at din oppfattelse er din oppfattelse og ikke en definert norm som alle følger. Du bør nok også vurdere å la være å bruke smilefjes da du fremstår som like kunnskapsrik når det er måten du kommuniserer på.

Har gjort det mange ganger. Les og lær. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Har gjort det mange ganger. Les og lær. 

Jeg har ikke sett en eneste link som kan underbygge din subjektive påstand så det er nok du som bør komme mer håndfaste bevis på din påstand.

Annonse

Anonym bruker skrev (På 10.2.2023 den 12.56):

Nei! Der jeg kommer fra har det alltid vært helt normalt at spesielt naboen kunne stikke innom på mårrakaffe. Min avdøde fars venn og nabo kom gjerne før kl 8 😆

Anonymkode: 66569...99d

Gamlinger gjør sånt, ja. Som min avdøde farmor. Men det er like sprøtt som å troppe opp på besøk 23.30. Selv om man personlig har andre vaner, så er verken 0800 eller 2330 ikke innenfor det standard tidsvinduet man kan velge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...