Anonym bruker Skrevet 8. februar 2023 #126 Del Skrevet 8. februar 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det kan jeg sikkert, men jeg har tatt ett valg om å fase ut de menneskene som er helt uenig med meg rundt uanmeldte besøk og det er jeg i min fulle rett til å gjøre. Det er helt sikkert til glede for de så slipper de å måtte forholde seg til at jeg kommer uanmeldt, og det er til glede for meg som kan leve livet mitt som jeg ønsker. Anonymkode: ef4e8...225 Leve livet ditt som du ønsker? Bestemmer du alt på alle områder? Gud forby at DU må tilpasse deg litt ved å feks sende en mld før du drar bort. DU vil jo leve livet ditt slik du ønsker. Du kan ikke være ekte? Anonymkode: f71b6...c8f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437885-uanmeldt-bes%C3%B8k-en-s%C3%B8ndag-formiddag/page/6/#findComment-149912891 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2023 #127 Del Skrevet 8. februar 2023 Nei. «Alle» ser ikke på klokken 12 som lenge. Det ville jo gjort saken enklere om hun hadde sagt «vi sover til 12 i helgene». Da dukker det ikke noen opp før 12. Og OM de da skulle gjøre det, så kan man si at de ikke har respekt for andres søvnvaner. 10.30 er, som sagt, langt på dag for mange. Og da er man ferdig med å «sove lenge». Anonymkode: 5494b...45f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437885-uanmeldt-bes%C3%B8k-en-s%C3%B8ndag-formiddag/page/6/#findComment-149912910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerkroppen 2029 Skrevet 8. februar 2023 #128 Del Skrevet 8. februar 2023 Anonym bruker skrev (På 8.2.2023 den 18.21): Nei. «Alle» ser ikke på klokken 12 som lenge. Det ville jo gjort saken enklere om hun hadde sagt «vi sover til 12 i helgene». Da dukker det ikke noen opp før 12. Og OM de da skulle gjøre det, så kan man si at de ikke har respekt for andres søvnvaner. 10.30 er, som sagt, langt på dag for mange. Og da er man ferdig med å «sove lenge». Anonymkode: 5494b...45f Men hvis du ser litt forbi definisjonene og synsingen din, er det da ikke litt mer fornuftig å sende en melding dersom man er i tvil om den andres definisjon av begrepet å sove lenge? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437885-uanmeldt-bes%C3%B8k-en-s%C3%B8ndag-formiddag/page/6/#findComment-149912917 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2023 #129 Del Skrevet 8. februar 2023 Sommerkroppen 2029 skrev (17 minutter siden): Men hvis du ser litt forbi definisjonene og synsingen din, er det da ikke litt mer fornuftig å sende en melding dersom man er i tvil om den andres definisjon av begrepet å sove lenge? Hvorfor? Åpner de ikke døren eller ikke svarer på tlf, så vet jeg jo at de ikke er tilgjengelige. Så venter jeg til de ringer tilbake eller jeg drar fra huset deres. Anonymkode: 5494b...45f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437885-uanmeldt-bes%C3%B8k-en-s%C3%B8ndag-formiddag/page/6/#findComment-149912922 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2023 #130 Del Skrevet 8. februar 2023 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Jeg hater uanmeldt besøk, men elsker når det er planlagt. Å komme uanmeldt så tidlig en søndag er i mine øyne dårlig folkeskikk. Anonymkode: 2614f...4e0 I alle dager.... Dårlig folkeskikk? Dette MÅ være et "søringsfenomen"! Av og til er kulturkræsjene enorme innad i samme land 😆 Oppvokst på bygda i Nord-Norge, og HELDIGVIS er skikken her at man stort sett IKKE inviterer, folk kommer nesten alltid uanmeldt. Kun i helt sjeldne tilfeller tenker jeg på å avtale besøk. Så kjedelig og tungvint det må være å alltid måtte planlegge noe så dagligdags som å stikke innom ei venninne eller en nabo? Vi har besøk ofte, tidlig og seint, ingen ringer på her på bygda, dørene er åpne og folk kommer inn. Jeg hiver på kaffe og steiker noen vafler, og det er deilig uformelt og avslappende. Anonymkode: 66569...99d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437885-uanmeldt-bes%C3%B8k-en-s%C3%B8ndag-formiddag/page/6/#findComment-149912938 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2023 #131 Del Skrevet 8. februar 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Leve livet ditt som du ønsker? Bestemmer du alt på alle områder? Gud forby at DU må tilpasse deg litt ved å feks sende en mld før du drar bort. DU vil jo leve livet ditt slik du ønsker. Du kan ikke være ekte? Anonymkode: f71b6...c8f Jeg er ekte, og for meg er dette viktig. At du ikke er enig med meg er helt uproblematisk da jeg ikke ville hatt deg som venn så lenge jeg måtte avtalt på forhand før jeg drar på besøk. Jeg tilpasser meg på mange områder, men på akkurat dette området ønsker jeg å ha det slik og da omgås jeg mennesker som har samme ønske som meg. Anonymkode: ef4e8...225 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437885-uanmeldt-bes%C3%B8k-en-s%C3%B8ndag-formiddag/page/6/#findComment-149912945 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2023 #132 Del Skrevet 8. februar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): I alle dager.... Dårlig folkeskikk? Dette MÅ være et "søringsfenomen"! Av og til er kulturkræsjene enorme innad i samme land 😆 Oppvokst på bygda i Nord-Norge, og HELDIGVIS er skikken her at man stort sett IKKE inviterer, folk kommer nesten alltid uanmeldt. Kun i helt sjeldne tilfeller tenker jeg på å avtale besøk. Så kjedelig og tungvint det må være å alltid måtte planlegge noe så dagligdags som å stikke innom ei venninne eller en nabo? Vi har besøk ofte, tidlig og seint, ingen ringer på her på bygda, dørene er åpne og folk kommer inn. Jeg hiver på kaffe og steiker noen vafler, og det er deilig uformelt og avslappende. Anonymkode: 66569...99d Hvor mye jobb mener du det er å sende ei melding? Tungvint? Lettere å gå bomtur mener du? Anonymkode: f71b6...c8f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437885-uanmeldt-bes%C3%B8k-en-s%C3%B8ndag-formiddag/page/6/#findComment-149912991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2023 #133 Del Skrevet 8. februar 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): I alle dager.... Dårlig folkeskikk? Dette MÅ være et "søringsfenomen"! Av og til er kulturkræsjene enorme innad i samme land 😆 Oppvokst på bygda i Nord-Norge, og HELDIGVIS er skikken her at man stort sett IKKE inviterer, folk kommer nesten alltid uanmeldt. Kun i helt sjeldne tilfeller tenker jeg på å avtale besøk. Så kjedelig og tungvint det må være å alltid måtte planlegge noe så dagligdags som å stikke innom ei venninne eller en nabo? Vi har besøk ofte, tidlig og seint, ingen ringer på her på bygda, dørene er åpne og folk kommer inn. Jeg hiver på kaffe og steiker noen vafler, og det er deilig uformelt og avslappende. Anonymkode: 66569...99d Haha, dette forklarer jo den massive fraflytting fra nord🤣 Hadde ikke takket å leve slik, så slitsomt! Anonymkode: f71b6...c8f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437885-uanmeldt-bes%C3%B8k-en-s%C3%B8ndag-formiddag/page/6/#findComment-149913033 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerkroppen 2029 Skrevet 8. februar 2023 #134 Del Skrevet 8. februar 2023 (endret) Anonym bruker skrev (4 timer siden): Hvorfor? Åpner de ikke døren eller ikke svarer på tlf, så vet jeg jo at de ikke er tilgjengelige. Så venter jeg til de ringer tilbake eller jeg drar fra huset deres. Anonymkode: 5494b...45f Litt sånn tungvinn venn du…. Endret 8. februar 2023 av Sommerkroppen 2029 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437885-uanmeldt-bes%C3%B8k-en-s%C3%B8ndag-formiddag/page/6/#findComment-149913061 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerkroppen 2029 Skrevet 9. februar 2023 #135 Del Skrevet 9. februar 2023 Du må slutte å anklage folk for å bruke hersketeknikk. Ingen går til angrep på deg. Du forklarer igjen og igjen hvorfor du ikke kan skjønne hva som er lenge for folk å sove. Flere her svarer deg veldig saklig og greit at man da ikke går på besøk klokka ti på en søndag. Du kan fremdeles ikke forstå at det er noe problem, for klokka ti er langt på dag for deg. Vi har skjønt det nå. HI forklarer deg også flere ganger at venninnen vet om at hun sover lenge. Da går man ikke på uanmeldt besøk tidlig på formiddagen på søndag. Det skjønner de fleste, selv om man har vanskelig for å definere hva som er tidlig og hva som er seint. Det kan godt være at du er godt likt blant dine, det vet jeg jo ingenting om. Men du framstår som en fryktelig rigid person, som har litt vanskelig for å tenke ut forbi din egen lille definisjons-boble. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437885-uanmeldt-bes%C3%B8k-en-s%C3%B8ndag-formiddag/page/6/#findComment-149913113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2023 #136 Del Skrevet 9. februar 2023 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Haha, du er ikke til å tro! Jeg tror samtlige mennesker jeg kjenner verdsetter ulikhet. Vi verdsetter ulik kulturbakgrunn, ulik etnisitet, ulik utdanning og jobb, ulike interesser osv. Og så aksepterer vi ulikt verdisyn og ulike politiske synspunkt, fordi vi mener ulikhet tross alt er det som gjør verden spennende. Men de fleste av oss setter en grense ved fullstendig motstridende verdisyn, f.eks noen har meninger som diskriminerer grupper, eller folk som er direkte slemme mot andre. Men ikke du. Din absolutte grense går ved aksept for uanmeldt besøk. Det er heeeelt komisk 🤣 Anonymkode: 6a232...78a At du synes det er komisk lever jeg veldig godt med. Anonymkode: ef4e8...225 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437885-uanmeldt-bes%C3%B8k-en-s%C3%B8ndag-formiddag/page/6/#findComment-149913125 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2023 #137 Del Skrevet 9. februar 2023 Sommerkroppen 2029 skrev (1 time siden): Du må slutte å anklage folk for å bruke hersketeknikk. Ingen går til angrep på deg. Du forklarer igjen og igjen hvorfor du ikke kan skjønne hva som er lenge for folk å sove. Flere her svarer deg veldig saklig og greit at man da ikke går på besøk klokka ti på en søndag. Du kan fremdeles ikke forstå at det er noe problem, for klokka ti er langt på dag for deg. Vi har skjønt det nå. HI forklarer deg også flere ganger at venninnen vet om at hun sover lenge. Da går man ikke på uanmeldt besøk tidlig på formiddagen på søndag. Det skjønner de fleste, selv om man har vanskelig for å definere hva som er tidlig og hva som er seint. Det kan godt være at du er godt likt blant dine, det vet jeg jo ingenting om. Men du framstår som en fryktelig rigid person, som har litt vanskelig for å tenke ut forbi din egen lille definisjons-boble. Jeg har ikke skrevet noe sted at jeg ikke kan forstå ditt eller datt. Jeg har skrevet at «sove lenge» er et definisjonsspørsmål og at det er mottaker som benytter sin definisjon på dette. Det er jo faktisk sant. Ingen har kunnet forklare hvorfor det er feil om man ikke tar med «har du litt vanskelig for det», «er du autist» eller «tungvinn venn». Forklar meg så: Hvem er det som skal definere «sove lenge»? Når er «lenge» - altså hvilket klokkeslett. Hvorfor er en definisjon mer rett enn en annen? Og hvorfor kan man ikke heller si «jeg sover til 12- minst!» i stedet for «jeg sover lenge»? Når er «snart»? Hvor langt er «et øyeblikk»? Når er «straks»? Hvor lenge er lenge? Alt dette defineres forskjellig av forskjellige mennesker. Og det er det som er poenget mitt. «Sove lenge» kan være til 10, 12 eller 15. ingen VET når lenge er. Anonymkode: 5494b...45f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437885-uanmeldt-bes%C3%B8k-en-s%C3%B8ndag-formiddag/page/6/#findComment-149913151 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerkroppen 2029 Skrevet 9. februar 2023 #138 Del Skrevet 9. februar 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke skrevet noe sted at jeg ikke kan forstå ditt eller datt. Jeg har skrevet at «sove lenge» er et definisjonsspørsmål og at det er mottaker som benytter sin definisjon på dette. Det er jo faktisk sant. Ingen har kunnet forklare hvorfor det er feil om man ikke tar med «har du litt vanskelig for det», «er du autist» eller «tungvinn venn». Forklar meg så: Hvem er det som skal definere «sove lenge»? Når er «lenge» - altså hvilket klokkeslett. Hvorfor er en definisjon mer rett enn en annen? Og hvorfor kan man ikke heller si «jeg sover til 12- minst!» i stedet for «jeg sover lenge»? Når er «snart»? Hvor langt er «et øyeblikk»? Når er «straks»? Hvor lenge er lenge? Alt dette defineres forskjellig av forskjellige mennesker. Og det er det som er poenget mitt. «Sove lenge» kan være til 10, 12 eller 15. ingen VET når lenge er. Anonymkode: 5494b...45f La meg forklare det slik da, hvis jeg vet at du legger deg tidlig 7 dager i uken, så ville jeg jo aldri ha ringt deg eller kommet uanmeldt på besøk klokka 22 om kvelden. Det er litt sunn fornuft synes jeg. Selv om jeg hadde hatt vanskelig for å definere for meg selv hva som er seint eller tidlig. De fleste VET når tid de skal komme på besøk og når de skal vente. Spesielt på en søndag. Vi kan jo fortsette å diskutere akkurat det samme om og om igjen, men jeg vil tro vi ikke kommer noe videre med denne saken. Det er et vurderings-spørsmål. og der er vi forskjellige. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437885-uanmeldt-bes%C3%B8k-en-s%C3%B8ndag-formiddag/page/6/#findComment-149913153 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2023 #139 Del Skrevet 9. februar 2023 Sommerkroppen 2029 skrev (På 9.2.2023 den 9.27): La meg forklare det slik da, hvis jeg vet at du legger deg tidlig 7 dager i uken, så ville jeg jo aldri ha ringt deg eller kommet uanmeldt på besøk klokka 22 om kvelden. Det er litt sunn fornuft synes jeg. Selv om jeg hadde hatt vanskelig for å definere for meg selv hva som er seint eller tidlig. De fleste VET når tid de skal komme på besøk og når de skal vente. Spesielt på en søndag. Vi kan jo fortsette å diskutere akkurat det samme om og om igjen, men jeg vil tro vi ikke kommer noe videre med denne saken. Det er et vurderings-spørsmål. og der er vi forskjellige. Det er jo dette jeg har sagt hele tiden🤦♀️ Jeg legger meg for øvrig i normal tid. Hvor sent på kvelden er det? Anonymkode: 5494b...45f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437885-uanmeldt-bes%C3%B8k-en-s%C3%B8ndag-formiddag/page/6/#findComment-149913161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerkroppen 2029 Skrevet 9. februar 2023 #140 Del Skrevet 9. februar 2023 Anonym bruker skrev (På 9.2.2023 den 10.11): Det er jo dette jeg har sagt hele tiden🤦♀️ Jeg legger meg for øvrig i normal tid. Hvor sent på kvelden er det? Anonymkode: 5494b...45f Nei det er ikke det du har sagt hele tiden..... Pr min definisjon er det å legge seg klokka 22 på en lørdag tidlig. Men jeg ville som sagt aldri ringt eller kommet på besøk til deg på den tiden, siden jeg vet at det allment sett er et utidig klokkeslett å gjøre det på. Det er det som er forskjellen her. Det er faktisk en "usynlig" sosial kodeks på slikt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437885-uanmeldt-bes%C3%B8k-en-s%C3%B8ndag-formiddag/page/6/#findComment-149913165 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2023 #141 Del Skrevet 9. februar 2023 Anonym bruker skrev (På 9.2.2023 den 10.11): Det er jo dette jeg har sagt hele tiden🤦♀️ Jeg legger meg for øvrig i normal tid. Hvor sent på kvelden er det? Anonymkode: 5494b...45f Hele poenget er at man når man lever i et samfunn med ulike personer, ikke kun kan bruke egen definisjon/tolkning i det daglige. Du synes 10 er lenge, andre synes ikke det. Derfor lærer seg man sosiale normer dmsom man bruker når man omgås folk. "Alle" vet at man ikke forstyrrer andre i helg før 12, og at man ikke forstyrrer folk på kveld etter 22. Helt uavhengig av at du synes 12 er veldig sent og jeg synes 22 er veldig tidlig. Venner man kjenner godt, noe man jo gjør med venner, vet man hva slags døgnrytme har, så der kan det sikkert justeres litt etter det. Men DIN mening kan ikke brukes på andre, da må du bruke den sosiale normen. Noe sier meg at dette med kotyme og sosiale normer ikke er noe du bryr deg om, så da hjelper det jo lite at disse finnes. Anonymkode: f71b6...c8f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437885-uanmeldt-bes%C3%B8k-en-s%C3%B8ndag-formiddag/page/6/#findComment-149913167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2023 #142 Del Skrevet 9. februar 2023 Hvorfor er det feil å si at «sove lenge» er et definisjonsspørsmål? Hvorfor er det ikke et definisjonsspørsmål? Hva er i så fall den allmennkjente definisjonen? Anonymkode: 5494b...45f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437885-uanmeldt-bes%C3%B8k-en-s%C3%B8ndag-formiddag/page/6/#findComment-149913179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2023 #143 Del Skrevet 9. februar 2023 Sommerkroppen 2029 skrev (25 minutter siden): Nei det er ikke det du har sagt hele tiden..... Pr min definisjon er det å legge seg klokka 22 på en lørdag tidlig. Men jeg ville som sagt aldri ringt eller kommet på besøk til deg på den tiden, siden jeg vet at det allment sett er et utidig klokkeslett å gjøre det på. Det er det som er forskjellen her. Det er faktisk en "usynlig" sosial kodeks på slikt. Jo, det er det jeg har sagt hele tiden. Vi er forskjellige og vurderer/definerer forskjellig. Min definisjon av tidlig en lørdags kveld er før 21. Altså er vi forskjellige, slik at å si «jeg sover lenge» ikke definert. Altså blir det opp til mottaker å definere. Mellom 10 og 10 er en god regel. Man kommer ikke på besøk eller ringer folk etter 10 om kvelden og før 10 om morgenen. Dette fungerer helt utmerket blant mine, både venner og familie. Anonymkode: 5494b...45f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437885-uanmeldt-bes%C3%B8k-en-s%C3%B8ndag-formiddag/page/6/#findComment-149913181 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2023 #144 Del Skrevet 9. februar 2023 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Hele poenget er at man når man lever i et samfunn med ulike personer, ikke kun kan bruke egen definisjon/tolkning i det daglige. Du synes 10 er lenge, andre synes ikke det. Derfor lærer seg man sosiale normer dmsom man bruker når man omgås folk. "Alle" vet at man ikke forstyrrer andre i helg før 12, og at man ikke forstyrrer folk på kveld etter 22. Helt uavhengig av at du synes 12 er veldig sent og jeg synes 22 er veldig tidlig. Venner man kjenner godt, noe man jo gjør med venner, vet man hva slags døgnrytme har, så der kan det sikkert justeres litt etter det. Men DIN mening kan ikke brukes på andre, da må du bruke den sosiale normen. Noe sier meg at dette med kotyme og sosiale normer ikke er noe du bryr deg om, så da hjelper det jo lite at disse finnes. Anonymkode: f71b6...c8f Eller man kan unngå alle misforståelser og si «jeg sover til 12, minst, i helgene». Og så løser man det så mye enklere. Anonymkode: 5494b...45f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437885-uanmeldt-bes%C3%B8k-en-s%C3%B8ndag-formiddag/page/6/#findComment-149913183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerkroppen 2029 Skrevet 9. februar 2023 #145 Del Skrevet 9. februar 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jo, det er det jeg har sagt hele tiden. Vi er forskjellige og vurderer/definerer forskjellig. Min definisjon av tidlig en lørdags kveld er før 21. Altså er vi forskjellige, slik at å si «jeg sover lenge» ikke definert. Altså blir det opp til mottaker å definere. Mellom 10 og 10 er en god regel. Man kommer ikke på besøk eller ringer folk etter 10 om kvelden og før 10 om morgenen. Dette fungerer helt utmerket blant mine, både venner og familie. Anonymkode: 5494b...45f Nei dette har du ikke sagt hele tiden. Hvorfor skrev du da ikke dette i første omgang?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437885-uanmeldt-bes%C3%B8k-en-s%C3%B8ndag-formiddag/page/6/#findComment-149913186 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2023 #146 Del Skrevet 9. februar 2023 Anonym bruker skrev (På 7.2.2023 den 23.10): Selvsagt kan man ringe klokka ti. De som vil sove må ha telefon på lydløs. Anonymkode: a3c3d...d7b Ringe ja. Men ikke ringe på døra! Anonymkode: ecadb...44f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437885-uanmeldt-bes%C3%B8k-en-s%C3%B8ndag-formiddag/page/6/#findComment-149913191 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2023 #147 Del Skrevet 9. februar 2023 Sommerkroppen 2029 skrev (11 minutter siden): Nei dette har du ikke sagt hele tiden. Hvorfor skrev du da ikke dette i første omgang?? Jeg har skrevet «1000 ganger» at «sove lenge» er et definisjonsspørsmål Anonymkode: 5494b...45f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437885-uanmeldt-bes%C3%B8k-en-s%C3%B8ndag-formiddag/page/6/#findComment-149913196 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2023 #148 Del Skrevet 9. februar 2023 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Hvorfor er det feil å si at «sove lenge» er et definisjonsspørsmål? Hvorfor er det ikke et definisjonsspørsmål? Hva er i så fall den allmennkjente definisjonen? Anonymkode: 5494b...45f Det har vi repetert flere ganger, se innlegget mitt over. Anonymkode: f71b6...c8f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437885-uanmeldt-bes%C3%B8k-en-s%C3%B8ndag-formiddag/page/6/#findComment-149913200 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2023 #149 Del Skrevet 9. februar 2023 Nei. Dette er MIN definisjon. Andre mener at man ikke kan komme på besøk eller ringe før etter 12 i helgene. Det er, som jeg har sagt hele tiden, et definisjonsspørsmål. Å si «sove lenge» defineres derfor av den man sier det til. Om det blir 10 eller 12 avgjøres altså av mottaker. Sier lan det til leg, så er det klokken 10. sier man det til søsteren min, så er det nok litt senere Anonymkode: 5494b...45f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437885-uanmeldt-bes%C3%B8k-en-s%C3%B8ndag-formiddag/page/6/#findComment-149913201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2023 #150 Del Skrevet 9. februar 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg har skrevet «1000 ganger» at «sove lenge» er et definisjonsspørsmål Anonymkode: 5494b...45f Nå bare ror du så det fosser. Kutt ut da. Anonymkode: f71b6...c8f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437885-uanmeldt-bes%C3%B8k-en-s%C3%B8ndag-formiddag/page/6/#findComment-149913203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå