Gå til innhold

Sjefen fjernet ekstravakten min da jeg ble syk. Klage, eller la være?🌺

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Helt sikkert mange som utnytter systemet ja, både med egenmeldinger og syktbarndager. Selv har jeg passe god samvittighet med 6 sykedager på 1år nå. Egenmelding og syktbarn. Herregud så mye syke vi har vært det siste året, nå sist omgangssyke. Hurra. Ingen blir syke likt lenger heller. Har tre barn. Har aldri vært syk på ekstravakt da, så tror ikke jeg blir mistenkt for noe der. Håper vi har vært igjennom nok runder med sykdom på en stund!

Anonymkode: ecf17...69a

ja det er igrunnen helt ekstremt. de sier covidtoppen er nådd, men det er virkelig alt mulig, igår ringte 3 av 10 ansatte på dag og 2 av 10 på kveld inn sykdom hos barn eller at de etter barns sykdom var blitt syk selv...

Anonymkode: c17c5...18c

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så man kan ta på seg så mye ekstravakter man bare vil, bli syk og få betalt? Helt sykt.

Anonymkode: 0b835...69a

På samme måte som du kan bli syk i den faste jobben din. Det er et system basert på tillit, og noen få utnytter den. De fleste gjør det ikke. Du skiver godt norsk til åpenbart ikke å være herfra, de fleste som har bodd og jobbet her noen mnd vet at man får vanlig lønn ved sykdom i Norge👍🏻

Endret av Den perfekte mor, påan igjen
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Så man kan ta på seg så mye ekstravakter man bare vil, bli syk og få betalt? Helt sykt.

Anonymkode: 0b835...69a

Nei, det kan man ikke, man har ikke ubegrenset med egenmeldingsdager i Norge.

Bruker du opp egenmeldingsdagene dine på ekstravakter har du ingen å bruke om du får f.eks omgangssyke, hverken i din faste stilling eller på ekstravakter.

Hele systemet rundt egenmelding er basert på tillit, og de fleste bruker ordningen veldig fornuftig.

Husk at det er mange i Norge som ikke får fast stilling, de lever av bare løse vakter, selvfølgelig har disse også krav på lønn ved sykdom.

Anonymkode: e8711...8ae

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Nei, det kan man ikke, man har ikke ubegrenset med egenmeldingsdager i Norge.

Bruker du opp egenmeldingsdagene dine på ekstravakter har du ingen å bruke om du får f.eks omgangssyke, hverken i din faste stilling eller på ekstravakter.

Hele systemet rundt egenmelding er basert på tillit, og de fleste bruker ordningen veldig fornuftig.

Husk at det er mange i Norge som ikke får fast stilling, de lever av bare løse vakter, selvfølgelig har disse også krav på lønn ved sykdom.

Anonymkode: e8711...8ae

Det er noen  få som musbruker systemet kraftig. Jeg hadde en kollega som fortalte at hun sørget for sykmelding fra første dag  når hun var syk fordi hun  skulle bruke egenmeldingene om so.meren og før jul, men det er heldig vis få som henne.

Anonymkode: 5de84...720

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...