Gå til innhold

Går du på akkord med deg selv når du handler i disse dager?

Anbefalte innlegg

Jeg opplever ikke eksemplene du nevner som å gå på akkord med seg selv. Å gå på akkord med seg selv er noe som vil slite over tid, noe billigjuice ikke vil. Dersom du kjøper vasketabletter selv om du egentlig er imot mikroplast, derimot, nærmer du deg å gå på akkord. 

Fortsetter under...

Aldri vært så fin på det at jeg har måtte kjøpe ferskpresset jus, der tar jeg den som er på tilbud, eller butikkens merke. Men dopapiret mitt, det tuller jeg ikke med, jeg må ha Lambi.  Så der kommer jeg ikke til å gå på akord nei. Men pasta, jus, syltetøy, vaskemiddel det kan jeg kjøpe billig.

Anonymkode: 3499e...1d7

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg ser stadig for meg deg i traktoren på vei frem og tilbake til Felleskjøpet :D (etter et par julekalendere)

Jeg går vel heller ikke på akkord med meg selv, selv om jeg har dårlig råd. Har ganske mange restriksjoner når det kommer til kosthold, så jeg har ikke så mange steder å knipe inn. Kan heller ikke bruke alt toalettpapir, så det er uaktuelt å gå på akkord med meg selv der (men det jeg bruker er heller ikke av det aller dyreste). Handle grønnsaker og datovarer i "restedisk" har jeg gjort i årevis allerede, så ingen endring på det. Det jeg sliter litt med nå er imidlertid at det er mange jeg vet har veldig god råd som raider 50% diskene, slik at jeg og andre som faktisk trenger dette normalt, vi blir stående uten.

Jeg regnet med at dette ville skje, så i høst kjøpte jeg inn en god del frø (på 70 %) og har fått meg fiskestang. Til uken skal jeg så div. frø ute, og skal starte paprika og aubergine og agurk inne også. Og utover vår, sommer og høst blir det succession planting, for mest mulig avling på lite plass i div krukker og esker.

Anonymkode: 6ff81...fe3

Glemte å skrive noe.

Jeg har en guilty pleasure som jeg innimellom unner meg. En bestemt sjokolade. Den kostet mindre før, så satte de den opp til 28,50 en eller annen gang i fjor. Så da ble det enda sjeldnere. I dag bestemte jeg meg for at det var dagen for å kunne gjøre det, lenge siden sist. Gikk forbi hylla for få dager siden, da kostet den fremdeles 28,50. I dag kostet den 39,90.

Dvs ca 40 % prisøkning, som kommer på prisøkningen som kom i løpet av siste året.

Da gikk jeg rett forbi.

Men, kaller ikke det å gå på akkord med meg selv. Gikk hjem og tok en rute mørk sjokolade kjøpt på tilbud før prisoppgangen, og var fornøyd med det også.

Nå opplyser media om at både Coop og Rema har ombestemt seg og vil sette ned prisene igjen...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Glemte å skrive noe.

Jeg har en guilty pleasure som jeg innimellom unner meg. En bestemt sjokolade. Den kostet mindre før, så satte de den opp til 28,50 en eller annen gang i fjor. Så da ble det enda sjeldnere. I dag bestemte jeg meg for at det var dagen for å kunne gjøre det, lenge siden sist. Gikk forbi hylla for få dager siden, da kostet den fremdeles 28,50. I dag kostet den 39,90.

Dvs ca 40 % prisøkning, som kommer på prisøkningen som kom i løpet av siste året.

Da gikk jeg rett forbi.

Men, kaller ikke det å gå på akkord med meg selv. Gikk hjem og tok en rute mørk sjokolade kjøpt på tilbud før prisoppgangen, og var fornøyd med det også.

Nå opplyser media om at både Coop og Rema har ombestemt seg og vil sette ned prisene igjen...

Hvilken sjokolade er det da? 😅🍫

Anonymkode: 70751...a47

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Nei, hvorfor skal jeg det? Jeg sparer mye hver måned så hvis jeg må spare 5000 mindre i måneden pga dyrer mat så betyr det bare at jeg sparer ca 600 000 kr i året istedefor ca 650 000 kr.

Anonymkode: 962dc...2c4

Ja det må jeg si. Du har jo en helt syk lønning. Heldig du som kan spare over 50 000 i mnd. 

Kan jeg spørre hva du jobber med? 

Men du trenger vell strengt tatt ikke spare så mange år. Kos deg heller med pengene her og nå. 

Anonymkode: 18069...13c

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Hvilken sjokolade er det da? 😅🍫

Fazermint. En stang med fem små biter, mørk sjokolade med mintfyll.

Latterlig pris!

Annonse

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Fazermint. En stang med fem små biter, mørk sjokolade med mintfyll.

Latterlig pris!

Ååå, jeg elsker den. Finnes den som stang, altså? Har bare sett sånne små som er enkeltpakket som man kjøper på taxfree. Faren min var mye i Finland da jeg var liten. Han kom alltid hjem med Fazermint. Mange synes at mint smaker tannkrem, men jeg elsker det. Kjøpte mintmilkshake på McDonald’s her en dag. Nydelig! 😃

Handler som jeg alltid har gjort. Mine faste matvarer viker jeg ikke på og det samme med såper, shampoo og hudpleie. Kan fint handle billige middager, men slår på storetromma når jeg vil.

Endret av prekæs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...