Gå til innhold

Er de rigide på 12-års grense på kino?

Anbefalte innlegg

Min datter og en venninne har lyst til å se Avatar på kino. Venninna har akkurat fylt 12 år, mens min datter fyller om 3 mnd. Er de helt rigide på 12-års grense? Hvordan får de evt sjekket hvor gamle de er? Min datter har ikke noe bevis på det i allefall. 
Er ingen voksne som kan være med de. 

Anonymkode: 3a58d...50e

Fortsetter under...

Det kommer veldig an på hvem som er på jobb.

Her går det som regel greit når det ser ut som de er i omtrent riktig alder, men noen ganger krever de bevis.

Bare et par uker siden datteren min ringte for da krevde de bevis av henne og venninnen. Jeg tok ta bilde av passet hennes og sendte, så viste hun frem det bildet til den ansatte, samme måtte venninnen gjøre.

Jeg bestilte da time hos politiet så jentene mine på 13 og 15 år begge får id-kort. Kommer sikkert flere situasjoner etterhvert, alt fra kinobilletter til bussbiletter, så greit at de har id de kan ta med seg (sender jo ikke med de passene).

Anonymkode: 03f6c...737

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Spørs hvem du treffer på. Min sønn og kompiser skulle på kino med 15 årsgrense. Dette var 1 uke før han fylte 15. Kom ikke inn. Fikk byttet billetter til en annen film 

Anonymkode: 76ea3...3c2

Da var de grei da,her får ingen igjen pengene eller bytte billetter til en annen dag. Her er pengene tapt om de ikke kan bevise at de er gammel nok. Det står til og med advarsel om det før du bestiller billetter.

Anonymkode: c7334...fef

Annonse

Aldersgrensen er absolutt, dvs. barn under 12 år skal ikke slippes inn

Men: barn ned til 9 år kan gå på 12-årsgrense, dersom de er sammen med en voksen. Samme gjelder for 6, 9 og 15 år, yngre får slippe inn med voksen.

18-årsgrense gjelder uansett. 

https://www.nfkino.no/aldersgrense?city=oslo

Anonymkode: af30d...632

Her sjekker de, men usikker på hvor regide de er. Yngste har erfart hu bør ha med passet, hun skiller seg nemlig veldig ut høydemessig iforhold til sine venner. Hun syns det er litt gøy, for hun er eldst av alle og bare hu som blir stoppa. Så om hu har med passet kommer alle inn.

Hu og kjæesten var på film nå  i januar, hu ble stoppet. Hu var akkurat blitt 18år så da fikk hu lov til å komme inn. De hadde vist kikka veldig mye på det førerkortet, men gadd ikke å spørre kjæresten hennes som er en halv meter høyere enn henne om leg. Han er ikke myndig enda, så hu lo rått når hu kom hjem og fortalte det. 

Anonymkode: 179eb...c8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...