Anonym bruker Skrevet 2. februar 2023 #26 Del Skrevet 2. februar 2023 Danida skrev (11 timer siden): Dette er eksakt min observasjon også. Påskudd og atter påskudd, og en merkelig tendens til å tillegge folk negative intensjoner de ikke har uttrykt på noen måte. Synd det er blitt sånn. Anonymkode: 29d83...e7e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437757-noen-som-har-funnet-seg-nytt-liv-uten-venner/page/2/#findComment-149910302 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2023 #27 Del Skrevet 2. februar 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Synd det er blitt sånn. Anonymkode: 29d83...e7e Det er jo du som har gjort at det har blitt sånn Anonymkode: b4ea6...1b8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437757-noen-som-har-funnet-seg-nytt-liv-uten-venner/page/2/#findComment-149910304 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2023 #28 Del Skrevet 2. februar 2023 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Du kunne uansett unngått skuffelsen den lørdagen om DU hadde vært ærlig på forhånd med venninnene dine. Når du ikke ga dem noen tilbakemelding, så kan du heller ikke forvente at de sitter og tvinner tommeltotter. At de da på lørdag valgte å ta et annet tilbud de fikk eller endre egne planer selv, det kan du virkelig ikke anklage dem for å gjøre når DU hadde valgt å ikke gi dem noen som helst klare svar og du egentlig visste at du ikke burde være med ut. Selvfølgelig har du ikke hørt noe fra dem - det er DU som bør kontakte dem. Du skyver folk fra deg i rask fart, og det er ikke fordi andre ikke vil være sammen med deg, det er fordi du skaper dine egne selvoppfyllende profetier som du kan late som betyr at andre ikke vil være med deg, mens det er du som skyver dem bort med å ikke gi svar, ikke gjøre klare avtaler, vente for lenge med å gi svar. Og nå gjør du årstiden til "en barriere". Men i fjor var også våren og sommeren en barriere for deg nettopp fordi da mente du alle var ute og alle var alltid sammen med andre og hadde det alltid artig med mange andre... Venter du nå, så vil det trolig i praksis at du også kaster bort denne våren og sommeren. Og etter sommeren, da kommer jo høsten raskt, så da kan du bruke det som unnskyldning for å ikke ta tak i helsen din og livet ditt før "neste vår". Ser du selv hvor destruktivt du holder på? Du har masse muligheter - om du vil. Men bestill ny time til lege, og purr på søknaden til Frisklivsentralen. Anonymkode: fcf67...4e6 Ser det litt selv ja. Frisklivssentralen hadde ikke ledige kurs nå. Ikke før til høsten igjen evt. Men henhold til jobb var det ikke lett å tilpasse disse kursene som gikk over tid og flere timer. Barriere hadde ikke sånn med årstid å gjøre. Tenkte at alt er lettere mot vår enn nå på mørketid. Kanskje jeg og bruker det som en unnskyldning og. Anonymkode: 29d83...e7e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437757-noen-som-har-funnet-seg-nytt-liv-uten-venner/page/2/#findComment-149910306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2023 #29 Del Skrevet 2. februar 2023 Hvorfor jobber du ikke mer istedenfor å sitte hjemme og gnåle? Anonymkode: f0a5e...b73 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437757-noen-som-har-funnet-seg-nytt-liv-uten-venner/page/2/#findComment-149910325 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2023 #30 Del Skrevet 2. februar 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Ser det litt selv ja. Frisklivssentralen hadde ikke ledige kurs nå. Ikke før til høsten igjen evt. Men henhold til jobb var det ikke lett å tilpasse disse kursene som gikk over tid og flere timer. Barriere hadde ikke sånn med årstid å gjøre. Tenkte at alt er lettere mot vår enn nå på mørketid. Kanskje jeg og bruker det som en unnskyldning og. Anonymkode: 29d83...e7e Ang. kurs til høsten - legen din kan sykemelde deg så lenge du går på kurs, slik at du kan følge kursene du trenger. Det er viktigere for deg, for at du skal bli frisk og få et godt liv - så snakk med legen din om det allerede nå! Bruk det halvåret vi har foran oss nå godt. Ikke utsett ting - livet ditt er her og nå og resten av ditt liv starter her og nå. Anonymkode: fcf67...4e6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437757-noen-som-har-funnet-seg-nytt-liv-uten-venner/page/2/#findComment-149910380 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2023 #31 Del Skrevet 2. februar 2023 Jeg har flyttet til flere steder uten å kjenne noen. jeg har ikke lagt opp til å bli kjnet med noen sånn uten videre. Jeg planlegger strategisk ved å melde meg inn i lag og foreninger. er har jeg blitt kjent med folk. OG siden jeg og kanvære usikker på om noen vil være med meg så tvinges vi sammen pga aktiviteten og etterhvert blir noen venner og noen andre fader ut. Noen venner er over tid men noen i perioder. og da har jeg sett på møtesteder for å treffe nye folk. Anonymkode: d47e3...467 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437757-noen-som-har-funnet-seg-nytt-liv-uten-venner/page/2/#findComment-149910382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2023 #32 Del Skrevet 2. februar 2023 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Jeg tenker du har rett her. Ikke lett å få nye venner i voksen alder. Folk har mann, barn og venner og trenger ikke flere i livet sitt. Til og med brevvenn hadde jeg en liten stund og ble ikke mer. Takk for tipsene! Anonymkode: 29d83...e7e Jeg har fått mange nye venner som voksen, men det fordrer at man selv tar litt initiativ, legger godviljen til og byr på seg selv. Jeg har fått venner via jobb, barna, fritidsaktiviteter, verv og i nabolaget. Dette til tross for at jeg har mann og barn. Hadde jeg blitt invitert av venninne, men ikke fått oppgitt tidspunkt (slik du gjorde for litt siden) hadde jeg antatt at avtalen utgikk. Ikke av vond vilje, men hadde tenkt at du hadde fått annet å gjøre. Du forventer masse initiativ fra dine omgivelser, men mønstrer lite eller ingenting selv - det er lite fruktbart. Anonymkode: 05392...64e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437757-noen-som-har-funnet-seg-nytt-liv-uten-venner/page/2/#findComment-149910384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danida Skrevet 2. februar 2023 #33 Del Skrevet 2. februar 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Synd det er blitt sånn. Anonymkode: 29d83...e7e Det "er blitt" sånn, helt av seg selv? Der er ingen ting du kan gjøre med f eks din egen tendens til å tillegge andre folk meninger de ikke har, og mistenke dem for å være stygge mot deg bare de drar på byen en tur? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437757-noen-som-har-funnet-seg-nytt-liv-uten-venner/page/2/#findComment-149910412 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2023 #34 Del Skrevet 2. februar 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Ang. kurs til høsten - legen din kan sykemelde deg så lenge du går på kurs, slik at du kan følge kursene du trenger. Det er viktigere for deg, for at du skal bli frisk og få et godt liv - så snakk med legen din om det allerede nå! Bruk det halvåret vi har foran oss nå godt. Ikke utsett ting - livet ditt er her og nå og resten av ditt liv starter her og nå. Anonymkode: fcf67...4e6 Tusen takk for fint svar! Ja, livet er nå. Det venter ikke. Må prøve å gjøre mitt beste. Anonymkode: 29d83...e7e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437757-noen-som-har-funnet-seg-nytt-liv-uten-venner/page/2/#findComment-149910477 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2023 #35 Del Skrevet 2. februar 2023 Danida skrev (2 timer siden): Det "er blitt" sånn, helt av seg selv? Der er ingen ting du kan gjøre med f eks din egen tendens til å tillegge andre folk meninger de ikke har, og mistenke dem for å være stygge mot deg bare de drar på byen en tur? Jeg tillegger nok andre negative meninger om meg. Om de mener det spørs. Anonymkode: 29d83...e7e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437757-noen-som-har-funnet-seg-nytt-liv-uten-venner/page/2/#findComment-149910478 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2023 #36 Del Skrevet 2. februar 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Tusen takk for fint svar! Ja, livet er nå. Det venter ikke. Må prøve å gjøre mitt beste. Anonymkode: 29d83...e7e Hvor mange ganger skal du hevde dette? Det er jo samme oppskrift hver helg, først sutrer du over mange sider og i mange tråder, så bruker folk mye tid på å først skjønne hva som har skjedd siden du skriver i gåter og så trøste og forklare deg hvorfor ting ble som de ble. Så blir du enig, skal ta tak, gjøre ditt beste og rette opp. Helt til neste krise. Vi blir slitne. Anonymkode: 480df...e61 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437757-noen-som-har-funnet-seg-nytt-liv-uten-venner/page/2/#findComment-149910479 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2023 #37 Del Skrevet 2. februar 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg har fått mange nye venner som voksen, men det fordrer at man selv tar litt initiativ, legger godviljen til og byr på seg selv. Jeg har fått venner via jobb, barna, fritidsaktiviteter, verv og i nabolaget. Dette til tross for at jeg har mann og barn. Hadde jeg blitt invitert av venninne, men ikke fått oppgitt tidspunkt (slik du gjorde for litt siden) hadde jeg antatt at avtalen utgikk. Ikke av vond vilje, men hadde tenkt at du hadde fått annet å gjøre. Du forventer masse initiativ fra dine omgivelser, men mønstrer lite eller ingenting selv - det er lite fruktbart. Anonymkode: 05392...64e En missforståelse. Jeg pleier i utgangspunktet være flink ned initativ om å spørre om å møtes osv. Dette har forandret seg pga usikkerhet og ventet på initativ fra dem så jeg blir betrygget i om de vil. Anonymkode: 29d83...e7e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437757-noen-som-har-funnet-seg-nytt-liv-uten-venner/page/2/#findComment-149910480 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2023 #38 Del Skrevet 2. februar 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvor mange ganger skal du hevde dette? Det er jo samme oppskrift hver helg, først sutrer du over mange sider og i mange tråder, så bruker folk mye tid på å først skjønne hva som har skjedd siden du skriver i gåter og så trøste og forklare deg hvorfor ting ble som de ble. Så blir du enig, skal ta tak, gjøre ditt beste og rette opp. Helt til neste krise. Vi blir slitne. Anonymkode: 480df...e61 Skjønner. Beklager! Anonymkode: 29d83...e7e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437757-noen-som-har-funnet-seg-nytt-liv-uten-venner/page/2/#findComment-149910483 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2023 #39 Del Skrevet 2. februar 2023 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): En missforståelse. Jeg pleier i utgangspunktet være flink ned initativ om å spørre om å møtes osv. Dette har forandret seg pga usikkerhet og ventet på initativ fra dem så jeg blir betrygget i om de vil. Anonymkode: 29d83...e7e Og begrenset penger å bruke. Anonymkode: 29d83...e7e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437757-noen-som-har-funnet-seg-nytt-liv-uten-venner/page/2/#findComment-149910491 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2023 #40 Del Skrevet 2. februar 2023 Anonym bruker skrev (23 timer siden): Du kunne uansett unngått skuffelsen den lørdagen om DU hadde vært ærlig på forhånd med venninnene dine. Når du ikke ga dem noen tilbakemelding, så kan du heller ikke forvente at de sitter og tvinner tommeltotter. At de da på lørdag valgte å ta et annet tilbud de fikk eller endre egne planer selv, det kan du virkelig ikke anklage dem for å gjøre når DU hadde valgt å ikke gi dem noen som helst klare svar og du egentlig visste at du ikke burde være med ut. Selvfølgelig har du ikke hørt noe fra dem - det er DU som bør kontakte dem. Du skyver folk fra deg i rask fart, og det er ikke fordi andre ikke vil være sammen med deg, det er fordi du skaper dine egne selvoppfyllende profetier som du kan late som betyr at andre ikke vil være med deg, mens det er du som skyver dem bort med å ikke gi svar, ikke gjøre klare avtaler, vente for lenge med å gi svar. Og nå gjør du årstiden til "en barriere". Men i fjor var også våren og sommeren en barriere for deg nettopp fordi da mente du alle var ute og alle var alltid sammen med andre og hadde det alltid artig med mange andre... Venter du nå, så vil det trolig i praksis at du også kaster bort denne våren og sommeren. Og etter sommeren, da kommer jo høsten raskt, så da kan du bruke det som unnskyldning for å ikke ta tak i helsen din og livet ditt før "neste vår". Ser du selv hvor destruktivt du holder på? Du har masse muligheter - om du vil. Men bestill ny time til lege, og purr på søknaden til Frisklivsentralen. Anonymkode: fcf67...4e6 Et spm der. Hvorfor mener du det er urealistisk å høre fra en av dem? Anonymkode: 29d83...e7e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437757-noen-som-har-funnet-seg-nytt-liv-uten-venner/page/2/#findComment-149910526 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2023 #41 Del Skrevet 2. februar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): En missforståelse. Jeg pleier i utgangspunktet være flink ned initativ om å spørre om å møtes osv. Dette har forandret seg pga usikkerhet og ventet på initativ fra dem så jeg blir betrygget i om de vil. Anonymkode: 29d83...e7e Sånn kontinuerlig bekreftelse som du søker er det svært få som orker i et voksent vennskap. Anonymkode: 05392...64e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437757-noen-som-har-funnet-seg-nytt-liv-uten-venner/page/2/#findComment-149910531 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2023 #42 Del Skrevet 2. februar 2023 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Et spm der. Hvorfor mener du det er urealistisk å høre fra en av dem? Anonymkode: 29d83...e7e Jeg mener det er veldig lite konstruktivt av deg å oppføre deg som du gjorde, hvis det du ønsker er å ha venner å gjøre noe med. DU ble invitert. Istedenfor å gi en åpen og ærlig tilbakemelding, i en positiv tone og foreslå å finne på noe sammen en annen dag siden du ikke kunne være med ut den lørdagen - så valgte du å sitte på forumet her og klage i tråd etter tråd. Ingen ville være sammen med deg, det var ingen vits uansett, du har ikke råd. Du fikk som vanlig mange gode råd, men DU valgte å la de som inviterte deg møte taushet og tilsynelatende likegyldighet fra din side, ved at du ikke ga dem tilbakemelding om lørdagen. Når noen - her DU - ikke viser interesse etter å ha fått en invitasjon, da antar folk at du mest trolig ikke er interessert. Det er helt normalt av dem å tro det, når du ikke lar høre fra deg. At de da lørdag, etter å ikke ha hørt fra deg, endrer sine planer, det er ikke så rart. Og hvorfor er det urealistisk av deg å forvente å høre fra dem i denne situasjonen? Fordi du har valgt taushet, ikke svare dem på meldinger og invitasjoner tidligere også. Du har holdt på med dette så lenge at folk ikke orker å fortsette å ta initiativ eller sende meldinger, fordi DU velger å være taus, ikke svare osv. Seriøst, HI, dette endrer du enkelt. Begynn å kommunisere klart og tydelig, gi tilbakemeldinger når du får meldinger og invitasjoner, og når du inviterer selv har du alle muligheter til å komme med en konkret invitasjon, istedenfor en halvveis invitasjon du selv på ingen måte følger opp. Har du f.eks. tatt kontakt med hun du hadde bedt til lunsj? Men, alt dette er sagt før. Det er ditt liv og dine valg. Slik du holder på skyver du folk unna deg pga. sin egen unnvikenhet og måten du ikke svarer. Det er ikke andres feil om de da ikke gidder følge mer opp. Det er ikke noe feil på deg, det er feil på de valgene du tar. Du sitter på all makt for å ta bedre valg for din egen del. Anonymkode: fcf67...4e6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437757-noen-som-har-funnet-seg-nytt-liv-uten-venner/page/2/#findComment-149910534 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2023 #43 Del Skrevet 2. februar 2023 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Jeg mener det er veldig lite konstruktivt av deg å oppføre deg som du gjorde, hvis det du ønsker er å ha venner å gjøre noe med. DU ble invitert. Istedenfor å gi en åpen og ærlig tilbakemelding, i en positiv tone og foreslå å finne på noe sammen en annen dag siden du ikke kunne være med ut den lørdagen - så valgte du å sitte på forumet her og klage i tråd etter tråd. Ingen ville være sammen med deg, det var ingen vits uansett, du har ikke råd. Du fikk som vanlig mange gode råd, men DU valgte å la de som inviterte deg møte taushet og tilsynelatende likegyldighet fra din side, ved at du ikke ga dem tilbakemelding om lørdagen. Når noen - her DU - ikke viser interesse etter å ha fått en invitasjon, da antar folk at du mest trolig ikke er interessert. Det er helt normalt av dem å tro det, når du ikke lar høre fra deg. At de da lørdag, etter å ikke ha hørt fra deg, endrer sine planer, det er ikke så rart. Og hvorfor er det urealistisk av deg å forvente å høre fra dem i denne situasjonen? Fordi du har valgt taushet, ikke svare dem på meldinger og invitasjoner tidligere også. Du har holdt på med dette så lenge at folk ikke orker å fortsette å ta initiativ eller sende meldinger, fordi DU velger å være taus, ikke svare osv. Seriøst, HI, dette endrer du enkelt. Begynn å kommunisere klart og tydelig, gi tilbakemeldinger når du får meldinger og invitasjoner, og når du inviterer selv har du alle muligheter til å komme med en konkret invitasjon, istedenfor en halvveis invitasjon du selv på ingen måte følger opp. Har du f.eks. tatt kontakt med hun du hadde bedt til lunsj? Men, alt dette er sagt før. Det er ditt liv og dine valg. Slik du holder på skyver du folk unna deg pga. sin egen unnvikenhet og måten du ikke svarer. Det er ikke andres feil om de da ikke gidder følge mer opp. Det er ikke noe feil på deg, det er feil på de valgene du tar. Du sitter på all makt for å ta bedre valg for din egen del. Anonymkode: fcf67...4e6 Takk for konstruktivt svar der! Anonymkode: 29d83...e7e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437757-noen-som-har-funnet-seg-nytt-liv-uten-venner/page/2/#findComment-149910549 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2023 #44 Del Skrevet 2. februar 2023 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Sånn kontinuerlig bekreftelse som du søker er det svært få som orker i et voksent vennskap. Anonymkode: 05392...64e Skjønner det. Møter ingen ofte. Kan gå uker/mnd mellom hver gang. Anonymkode: 29d83...e7e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437757-noen-som-har-funnet-seg-nytt-liv-uten-venner/page/2/#findComment-149910550 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2023 #45 Del Skrevet 2. februar 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Takk for konstruktivt svar der! Anonymkode: 29d83...e7e Jeg skal prøve å endre dette og gjerne vært litt ærlig, Anonymkode: 29d83...e7e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437757-noen-som-har-funnet-seg-nytt-liv-uten-venner/page/2/#findComment-149910552 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danida Skrevet 3. februar 2023 #46 Del Skrevet 3. februar 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg tillegger nok andre negative meninger om meg. Om de mener det spørs. Anonymkode: 29d83...e7e Om de mener det "spørs"? Dersom du har diktet det opp helt selv, er det da ingenting som "spørs". Hvis du seriøst tror på at de mener å lure deg når de går på byen eller mener å ditche deg når du ber dem på lunch, hvorfor omgås du dem da? Da er de jo slemme. Hvis du holder det åpent at de ikke har til hensikt å lure eller plage deg, hvorfor bruker du ord som "det spørs"? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437757-noen-som-har-funnet-seg-nytt-liv-uten-venner/page/2/#findComment-149910554 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danida Skrevet 3. februar 2023 #47 Del Skrevet 3. februar 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Skjønner det. Møter ingen ofte. Kan gå uker/mnd mellom hver gang. Anonymkode: 29d83...e7e Men tror du at andre folk omgås med venner daglig da? De fleste voksne med jobb og familier må jo også trikse litt for å få det til å passe med fritid og sosialt liv. Mange har det hektisk og gjør det de må først, før de har tid til å gjøre alt de vil. Jeg har mange venner, men sitter ikke dagstøtt og drikker kaffe med dem. Livet er jo ikke en folkehøyskole. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437757-noen-som-har-funnet-seg-nytt-liv-uten-venner/page/2/#findComment-149910555 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2023 #48 Del Skrevet 3. februar 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Skjønner det. Møter ingen ofte. Kan gå uker/mnd mellom hver gang. Anonymkode: 29d83...e7e Sist jeg møtte venninner var for 3uker siden. Da var det JEG som inviterte på fest. Før det igjen var det en måned siden sist. Ikke har jeg planer denne helgen heller. Du har ikke et realistisk bilde av hvor ofte det er vanlig å treffes. Anonymkode: 05392...64e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437757-noen-som-har-funnet-seg-nytt-liv-uten-venner/page/2/#findComment-149910576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillaGorilla♥♥ Skrevet 3. februar 2023 #49 Del Skrevet 3. februar 2023 Danida skrev (8 timer siden): Men tror du at andre folk omgås med venner daglig da? De fleste voksne med jobb og familier må jo også trikse litt for å få det til å passe med fritid og sosialt liv. Mange har det hektisk og gjør det de må først, før de har tid til å gjøre alt de vil. Jeg har mange venner, men sitter ikke dagstøtt og drikker kaffe med dem. Livet er jo ikke en folkehøyskole. Nettopp. Her har det feks vært superhektisk med barn og annen familie som har behøvd min tilstedeværelse i det siste, så jeg har ikke hatt noe sosialt liv siden før jul. Mine beste venner bor dessuten i en annen del av landet, så vi ses uansett ikke mer enn en gang eller to i året. Jeg kan likevel ikke påstå at "ingen liker meg" eller "ingen vil være med meg" eller "jeg har ingen venner". Jeg sitter ikke her og føler meg glemt eller venneløs, det er jo bare sånn livet er. De færreste med unger og full jobb møter venner flere ganger i uken, uten at man innbiller seg at folk ikke bryr seg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437757-noen-som-har-funnet-seg-nytt-liv-uten-venner/page/2/#findComment-149910613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sug lut Skrevet 3. februar 2023 #50 Del Skrevet 3. februar 2023 Venner kan du finne overalt. Jeg har venner fra skole og studier, jobb og interesser, gjennom barna, etc. Så er det opp til deg og den andre å fore bekjentskap til de blir vennskap, og så fore vennskapet så det vokser og blomstrer. Det gjør du gjennom å vise interesse, dele, vise omsorg, gi innblikk i ditt liv og bry deg om deres - og tro på det. Flere av mine beste venner ser jeg aldri, pga avstand, men de er nære vennskap pleiet over mange år pr brev, telefon, sms, chat, osv. Du kan selvsagt i stedet grave deg ned og pleie venneløsheten, men det er minst like krevende, vil jeg tro. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437757-noen-som-har-funnet-seg-nytt-liv-uten-venner/page/2/#findComment-149910645 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå