Gå til innhold

12 åring med høy feber..

Anbefalte innlegg

Dag to med høy feber, 39.8. Går noe ned med Paracet med spretter opp igjen. 
Springer frem og tilbake fra jobb, da han virkelig er elendig. Har ikke besteforeldre som kan se til og ikke mulighet for hjemmekontor. 
Sjefen er irritert fordi jeg ikke har krav på å være hjemme men hva gjør jeg… er på jobb men må hjemom for å vekke, få i væske . For han bare sover

Anonymkode: 8c18f...df5

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437726-12-%C3%A5ring-med-h%C3%B8y-feber/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her fikk 17 åringen kyssesyken og var kjempesyk et par dager, skyhøy feber, lå i en døs, store smerter, klarte ikke svelge så fikk ikke i seg væske osv. Jeg var hjemme fra jobb i tre dager, permisjon uten lønn. Turte ikke la han være alene.

Det er av og til sånn at man må være hjemme med større barn (eller partner) også, da søker du permisjon. Sjefen din kam da ikke være helt fremmed for slike situasjoner.

Anonymkode: 35b4f...bbe

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Springer frem og tilbake fra jobb, da han virkelig er elendig. Har ikke besteforeldre som kan se til og ikke mulighet for hjemmekontor. 
Sjefen er irritert fordi jeg ikke har krav på å være hjemme men hva gjør jeg… er på jobb men må hjemom for å vekke, få i væske . For han bare sover

12 år i år? Da har du rett på å vær hjemme med lønn! Altså fyller 12 i år

Anonymkode: df616...6d0

Anonym bruker skrev (1 time siden):

12 år i år? Da har du rett på å vær hjemme med lønn! Altså fyller 12 i år

Anonymkode: df616...6d0

Er vel mye mulig at barnet fyller 13 år dette kalenderåret, er jo helt i starten av  året, fylte 12 i fjor, men er jo fortsatt 12 år, men har ikke rett på sykt barn dag. . 

Anonymkode: 196be...01c

Dere som sier at 39.8 ikke er høy feber, har dere små barn eller? Det er nemlig stor forskjell på en toåring og en tolvåring med nesten 40 i feber altså. Det er klart høy feber, selv om det ikke er farlig høy feber.

Jeg ville bedt om permisjon uten lønn, HI. Har selv en på 13 som er veldig dårlig nå. Han er kun hjemme alene i kortete perioder.

Anonymkode: 54e11...b19

13 åringen min har hatt feber i over en uke, med feber på opptil 41,2. Hun responderer dårlig på både paracet og ibux og må i tillegg behandles med kalde kluter. Hun er helt sengeliggende, sløv og trenger kontinuerlig tilsyn og pleie. Har påvist influensa A, kyssesyke og streptokokker.  Jeg og mannen bytter på å være hjemme. Arbeidsgiverne våre har full forståelse for dette. Vi får velferdspermisjon med lønn.

Anonymkode: fac22...f43

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ble 12 år 20 desember, så kalenderåret ble jo en del kortere for oss enn for de m barn som fyller 12 år i januar. 

40.2 i feber nå i kveld 😅

Akkurat samme her også født på slutten av året...og høy feber over 40 i nesten to døgn. Det ble en kombinasjon av å dele dagen i to og hjemmekontor. Ikke forsvarlig å la et barn være alene med så høy feber. 

Anonymkode: 828c9...b9f

Min på 12 har aldri hatt under 39 i feber når han er syk. Blir 13 i år, så det ville blitt hjemme med sykt barn uten lønn. Men jeg har 90 sykt barn dager i året og har krav på penger fra arbeidsgiver eller NAV til barna er 18, så det vil ikke ha noe å si for meg egentlig.

Men jeg trodde det var sånn at en arbeidsgiver ikke kan nekte en å være hjemme med sykt barn, bare nekte å betale for dagene. 

Anonymkode: 76b7b...009

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Dere som sier at 39.8 ikke er høy feber, har dere små barn eller? Det er nemlig stor forskjell på en toåring og en tolvåring med nesten 40 i feber altså. Det er klart høy feber, selv om det ikke er farlig høy feber.

Jeg ville bedt om permisjon uten lønn, HI. Har selv en på 13 som er veldig dårlig nå. Han er kun hjemme alene i kortete perioder.

Nei han er 19 år nå. Alltid hatt over 40 når han får feber. 

Anonymkode: f0440...155

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det er stor forskjell både på hvor høy temperatur man får og hvor godt man tåler dette. Det er ikke ofte jeg er syk, men de gangene jeg har hatt influensa har jeg hatt over 40 i feber også som voksen. Jeg tåler også feber i seg selv godt og er oppegående selv med 40 i feber. Andre jeg kjenner blir helt slått ut på 38. Almentilstanden er derfor viktigere enn feberen i seg selv, selv om det ofte henger sammen. De fleste barn og ungdom har sin egen rytme så om en ungdom som vanligvis bare fikk 38 i feber nå hadde over 40 hadde jeg fulgt litt ekstra med. 

Litt rart av arbeidsgiver å være vanskelig på dette. Man får mye mer fornøyde ansatte som blir i jobben om man anerkjenner livet den ansatte har utenfor jobben også.  

Anonymkode: 7ab40...1e8

On 1/31/2023 at 1:20 PM, Anonym bruker said:

Du har krav på fri med lønn ut det året barnet er 12 år som jeg har forstått,så da kan du bare være hjemme med god samvittighet,at sjefen er irritert hadde jeg brydd meg lite om

Anonymkode: 31945...4f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...