Anonym bruker Skrevet 4. februar 2023 #176 Del Skrevet 4. februar 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Du holder fokus på problemene og andre leter etter mulighetene Nei, det er heller at dere ikke ser at deres løsninger passer alle. Anonymkode: 89064...479 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437717-dere-som-er-alene-med-flere-barn-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-fritidsaktiviteter/page/8/#findComment-149911019 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2023 #177 Del Skrevet 4. februar 2023 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Og hva er grunnen til at du ikke kan bruke slow cooker da? Anonymkode: a1d1b...384 Hun vil ikke ha råd eller tips til å snu situasjonen. Hun elsker å klage og å være selvutnevnt martyr. Nå kom du med en løsning til hvordan de kan spise sunt og godt daglig. Fy! Anonymkode: 2d8f6...659 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437717-dere-som-er-alene-med-flere-barn-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-fritidsaktiviteter/page/8/#findComment-149911021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2023 #178 Del Skrevet 4. februar 2023 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Hun vil ikke ha råd eller tips til å snu situasjonen. Hun elsker å klage og å være selvutnevnt martyr. Nå kom du med en løsning til hvordan de kan spise sunt og godt daglig. Fy! Anonymkode: 2d8f6...659 Hi har ikke bedt om råd eller tips, likevel bombarderes hun av råd og sure tilbakemeldinger når hun sier at det som blir foreslått ikke vil fungere for henne. Hi var ute etter å få vite hvordan andre gjør det, ikke hvordan hun skal gjøre det. Jeg blir skikkelig imponert over leseforståelsen til folket altså... Anonymkode: 299fd...287 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437717-dere-som-er-alene-med-flere-barn-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-fritidsaktiviteter/page/8/#findComment-149911053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2023 #179 Del Skrevet 4. februar 2023 Anonym bruker skrev (På 31.1.2023 den 11.20): Hvilken løsning tenker du jeg skal gå for? Flytte? Bake selv om det ikke er tid? Lage store middager som jeg egentlig ikke har tid til? For å illustrere hvordan 3 dager per uke er: Reiser til jobb 07.15. Hjemme fra jobb 16.45. Kjøre til trening 16.55. Hjemme igjen 17.45. Reise 18.15 for neste trening. Venter/handler til 19.15 ved treningen fordi det er kortere derfra til henting fra første trening. Hente 19.30, hjemme 19.50. 20.30 må jeg reise for å hente på siste trening, hjemme ca 21.30. Da har en lagt seg mens jeg et borte, og den andre går i dusjen og legger seg. Finner du her tid til å bake? Anonymkode: a6b7a...78f Maten lager du i helgen. Anonymkode: 2c2ec...ec4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437717-dere-som-er-alene-med-flere-barn-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-fritidsaktiviteter/page/8/#findComment-149911073 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2023 #180 Del Skrevet 4. februar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hi har ikke bedt om råd eller tips, likevel bombarderes hun av råd og sure tilbakemeldinger når hun sier at det som blir foreslått ikke vil fungere for henne. Hi var ute etter å få vite hvordan andre gjør det, ikke hvordan hun skal gjøre det. Jeg blir skikkelig imponert over leseforståelsen til folket altså... Anonymkode: 299fd...287 Det er nok ikke så mange som legger opp til et så tettpakket program, så det blir vanskelig å sette seg inn i en hverdag der det er null tid til noe utenom å legge til rette for trening. Ingen ledig kvelder, ingen ledige lørdager og ingen ledige søndager. Da må man bare henge i stroppen og prøve å overleve til barna flytter ut. Anonymkode: db780...ec3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437717-dere-som-er-alene-med-flere-barn-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-fritidsaktiviteter/page/8/#findComment-149911096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2023 #181 Del Skrevet 4. februar 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hi har ikke bedt om råd eller tips, likevel bombarderes hun av råd og sure tilbakemeldinger når hun sier at det som blir foreslått ikke vil fungere for henne. Hi var ute etter å få vite hvordan andre gjør det, ikke hvordan hun skal gjøre det. Jeg blir skikkelig imponert over leseforståelsen til folket altså... Anonymkode: 299fd...287 Det er ganske mange av oss som faktisk har fortalt hvordan VI gjør det. Altså; VI planlegger, lager opp middag, samkjører, har mindre søsken på slep, sier nei til ungene når hverdagen ikke går opp, sier nei til aktiviteter som ikke er forenelig med å være aleneforsørger osv. Men nettopp det VI gjør er jo råd HI ikke vil ha! Anonymkode: 2ac0d...c4a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437717-dere-som-er-alene-med-flere-barn-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-fritidsaktiviteter/page/8/#findComment-149911151 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2023 #182 Del Skrevet 5. februar 2023 Anonym bruker skrev (På 31.1.2023 den 11.20): Hvilken løsning tenker du jeg skal gå for? Flytte? Bake selv om det ikke er tid? Lage store middager som jeg egentlig ikke har tid til? For å illustrere hvordan 3 dager per uke er: Reiser til jobb 07.15. Hjemme fra jobb 16.45. Kjøre til trening 16.55. Hjemme igjen 17.45. Reise 18.15 for neste trening. Venter/handler til 19.15 ved treningen fordi det er kortere derfra til henting fra første trening. Hente 19.30, hjemme 19.50. 20.30 må jeg reise for å hente på siste trening, hjemme ca 21.30. Da har en lagt seg mens jeg et borte, og den andre går i dusjen og legger seg. Finner du her tid til å bake? Anonymkode: a6b7a...78f Hvis du flytter til ett sted med bussforbindelser, det er gjerne noen knutepunkter i enhver by, så kan du både bake og kokkelere hver eneste dag fra 16.45 😃 Jeg er helt seriøs, flyttet da eldste gikk på ungdomsskolen og behovet for at de skulle bli mer selvstendige var der. Har ikke angret ett sekund, selv om huset nå er både eldre og har mindre plass inne og ute. Den følelsen når du står opp lørdag morgen og kan rusle ned til bakeriet er uslåelig. Ikke minst er det god trening til voksenlivet, passe tiden selv og finne riktig buss. Når de kommer hjem, står jeg klar med middag. Smarteste valget jeg har tatt noensinne. For trening er en ting, bare vent til de får seg deltidsjobb ved siden av skolen og hele sommerferien går som taxisjåfør. Anonymkode: a43f0...927 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437717-dere-som-er-alene-med-flere-barn-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-fritidsaktiviteter/page/8/#findComment-149911268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danida Skrevet 5. februar 2023 #183 Del Skrevet 5. februar 2023 Det blir en rar diskusjon når man ender opp med å diskutere hva som er et "råd" og hva som er en "løsning" og hvorvidt HI har bedt om det ene eller det andre. Alle som leser hovedinnlegget må jo anta at hun ønsker en endring av situasjonen, hun liker jo ikke hvordan det er nå, og så kommer forslagene. Kall dem råd, løsninger, forslag, innspill eller hva du vil - målet er jo at hun skal nyttiggjøre seg av dem for å få en lettere hverdag. Det blir urimelig snurt å svare "jeg har ikke bedt om et eneste råd!" når tråden spør "hvordan løser dere det?" Jeg kan ikke si annet til deg, HI, enn at alt man gjør og velger, kommer med en pris. Selv skifta jeg jobb for noen år siden fordi jeg følte at jeg løp i et hamsterhjul. Det var ikke en pris jeg var villig til å betale. Nå tjener jeg færre penger, men har helt andre arbeidsdager og en annen fleksibilitet. Jeg må reise mer, men får også fri mer. Prisen jeg betaler er at jeg ikke ser ungene hver dag, det er ting faren deres må ta som jeg kanskje kunne ha vært litt mer hands-on på, og jeg kan ikke bo i enebolig. (Dette er ingen storby, men prisene er crazy likevel.) Det jeg oppnår, som jeg mener er verd prisen, er at jeg kan gjøre de tingene du nevner. Spise gode, hjemmelagede måltider. Ha tid, ro og avslapning sammen med ungene. Du har valgt bort to ganske basale ting; nemlig din egen hvile og dine egne matbehov. Jeg tenker at dette er to grunnleggende ting på behovspyramiden, og så kan du så klart argumentere med at "barna elsker å spille kamper" og få det til å låte som om der ikke fins alternativer til å spille alle kamper. Men for min egen del vet jeg at hvile og mat er noe jeg aldri ville ha kuttet ned på bare for noen andres hobby. Selv ikke hvis den andre var mitt eget barn. Det fins faktisk noen ting som kommer foran i køen, det er ikke egoistisk å prioritere de grunnleggende behovene hos meg selv. Og jeg kan vedde på at ungene ville ha slått fast at det kanskje ikke var så kleint å sitte i den bilen likevel, hvis alternativet var å ikke få trene? Eller hva tror du? Du må jo bare bestemme hvilken pris du er villig til å betale for å ha full jobb, enebolig, og samtidig det gjeldende volumet på treninger og kjøreoppdrag. Det går ikke i hop, det ser vel alle, men hvis du mener helsa er en rimelig pris, så fortsett. Samme hva vi foreslår (eller "råder deg til") så må du jo til syvende og sist selv bestemme hva som er viktigst og i hvilken rekkefølge de andre tinga kommer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437717-dere-som-er-alene-med-flere-barn-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-fritidsaktiviteter/page/8/#findComment-149911700 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå