Gå til innhold

Tullete å bruke 400 kr på en drikkeflaske til 2-åring?

Anbefalte innlegg

Ser at disse Camelbak flaskene kommer i termovariant. Synes også designet på flaskene er utrolig fint. Men er det nødvendig med termoegenskap på en barnehageflaske? Er det tullete å bruke 400 kr på det?

Anonymkode: 6feae...803

Fortsetter under...

Jeg er enig i at de ikke trenger termoflaske i barnehagen (i hvertfall ikke som toåring), men du kan jo kjøpe en til å bruke hjemme, på tur og på stranda og sånn?

Anonymkode: cdcd1...005

Annonse

Jeg kjøpte dyr camelbak-flaske til alle mine tre da de gikk i barnehagen, riktignok ikke termovarianten da. Men det var verdt det fordi de har vart i årevis og to av dem bruker nå samme flaskene på barneskolen. Har kun byttet ut sugerørene et par ganger. De billige flaskene vi kjøpte varte kun noen måneder. 

De er ikke like mye ute på tur når de er to år, men en slik flaske varer lenge.
I barnehagen våre barn gikk i hadde de 1-3 turdager i uken og var mye ute hele året.
En ordentlig termoflaske men noe varmt å drikke var gull på vinteren.

Jeg personlig ville ikke hatt noe problem med å bruke kr 400,- på en god termoflaske til et barnehagebarn.

Men det er nå meg, og jeg er tydeligvis ikke helt enig med resten her :P 

Anonymkode: 9b3d2...647

Hvis behovet er der så for all del, kjør på! Elsker camelback og contigo, og har noen av de til ungene. Nå er de store og bruke swell, som er helt konge! Dyre flasker, men verdt prisen

Anonymkode: 400e1...0ad

Pobie skrev (6 timer siden):

Jeg kjøpte dyr camelbak-flaske til alle mine tre da de gikk i barnehagen, riktignok ikke termovarianten da. Men det var verdt det fordi de har vart i årevis og to av dem bruker nå samme flaskene på barneskolen. Har kun byttet ut sugerørene et par ganger. De billige flaskene vi kjøpte varte kun noen måneder. 

Hvorfor varte de bare noen måneder, hva ble ødelagt? Som barnehageansatt som er vant til at unger har alle mulige typer flasker, alt fra flasker til 50 kroner til dyre drikkeflasker, så kan jeg ikke se at de billigste drikkeflaskene bare har vart i noen måneder noen gang.

Anonymkode: 5cbed...548

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor varte de bare noen måneder, hva ble ødelagt? Som barnehageansatt som er vant til at unger har alle mulige typer flasker, alt fra flasker til 50 kroner til dyre drikkeflasker, så kan jeg ikke se at de billigste drikkeflaskene bare har vart i noen måneder noen gang.

Det har vi i bhg sett mange ganger. De blir vanskelig og skru igjen, delene sprekker fort opp. Deler faller av. 

Anonymkode: 24290...543

Det er verd å merke seg hva flaskene er laget av før man kjøper. Da mine var så små så var det strenge regler på hvilke plast og stoffer som kunne brukes i leker. F.eks var det forbudt med ftalater i lekematter da babyer og småbarn kunne sutte på disse om de lå på magen. Når det gjelder drikkeflasker og matbokser og diverse går disse under en annen lov (mener det er lov om matembalasje). Her var dermed tillatt med ftalater og diverse andre stoffer som er forbudt i leker. Dette selv om drikkeflaskene helt klart er rettet mot små barn og er mye mer i munnen enn det en lekematte er. Tror det fortsatt er slik. Her er sakset fra en test gjort av Forbrukerrådet 2018: "Det er beklagelig at Hello Kitty-drikkeflasken fra Sanrio, som blant annet selges av Toys R Us, lekker giftstoffer som ftalater, bisfenol A, flammehemmere og bly." 

Camelbak var i alle fall tidligere en av de som hadde lite giftstoffer. 

Anonymkode: 6091c...23f

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

De med silikonsugerør ble tygd istykker, og de laget av hard plast fikk sprekker etter de ble hivd i gulvet gjentatte ganger. 

Nå er jo plastflaskene også svindyre, så er jo knapt en 10p-lapp til og fra om du likte den såå godt. Jeg ville likevel ventet til de kom på salg. Kitch’n har feks ofte ‘kjøp for 400kr og få 200kr tilbake’ tilbud på alt i butikkene sine. Har gjort mange kupp, inkl Camelback flasker her. 

Anonymkode: 32a49...04a

On 1/30/2023 at 6:20 PM, Anonym bruker said:

Ser at disse Camelbak flaskene kommer i termovariant. Synes også designet på flaskene er utrolig fint. Men er det nødvendig med termoegenskap på en barnehageflaske? Er det tullete å bruke 400 kr på det?

Anonymkode: 6feae...803

Nei :) så lenge den holder en stund

Anonymkode: d13aa...168

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...