Gå til innhold

Fler som trives bedre på jobb enn hjemme?

Anbefalte innlegg

Jeg har en mann, som er verdens snilleste hvis han vil - men også veldig dominerende, streng og litt slem mot meg. Han mener jeg bare finner på og er psycho. Det har jeg trodd på i mange år, men nå begynner jeg å se at det er han. Han er kjempesnill og god med sitt biologiske barn, men blir kjipere og kjipere mot mitt barn fra tidligere. 

Når jeg prøver å gå ifra han, lover han gull og grønne skoger. Vi har lite barn sammen, så jeg synes det er vanskelig å skulle gå i utgangspunktet- men barnet gjør det nesten umulig for meg. Jeg tror han kommer til å være et helvete å samarbeide med.. Han er ekstrem på manipulering. 

Jeg har aldri vært så frustrert og forvirret i hele mitt liv.. Jeg elsker han og vil være sammen med han, samtidig som han får meg til å føle meg helt utrolig dårlig innimellom. Noe han mener er fordi jeg tolker han feil og overdriver osv. Så jeg sliter med å vite om det er meg eller han.

Elsker å være med barna i helgene, men akkurat nå- hater jeg å være hjemme med han. Har det kjempefint når han er borte. 

Aner ikke hva jeg skal gjøre, for det er ikke bare å gå heller.. 

Anonymkode: df5ea...d5e

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Gaslighting. Hørt om det? Du bør gå.

Anonymkode: cd096...659

Men hva om det faktisk er jeg da, som er dramaqueen og vrir ting til å bli feil- sånn som han sier. Og at han egentlig er verdens beste kjæreste, også mister jeg han til noen andre. Vi har det jo sykt bra, når vi har det bra- sånn at jeg tenker at andre bør misunne meg. Men det går aldri en hel uke uten at han gjør meg lei meg. Og jeg vet ikke om det er meg eller han. Jeg er så forvirret. Sliter skikkelig om dagen, med angst, sover lite.. 

Det er egentlig det samme om det er deg eller han, han er ikke snill med barnet ditt og du blir ofte lei deg over måten han behandler deg på. 

Det er ikke bra for verken barnet ditt eller deg å leve slik, du vil få det mye bedre alene. 

Anonymkode: 186d2...1ef

Annonse

Bare det at du gjentar at han er snill når du samtidig beskriver hvor slem han faktisk er, viser jo at han har hjernevasket deg. Du har ansvar for et barn som blir plaget av ham, og ditt største ansvar her er overfor barnet ditt. Du må gå fra ham!

Anonymkode: ecb6a...a4c

Gaslighting, typisk narsissister. Google det, du kommer til å kjenne det igjen med EN gang. Nytter ikke å snakke om det, nytter ikke å tro man kan fikse sånne, det man bør gjøre er å løpe og la all kommunikasjon gå via advokat. 

Anonymkode: 1bf34...1d2

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg har en mann, som er verdens snilleste hvis han vil - men også veldig dominerende, streng og litt slem mot meg. Han mener jeg bare finner på og er psycho. Det har jeg trodd på i mange år, men nå begynner jeg å se at det er han. Han er kjempesnill og god med sitt biologiske barn, men blir kjipere og kjipere mot mitt barn fra tidligere. 

Når jeg prøver å gå ifra han, lover han gull og grønne skoger. Vi har lite barn sammen, så jeg synes det er vanskelig å skulle gå i utgangspunktet- men barnet gjør det nesten umulig for meg. Jeg tror han kommer til å være et helvete å samarbeide med.. Han er ekstrem på manipulering. 

Jeg har aldri vært så frustrert og forvirret i hele mitt liv.. Jeg elsker han og vil være sammen med han, samtidig som han får meg til å føle meg helt utrolig dårlig innimellom. Noe han mener er fordi jeg tolker han feil og overdriver osv. Så jeg sliter med å vite om det er meg eller han.

Elsker å være med barna i helgene, men akkurat nå- hater jeg å være hjemme med han. Har det kjempefint når han er borte. 

Aner ikke hva jeg skal gjøre, for det er ikke bare å gå heller.. 

Et tips for å gjøre det mer klart for deg selv: skriv ned alt en periode. Hva han sier, hva han gjør, hvordan du reagerer og hva du sier. Det blir nok ganske fort klart for deg. Google også gaslighting som en annen nevner, og se om ikke du kjenner deg igjen. 
Et siste råd er å finne ut hva du selv kan og vil leve med, uavhengig av hva han mener. Og så handler du utfra det. Har du det ikke bra med han så gå, samme om han mener det er du som er syk.

Hilsen en med erfaring med en sånn mann. Du beskriver min eks. I mitt tilfelle var det rus involvert. Vi holdt på frem og tilbake i noen år, og jeg gikk i terapi i lengre tid, før det ble helt klart for meg

Anonymkode: 3a2af...a59

Annonse

Det spiller jo ingen rolle om det er deg eller han, så lenge du ikke har det bra?

Du sier du er redd det er du som er dramaqueen og overreagerer, men om du er det sammen med han, så passer dere jo ikke sammen!

Om du hadde hatt en mann som ikke provoserer frem dramawueen-tendensene i deg så ville du jo hatt det mye bedre?

Men det høres ikke ut som det er deg, det høres ut som du har en mann som nyter makten han har, som med viten og vilje strekker strikken litt og litt lenger før han "angrer" og lover gull og grønne skoger. Du finner deg i litt og litt mer for hvert år som går og blir mer og mer hjernevasket av denne mannen.

Det som virkelig bør få deg til å tenke er hvordan han behandler ditt barn fra tidligere. Er han ikke 100% snill mot det barnet så går du. For du skal ikke risikere barnet ditt sin mentale helse fordi du er redd for å være alene. Barnet ditt er ditt ansvar, og det største ansvaret du har. Viktigere enn deg og viktigere enn han, du må beskytte barnet ditt.

Anonymkode: 00330...aa1

Mannen din er en manipulerende psyko.

Folk som prøver å modifisere andres følelser med "det er du som er overfølsom/ det er bare du som overreagerer", de vet jo allerede at de har gjort noe feil. Ellers ville de ikke ha sagt det. 

Folk som i stedet svarer "jeg var ikke klar over at dette plaget deg/ såret deg, men jeg vil gjerne be om unnskyldning for at jeg påførte deg dette", det er folk som vet hvordan man skal møte andres følelser.

Anonymkode: 937f5...a8c

Anonym bruker skrev (På 30.1.2023 den 9.03):

Han er kjempesnill og god med sitt biologiske barn, men blir kjipere og kjipere mot mitt barn fra tidligere. 

Dette har jeg opplevd. Helt forferdelig. Det fins ingen unnskyldning for å utsette sitt barn for det, og jeg er fortsatt lei meg for at jeg ikke avslutta det med én gang.

Anonymkode: 937f5...a8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...