Gå til innhold

Budsjett, hvor lite kan man klare seg på?

Anbefalte innlegg

Står i en vanskelig og vond situasjon, må flytte svært raskt og står så og si på bar bakke. Vil jeg kunne klare meg på cirka 8000 i måneden etter at husleie, strøm og vann er betalt? Det må da holde til alt av mat, klær, sko, hygiene/husholdningsartikler, transport (buss), mobiltelefon, lege, tannlege, briller/linser og det nødvendigste av fritid/sport ol til to barn på 9 og 14 år som det er litt usikkert hvor mye de skal være hos meg, men sannsynligvis 50%. 

Anonymkode: 0c5f3...c09

Fortsetter under...

Ja, det er ikke helt urealistisk. Ettersom situasjonen er ny, ville jeg skrelt ned på det meste av «luksus», for å få oversikt over både forbruk og behov. Ikke kjøp nye sko og nytt tøy med det første med mindre det er absolutt nødvendig. Når det gjelder maten ville jeg overvåket tilbud ved å bruke f.eks appen mattilbud, og ikke nødvendigvis hatt så voldsomt utvalg med pålegg samtidig. Ikke småhandle, dvs ikke kjøp porsjoner. Kjøp store pakker med syltetøy, salami og leverpostei fremfor mindre pakker og porsjoner, og ikke kjøp halvlitersflasker med brus. 
Informer barna om situasjonen, om at dere en periode nå må tenke dere om og ikke kjøpe dyre varer, men at bare dere får oversikt så kanskje det hjelper.

Den perfekte mor, påan igjen skrev (12 minutter siden):

Ja, det er ikke helt urealistisk. Ettersom situasjonen er ny, ville jeg skrelt ned på det meste av «luksus», for å få oversikt over både forbruk og behov. Ikke kjøp nye sko og nytt tøy med det første med mindre det er absolutt nødvendig. Når det gjelder maten ville jeg overvåket tilbud ved å bruke f.eks appen mattilbud, og ikke nødvendigvis hatt så voldsomt utvalg med pålegg samtidig. Ikke småhandle, dvs ikke kjøp porsjoner. Kjøp store pakker med syltetøy, salami og leverpostei fremfor mindre pakker og porsjoner, og ikke kjøp halvlitersflasker med brus. 
Informer barna om situasjonen, om at dere en periode nå må tenke dere om og ikke kjøpe dyre varer, men at bare dere får oversikt så kanskje det hjelper.

Vi er allerede vant til å leve med trang økonomi, lete etter tilbud og handle brukt, arve osv. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvor mye blir bussutgiftene på? Hvis det ikke er veldig mye, bør det gå bra.

Anonymkode: c1162...a30

Det blir cirka 1500 i måneden +/- litt ettersom hvor 

Den perfekte mor, påan igjen skrev (3 timer siden):

Takker for svar, vi er allerede vant til å ha trangt budsjett, her er det ikke snakk om halvlitersflasker med brus, det er knapt snakk om brus overhodet for å si det sånn. Middag handles konsekvent fra 50% disken og det er gratis aktiviteter som tur i skogen som gjelder her i gården. 

Annonse

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Hvis du har barna 50% og du har krefter og mulighet, kan du kanskje jobb litt ekstra når barna er hos faren. Det kan gi kjærkommen ekstrainntekt.

Anonymkode: d30ef...ad5

Ja, tenkt litt på muligheten, men det er lite jobber rundt her, og så er det noen diagnoser både hos faren og det ene barnet som gjør at det er veldig varierende og uforutsigbart når og hvor mye jeg kommer til å ha barna. I perioder håper vi å få til 50/50, i perioder må jeg regne med å ha dem 100% og det vil også bli behov for at barna er endel fra hverandre, altså en hos far og en hos meg grunnet den ene sin diagnoser. 

On 1/29/2023 at 7:18 PM, Anonym bruker said:

Står i en vanskelig og vond situasjon, må flytte svært raskt og står så og si på bar bakke. Vil jeg kunne klare meg på cirka 8000 i måneden etter at husleie, strøm og vann er betalt? Det må da holde til alt av mat, klær, sko, hygiene/husholdningsartikler, transport (buss), mobiltelefon, lege, tannlege, briller/linser og det nødvendigste av fritid/sport ol til to barn på 9 og 14 år som det er litt usikkert hvor mye de skal være hos meg, men sannsynligvis 50%. 

hva med og ha de kun i helger og en dag i uka, så får de mer stabilt hos far ?

Anonymkode: c942a...cf6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...