Gå til innhold

Hvordan hadde dere reagert på dette?

Anbefalte innlegg

Mannen min var ute med noen kompiser i går kveld, og jeg hadde tilbudt meg å hente ham når han ville hjem.

Da jeg til slutt ville gå og legge meg, og han fortsatt ikke var klar for å dra hjem, sendte jeg ham først en mld om at han skulle kose seg, og så sendte jeg ham følgende melding:

«Jeg ligger naken, nydusja og nybarbert og venter på deg😉
Prøvde å ha sex uten deg men alle lekene mine var tomme for strøm😭😆
Så det er lov å vekke meg når du kommer hjem😜😘😍»

Klokken 06.30 våknet jeg, og merket at han ikke hadde kommet og lagt seg.

Jeg stod opp for å gå på do, og så at han lå på sofaen og sov. Jeg tenkte at han sikkert hadde sloknet der før han «rakk» å komme seg i seng, så jeg gikk bare og la meg igjen.

En halvtime senere våkner jeg av at jeg hører at han går på badet, men når det går lang tid uten at han kommer og legger seg, står jeg opp for å sjekke om alt står bra til.

Da ser jeg at han isteden for å komme og legge seg på soverommet (som er vegg i vegg med badet), har valgt å gå ned i første etg for å legge seg på sofaen igjen.

Jeg går bort og spør om alt er bra, og hva som skjer, og han svarer «alt er bra, jeg sovnet bare her», noe som jeg jo vet at ikke er sant.

Hvordan hadde du reagert/følt dersom dette skjedde med deg?

Er jeg overfølsom som blir såret/føler meg avvist av dette?

Anonymkode: c86f3...465

Fortsetter under...

Min første tanke var, er det virkelig normalt å sende slike meldinger? Min andre tanke var at han faktisk ikke vil ha sex og av erfaring så vet han at han ikke får være i fred og legger seg da et annet sted. 

Anonymkode: 0c964...0c5

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Min første tanke var, er det virkelig normalt å sende slike meldinger? Min andre tanke var at han faktisk ikke vil ha sex og av erfaring så vet han at han ikke får være i fred og legger seg da et annet sted. 

Det er kanskje ikke det? Det var et forsøk på å være litt «spenstig»/flørtete fra min side.

Vi har vært sammen i 20 år, og har mistet litt av gnisten, kan du si.

Han hadde selvfølgelig fått sove i fred hvis han kom og la seg. Kjære vene.

Det er ikke manglende sex som sårer meg, det er at han ikke engang kommer og legger seg, og er uærlig om hvorfor.

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Det er kanskje ikke det? Det var et forsøk på å være litt «spenstig»/flørtete fra min side.

Det er ikke manglende sex som sårer meg, det er at han ikke engang kommer og legger seg, og er uærlig om hvorfor.

Hvis dere har vært sammen i tjue år betyr det at du burde være voksen nok til å tåle slikt. 
Jeg tenker du er sjalu, livredd han skal være sjalu så du sender på kanten melding. Når han kommer hjem kontrollerer du han to ganger på morgenen. Du høres usikker og kontrollerende ut. 

Det hadde jeg ikke reagert på. Full og trøtt og være i fred er helt fint. Hadde  nok vært mer opptatt av å ha pådratt meg skjeggstubb på Laura til ingen nytte.

Og ikke heng på ordet "uærlig" i ditt eget hode. Da gjør du en mygg til en elefant.

Jeg hadde tenkt at det var snilt og et hensyn for å ikke vekke meg, og at han kanskje var litt kvalm/uvel og ville ligge i fred. Hvis jeg er veldig dårlig klarer jeg ikke å ligge i sengen sammen med mannen fordi jeg blir uvel av deg når han beveger seg.

Anonymkode: bb782...c11

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde tenkt at det var snilt og et hensyn for å ikke vekke meg, og at han kanskje var litt kvalm/uvel og ville ligge i fred. Hvis jeg er veldig dårlig klarer jeg ikke å ligge i sengen sammen med mannen fordi jeg blir uvel av deg når han beveger seg.

Ikke deg, det 😅

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mannen min var ute med noen kompiser i går kveld, og jeg hadde tilbudt meg å hente ham når han ville hjem.

Da jeg til slutt ville gå og legge meg, og han fortsatt ikke var klar for å dra hjem, sendte jeg ham først en mld om at han skulle kose seg, og så sendte jeg ham følgende melding:

«Jeg ligger naken, nydusja og nybarbert og venter på deg😉
Prøvde å ha sex uten deg men alle lekene mine var tomme for strøm😭😆
Så det er lov å vekke meg når du kommer hjem😜😘😍»

Klokken 06.30 våknet jeg, og merket at han ikke hadde kommet og lagt seg.

Jeg stod opp for å gå på do, og så at han lå på sofaen og sov. Jeg tenkte at han sikkert hadde sloknet der før han «rakk» å komme seg i seng, så jeg gikk bare og la meg igjen.

En halvtime senere våkner jeg av at jeg hører at han går på badet, men når det går lang tid uten at han kommer og legger seg, står jeg opp for å sjekke om alt står bra til.

Da ser jeg at han isteden for å komme og legge seg på soverommet (som er vegg i vegg med badet), har valgt å gå ned i første etg for å legge seg på sofaen igjen.

Jeg går bort og spør om alt er bra, og hva som skjer, og han svarer «alt er bra, jeg sovnet bare her», noe som jeg jo vet at ikke er sant.

Hvordan hadde du reagert/følt dersom dette skjedde med deg?

Er jeg overfølsom som blir såret/føler meg avvist av dette?

Han ville ikke vekke deg og han var for full/sliten/trøtt til å greie å oppfylle det du desperat hintet om.  Er du alltid like usikker? 

Anonymkode: b8011...cb0

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Uærlig? Han sovnet da på sofaen. Litt kunstig og da hå å legge seg i senga på morgenen da. Sikkert også fot å være snill og vekke deg.

Anonymkode: b8011...cb0

De gangene mannen har lagt seg på sofaen er han temmelig full og vil spare meg for sin fyllesnorking.

Men jeg har aldri sendt sånne meldinger til han når han er ute med venner da. Det virker temmelig kontrollerende gjør det ikke? Kanskje han har reagert på at du ikke lar han kose ser ute med venner uten å prøve å kontrollere han hjem til deg?

Anonymkode: f0c3b...368

Du prøver jo å bruke sex som pressmiddel for å få han hjem.. hadde i en annen setting satt pris på meldingen, hadde jeg fått den mens jeg var ute med venner hadde jeg opplevd det som usikkerhet fra partner som vil lure meg tidlig hjem

Anonymkode: 29fd1...8e4

Jeg hadde opplevd det som at han prøvde å ta hensyn til deg. Ikke vekke deg, særlig  da han returnerte til sofaen klokka 6.30, da er det rimelig sjanse for at du er noenlunde utsovet og lett hadde våknet . Det er jo heller ingen grunn til at han skal rapportere til deg at han har vært en tur på toalettet i perioden han lå på sofaen.

Ja, jeg synes du overreagerer på denne hendelsen.

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Du prøver jo å bruke sex som pressmiddel for å få han hjem.. hadde i en annen setting satt pris på meldingen, hadde jeg fått den mens jeg var ute med venner hadde jeg opplevd det som usikkerhet fra partner som vil lure meg tidlig hjem

Anonymkode: 29fd1...8e4

Dette var faktisk min tanke også. HI gjør hva hun kan for å få mannen til å avbryte kvelden, og er furt over at han ikke stiller seg til disposisjon. 

Ingen tror på den der "jeg er lei meg for at han sov på sofaen", HI. 

Anonymkode: 6fb8d...23a

Han er jo ikke uærlig. Det stemmer jo at han sovnet på sofaen. At han våknet og gikk på do i løpet av morgentimene, endrer jo ikke på det. Han ville vel ikke vekke deg så tidlig, eller bare var litt bakfull og uvel og ville ligge i fred. Begge deler helt innafor. 

Du kvalifiserer til nobelpris i overreaksjon i denne saken her altså. Dette må du jobbe deg ferdig med inni deg, ikke gi utrykk for misnøyen til mannen, det er helt urimelig. 

Anonymkode: 4f3cd...b54

Du kom med en veldig tydelig forventning om hva som skulle skje når han kom hjem, uansett når. Han hadde vel ikke lyst på sex da han kom full og trøtt hjem og heller ikke 06.30. Du kan selvfølgelig være skuffa om du vil, men om du selv var ute med venninner og hadde det gøy, var på en snurr og fikk tilsvarende melding, ville du dratt hjem? Ville du snubla deg inn kl. 04.37, trøtt og full og tenkt at det sikkert var helt greit å legge seg i senga og at mannen ikke ville blitt skuffa over at du ikke ville pule?

jeg skjønner deg HI. Vært sammen i 20 år, sexliv litt i stampe, synes du var "på ballen" jeg som partner og prøver å få litt fart på sakene. Tror og at brorparten av mannfolk ville likt en lik meling - i motsetning til hylehønsene som tolker dette som at du er usikker og kontrollerende (gjesp).  At han kanskje ikke tok agnet fordi han hadde det kjekt med gutta er jo greit. Personlig hadde jeg nok min stolthet blitt litt såret. At han slokna på sofa er og å forvente.

Men det JEG synes er rart er at når han våkner på sofa kl 0730 - går på badet i en liten evighet - så går han ned på sofaen igjen heller enn å legge seg på soverommet og sove ut. Om han er fyllesjuk - er det vel noe man sier til kona som en "stakkars meg - jeg er så dårlig". Synes han oppfører seg merkelig!

Anonymkode: 1824f...a72

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

jeg skjønner deg HI. Vært sammen i 20 år, sexliv litt i stampe, synes du var "på ballen" jeg som partner og prøver å få litt fart på sakene. Tror og at brorparten av mannfolk ville likt en lik meling - i motsetning til hylehønsene som tolker dette som at du er usikker og kontrollerende (gjesp).  At han kanskje ikke tok agnet fordi han hadde det kjekt med gutta er jo greit. Personlig hadde jeg nok min stolthet blitt litt såret. At han slokna på sofa er og å forvente.

Men det JEG synes er rart er at når han våkner på sofa kl 0730 - går på badet i en liten evighet - så går han ned på sofaen igjen heller enn å legge seg på soverommet og sove ut. Om han er fyllesjuk - er det vel noe man sier til kona som en "stakkars meg - jeg er så dårlig". Synes han oppfører seg merkelig!

Anonymkode: 1824f...a72

Man må gjerne være "på ballen" for å få fart på sexlivet, men det blir bare sært å sende en slik melding til en partner som er ute med venner. Da må partneren velge mellom å fortsette en kjekk kveld ved venner eller dra hjem. For meg høres dette ut som en som vil at partnere skal avslutte festen med venner og komme hjem.

Hvorfor sende en slik melding når partneren var ute på noe kjekt? Det hadde jo vært mye bedre med en slik overraskelse en vanlig kveld der partner ikke har andre planer? Står sexlivet litt i stampe har man jo enormt mange andre dager å ta av..

Og har man hatt en lang kveld og er trøtt, sliten og gjerne full/bakfull og vet det ligger en med klare forventninger seksuelt, kan det være veldig fristende å legge seg på sofaen. Spesielt etter at man har vært på toalettet, om man da er uggen og bare har lyst til å sove føles det nok enklere å legge seg på sofaen enn å legge seg ved siden av en amorøs partner som kanskje nærmer seg utsovet. Og hva ville du sagt om mannen din la seg ved siden av deg og avviste dine tilnærminger eller ga det et forsøk, men ikke klarte å prestere? Når det er sagt har nok ikke mannen tenkt så dype tanker om dette. Han kom nok hjem sliten og kanskje også dårlig og sovnet på sofaen uten videre tanke om sted. Og har han hatt noen tanker om det har det nok vært at han ikke ville vekke deg. 

Anonymkode: 27c68...6b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...