Gå til innhold

Kan blæren sprekke om man drikker for mye vann hver dag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er andre problemer som kan bli langt verre om du hver dag drikker for mye vann.

Du kan tappe kroppen for så mye mineraler at du kan få hjertestans, om du drikker altfor mye hver dag.

Anonymkode: 9bd5e...e73

Nei. Vi er laget sånn at vi ikke selv lam holde oss så lenge ar blæra sprekker, vi tisser på oss før det skjer.

Men man kan faktisk dø av å drikke for mye vann, du tapper kroppen for salter og mineraler 

Anonymkode: a81fd...58d

Alle kan få urinretensjon som del av et sykdomsbildet. altså at du ikke får til å tisse, kjenner at du må. Har vært med på  å tappe av flere liter urin. Da vil du ha strukket blæren noen helt ekstremt. du vi ha se det på egen mage, du vil høre det om du palperer (trykker flere ganger) at det er en annen type lyd og du ender med ekstrem smerte.

Deretter vil blæren være ødelagt i en god tid fremover og må hvile. du må sannsynligvis gå med kateter.

Om du bare drikker mye vann OG går på do går det jo helt fint. men drikker du litervis og overser at du bør tisse så vil du nok få vondt og føle deg uvel. aldri hørt om noen der den sprekker nei.

Anonymkode: 78af7...b32

Annonse

Alle merkelige ting folk spør om her inne. Står det virkelig så dårlig til med kunnskapen i landet? På et forum for foreldre får man gå ut fra at det er voksne folk her med foreldreansvar. Så å lure på slikt er skremmende. 
Hvordan klarer de seg i hverdagen?

Anonymkode: 642e1...b03

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Alle merkelige ting folk spør om her inne. Står det virkelig så dårlig til med kunnskapen i landet? På et forum for foreldre får man gå ut fra at det er voksne folk her med foreldreansvar. Så å lure på slikt er skremmende. 
Hvordan klarer de seg i hverdagen?

Anonymkode: 642e1...b03

Jeg tenker at det kanskje er på tide at staten igjen kjører igang med kampanjer, lik folkehelsekampanjene på 60-70-tallet! Det viser seg at så mye allmennkunnskap har gått tapt for generasjonen født etter 80-90 tallet, at det nå begynner å bli en risikofaktor. Både mht grunnleggende hygiene, hushold, matlaging og helse, er det foruroligende å se kunnskapsløsheten som rår blandt det som er dagens småbarnsforeldre. Det samme var jo i sin tid den direkte årsaken til at FHI ble opprettet og folkeopplysningsarbeidet startet. Man så at mangel på kunnskap om kost og ernæring, hygiene etc var fraværende og dermed ble en risikofaktor for folkehelsa.

Jeg ser folk her inne, som jeg forutsetter har barn eller iallefall er voksne, stiller spørsmål helt hinsides vett og forstand. Som i dette HI. 

Anonymkode: 03128...110

Du kan strekke vevet veldig, slik at det oppstår små “sprekker». Da blir blæren mer mottakelig for infeksjon. Det er derfor lurt å tisse ofte nok. Har jeg lært av urolog.

Anonymkode: 0051e...a69

Se  " Den magiske kroppen" på nrk super, se den episoden om nyrene, da får du svar, den handler om akkurat det. Såg episoden i går med gutten min, kjempefin serie 🙂

Anonymkode: f5784...cf2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...