Gå til innhold

Hjerte i halsen når man handle matvarer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Ikke så dumt det med kalkulator. Gjøre det neste gang da.

Anonymkode: 4c014...79f

Ikke for å være frekk, men kom du seriøst ikke på den løsningen selv??

Anonymkode: fd9b3...761

Annonse

Når jeg vet at jeg har lite penger, så regner jeg ut mens jeg handler så jeg vet at jeg har nok. For meg er det en selvfølge, ønsker ikke å stå i kassa uten å kunne betale for meg. Jeg legger alltid inn en liten sikkerhetsmargin siden prisene ikke alltid stemmer.

Å ha 49 kr til 1 februar er heller ikke farlig.

Anonymkode: a20b7...593

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Er det så spesielt at jeg ikke har brukt kalkulator i butikken? 

Ja, når du har så lite penger at du har hjertet i halsen og er redd for å ikke ha nok penger å betale med, så er det veldig rart.

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Er det så spesielt at jeg ikke har brukt kalkulator i butikken? 

Ikke hvis du regner ut summene i hodet, men å bare legge oppi og håpe på det beste er litt risky. Det hadde ikke jeg hatt nerver til. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Når jeg vet at jeg har lite penger, så regner jeg ut mens jeg handler så jeg vet at jeg har nok. For meg er det en selvfølge, ønsker ikke å stå i kassa uten å kunne betale for meg. Jeg legger alltid inn en liten sikkerhetsmargin siden prisene ikke alltid stemmer.

Å ha 49 kr til 1 februar er heller ikke farlig.

Det kan det vel være? Hvis HI ikke har noe hjemme. 

Anonymkode: a27b1...be3

Annonse

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Små summerer litt i hodet, men vet ikke eksakt hvor mye. Når jeg har handlelapp må jeg ha dette, men ser på priser og hvilke butikk.

Hva mener du med siste setning? Hva må du ha og hva har hvilke butikk med det å gjøre?

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Små summerer litt i hodet, men vet ikke eksakt hvor mye. Når jeg har handlelapp må jeg ha dette, men ser på priser og hvilke butikk.

Du kan jo uansett ikke handle for mer enn du har penger til.

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Hva mener du med siste setning? Hva må du ha og hva har hvilke butikk med det å gjøre?

Jeg mener at jeg skriver ikke handleliste til 1000 kr når jeg har bare 500 kr f.eks. Så det er jo litt gjennomtenkt. Om jeg  ikke har regnet på det sånn. Og sjekker hvor det er tilbuder. 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Synes vi skal vise raushet og omtanke for hverandre, mange har det tøft økonomisk og flott å gi hverandre gode råd og også mulighet til å lufte tanker.

Anonymkode: fa2a7...666

Enig. Man vet jo ikke Hi s utgangspunkt. Selv har jeg aldri måttet gå rundt med kalkulator i butikken men jeg mener at jeg er priviligert. Har også til gode å se at andre går rundt med kalkulator, så jeg vet ikke om kjeften mot Hi var berettiget. Den er jo kun berettiget dersom hun handler helt uhemmet og har null peiling. Det vet vi jo ikke noe om. Typisk forumet her å forhåndsdømme!

Mrs Remington skrev (11 minutter siden):

Enig. Man vet jo ikke Hi s utgangspunkt. Selv har jeg aldri måttet gå rundt med kalkulator i butikken men jeg mener at jeg er priviligert. Har også til gode å se at andre går rundt med kalkulator, så jeg vet ikke om kjeften mot Hi var berettiget. Den er jo kun berettiget dersom hun handler helt uhemmet og har null peiling. Det vet vi jo ikke noe om. Typisk forumet her å forhåndsdømme!

Jeg har et stramt budsjett ogg bruker ofte kalkulator når jeg går i butikken for jeg har lite lyst til å stå uten nok penger når jeg skal betale. For meg er det helt naturlig å gjøre hvis man er så redd for å ikke ha nok penger. Men jeg bruker jo kalkulator på telefonen, så det er jo ingen som ser at jeg bruker kalkulator.

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har et stramt budsjett ogg bruker ofte kalkulator når jeg går i butikken for jeg har lite lyst til å stå uten nok penger når jeg skal betale. For meg er det helt naturlig å gjøre hvis man er så redd for å ikke ha nok penger. Men jeg bruker jo kalkulator på telefonen, så det er jo ingen som ser at jeg bruker kalkulator.

Deg om å benytte kalkulator på tlf. Er vel ingen som liker å komme til kassen for så å ikke kunne betale, eller har jeg gått glipp av noe?  Man skjønner vel av innlegget at Hi har dårlig råd når hun en uke før februar har kr 49,- på konto. Man kan jo også være redd for at man har regnet feil, eller at prisene er feil? Poenget er at man kanskje kan vise raushet når noen roper hjelp, fremfor å være en besserwisser?

Mrs Remington skrev (7 minutter siden):

Deg om å benytte kalkulator på tlf. Er vel ingen som liker å komme til kassen for så å ikke kunne betale, eller har jeg gått glipp av noe?  Man skjønner vel av innlegget at Hi har dårlig råd når hun en uke før februar har kr 49,- på konto. Man kan jo også være redd for at man har regnet feil, eller at prisene er feil? Poenget er at man kanskje kan vise raushet når noen roper hjelp, fremfor å være en besserwisser?

Hvis det å si at jeg synes det er naturlig å bruke kalkulator hvis man er redd for å ikke ha nok penger, gjør meg til en besserwisser, så får det så være.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvis det å si at jeg synes det er naturlig å bruke kalkulator hvis man er redd for å ikke ha nok penger, gjør meg til en besserwisser, så får det så være.

Vel, du er jo enten besserwisser eller svært naiv dersom du tror at fattigdom i Norge løses ved å ha en kalkulator med deg i butikken!

Mrs Remington skrev (15 minutter siden):

Vel, du er jo enten besserwisser eller svært naiv dersom du tror at fattigdom i Norge løses ved å ha en kalkulator med deg i butikken!

Nå var vel dette strengt tatt ikke en tråd om å løse fattigdomsproblemene i landet, men ei som har hjertet i halsen når varene skal betales. Da vil selvsagt det problemet kunne løses ved å bruke kalkulator... (Eller bare helt enkelt summere i hodet underveis)

Anonymkode: 8a45a...c5a

Mrs Remington skrev (1 time siden):

Man går da ikke rundt med en stor kalkulator 😂jeg har handlelisten på mobilen og det er da ingen som hadde merket om jeg hadde kalkulatoren oppe. 

Hi har ikke kommet på at hun kan bruke den, og ble glad for tipset. Det er jo du som er ganske typisk når du går ut fra at hi er en stakkar som må forsvares. Hun svarer helt greit for seg selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...