Gå til innhold

Sendt hjem fra barnehagen

Anbefalte innlegg

Problemstilling: barnet spydde en gang mandag kl 15 da jeg hentet i barnehagen, barnet var ikke syk etter det. Så leverte jeg barnet litt over kl 10 på onsdag i barnehagen..ble oppringt kl 11.00 om å hente barnet siden det ikke var gått 48 timer. Det var på det tidspunktet gått 44 timer siden den ene hendelsen med spy. Jeg hadde time til både fysioterapeut og lege i 11 tiden som jeg måtte avlyse med så kort varsel at jeg måtte jo betale for begge timene 😕 for å hente barnet i barnehagen..jeg må egentlig bare si at jeg er helt sjokkert! Hva synes dere andre? Jeg vurderte faktisk å kjøre barnet tilbake i barnehagen kl 15 på trass..men jeg gjorde ikke det 😅 men serriøst..det er jo ikke skrevet i stein at det må være nøyaktig 48 timer siden oppkast..ihverfall ikke det jeg kan lese på nett så står det:bør holdes hjemme i 48 timer..

Anonymkode: 3f157...786

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437599-sendt-hjem-fra-barnehagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ingenting å bli sjokkert over, 44 t er ikke det samme som 48 timer. Foreldre som deg er det verste som finnes, de er ikke ute etter å gjjøre livet surt for deg, de er ute etter å prøve å stoppe smitte.

Anonymkode: abf20...36e

48 timer er satt for å unngå smitte. I tillegg bidrar en slik grense til at det blir likt for alle. Hvis du kan sende barnet etter 44 timer, kan Ola da komme etter 43. Og om Ola får komme etter 43 hva med Else etter 42? 

Foreldre som har en tendens til å sende tilbake for tidlig har også en tendens til å underslå symptomer eller tolke i sin favør. "Han har ikke feber, han har sikkert bare vært litt ekstra aktiv i dag"

Anonymkode: 0355d...a04

Annonse

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Problemstilling: barnet spydde en gang mandag kl 15 da jeg hentet i barnehagen, barnet var ikke syk etter det. Så leverte jeg barnet litt over kl 10 på onsdag i barnehagen..ble oppringt kl 11.00 om å hente barnet siden det ikke var gått 48 timer. Det var på det tidspunktet gått 44 timer siden den ene hendelsen med spy. Jeg hadde time til både fysioterapeut og lege i 11 tiden som jeg måtte avlyse med så kort varsel at jeg måtte jo betale for begge timene 😕 for å hente barnet i barnehagen..jeg må egentlig bare si at jeg er helt sjokkert! Hva synes dere andre? Jeg vurderte faktisk å kjøre barnet tilbake i barnehagen kl 15 på trass..men jeg gjorde ikke det 😅 men serriøst..det er jo ikke skrevet i stein at det må være nøyaktig 48 timer siden oppkast..ihverfall ikke det jeg kan lese på nett så står det:bør holdes hjemme i 48 timer..

Du ventet ikke 48 timer pluss, ergo, 0 sympati dessverre. 

Anonymkode: f0669...3a5

Hi her...barnehagen kunne da ha stoppet oss ved levering..ikke ringe 50 minutter senere for å få meg å hente barnet. Da er jo "skaden"  skjedd for lenge siden..helt latterlig spør du meg. 24 timer gjelder i skolen og 48 i bhg..tror ikke 44 timer har så enorm forskjell akkurat. Ikke er det noe lov heller som sier nøyaktig 48 timer..bare en anbefaling. Come on folkens..skjerp dere!!

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hi her...barnehagen kunne da ha stoppet oss ved levering..ikke ringe 50 minutter senere for å få meg å hente barnet. Da er jo "skaden"  skjedd for lenge siden..helt latterlig spør du meg. 24 timer gjelder i skolen og 48 i bhg..tror ikke 44 timer har så enorm forskjell akkurat. Ikke er det noe lov heller som sier nøyaktig 48 timer..bare en anbefaling. Come on folkens..skjerp dere!!

Du må nesten lese barnehagens regelemang.  Hvis det står der at 48 timer gjelder må du forholde deg til det, men hvis det ikke står noe kan de ikke kreve at du henter.

Anonymkode: 157eb...30b

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du må nesten lese barnehagens regelemang.  Hvis det står der at 48 timer gjelder må du forholde deg til det, men hvis det ikke står noe kan de ikke kreve at du henter.

Anonymkode: 157eb...30b

Ja har gjort det..står ikke noe annet enn burde holdes hjemme i 48 timer. Men poenget er at barnehagen ringer meg 50 minutter etter levering for at jeg skal hente. 

I utgangspunktet er jeg helt for 48 timersregelen og at den skal overholdes strengt.

Hvis det var slik at ditt barn ikke var syk tidligere mandag og kun kastet opp den ene gangen og ikke vært syk eller hatt nedsatt form eller feber eller diare siden den ene spyingen mandag - da ville jeg ha ringt barnehagen på morgenen i dag, vist til 48 t regelen, men at barnet ikke har hatt mer enn den ene spyingen og ellers vært i helt normal, frisk form og spørre om det var greit at barnet kom i dag. Men vært helt forberedt på det at du kom til å få nei. Som andre sier, begynner de å slippe opp på det vil det alltid være foreldre som forsøker å presse grensene mer og mer.

Uansett, du visste i går, HI, at barnet hadde kastet opp mandags ettermiddag og derfor etter regelen burde være hjemme i dag. Så du burde ringt og avlyst lege/fysio i går morges for å slippe å betale gebyr, ev. fått noen til å passe barnet mens du dro til lege/fysio.

Anonymkode: 80fb7...e52

Annonse

44 timer er nesten 48 timer..fortsatt helt latterlig at barnet blir sendt hjem ETTER 50 MINUTTER I BARNEHAGEN! Ikke var barnet sykt heller bortsett fra den ene spyingen tidlig ettermiddag mandag..mest sannsynlig var det pga noe barnet hadde fått servert i bhg. Heldigvis så er det ikke påbud men anbefaling..og det blir jeg ta med meg til neste gang barnet spyr..

44 timer er nesten 48 timer..fortsatt helt latterlig at barnet blir sendt hjem ETTER 50 MINUTTER I BARNEHAGEN! Ikke var barnet sykt heller bortsett fra den ene spyingen tidlig ettermiddag mandag..mest sannsynlig var det pga noe barnet hadde fått servert i bhg. Heldigvis så er det ikke påbud men anbefaling..og det blir jeg ta med meg til neste gang barnet spyr..

Selvfølgelig så spydde barnet pga noe det hadde fått servert i barnehgen....:roll:

Ps! Merkelig at barn som åpenbart er syke med kraftig hoste og så tette neser at dem knapt får puste..får lov til å gå i bhg å smitte alle sammen..men et barn som spydde ett enkelt tilfelle 44 timer tidligere må bli hentet mitt i lunsjen i barnehagen fordi det fortsatt kan være smittsomt i 4 timer til...hallo i luken! For ikke å snakke om all korona som herjer..men man trenger ikke teste for å levere i bhg lengere..neida nok at barnet har rukket å smitte alle før man får vite at det og det barnet i bhg hadde korona.....say no more!

Selvfølgelig så spydde barnet pga noe det hadde fått servert i barnehgen....:roll:

Barnet hadde faktisk fått servert ferskpresset pærejuice som dem aldri før har laget der..like før henting..ig det var det som kom opp i spyet. Så ja

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ps! Merkelig at barn som åpenbart er syke med kraftig hoste og så tette neser at dem knapt får puste..får lov til å gå i bhg å smitte alle sammen..men et barn som spydde ett enkelt tilfelle 44 timer tidligere må bli hentet mitt i lunsjen i barnehagen fordi det fortsatt kan være smittsomt i 4 timer til...hallo i luken! For ikke å snakke om all korona som herjer..men man trenger ikke teste for å levere i bhg lengere..neida nok at barnet har rukket å smitte alle før man får vite at det og det barnet i bhg hadde korona.....say no more!

Du er bare furt fordi du ikke var smart nok til å avbestille timene med en gang barnet ble sendt hjem.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du er bare furt fordi du ikke var smart nok til å avbestille timene med en gang barnet ble sendt hjem.

Du må lese innlegget før du kommenterer 😃

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Kommer du til å være like for å være romsligere med reglene når det er andre barn som har kastet opp eller har diaré og vil komme tilbake litt før? Da jeg startet å jobbe i barnehage var det ingen sånn anbefaling. Da var det ikke uvanlig at omgangssyken gikk både to og tre runder blant barn og voksne før det var over. Etter at vi fikk en tydelig anbefaling fra kommunelegen om at barna ikke fikk komme tilbake før det hadde gått 48 timer, så var det ikke alltid at det spredde seg til alle en gang. Bare som et tankekors. 

Anonymkode: 3070c...8aa

Jeg er HELTenig med deg, Hi.

Skjønner 48-timersregel ved omgangssyke. Men dette er noe annet.

Mine barn har aldri hatt omgangssyke (tror de må være immune!!) men begge to hsr kastet oppsett par ganger totalt. Begge gangene da de hosta så mye at de brakk seg. Tørrhoste altså. Det var ikke feber eller magesjau eller noe. Bare tørrhoste om natta etter en forkjølelse som fikk dem til å brekke seg og spy.

Idiotisk å måtte holde dem hjemme i 48 timer etter det.

Anonymkode: 8e57b...c07

Jeg er HELTenig med deg, Hi.

Skjønner 48-timersregel ved omgangssyke. Men dette er noe annet.

Mine barn har aldri hatt omgangssyke (tror de må være immune!!) men begge to hsr kastet oppsett par ganger totalt. Begge gangene da de hosta så mye at de brakk seg. Tørrhoste altså. Det var ikke feber eller magesjau eller noe. Bare tørrhoste om natta etter en forkjølelse som fikk dem til å brekke seg og spy.

Idiotisk å måtte holde dem hjemme i 48 timer etter det.

Anonymkode: 8e57b...c07

Endelig noen som forstår og ikke er hysterisk! Var jo faktisk ikke snakk om omgangssyke heller, men det virker til å være mange nett Troll her inne..

Det er jo ikke slik at alle former for oppkast er omgangssyke. Folk er helt hysteriske bare et barn spyr 1 gang. Har dere aldri kastet opp uten at dere har hatt omgangssyken??

Smålig av barnehagen å først ta imot barnet, så vente 50 minutter og ringe hjem. Etter at barnet spydde EN gang på mandag og ikke har vært mer syk enn det. Glad vi har en langt mer fleksibel barnehage og ungene er sjelden syke der, bare så det er sagt. 

Anonymkode: c0d58...5e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...