Gå til innhold

Hva ville vært din drømmekarriere

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ville kanskje valgt å studere medisin. Både teoretisk og praktisk, mange ulike retninger å velge blant. Krevende både faglig og menneskelig.

Ugunstige arbeidstider for en del trekker ned. 

Anonymkode: 7b4b4...75e

Annonse

Samme som nå, lege, men med samme arbeidstider som andre yrkesgrupper. Ikke så gøy bli pålagt å jobbe 2,5 time mer i uka enn feks radiografen eller sykepleieren, inkludert i grunnlønnen. 

(Og det er før UTA, men det er i det minste "frivillig". Hurra for 42 timers arbeidsuker - uten ekstra avspasering.)

Anonymkode: 6858e...894

Annonse

Anonym bruker skrev (På 25.1.2023 den 18.23):

Samme som nå, lege, men med samme arbeidstider som andre yrkesgrupper. Ikke så gøy bli pålagt å jobbe 2,5 time mer i uka enn feks radiografen eller sykepleieren, inkludert i grunnlønnen. 

(Og det er før UTA, men det er i det minste "frivillig". Hurra for 42 timers arbeidsuker - uten ekstra avspasering.)

Ønsker meg også samme arbeidstid som andre. 40 timers uke og 5 uker ferie. DET hadde vært fantastisk !! 

NÅ er det i snitt 50 timers uke og arbeid i lunsjpausen som gjelder....

Anonymkode: 5469a...857

Hadde jeg visst den gang da det jeg vet i dag hadde jeg valgt en enklere utdanning. Ingeniør kanskje. Da hadde jeg tjent ganske godt på en langt enklere jobb. I tillegg ville jeg ha vært ganske fri i henhold til arbeidstider jeg ønsket å jobbe. Det ville vært lettere for meg å ta ledig hvis barna mine trengte meg.

Anonymkode: 82dfa...fcb

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ønsker meg også samme arbeidstid som andre. 40 timers uke og 5 uker ferie. DET hadde vært fantastisk !! 

NÅ er det i snitt 50 timers uke og arbeid i lunsjpausen som gjelder....

Anonymkode: 5469a...857

Og hatt 10 timers vakter på natt i stedet for 20😜, at det er lov egentlig, jeg er helt på felgen ofte når jeg går av vakt( lege psyk.avd)

Anonymkode: 9b50f...52f

Jeg er lege i lab-fag. Er LIS og jobber 8-16. passer meg utmerket.

Vaktene i turnus var ikke bra. 20 timer der man til tider knapt rakk å gå på do. Enda mindre spise.

Anonymkode: f1311...dd2

Men ville du ha hatt radiografens grunnlønn?

Anonymkode: 2b039...264

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Men ville du ha hatt radiografens grunnlønn?

6 år på universitet +1 1/2 år turnustid,  har radiograf det? Grunnlønn til legene er høy på grunn av meget stort ansvar og til dels og den lange utdanningen. 

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

6 år på universitet +1 1/2 år turnustid,  har radiograf det? Grunnlønn til legene er høy på grunn av meget stort ansvar og til dels og den lange utdanningen. 

Så da er det åpenbart at ingen ting med de to jobbene kan sammenlignes, da? Hvorfor skal arbeidstiden sammenlignes?

Blir du sekretær i kommunen, jobber du 37,5 timer pr dag uten det minste overtid. Er ikke det enda mer urettferdig?

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Så da er det åpenbart at ingen ting med de to jobbene kan sammenlignes, da? Hvorfor skal arbeidstiden sammenlignes?

Blir du sekretær i kommunen, jobber du 37,5 timer pr dag uten det minste overtid. Er ikke det enda mer urettferdig?

Fordi å gå 20 timers vakter uten søvn er uforsvarlig, uahengig av arbeidsgruppe. 

Legene har fast overtid, klart du skal ha betalt for dette, det er lagt inn i planen. Overtid uten om dette går som avspasering, det får en aldri tatt ut da det ikke er kapasitet til det.

Merkelig, svigermor et sekretær i kommunen og hun har oppspart avspasering. Men så er det ekstreemt sjeldent hun må jobbe mer enn 37, 5 timer da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...