Gå til innhold

Fra ensomhet til jahovas medlem?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det vil jeg ikke se støtter ikke det. Jeg tror ikke de jeg snakket med er sånn. 

Anonymkode: 384ee...f5a

Er du den som skriver når du er deprimert? Det er du som vil dra på ferie til sommeren? 

Anonymkode: 5b31d...741

Fortsetter under...

Danida skrev (Akkurat nå):

Nei, du kan jo tro akkurat hva du vil, dette er kjensgjerningene om selve maktapparatet i sekten. Bli med, la deg manipulere, du får jo erfare selv hvor festlig det blir. 

Manipulere gjør de ikke? De jeg snakket med så meg . Jeg gråt veldig. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Manipulere gjør de ikke? De jeg snakket med så meg . Jeg gråt veldig. 

Du gråt jo allerede i forveien. 
Om de "så" deg eller ikke er heller ingen grunn til å begynne å tro på en ny gud. Religion er et samvittighetsspørsmål, ikke en innmelding i en hyggeklubb.

Danida skrev (6 minutter siden):

Du gråt jo allerede i forveien. 
Om de "så" deg eller ikke er heller ingen grunn til å begynne å tro på en ny gud. Religion er et samvittighetsspørsmål, ikke en innmelding i en hyggeklubb.

Hvorfor var de hyggelig mot meg å gav meg en gave?

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor var de hyggelig mot meg å gav meg en gave?

Nei, gjett da!
Tror du det er fordi de vet hvem du er, kjenner deg, kjenner din personlighet og er glade i deg som individ? Etter 25 minutters samvær?
Eller kan det kanskje muligens være fordi de har i oppdrag å verve nye folk, og derfor tilbringer dagene sine med å ringe på folks dører og gjøre hva de kan for å lokke andre inn i sekten?

Hva er mest sannsynlig?

Annonse

Danida skrev (3 minutter siden):

Nei, gjett da!
Tror du det er fordi de vet hvem du er, kjenner deg, kjenner din personlighet og er glade i deg som individ? Etter 25 minutters samvær?
Eller kan det kanskje muligens være fordi de har i oppdrag å verve nye folk, og derfor tilbringer dagene sine med å ringe på folks dører og gjøre hva de kan for å lokke andre inn i sekten?

Hva er mest sannsynlig?

Vet ikke helt. 

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Nei det er jeg ikke

Det handler om deg som person. De bryr seg på ekte om andre. De gjør det gratis og frivillig!  De vinner absolutt ingenting på det verken økonomisk eller på andre måter. 

Anonymkode: 1ee7f...627

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det handler om deg som person. De bryr seg på ekte om andre. De gjør det gratis og frivillig!  De vinner absolutt ingenting på det verken økonomisk eller på andre måter. 

Anonymkode: 1ee7f...627

Ja det vet jeg. De er gode mennesker med masse kjærlighet. Men jeg er i mot at de står for blodoverføring det har jeg lest de er. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja det vet jeg. De er gode mennesker med masse kjærlighet. Men jeg er i mot at de står for blodoverføring det har jeg lest de er. 

De er mot blodoverføring selv når det kan redde deres egne barn. De er mot homofile. De er mot sex før ekteskap. De krever at man slår hånden av egne barn og foreldre om de går mot Jehovas lære. De er FOR å slå barn. 

Men så lenge de SER deg så er alt det bagateller? Tror du på Gud?

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

De er mot blodoverføring selv når det kan redde deres egne barn. De er mot homofile. De er mot sex før ekteskap. De krever at man slår hånden av egne barn og foreldre om de går mot Jehovas lære. De er FOR å slå barn. 

Men så lenge de SER deg så er alt det bagateller? Tror du på Gud?

Oi det visste jeg ikke. Jeg tror på Gud i vanlig kirke. 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Oi det visste jeg ikke. Jeg tror på Gud i vanlig kirke. 

Du skulle ikke sette deg litt inn i saken da? Ta en voksen og gjennomtenkt avgjørelse?

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Du skulle ikke sette deg litt inn i saken da? Ta en voksen og gjennomtenkt avgjørelse?

De som jeg snakket med snakket om verdier holdninger jesus kjærlighet. Er du sikker på at det stemmer? 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

De som jeg snakket med snakket om verdier holdninger jesus kjærlighet. Er du sikker på at det stemmer? 

Tror du at de hadde fått vervet mange nye medlemmer hvis de snakket utestengelse, overgrep mot egne medlemmer, strenge regler osv? 

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Tror du at de hadde fått vervet mange nye medlemmer hvis de snakket utestengelse, overgrep mot egne medlemmer, strenge regler osv? 

Nei det er sykt. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor snakker dere dritt om JV? De er fantastiske mennesker med kjærlighet for alle rundt seg! De slår ikke barn!

Anonymkode: 9000d...72c

https://www.nrk.no/norge/_-dysser-ned-overgrep-1.8399572 Fantastiske mennesker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...