Gå til innhold

Må snart slutte å jobbe..

Anbefalte innlegg

Vi har brukt opp sykedagene sikkert i mars. Det er konstant sykdom og mld fra barnehagen: Nå går det RS virus, nå går det omgangsyke, nå er det mye corona, mange barn er syke nå osv. Og vårt barn blir smittet hver gang virker det som. 
Vi har sjeldent 3 uker i barnehage uten sykdom.

Så jeg må jo snart slutte å jobbe, for vi må jo være hjemme med sykt barn så ofte. Vi har ingen som kan hjelpe oss.

Hva gjør vi?

Anonymkode: 0ea8c...666

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437524-m%C3%A5-snart-slutte-%C3%A5-jobbe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange som opplever mye sykdom hos barn når de starter i bhg.     
Ingen av dere som kan jobbe litt hjemifra? Turnus?

Det er ikke enkelt altså,men det bruker og bli bedre😊

Ta litt feriedager/avspasering om det går.   

Anonymkode: 93deb...a4e

Denne fasen er jo alle foreldre gjennom i barnehageårene. Med hvert barn. Og når man har flere barn smitter de hverandre i tillegg. 
Det løser seg hvis man prøver å finne løsninger.

En av dere kan forskyve arbeidsdagen og jobbe på kveld, slik at dere kan avløse hverandre på ettermiddagen.
Dere kan ha hjemmekontor, og hvis arbeidsdagen ikke blir så effektiv kan dere gjøre resten når den andre kommer fra jobb. 
Ulønnet permisjon er en mulighet, og gir mye mindre inntektstap enn å slutte helt å jobbe. 
Vær i forkant og drøft mulighetene med begges arbeidsgiver, så har dere en plan når dere står der med sykt barn og ikke har flere sykt barn dager. 

Anonymkode: b9c2a...536

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Denne fasen er jo alle foreldre gjennom i barnehageårene. Med hvert barn. Og når man har flere barn smitter de hverandre i tillegg. 
Det løser seg hvis man prøver å finne løsninger.

En av dere kan forskyve arbeidsdagen og jobbe på kveld, slik at dere kan avløse hverandre på ettermiddagen.
Dere kan ha hjemmekontor, og hvis arbeidsdagen ikke blir så effektiv kan dere gjøre resten når den andre kommer fra jobb. 
Ulønnet permisjon er en mulighet, og gir mye mindre inntektstap enn å slutte helt å jobbe. 
Vær i forkant og drøft mulighetene med begges arbeidsgiver, så har dere en plan når dere står der med sykt barn og ikke har flere sykt barn dager. 

Anonymkode: b9c2a...536

Vårt barn går siste året i barnehagen, og det har vært slik hele veien. De er ofte bare halvparten på avdelingen fordi det er så mye sykdom. 

Mannen har en lederjobb, og ansvar for mange ansatte, så ikke enkelt i hans jobb. Han har strekt strikken til maks, og er ofte hjemme på dagtid med barnet, men må da jobbe til 01-03 på natta. Jeg jobber på sykehus, vi er de ansatte vi er, kan ikke sjonglere noe der. 
Arbeidsgiver legger til rette, men det er jo så ofte at vi kan ikke pålegge de mer føler vi. 

Aldri vært borti så mye sykdom med de eldre ungene. Det her er helt sykt!

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Vi har brukt opp sykedagene sikkert i mars. Det er konstant sykdom og mld fra barnehagen: Nå går det RS virus, nå går det omgangsyke, nå er det mye corona, mange barn er syke nå osv. Og vårt barn blir smittet hver gang virker det som. 
Vi har sjeldent 3 uker i barnehage uten sykdom.

Så jeg må jo snart slutte å jobbe, for vi må jo være hjemme med sykt barn så ofte. Vi har ingen som kan hjelpe oss.

Hva gjør vi?

Må da ta feriedager/ avspasere / fri uten lønn eller bytte til seg vakter når mannen er hjemme. Han må uansett ta sin tur og.

Men har dere prøvd å tenke på om barna mangler noe vitaminer /mineraler , ta noe som styrker immunforsvaret? 

Anonymkode: 0bcc6...228

Annonse

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Må da ta feriedager/ avspasere / fri uten lønn eller bytte til seg vakter når mannen er hjemme. Han må uansett ta sin tur og.

Men har dere prøvd å tenke på om barna mangler noe vitaminer /mineraler , ta noe som styrker immunforsvaret? 

Anonymkode: 0bcc6...228

Har tatt ut røde dager i avspasering, jobbet masse helger i bytte av ukedager. Jobbet røde dager i bytte for ukedager. Men vi har jo andre barn og! Det er bare en kabal nesten hver dag. 

Legen sier det er normalt for ungene i barnehage etter covid, og barnehagen sier vårt barn er langt i fra en av de som er mest syk. På 4 år i barnehage har barnet på det lengste vært 3 uker i barnehage uten sykdom, det har kanskje skjedd 2 ganger. Det normale er en uke i barnehage, begynne å bli syk mot slutten av uken, hjemme man-ons. I barnehage uken etter, for så å være hjemme i beste tilfelle tre dager igjen. 

Jeg har nesten angst for å sende barnet i barnehagen.

Det er forskjell på barna, og det er forskjell på årene. Akkurat nå er det mye fordi barna var så vernet mot smitte gjennom korona. Nå skal all den smitten rullere gjennom samfunnet og det blir mye på en gang.

Jeg har en unge som aldri har vært hos legen, knapt vært syk noen gang. Så har jeg en unge som nærmest hadde klippekort hos legen i barnehageårene. Det var falsk krupp, infeksjonsutløst astma og ørebarn, i tillegg til alle de vanlige virusene. Begge innenfor normalen, men likevel stor forskjell på hvor mange sykedager de hadde i løpet av tiden i barnehagen.

Det blir bedre da, selv om det er forskjell på 10 åringer og 15 åringer også, så kan de være alene noen timer om de er litt pjusk. Tiden med høy feber hver gang de blir forkjølet, og oppkast hver gang det går en omgangssyke, den går over.

Man må bare stå i det den perioden det varer, og ta permisjon uten lønn om nødvendig. 

Anonymkode: 5afb8...632

Anonym bruker skrev (På 23.1.2023 den 11.11):

Har tatt ut røde dager i avspasering, jobbet masse helger i bytte av ukedager. Jobbet røde dager i bytte for ukedager. Men vi har jo andre barn og! Det er bare en kabal nesten hver dag. 

Legen sier det er normalt for ungene i barnehage etter covid, og barnehagen sier vårt barn er langt i fra en av de som er mest syk. På 4 år i barnehage har barnet på det lengste vært 3 uker i barnehage uten sykdom, det har kanskje skjedd 2 ganger. Det normale er en uke i barnehage, begynne å bli syk mot slutten av uken, hjemme man-ons. I barnehage uken etter, for så å være hjemme i beste tilfelle tre dager igjen. 

Jeg har nesten angst for å sende barnet i barnehagen.

Jeg biter meg merke i at du sier at barnet har vært jevnlig sykt i 4 år, altså gjennom koronanedstengningen også. Det er da veldig rart, folk er jo redde for at barna har fått for infeksjoner i denne perioden. 

Her tror jeg at jeg ville ha forsøkt å få utredet om det kan være noe annet enn infeksjoner, kanskje allergi eller noe sånt? Særlig hvis det ofte er de samme symptomene. 

Anonymkode: f6de7...583

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...