Gå til innhold

Jeg har de siste tre dagene blitt oppringt utallige ganger fra et norskt tlfnummer

Anbefalte innlegg

Det kommer opp et norskt nummer (kaller det A) tilhørende en mann med adresse på andre kanten av landet. Regner med det er spoofing, som det advares mot. Men det jeg ikke skjønner er at hver gang det ringer, så ringer det så kort at jeg ikke rekker å tenke på å ta den en gang. Jeg tenkte først at de vil at jeg skal ringe tilbake, men hvis jeg gjør det, så kommer jeg jo til det norske nummeret som de har "lånt", gjør jeg ikke? Hva tjener de på det? Så hva er det de egentlig vil?
Det samme nummeret (A) ringte meg forøvrig et par ganger både i fjor sommer og høst og.

Dagen før de her tre dagene, så ble jeg oppringt av et annet norsk nummer (kaller det B), tilhørende et annet navn i en annen by. Det  nummeret (B) ringte meg i fjor sommer og i høst, hver gang dagen før nummer A ringte.

Noen som har opplevd det samme?

Anonymkode: d099b...eb5

Fortsetter under...

Var mye av det for ca et år siden, kanskje halvannet. Jeg tipset politiet anonymt.

Og så blokkerer jeg nr på telefonen og markerer som useriøst. Det får telenor til å bli obs på nr.

Anonymkode: e03f4...db6

Det kan også være rekruttering eller spørreundersøkelser. Jeg ble også oppringt gjentagende fra et norskt nummer. Ringte kort og la på før jeg fikk svar. Så gikk det en god stund før de ringte igjen og så ringte et nytt nummer. Google numrene og fikk da opp at eierne jobbet i rekrutteringsbransjen. Regner med årsaken til oppholdet på noen mnd var fordi de da ringte andre deler av landet eller andre bransjer. En dag tok jeg den og fikk bekreftet at det var rekruttering. Takket høflig nei da jeg trives i jobben jeg har. Hører nok ikke mer fra dem med det første. 

Ofte er årsaken til at de ringer så kort at de ringer flere samtidig og prater med den første som tar telefonen. Da brytes linjen til de andre. Spørreundersøkelse gjør det også slik. 

Anonymkode: 08da3...3af

Ring tilbake og gi beskjed om at nummeret deres blir brukt da? Da vet de det. Skjedde med meg en gang, og da ringte jeg tilbake. Damen i andre enden hadde ikke forsøkt å ringe meg, så hun tok kontakt med telefonselskapet sitt og sa fra. Jeg ville i alle fall visst om det om noen brukte mitt nummer på den måten.

Anonymkode: 27720...b92

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det kan også være rekruttering eller spørreundersøkelser. Jeg ble også oppringt gjentagende fra et norskt nummer. Ringte kort og la på før jeg fikk svar. Så gikk det en god stund før de ringte igjen og så ringte et nytt nummer. Google numrene og fikk da opp at eierne jobbet i rekrutteringsbransjen. Regner med årsaken til oppholdet på noen mnd var fordi de da ringte andre deler av landet eller andre bransjer. En dag tok jeg den og fikk bekreftet at det var rekruttering. Takket høflig nei da jeg trives i jobben jeg har. Hører nok ikke mer fra dem med det første. 

Ofte er årsaken til at de ringer så kort at de ringer flere samtidig og prater med den første som tar telefonen. Da brytes linjen til de andre. Spørreundersøkelse gjør det også slik. 

Gjør de og det ja, men det er ikke rekruttering. Det er nok heller ikke spørreundersøkelser, for de ringer frem til 23.30 om kveldene.

Hi

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det ringer i dag og, og jeg skjønner fremdeles ikke hva de skal tjene på det når jeg ikke engang rekker å ta telefonen.

Hi

Noen andre de ringer tar den. De ringer mange hver gang og snakker med den første som tar telefonen. Dette er mye mer effektivt for dem enn å ringe en og en og vente mens det ringer. De reduserer ventetiden en del ved å ringe flere samtidig. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Noen andre de ringer tar den. De ringer mange hver gang og snakker med den første som tar telefonen. Dette er mye mer effektivt for dem enn å ringe en og en og vente mens det ringer. De reduserer ventetiden en del ved å ringe flere samtidig. 

Men en eller annen gang burde den vel ringt litt lenger hos meg og da vel? Det er rene telefonterroren.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...