Gå til innhold

Har du noen gang følt deg helt alene

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, mange ganger. Særlig den gangen foreldrene mine ga meg 10 000 kroner for å være snille, den gangen venninnene mine overrasket meg med en påspandert konsertbillett, alle de gangene jeg har fått invitasjoner til å være med på ting og ikke minst da jeg tilbragte deler av sommerferien med sønnen min. 

Anonymkode: 2db9e...4e4

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ja, mange ganger. Særlig den gangen foreldrene mine ga meg 10 000 kroner for å være snille, den gangen venninnene mine overrasket meg med en påspandert konsertbillett, alle de gangene jeg har fått invitasjoner til å være med på ting og ikke minst da jeg tilbragte deler av sommerferien med sønnen min. 

Denne var fin! 

Anonymkode: 8c7f3...ac9

Annonse

Ja. Har også vært helt alene.

Innså at jeg ikke kunne sitte og vente på at noe skulle skje, så jeg tok fatt i årsakene bak, jobbet for å skaffe meg et nettverkt der jeg bodde (hadde blitt alvorlig syk rett etter flytting), og fikk etterhvert snudd om :)

Anonymkode: da2b7...ec0

Jeg følte meg veldig ensom i mitt første ekteskap. Det å sitte under samme tak og føle så hardt på en tom ensomhet er fryktelig vond, men og egentlig skamfull i bunnen.. For jeg var jo sammen med noen..

Men, når jeg fant min neste og den rette mannen for meg, så kom disse ordene ramlende inn i hodet:

«Det å sitte aleine

men allikevel ikke føle seg ensom

fordi tanken på den en elsker

får en til å glemme hva ensomhet er. 

Og det er noe med det å finne lag i seg selv, trives i egen tilværelse og sin egen tid. Krever egentrening, og spesielt for de av oss som er sosiale og får energi av ander mennesker.

Anonymkode: c44dc...d25

Hi, ser du at du har et helt nettsamfunn som bryr seg, prøver å lyse opp, prøver å svare på måter som gleder og hjelper? Du er ikke alene her heller, vær oppmerksom på at det er gode krefter også her - i tillegg til at det nok er flere gode krefter rundt deg enn du evner å velge å se. Du kan velge å legge merke til dem og teller dem med når du lurer på din egen ensomhet.

sug lut skrev (27 minutter siden):

Hi, ser du at du har et helt nettsamfunn som bryr seg, prøver å lyse opp, prøver å svare på måter som gleder og hjelper? Du er ikke alene her heller, vær oppmerksom på at det er gode krefter også her - i tillegg til at det nok er flere gode krefter rundt deg enn du evner å velge å se. Du kan velge å legge merke til dem og teller dem med når du lurer på din egen ensomhet.

Fint svar! 

Annonse

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Tar tak nå med å slanke meg, spare og være for meg selv. 

Så det å spare er noe du vil selv? Det er ditt eget mål?
Da er det rart du sitter og griner i helga over at du gjør det du har valgt å gjøre!

Anonymkode: 3ce4c...206

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Så det å spare er noe du vil selv? Det er ditt eget mål?
Da er det rart du sitter og griner i helga over at du gjør det du har valgt å gjøre!

Vil på en måte, men må om jeg skal klare det. Både for å nå målet mitt og fordi jeg har lite og kan ikke. I dette tilfelle sto jeg og ville være med når jeg ble spurt og vurderte å ta penger jeg ikke burde og bli. Så ble det snudd fikk ikke være med og det ble jeg lei meg for, 

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Vil på en måte, men må om jeg skal klare det. Både for å nå målet mitt og fordi jeg har lite og kan ikke. I dette tilfelle sto jeg og ville være med når jeg ble spurt og vurderte å ta penger jeg ikke burde og bli. Så ble det snudd fikk ikke være med og det ble jeg lei meg for, 

Det der er løgn fra deg, og du vet det. Det ble ikke "snudd". De dro ut og hygget seg fordi de ikke kunne vente på at du skulle få ut fingeren.

Og det du er sur for, er ikke at du "ikke fikk være med". For det fikk du. Du er derimot veldig sur for at de ikke avsto fra den byturen.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det der er løgn fra deg, og du vet det. Det ble ikke "snudd". De dro ut og hygget seg fordi de ikke kunne vente på at du skulle få ut fingeren.

Og det du er sur for, er ikke at du "ikke fikk være med". For det fikk du. Du er derimot veldig sur for at de ikke avsto fra den byturen.

De reiste og hadde det helt sikkert super kjekt og jeg satt hjemme alene. Lei meg fordi jeg ville vært med. Får snu det til at jeg gjerne ikke hadde hatt det kjekt og ikke brukte penger jeg ikke burde. Men redd det aldri blir noe mer som det var før. 

Anonym bruker skrev (På 25.1.2023 den 20.08):

De reiste og hadde det helt sikkert super kjekt og jeg satt hjemme alene. Lei meg fordi jeg ville vært med. Får snu det til at jeg gjerne ikke hadde hatt det kjekt og ikke brukte penger jeg ikke burde. Men redd det aldri blir noe mer som det var før. 

Dette er jo en merkelig forvrengning. Du skal snu det til at du ikke hadde fått det kjekt?
Sannheten er jo at du allerede har snudd hele greia til at "de ikke ville ha deg med", når du i realiteten selv valgte å utebli!

Anonym bruker skrev (På 22.1.2023 den 19.46):

Spot on...

For ikke å snakke om den gangen jeg fikk låne ei hytte gratis, og den gangen jeg fikk invitasjon på byen, men avsto fordi jeg prioriterer å spare til noe annet morsomt!

Anonym bruker skrev (På 25.1.2023 den 17.25):

Tar tak nå med å slanke meg, spare og være for meg selv. 

Du tar tak i ensomheten ved å være for deg selv? Du dyrker altså ensomheten?

Anonymkode: 54f94...782

Anonym bruker skrev (På 25.1.2023 den 18.05):

Sa de at du ikke fikk være med eller dro de bare som avtalt, men uten deg? Før du svarer på det klarer jeg ikke å ha medlidenhet med deg, da er du bare irriterende. Så ja eller nei, sa de at du ikke fikk være med? 

Anonymkode: 9ca8e...b41

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Sa de at du ikke fikk være med eller dro de bare som avtalt, men uten deg? Før du svarer på det klarer jeg ikke å ha medlidenhet med deg, da er du bare irriterende. Så ja eller nei, sa de at du ikke fikk være med? 

Anonymkode: 9ca8e...b41

Kom igjen da…de viiiiiiste med handlingene sine. Som ingen vet hva er. De kom ikke hjem til HI med limousin, hentet henne og betalte alt for henne. Derfor viste de helt tydelig at de ikke ønsket henne med. Buhu.  

Anonymkode: e53dc...3a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...