Gå til innhold

Andre som synes lange falske negler er fryktelig stygt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Nå har ikke jeg slike lange negler. Men dere er ganske naive om dere tror at deres egne negler er så mye renere. Det samler seg like mye bakterier under korte negler altså. 

Anonymkode: d5a2a...01c

Nei, man samler mer bakterier, inkl. skadelige bakterier med lange negler.

"Lange negler forhindrer god hånd­hygiene, og helsepersonell med lange negler (over 2mm) har ofte flere potensielt patogene bakterier på hendene enn helsepersonell med kortere negler,2,6,7,8,9 inkludert Staphyloccocus aureus.9"

"Helsepersonell med kunstige negler og/eller neglepynt har hyppigere forekomst av potensielt patogene bakterier på hendene, både før og etter utført håndhygiene. Det finnes en rekke studier som viser sammenheng mellom utbrudd med Gram-negative bakterier (inkludert Pseudomonas spp.) og sopp, og helsepersonell med lange negler og/eller kunstige negler."

https://www.fhi.no/nettpub/handhygiene/i-praksis/negler/

Den naive her er noe du selv, 01c. Dessuten, når du kommer med slike kunnskapsløse påstander så setter du potensielt andres helse i fare.

Anonymkode: 705ce...788

Skrevet
LME1001 skrev (1 time siden):

Da er jeg helt motsatt av dere. Jeg synes lange negler er vakkert og vitner om kvinner som steller seg og er opptatt av å ta seg bra ut. Lange negler krever selvsagt at man bruker neglebørste flere ganger til dagen. 

Når jeg ser damer med korte, flisete og ustelte negler, tenker jeg at hygienen er nokså skrantende hos denne personen. 

Verste jeg ser er uflidde tånegler. Jeg brekker meg når noen lufter tærne og det dukker opp gule, tykke og utklipte negler, gjerne ispedd en halv parmesanost med død hud 🤢🤢🤮

Selv har jeg relativt lange, naturlige negler. De må skrubbes og renses hver dag, for skitne renner under neglene er ekkelt. Det jeg ikke forstår er hvorfor man bruker syke summer penger på å lage noe som vokser helt naturlig og helt gratis. Folk må gjøre som de vil, jeg forstår det bare ikke. Filer man neglene fremfor å klippe, blir de ganske robuste. Skulle en være uheldig med genene, er korte negler i en fresh farge med neglelakk skikkelig kult etter min mening. 

Anonymkode: 0a300...cb7

Skrevet

Forstår ikke opphenget i negler og bryn. Hygiene har vel ingenting med stæsja bryn og negler å gjøre. Samme med lepper. Det er ikke slik at man fyller leppene for å se stelt ut heller.

Skrevet

Alt over 3 mm er stygt

Anonymkode: dd48e...29a

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Nå har ikke jeg slike lange negler. Men dere er ganske naive om dere tror at deres egne negler er så mye renere. Det samler seg like mye bakterier under korte negler altså. 

Anonymkode: d5a2a...01c

Det gjør det ikke, det er forskjell på å skuffe drit med en teskje og med en snøskuffe altså.

Anonymkode: 36bf6...31e

Skrevet
Frida_22 skrev (14 minutter siden):

https://www.fhi.no/nettpub/handhygiene/i-praksis/negler/

Tok den en gang til jeg... for de som ikke så posten lenger opp! 

🤭 Ny neglelakk er uansett veien å gå, krakelering er gyselig, korte negler under pandemien. Selv gifteringen og etuiet til mobilen ble liggende i skuff i den perioden. 

Men, godt skrubba hender og negler som ikke helsepersonell, 30 sek pluss under vask, inkludert såpe 👌🏻 Husk at over halvparten av mannfolka ikke vasker hender når de er innom toalettet og det å klø seg i øyet med uvaska hender er «ref Kopperud» det dummeste du kan gjøre 🤭 

Anonymkode: 0a300...cb7

Skrevet
6 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg grøsser når jeg ser lange falske negler. Jeg synes det ser helt forferdelig ut (like ille som duck lips og falske vipper). I tillegg vet jeg jo hvor uhygienisk det er. Det er en grunn til at man ikke har lov til å ha dette om man jobber innen helsesektoren.

Anonymkode: 7a935...70c

enig med deg

Anonymkode: 061e0...0a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...