Anonym bruker Skrevet 20. januar 2023 #26 Del Skrevet 20. januar 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hadde hun vært 16 så hadde jeg ikke tenkt så mye på det, brydd meg, men hin er fortsatt bare 14, og det er ulovlig. Jeg gir ikke tillatelse til at de kan ha det, men man får ikke fulgt med 24/7 heller. Men lar dere de være alene i huset? Han var med hjem etter de var ferdig på skolen og vi kom ikke hjem før noen timer senere. Vet liksom ikke helt hva jeg/vi skal godta osv, har aldri vært tenåringsmor. Å joda, jeg har vært tenåring selv, men hadde ikke sex før jeg var 16, og var heller ikke den mest gærne tenåringen heller, så jeg kan faktisk ikke sammenligne. Jeg kan jo be de ha døra åpen kanskje? Hi Anonymkode: 694c2...fe4 Nei, ikke gjør det. De kan ha seg når som helst. Jeg har en datter på 15 jeg også, overvåker henne ikke her hjemme, er bare glad for at de er her hjemme og ikke flyr ute og drikker og det som verre er sånn som mange av de andre gjør. Og ja, de er så klart alene i blant. Begynner du som det der kan du vedde på at du lager en krig med datteren din og at hun må lyve om det og at de finner andre steder å være. Da mister du helt oversikten. Det er ingen unormal aldersforskjell heller. De vurderer nå å senke lavalder til 15. Ha heller en åpen dialog på det. Det skjer uansett om de ønsker. Jeg hadde heller ikke sex før jeg var 16, men jeg hadde heller ingen seriøs kjæreste før jeg var 16. Og tidene har faktisk forandret seg siden vi var unge. Åpne heller for en god og ærlig dialog med henne. Anonymkode: 2657a...b5b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437420-titter-dere-inn-til-deres-ungdom-av-og-til-hvis-de-har-kj%C3%A6redten-p%C3%A5-bes%C3%B8k/page/2/#findComment-149904253 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2023 #27 Del Skrevet 20. januar 2023 Anonym bruker skrev (På 18.1.2023 den 20.21): Jo, en kjæreste over den seksuelle lavalderen kan du fint nekte. Man kan ikke hindre ungdommer i å eksperimentere, men man kan nekte dem å eksperimentere med noen som er en hel del eldre. I den alderen er ett år +/- en grei aldersforskjell, den kan øke med alder. 16 og 18 er greit, 14 og 16 eller 15 og 17 er ikke det. Anonymkode: ca27b...212 Du verden, her var det ikke mye rom for nyanser 😎 Ville ikke stolt på at det systemet var heeeeeelt idiotsikkert. Anonymkode: d0b35...5c5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437420-titter-dere-inn-til-deres-ungdom-av-og-til-hvis-de-har-kj%C3%A6redten-p%C3%A5-bes%C3%B8k/page/2/#findComment-149904271 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå