Gå til innhold

Titter dere inn til deres ungdom av og til hvis de har kjæredten på besøk?

Anbefalte innlegg

Har ei på 14, blit 15 i år, hun har kjæreste på 16 som blir 17 i år. Hyggelig gutt. Har tittet innom for å si hei, men ikke så mye mer. De ligger under dyna i senga og ser på TV. Minste jenta her på 6 år var innom for å si natta, også forteller hun meg at han hadde ikke på genser eller t-shirt, hun lo liksom litt som flaut når hun sa det hvis dere skjønner.

Hadde dere stukket hodet innom? 

Hilsen førstegangs tenåringsmor

Anonymkode: 694c2...fe4

Fortsetter under...

Ville vel ikke latt et barn på 14-15 hatt besøk på rommet av en ungdom på 16-17 uansett. Først når det er greit helt uavhengig av hva de gjør ville jeg tillatt det. 

Anonymkode: ca27b...212

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ville vel ikke latt et barn på 14-15 hatt besøk på rommet av en ungdom på 16-17 uansett. Først når det er greit helt uavhengig av hva de gjør ville jeg tillatt det. 

Ikke? Når og hvor skal de møtes da? Kan jo ikke nekte henne å være sammen med/venner med eldre. Vi er i samme hus. Hvis det hadde vært en kjæreste/venn av samme kjønn da? 

Jeg tittet innom jeg, var ikke boe "muffins" av det jeg kunne se...

Hi

De ligger alltid uten klær under dyna, uten at det betyr noe annet enn at de ikke liker å ligge under dyna med klær. Sex kan de ha nårsomhelst. Neppe fristende når dere er hjemme 

Anonymkode: 4cbc0...38d

Annonse

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Ikke? Når og hvor skal de møtes da? Kan jo ikke nekte henne å være sammen med/venner med eldre. Vi er i samme hus. Hvis det hadde vært en kjæreste/venn av samme kjønn da? 

Jeg tittet innom jeg, var ikke boe "muffins" av det jeg kunne se...

Hi

Jo, en kjæreste over den seksuelle lavalderen kan du fint nekte. 

Man kan ikke hindre ungdommer i å eksperimentere, men man kan nekte dem å eksperimentere med noen som er en hel del eldre. 

I den alderen er ett år +/- en grei aldersforskjell, den kan øke med alder. 16 og 18 er greit, 14 og 16 eller 15 og 17 er ikke det.

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

De ligger alltid uten klær under dyna, uten at det betyr noe annet enn at de ikke liker å ligge under dyna med klær. Sex kan de ha nårsomhelst. Neppe fristende når dere er hjemme 

Besøk ligger alltid uten klær under dyna? Er det normalt hos deg? Litt snodig svar… 

Men nei, tror heller ikke at de har sex så åpenlyst, men ville ha stukket hodet inn jeg også

Anonymkode: caa3f...b37

Jeg har ikke ungdom enda, men jeg ville nok snakket med henne om prevensjon. Min mor ba meg starte på p-piller da jeg var 15. kjæresten min var 17. Vi hadde jo sex og jeg er glad hun tok den ubehagelige samtalen med meg

Anonymkode: af335...685

Nei, men ja. Titter hodet inn for å spørre om de er sultene, om de skal være hjemme til middag osv. Er klesvaska ferdig legges de på rommet, så da banker jeg på døra og sier jeg skal legge inn noe. 

Jeg har tydeligvis gjort det ofte nok og lite nok, for de syns det er helt greit. Jeg snoker ikke inn på rommet slik at det er veldig opplyst at jeg snoker litt. Jeg gjør slikt når de er alene også, så ikke noe nytt siden de har fått seg kjærester. Slikt har jeg gjort ifra de er små og de har lukket døra på rommet. Hva de har holdt på med har ikke vært interessant, men hvordan reaksjonen deres er. Er de vanlig avslappa gjør de ikke noe tullball, reagerer de anderledes så må jeg gjøre noe. Gjør slikt med tantebarna mine når jeg passer de på hytta også, de er så irritert over at jeg finner ut med en gang om de gjør noen fantestreker. Jeg er vist en sporingshund sier de. 

Jeg vil heller ha de hjemme, inne på rommet enn utenfor huset. Ja, de kan ha sex, men jeg tenker det er i bedre rammer og tryggere enn noe annet. Husker jo selv hvor kreativ jeg var i den alderen. Å ha sex var jo ikke noe problem, tengte jo ikke en seng for å ha det. Og det ble mindre sex når vi var hjemme og foreldre var i hus. Nå fikk jeg kjæreste når jeg var 16år og ungene mine i nesten samme alder, så litt eldre enn 14år men. 

Anonymkode: 49a9d...e98

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Besøk ligger alltid uten klær under dyna? Er det normalt hos deg? Litt snodig svar… 

Men nei, tror heller ikke at de har sex så åpenlyst, men ville ha stukket hodet inn jeg også

Anonymkode: caa3f...b37

Nei, jeg mente kjærsten. Når de har besøk av venner ligger de ikke under dyna!

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Selvfølgelig gjør jeg ikke det? Hvorfor skulle jeg det? 

Anonymkode: 9ff2c...ea3

Passe på at datteren din ikke er løs tøs så klart! Passe på så hun ikke har sex så klart! 

Anonymkode: a56dd...662

Nå skal det sies at de hadde ikke sex, jeg var en tur innom og ba de gå seg en tur ute da de har vært på rommet i flere timer i strekk, og min datter var fullt påkledd. Har ingen interesse av å se mitt barn ha sex, og jeg vet at de kan ha det alle andre steder, jeg er ikke dum. Vi har snakket mye om det at han er over den seksuelle lavalder og hun under, og at hun ikke må føle seg tvunget osv. Er ikke sånn at det gikk opp et lys for meg nå om at jeg må ta den praten nå akkurat. 

Kan jo heller ikke nekte de å være sammen, da møtes de jo andre steder. 

Takk for svar alle.

Anonym bruker skrev (På 18.1.2023 den 20.07):

Åjoda. Husker da når vi var på den alderen. Hadde sex når vi hadde sjans, overalt og når somhelst. Hvis de ligger under dyna uten klær, garanterer jeg at de har sex. 

Anonymkode: 809a1...c8a

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Åjoda. Husker da når vi var på den alderen. Hadde sex når vi hadde sjans, overalt og når somhelst. Hvis de ligger under dyna uten klær, garanterer jeg at de har sex. 

Anonymkode: 809a1...c8a

Jeg vet at mitt barn har sex altså. Men de ligger uten klær under dyna og ser tv og. De kler av seg før de legger seg i senga, uansett når det er. De har stort sett alltid døra åpen og, så hvis de er så dumme at de har sex med åpen dør mens lillebror flyr rundt så værsegod 

Hadde hun vært 16 så hadde jeg ikke tenkt så mye på det, brydd meg, men hin er fortsatt bare 14, og det er ulovlig. Jeg gir ikke tillatelse til at de kan ha det, men man får ikke fulgt med 24/7 heller. 

Men lar dere de være alene i huset? Han var med hjem etter de var ferdig på skolen og vi kom ikke hjem før noen timer senere. Vet liksom ikke helt hva jeg/vi skal godta osv, har aldri vært tenåringsmor. Å joda, jeg har vært tenåring selv, men  hadde ikke sex før jeg var 16, og var heller ikke den mest gærne tenåringen heller, så jeg kan faktisk ikke sammenligne.

Jeg kan jo be de ha døra åpen kanskje? 

Hi

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hadde hun vært 16 så hadde jeg ikke tenkt så mye på det, brydd meg, men hin er fortsatt bare 14, og det er ulovlig. Jeg gir ikke tillatelse til at de kan ha det, men man får ikke fulgt med 24/7 heller. 

Men lar dere de være alene i huset? Han var med hjem etter de var ferdig på skolen og vi kom ikke hjem før noen timer senere. Vet liksom ikke helt hva jeg/vi skal godta osv, har aldri vært tenåringsmor. Å joda, jeg har vært tenåring selv, men  hadde ikke sex før jeg var 16, og var heller ikke den mest gærne tenåringen heller, så jeg kan faktisk ikke sammenligne.

Jeg kan jo be de ha døra åpen kanskje? 

Hi

Du har jo pratet med henne om dette, og sikkert sagt hva du mener om saken. Bruker hun prevensjon? Jeg ville sagt at de ikke får være alene hjemme, og at de skal ha døra åpen når de er hos deg. Sex har de uansett om de vil, men som du selv sier så trenger du ikke legge til rette for det 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Du har jo pratet med henne om dette, og sikkert sagt hva du mener om saken. Bruker hun prevensjon? Jeg ville sagt at de ikke får være alene hjemme, og at de skal ha døra åpen når de er hos deg. Sex har de uansett om de vil, men som du selv sier så trenger du ikke legge til rette for det 

Ja, det har vi så absolutt gjort. Ja, hun bruker p-piller, pga menssmerter, bare gått på de i 2 mnd. Hun har ikke fått være hos han enda, da han er mye alene hjemme. Skal ta en ny prat i morgen om at de må ha døra oppe og ikke være alene hjemme tenker jeg. 

Takk for svar.

Hi

Anonym bruker skrev (På 18.1.2023 den 20.44):

Herlighet. Hvorfor nekte ungene sex? 

Anonymkode: cf215...b91

14år!! Hallo! Flere grunner, mindreårig, graviditet, kjønnssykdommer, og fare for et forskrudd syn på sex. Gutter i den alderen er neppe opptatt av å tilfredsstille jenta, da de ofte kun tenker på egen nytelse.

Anonymkode: ad0fd...17b

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Ja, det har vi så absolutt gjort. Ja, hun bruker p-piller, pga menssmerter, bare gått på de i 2 mnd. Hun har ikke fått være hos han enda, da han er mye alene hjemme. Skal ta en ny prat i morgen om at de må ha døra oppe og ikke være alene hjemme tenker jeg. 

Takk for svar.

Hi

Datteren min startet og på p-piller i den alderen, men jeg slang også inn en forklaring om bruk av kondom for å unngå sykdommer. Hun tenkte jo bare på graviditet. Jeg la på litt og sa at man «ofte» ble steril av klamydia, og at det var viktig å bruke kondom! Noen ganger er løgn lov :) 

Gjør det! Lykke til :)

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Datteren min startet og på p-piller i den alderen, men jeg slang også inn en forklaring om bruk av kondom for å unngå sykdommer. Hun tenkte jo bare på graviditet. Jeg la på litt og sa at man «ofte» ble steril av klamydia, og at det var viktig å bruke kondom! Noen ganger er løgn lov :) 

Gjør det! Lykke til :)

Jepp, tatt den praten og, så det mangler ikke på det😊 hun glemmer p-pillene ofte og tar de ikke til samme tid, så har sagt klart i fra om at de ikke finnes sikre i det hele tatt. 

Takk for det, trenger det da dette med tenåringer til tider kan værr vanskelig. Tar heller 5 2 åringer enn dette😂

Hi

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jepp, tatt den praten og, så det mangler ikke på det😊 hun glemmer p-pillene ofte og tar de ikke til samme tid, så har sagt klart i fra om at de ikke finnes sikre i det hele tatt. 

Takk for det, trenger det da dette med tenåringer til tider kan værr vanskelig. Tar heller 5 2 åringer enn dette😂

Hi

Enig! Min har blitt 18 nå, og det blir ikke bedre enda😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...