Gå til innhold

Hva stemmer du og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AP - fordi det er det eneste reelle alternativet mitt. Jeg nekter å gi stemme til høyresiden med den kyniske tankegangen der, men er hverken naiv nok til SV eller radikal nok til Rødt osv, og er uenig med for mye rundt sentrumspartiene. Det er ingen partiet jeg faktisk liker og er enig med, så er lesser evil. 

Anonymkode: aa3c0...6e8

Annonse

Jeg er ikke særlig partitro. Opprinnelig bar det nok SV som sto meg nærmest, men så eldes man og verdiene mine tok en liten dreining. Nå lander jeg egentlig på Venstre, men det kan jeg jo ikke stemme siden de driver å går i regjering med FrP hele tiden. Og er det noen som ikke bør sitte i regjering, så er det FrP, de jobber rett og slett ikke for felleskapet.

Sist valgte jeg derfor å stemme MDG, for vi trenger tydelige stemmer i klimapolitikken.

Anonymkode: d6708...a2b

Jeg stemmer Høyre som jeg har gjort i 25 år. Noe av det viktigste nå er å stimulerer til nyskapning og nye arbeidsplasser, samt fokusere på at arbeid skal lønne seg. De som står utenfor arbeidslivet skal ha en "inntekt" som gjør at de får dekket de viktigste behovene, men utover det må det strammes inn da vi har for store utgifter på dette området.

Anonymkode: 923d9...f32

Høyre i mitt hjerte! ❤️

For jeg ønsker større frihet for bedriftene. Slik at det er mulig å reinvestere fortjenestene i bedriftene. Heller enn at arbeiderne kapital skal skattes i hjel slik at eierne må rømme landet skal de ha råd til å drive bedrift her.

Erna er fikk til og med Trump til å fremstå som kjærlig. 🥰 Hun vil få gjort noe med de enorme avgiftene også som gjør at strømmen er så dyr.

3f227523-e672-45a3-a6b5-8388bf71fac8?fit

Anonymkode: 7980b...061

Annonse

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Har stemt AP i 25 år, men om de skroter arbeidslinja er det slutt.

Anonymkode: 4e9d4...4e0

Den fantes ikke for 25 år siden, så det burde jo ha vært slutt allerede da?

Anonymkode: 4dfc0...7c2

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Høyre i mitt hjerte! ❤️

For jeg ønsker større frihet for bedriftene. Slik at det er mulig å reinvestere fortjenestene i bedriftene. Heller enn at arbeiderne kapital skal skattes i hjel slik at eierne må rømme landet skal de ha råd til å drive bedrift her.

Erna er fikk til og med Trump til å fremstå som kjærlig. 🥰 Hun vil få gjort noe med de enorme avgiftene også som gjør at strømmen er så dyr.

3f227523-e672-45a3-a6b5-8388bf71fac8?fit

Anonymkode: 7980b...061

Kjærlig....? Han ser jo ut som han kommer rett fra Madame Tussauds!

Jeg stemmer Høyre som jeg har gjort i 25 år. Noe av det viktigste nå er å stimulerer til nyskapning og nye arbeidsplasser, samt fokusere på at arbeid skal lønne seg. De som står utenfor arbeidslivet skal ha en "inntekt" som gjør at de får dekket de viktigste behovene, men utover det må det strammes inn da vi har for store utgifter på dette området.

Men Høyre vil jo hindre dem i å få de viktigste behovene dekket. Som Erna sa "hadde de råd til det før, da?" 
Helt klart at hun ikke så det som et problem at fattige folk ble enda fattigere.

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Høyre eller Frp. Ønsker at det skal lønne seg å jobbe, i fremtiden har ikke Norge råd til at "halvparten" skal leve på trygd.

Anonymkode: 2f2b3...b0e

Har du sett et eneste eksempel på at det lønner seg å slutte i jobb?

Mine viktigste saker er frihet til enkeltmennesket, dvs mindre statlig og politisk innblanding i hverdagen til befolkningen. 60% av alle verdier i Norge i dag eies av Staten. Det er ufattelig mye sammenlignet med alle andre demokratier. Men nokså likt med kommunistiske samfunn.

I tillegg er innvandring viktig for meg. Vi har mer enn nok fremmedkulturelle i landet allerede. Det er meningsløst og ødeleggende for samfunnet med hundre tusenvis som ikke snakker godt norsk, med stor andel av trygdede som aldri har betalt skatt til Norge, med navn vi ikke klarer å skrive eller uttale. For ikke å nevne narkotika og vold som følger med.

Så jeg vil stemme Høyre eller enda lenger til høyre. Vi trenger en motvekt til sosialkommunismen som venstresiden samler seg om. Vi må få enkeltmennesket i fokus, og hver enkelt sin mulighet til å leve sitt eget liv i mye større grad uten skatter og avgifter for å finansiere enda mer trygd og innvandring.

Klima betyr ingen ting for meg. Fordi det tenker omtrent alle på fra før. Og vi har allerede signert forpliktende avtaler. Her trenger virkelig ikke friske og sunne Norge gjøre mer. Nå må andre forurensende nasjoner bidra. Fokuset må tilbake på Norge, og vår lille plass på verdenskartet.

https://hoyre.no/horten/aktuelt/nei-til-mer-statlig-eierskap/

Anonymkode: 378a5...b57

Men Høyre vil jo hindre dem i å få de viktigste behovene dekket. Som Erna sa "hadde de råd til det før, da?" 
Helt klart at hun ikke så det som et problem at fattige folk ble enda fattigere.

De viktigste behovene er ett sted å bo og mat, og når har Erna kommet med ett slikt utsagn og det utsagnet betyr at folk ikke trenger ett sted å bo eller mat? 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Har du sett et eneste eksempel på at det lønner seg å slutte i jobb?

Ja, kjenner til noen personlig. Hørt om enda flere her inne og i media. Folk som det ikke lønner seg å begynne å jobbe for, fordi en da ville fått mindre utbetalt.

Anonymkode: 2f2b3...b0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...