Gå til innhold

Gutt som er bestemt på hva han ønsker å gå med

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er svært utfordrende å finne klær til han. Han går kun med klær med et bestemt motiv. Det begynner å bli vanskelig å få tak i fordi han bruker nå str.140. Venner og familie sier til meg at jeg bare må fortelle han at han må godta "vanlige" klær... men da nekter han å gå med klær.

Hva skal jeg gjøre? 🥵😵💫

Anonymkode: f3fad...bba

Hvilket motiv? 

Anonymkode: ca319...98d

Fortsetter under...

Som sagt, er kun han av 5 barn som er sånn. Han nekter å gå med ting han ikke liker. Da går han uten og blir ISKALD !

Skjønner ungen jeg da. 

Anonymkode: ca319...98d

Har en gutt på 12 som er ganske lik. Kun ha hettegenser i en spesiell, litt uvanlig farge og et nummer for små. Går helt i svart om han ikke får det. Sømmer gnager, og trusa er feil passform, og buksene må også være et nummer for liten, ellers kan han ikke ha de på, men river de av seg. 
Utmattende. Han sliter med mange andre ting også, så å kle på han rett yttertøy og få han på skolen er svært problematisk. Spesiellt på vinteren. Fra tidlig vår til sen høst, går han kun i shorts og trøye hjemme, men tar på seg ytterjakke når han skal på skolen. Sko er samme problem. De må være akkurat riktig farge, og for trange. Ikke lisser og borrelås. 
Slitsomt og utmattende. Han er forøvrig under utredning for autisme. 

Anonymkode: fadf2...9c8

Får han viljen sin hver gang da? Spør ikke for å være dømmende,har ett barn på 11 år som er ganske lik din. Her har han også helt vegring for å bruke nye klær selv om de gamle er blitt for små. Han vil kun gå med klærene han er vant til å bruke.

Vil bare si at JEG FORSTÅR DEG. Jeg har tre barn, og min ene sønn er veldig rigid, for eksempel når det gjelder klær.

Jeg tror det faktisk er litt viktig å lytte til disse barna. Komme dem litt i møte. Anerkjenne at dette er skikkelig vanskelig for dem, selv om det logiske i det er helt usynlig for deg.

Fungerer det å sette seg ned sammen og tråle alle verdens nettbutikker etter noe han føler seg komfortabel med? Kanskje han løsner litt opp og blir istand til å finne et kompromiss, om han føler seg hørt og sett? Klær må han jo ha  

Jeg forsøker å tenke at han ikke er vrien og vanskelig, men har det vanskelig med enkelte ting. Det hjelper litt.

Og de to andre barna: helt ulike - dette er personlighet, ikke unnfallenhet fra de voksne. 

Anonymkode: 46642...1e9

Hi her.

Jeg fant en syerske som kan sy klær. Jeg er lykkelig 🤩

Og tusen takk til dere som faktisk forstår!  

Alt er vanskelig. Sømmene på klær, lapper i klær, struktur i klær. Skoene kan ikke være sånn eller sånn. Har kjøpt så masse klær han nekter å gå med. Det er ikke trass.

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hi her.

Jeg fant en syerske som kan sy klær. Jeg er lykkelig 🤩

Og tusen takk til dere som faktisk forstår!  

Alt er vanskelig. Sømmene på klær, lapper i klær, struktur i klær. Skoene kan ikke være sånn eller sånn. Har kjøpt så masse klær han nekter å gå med. Det er ikke trass.

Har du ikke hatt innlegg om dette tidligere også? 

Anonymkode: fe98f...c7d

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...