Gå til innhold

Hvordan få tid til trening i hverdagen?

Anbefalte innlegg

Har 3 barn, de to eldste klarer seg selv. Jeg står opp kl 0600, ordner i stand meg selv, lufter bikkja kort og forer, vekker 6 åringen, kler på oss og så går jeg en liten tur på 10 min med bikkja før vi drar rett før 7. Er hjemme igjen kl 1620, da er det lekser, middag, 1 times luftetur med bikkja, legge 6 åringen til kl 19-1930. Kunne trent litt da,men med det og dusjing etterpå blir det så sent, da klarer jeg ikke å sovne for jeg blir så gira av treninga. Trenger og bare å roe helt ned før jeg legger meg. Manndn gjør jo selvsagt sitt, men han kunne gjerne gått med bikkja kanskje, men syns det er så godt med frisk luft etter å ha sittet på et kontor hele dagen. 

Ja, ser det er en haug med unnskyldninger ver og, så kom gjerne med råd/tips, og hvordan gjør dere det?

Anonymkode: c05e2...994

Fortsetter under...

Du står opp med barna, du lufter hunden to ganger før jobb, du lager middag og følger opp leksene, du går nok en tur med hunden og legger minsten? Hva er det mannen gjør da?

Hva legger du i trening? Kan de eldste bidra med noe?

Annonse

Jeg jogger med hunden vår 2-3 dager i uken. Da går det jo også dobbelt så fort, så sløyfen på ca 1 times gange er ferdig på en halvtimes tid, noe som i ditt tilfelle vil gi deg tid til styrketrening. Men altså, hvorfor lufter du hunden to ganger om morgenen? Er det ikke bedre å bare gå en kjapp stripe og så gi den frokost?

Anonymkode: 90de4...cc3

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg jogger med hunden vår 2-3 dager i uken. Da går det jo også dobbelt så fort, så sløyfen på ca 1 times gange er ferdig på en halvtimes tid, noe som i ditt tilfelle vil gi deg tid til styrketrening. Men altså, hvorfor lufter du hunden to ganger om morgenen? Er det ikke bedre å bare gå en kjapp stripe og så gi den frokost?

Anonymkode: 90de4...cc3

Hun er bare valp enda, 9,5 mnd, må ut å tisse når hun står opp, tar det bare i hagen da,også går jeg en lite  tur før jeg drar. 

Er styrketrening jeg er ute etter da jeg trenger det pga ryggen. 

Bikkja er under trening enda og er ikke god på å gå pent å bånd eller passeringer av andre hunder og mennesker, så da er det ikke så gøy å gå for ungene. Hun er en drivende jakthund og er ganske energisk.

Takk for svar dere. Kan jo bare ta 30 min styrke kanskje, se om jeg får lagt inn  det.

Hi

Den perfekte mor, påan igjen skrev (30 minutter siden):

Du står opp med barna, du lufter hunden to ganger før jobb, du lager middag og følger opp leksene, du går nok en tur med hunden og legger minsten? Hva er det mannen gjør da?

Hva legger du i trening? Kan de eldste bidra med noe?

Enig i denne, hva gjør mannen?

2 dager i uka kan han middag mens du gjør styrketrening i det tidsrommet. Happy wife, happy life.

Anonymkode: 44db5...9e8

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Kjøp vekter og tren en halv time styrke hjemme på kvelden. Er ikke så sent hvis du er ferdig å trene kl 20?

Anonymkode: 8e7ee...6d9

Har alt hjemme,vekstant, vekter, strikker, tredemølle, så er bare jeg som lager mange unnskyldninger.

Hi

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Enig i denne, hva gjør mannen?

2 dager i uka kan han middag mens du gjør styrketrening i det tidsrommet. Happy wife, happy life.

Anonymkode: 44db5...9e8

Han lager middag, jeg liker ikke å lage middag, mens jeg gjør lekser med minste. De eldste rydder av bordet osv. Han kjører mellomste til trening som er 2 dager i uken. Så joda, han gjør sitt. Jeg liker å gå tur med bikkja da det er litt fritid uten mas og kjas.

Hi

Annonse

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Han lager middag, jeg liker ikke å lage middag, mens jeg gjør lekser med minste. De eldste rydder av bordet osv. Han kjører mellomste til trening som er 2 dager i uken. Så joda, han gjør sitt. Jeg liker å gå tur med bikkja da det er litt fritid uten mas og kjas.

Hi

Hvis du kjører mellomste en av gangene kan du kanskje benytte tiden hen trener til egentrening?

Jeg hadde brukt den timen du bruker på å gåtur med hunden til også å trene. Det 3 mye styrketrening du kan gjøree samtidig som du går med hunden, men du må sette kreativiteten i sving. 

Naboen brukte lufteturene sine tilåtrene seg oppetter en skade. Skal sies hun så litt gal ut der hun gikk og gjorde mye rart, men for henne så var det da det passet best å få skvist inn tid til dette. Hun har fortsatt med dette siden da hun så hvor effektivt det faktisk var når hun hadde prøvd og feilet litt på øvelser. 

Anonymkode: 0557a...0c7

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Jeg hadde brukt den timen du bruker på å gåtur med hunden til også å trene. Det 3 mye styrketrening du kan gjøree samtidig som du går med hunden, men du må sette kreativiteten i sving. 

Naboen brukte lufteturene sine tilåtrene seg oppetter en skade. Skal sies hun så litt gal ut der hun gikk og gjorde mye rart, men for henne så var det da det passet best å få skvist inn tid til dette. Hun har fortsatt med dette siden da hun så hvor effektivt det faktisk var når hun hadde prøvd og feilet litt på øvelser. 

Dette. Legg inn litt utfall, knebøy, hopping opp trapp osv på turen så slår du to fluer i en smekk. 

Anonymkode: 9c7b4...931

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Forskning støtter det du sier her!

https://forskning.no/trening/bare-11-minutter-med-teit-gange-kan-sikre-dagsmalet-for-fysisk-aktivitet/2129480

Anonymkode: b50a1...14d

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

En økt med yoga (veldig bra for ryggen) etter at ungene har lagt seg er gull verdt her. Blir ikke så svett og får samtidig gjort noe som er veldig bra for kroppen. Å

Anonymkode: cbfec...eeb

På hvilken måte er yoga veldig bra for ryggen?

Anonymkode: 5a876...16c

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Har 3 barn, de to eldste klarer seg selv. Jeg står opp kl 0600, ordner i stand meg selv, lufter bikkja kort og forer, vekker 6 åringen, kler på oss og så går jeg en liten tur på 10 min med bikkja før vi drar rett før 7. Er hjemme igjen kl 1620, da er det lekser, middag, 1 times luftetur med bikkja, legge 6 åringen til kl 19-1930. Kunne trent litt da,men med det og dusjing etterpå blir det så sent, da klarer jeg ikke å sovne for jeg blir så gira av treninga. Trenger og bare å roe helt ned før jeg legger meg. Manndn gjør jo selvsagt sitt, men han kunne gjerne gått med bikkja kanskje, men syns det er så godt med frisk luft etter å ha sittet på et kontor hele dagen. 

Ja, ser det er en haug med unnskyldninger ver og, så kom gjerne med råd/tips, og hvordan gjør dere det?

Hva slags hund? Kan du jogge med hunden? Trene mens du lufter den? Legge inn knebøy, spensthopp, intervaller, armhevinger osv mens den gjør sitt.

Hvis ikke, kvitt deg med den og bruk den tiden på trening. Er mannen borte samme tid som deg siden barnet må opp så fryktelig tidlig? 

Du skriver lekser, hvem sine lekser? De to eldste klarte seg selv? 

Når legger du deg om det er for sent å trene 1930?

Anonymkode: 83159...f42

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Har alt hjemme,vekstant, vekter, strikker, tredemølle, så er bare jeg som lager mange unnskyldninger.

Hi

Finn noe videoer på youtube som du følger? Begynn med noen korte på 10 min for å komme i gang. 30 mim kan virke mye noen ganger 

Anonymkode: 8e7ee...6d9

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva slags hund? Kan du jogge med hunden? Trene mens du lufter den? Legge inn knebøy, spensthopp, intervaller, armhevinger osv mens den gjør sitt.

Hvis ikke, kvitt deg med den og bruk den tiden på trening. Er mannen borte samme tid som deg siden barnet må opp så fryktelig tidlig? 

Du skriver lekser, hvem sine lekser? De to eldste klarte seg selv? 

Når legger du deg om det er for sent å trene 1930?

Anonymkode: 83159...f42

Av og til er det greit å lese før man svarer.

Hi har fortalt at hunden er under et år.

Har man valgt å skaffe seg en hund har man også tatt på seg et forpliktende ansvar, den er ikke bare en ting man kvitter seg med.

Hi har også skrevet at hun hjelper yngste med lekser.

Hi skriver også at hun blir så gira av trening på kvelden at hun ikke får sove, noe som ikke er uvanlig, det er individuelt.

Anonymkode: 44ead...857

På hvilken måte er yoga veldig bra for ryggen?

Fordi det er masse stabilitet og kjernemuskulatur, balansen får også kjørt seg. Jeg gikk fra veldig vondt i ryggen etter en prolaps, til ingen vondt, etter et par måneder med yoga. 

Fordi det er masse stabilitet og kjernemuskulatur, balansen får også kjørt seg. Jeg gikk fra veldig vondt i ryggen etter en prolaps, til ingen vondt, etter et par måneder med yoga. 

Takk for info. Jeg sliter med vond (og svak ) rygg selv og skulle gjerne prøvd yoga, men det er en hel jungel av ulike typer der… orker ikke sånn meditativ yoga. Tar gjerne imot forslag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...