Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #76 Skrevet 10. januar 2023 Jeg bor selv i Drammen og vel, hølet i E-18, Norges styggeste by, samt den nylige tiktoktrenden om å hate Drammen. Jeg tenker bare synd for dem at de går glipp av hvor fint det faktisk er her, hvor enkel og kort vei det er til marka o.s.v. til tross for at byen er midlertidig kaos er det fortsatt så mye mer enn bare Bragernes og Strømsø. Er selv nesten aldri der. Og samme blir det jo med Oslo, de ser sentrum og tenker nei, men det er veldig fint oppover Akerselva og i marka. Anonymkode: 5c5b0...367
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #77 Skrevet 10. januar 2023 ostepop123 skrev (24 minutter siden): Som jeg har skrevet til deg tidligere er det altså en selvfølge at vi liker forskjellige ting. Det er imidlertid ikke en selvfølge at man må proklamere misbilligelsen sin for enhver pris. Om man gjør det får man også tåle at folk tar det ille opp, uten å anklage dem for å være hårsåre, sure eller sende drepende blikk, det handler om å respektere andres følelser og andres valg på en høflig måte. Det er sånn det er å være menneske med sosiale ferdigheter. Hvor er det skrevet at noen MÅ proklamere for en hver pris? Du overdriver jo det hele Anonymkode: e7f38...29d
ostepop123 Skrevet 10. januar 2023 #78 Skrevet 10. januar 2023 (endret) Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvor er det skrevet at noen MÅ proklamere for en hver pris? Du overdriver jo det hele Anonymkode: e7f38...29d Ja, det var en overdrivelse. Har du lest ditt eget åpningsinnlegg? Bjelke, møt øye. Endret 10. januar 2023 av ostepop123
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #79 Skrevet 10. januar 2023 ostepop123 skrev (Akkurat nå): Ja, det var en overdrivelse. Har du lest ditt eget åpningsinnlegg? Bjelke, møt øye. Nei, det har jeg glemt å lese gitt! Jeg skriver vel der at det lønner seg å lyve. For ellers blir de så lei seg. Og at jeg svarte «helt greit» da de spurte hvordan jeg likte byen. Anonymkode: e7f38...29d
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #80 Skrevet 10. januar 2023 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Jeg bor selv i Drammen og vel, hølet i E-18, Norges styggeste by, samt den nylige tiktoktrenden om å hate Drammen. Jeg tenker bare synd for dem at de går glipp av hvor fint det faktisk er her, hvor enkel og kort vei det er til marka o.s.v. til tross for at byen er midlertidig kaos er det fortsatt så mye mer enn bare Bragernes og Strømsø. Er selv nesten aldri der. Og samme blir det jo med Oslo, de ser sentrum og tenker nei, men det er veldig fint oppover Akerselva og i marka. Anonymkode: 5c5b0...367 Drammen var en by med få pene steder i sentrum for 40 år siden. Nå har de tatt store grep og mye har blitt veldig fint. Det finnes stygge steder i Drammen fortsatt, men det finnes nok i alle byer. Jeg tror det er mange år siden Drammen var en spesielt stygg by. Det tar bare lang tid å kvitte seg med stempelet. Anonymkode: f1004...c87
ostepop123 Skrevet 10. januar 2023 #81 Skrevet 10. januar 2023 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Nei, det har jeg glemt å lese gitt! Jeg skriver vel der at det lønner seg å lyve. For ellers blir de så lei seg. Og at jeg svarte «helt greit» da de spurte hvordan jeg likte byen. Anonymkode: e7f38...29d Haha, ja, det også. Men hva tenker du om graden av overdrivelser? Dette skrev du: Hvis man sier at man ikke synes Oslo er verden flotteste by? Hvis man er på besøk i Oslo og blir spurt hva man synes om byen, så ikke svar ærlig! Lyv! Lat som du synes byen er fantastisk! Hvis ikke er du dømt til å ha sure folk rundt deg resten av tiden. Ikke svar «helt greit. Som de fleste andre byer. Ikke noe spesielt med Oslo egentlig». For hvis blikk kan drepe, så dør du da! Hvorfor tåler ikke Oslo-folk å høre at ikke alle liker byen de elsker?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #82 Skrevet 10. januar 2023 ostepop123 skrev (9 minutter siden): Haha, ja, det også. Men hva tenker du om graden av overdrivelser? Dette skrev du: Hvis man sier at man ikke synes Oslo er verden flotteste by? Hvis man er på besøk i Oslo og blir spurt hva man synes om byen, så ikke svar ærlig! Lyv! Lat som du synes byen er fantastisk! Hvis ikke er du dømt til å ha sure folk rundt deg resten av tiden. Ikke svar «helt greit. Som de fleste andre byer. Ikke noe spesielt med Oslo egentlig». For hvis blikk kan drepe, så dør du da! Hvorfor tåler ikke Oslo-folk å høre at ikke alle liker byen de elsker? Det er ikke en overdrivelse av situasjonen. Jeg brukte noen virkemidler, men det er ikke overdrevent. Dette er noe som faktisk har skjedd, så hvordan i all verden har du fasiten på om dette er overdrivelse? Anonymkode: e7f38...29d
ostepop123 Skrevet 10. januar 2023 #83 Skrevet 10. januar 2023 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Det er ikke en overdrivelse av situasjonen. Jeg brukte noen virkemidler, men det er ikke overdrevent. Dette er noe som faktisk har skjedd, så hvordan i all verden har du fasiten på om dette er overdrivelse? Anonymkode: e7f38...29d Haha. Du brukte noen virkemidler, men det er ikke overdrevent? Geee-reit.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #84 Skrevet 10. januar 2023 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Det er ikke en overdrivelse av situasjonen. Jeg brukte noen virkemidler, men det er ikke overdrevent. Dette er noe som faktisk har skjedd, så hvordan i all verden har du fasiten på om dette er overdrivelse? Anonymkode: e7f38...29d Men andre som bruker virkemidler, de overdriver? Det er ikke opp til kun deg å definere dette, og etter min mening overdriver du sterkt i hi. Anonymkode: 3533a...c22
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #85 Skrevet 10. januar 2023 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Men andre som bruker virkemidler, de overdriver? Det er ikke opp til kun deg å definere dette, og etter min mening overdriver du sterkt i hi. Anonymkode: 3533a...c22 Når jeg skriver at jeg svarte at Oslo er en helt grei by og hun oversetter det til «må proklamere misbilligelse» så er det å overdrive. At jeg fikk drepende blikk da jeg sa «helt grei» er fakta Anonymkode: e7f38...29d
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #86 Skrevet 10. januar 2023 ostepop123 skrev (1 time siden): Haha. Du brukte noen virkemidler, men det er ikke overdrevent? Geee-reit. Hvis du var der, så må du gjerne opplyse om hva som skjedde Anonymkode: e7f38...29d
ostepop123 Skrevet 10. januar 2023 #87 Skrevet 10. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvis du var der, så må du gjerne opplyse om hva som skjedde Anonymkode: e7f38...29d Nei, jeg var så absolutt ikke der, men det tror jeg kanskje ikke trengs heller. Nå virker det som om det var én person som ga deg et drepende blikk, da er det jo litt voldsomt å ekstrapolere til Oslo-folk generelt.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #88 Skrevet 10. januar 2023 ostepop123 skrev (36 minutter siden): Nei, jeg var så absolutt ikke der, men det tror jeg kanskje ikke trengs heller. Nå virker det som om det var én person som ga deg et drepende blikk, da er det jo litt voldsomt å ekstrapolere til Oslo-folk generelt. Jeg ble spurt av en venninnes venner. Og i tillegg skrev jeg Oslo-folk, ikke Oslo-folk generelt eller enkelte Oslo-folk. De som føler seg truffet føler seg truffet. Resten kunne ikke brydd seg mindre. Anonymkode: e7f38...29d
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #89 Skrevet 10. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg ble spurt av en venninnes venner. Og i tillegg skrev jeg Oslo-folk, ikke Oslo-folk generelt eller enkelte Oslo-folk. De som føler seg truffet føler seg truffet. Resten kunne ikke brydd seg mindre. Anonymkode: e7f38...29d Når du skriver hvorfor er ‘Oslofolk så hårsåre?’ så tror jeg tett på 100 % av leserne tolker det som at du mener Oslofolk generelt. Hvis ikke burde du jo skrevet ‘noen oslofolk’ for eksempel. Anonymkode: 3533a...c22
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #90 Skrevet 10. januar 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Når jeg skriver at jeg svarte at Oslo er en helt grei by og hun oversetter det til «må proklamere misbilligelse» så er det å overdrive. At jeg fikk drepende blikk da jeg sa «helt grei» er fakta Anonymkode: e7f38...29d Tatt i betraktning at du ikke døde var også uttalelsen om "drepende blikk" en overdrivelse. Anonymkode: f1004...c87
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #91 Skrevet 10. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Når du skriver hvorfor er ‘Oslofolk så hårsåre?’ så tror jeg tett på 100 % av leserne tolker det som at du mener Oslofolk generelt. Hvis ikke burde du jo skrevet ‘noen oslofolk’ for eksempel. Anonymkode: 3533a...c22 Jeg aner ikke om det er noen, enkelte, mange eller alle. Men de aller fleste jeg har nøtt er sånn. Derfor er det nesten alle jeg kjenner som er oppvokst i Oslo. Jeg vet heller ikke hvem som definerer seg som Oslo-folk. De som har bodd der hele livet, de som har bodd der mer enn 20 år, de som har studert der. Jeg aner ikke. Anonymkode: e7f38...29d
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #92 Skrevet 10. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Tatt i betraktning at du ikke døde var også uttalelsen om "drepende blikk" en overdrivelse. Anonymkode: f1004...c87 Uttrykket «hvis blikk kunne drepe» er ukjent for deg? Anonymkode: e7f38...29d
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #93 Skrevet 10. januar 2023 ostepop123 skrev (11 timer siden): Nå er det hverken du eller 29d som bestemmer hva man kan bli såra for, og tydeligvis er ingen av dere akkurat for samfunnsvitere å regne. Hjemsted kan altså være en viktig del av folks identitet, og identitet er sårbart. Du kan lese mer om det her, om du er interessert! https://ndla.no/nb/subject:1:fb6ad516-0108-4059-acc3-3c5f13f49368/topic:1:e47486fd-1c96-4e58-a0a2-d520d3950013/topic:1:de2d7261-34d9-4b8c-b3dc-10ee6552432b/resource:1:190984 Hjemsted som identitet er vel neppe en stor sak dersom hjem"stedet" er en millionby... Anonymkode: f494a...4d3
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #94 Skrevet 10. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hjemsted som identitet er vel neppe en stor sak dersom hjem"stedet" er en millionby... Anonymkode: f494a...4d3 Dette forstod jeg ikke. Er det kun små hjemsteder som er en del av folks identitet? Hvor får du alle disse merkelige ideene som du framstiller som sannheter fra? Anonymkode: a23ef...6a2
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #95 Skrevet 10. januar 2023 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jeg bor langt fra Oslo, men er glad i og stolt av hjemstedet mitt og hadde blitt lei meg om noen kritiserte det. Faktisk. Anonymkode: 3533a...c22 Men er det dårlig "folkeskikk" å ikke like et sted? At du blir lei deg er jo ingen målestokk. Anonymkode: f494a...4d3
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #96 Skrevet 10. januar 2023 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Folkeskikk er å moderere seg. Man trenger ikke lyve for at det skal være folkeskikk. Det er faktisk helt innafor å fortelle at man ikke elsker noe. Hvis man lyver får det negative konsekvenser. Og hvis man stamper seg gjennom tullete liksomskryt, så blir man gjennomskuet. Anonymkode: e7f38...29d Hun sa vel "helt grei" selv om hun mente "ganske semmert". Det er å moderere seg. Anonymkode: f494a...4d3
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #97 Skrevet 10. januar 2023 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Det spiller ingen rolle. Folk tror du lyver fordi det blir merkelige bemerkninger. Hvis du spør hva jeg synes om Oslo etter at du har dratt meg med og vist meg hele byen og jeg svarer «de husene vi så i går var fine. Og så var det fint med de trærne ved gaten vi gikk på dagen før. Og spesielt likte jeg kaffesjappa vi er innom hver morgen» da hadde de aller fleste tenkt «DET er hva du får ut av en helg i Oslo!?» og så skjønner de at resten ikke var interessant. Folk er ikke dumme Anonymkode: e7f38...29d Nei, men hvorfor må man legge til flere ting, da? Blir vennene sure hvis man ikke liker ALT...? Anonymkode: f494a...4d3
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2023 #98 Skrevet 10. januar 2023 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Nei, men hvorfor må man legge til flere ting, da? Blir vennene sure hvis man ikke liker ALT...? Anonymkode: f494a...4d3 Ja, åpenbart. Oslo er visst en fantastisk by. Og liker du den ikke, så har du bare vært på Karl Johan (ref noen av svarene i tråden) Anonymkode: e7f38...29d
ostepop123 Skrevet 10. januar 2023 #99 Skrevet 10. januar 2023 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Hjemsted som identitet er vel neppe en stor sak dersom hjem"stedet" er en millionby... Anonymkode: f494a...4d3 Haha, du tuller nå, sant?
Admin Skrevet 10. januar 2023 #100 Skrevet 10. januar 2023 Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette. Admin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå