Anonym bruker Skrevet 20. august 2022 #26 Skrevet 20. august 2022 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Hvis han ikke slår der, hva mener du de skulle reagert på? Anonymkode: f2f51...63c Språket hans. Anonymkode: afbe5...034
Anonym bruker Skrevet 20. august 2022 #27 Skrevet 20. august 2022 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Det sa du det... Du sier STRENGT i fra. 🙄Sukk. Oooog du tar han ut av rommet. Skam og skyld. Gratulerer. Du får lese deg opp litt. Hvordan man snakker med barn. Får barnet positiv tilbakemelding og ros på forhånd? Før han gjør noe galt er det fint med mye positivt. Spør du hva han tenker og føler? Har du han på fanget? Tusen ting DU kan gjør før du sender han til BUP for utredning... Google foreldremestring på Facebook. Trygghetssirkelen. Folkom.no. Vedder på at hvis du gjør noen justeringer, så blir det en helt annen unge. ❤️ Anonymkode: 59361...8be Og det tror du ikke jeg har gjort ! Du trenger ikke gratulerer meg for noe ! Jeg tar han ut på rommet. Jeg prater masse med han hver dag, koser og gjør alt. Som sagt så sier han unnskyld, men virker ikke som han forstår sammenhengen! Har tatt cos kurs! Snakket med helsestasjon! Ppt og barnehagen 👍🏻👍🏻 bhg har sett noen episoder i bhg! Jeg har og vært på flere livesendinger fra foreldremestring på Facebook. Anonymkode: afbe5...034
Anonym bruker Skrevet 20. august 2022 #28 Skrevet 20. august 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Ja for all del få sydd noen digre puter under arma på ungen, gud forby at de skal snakkes til 🙄 Er ikke rart det er mye ubruklige unger.. Anonymkode: d88e4...88d Jeg prater STRENGT til han ! Hver eneste gang. Og han sier unnskyld på eget initiativ. Men han gjør det samme igjen etter 1 time kanskje Anonymkode: afbe5...034
Anonym bruker Skrevet 20. august 2022 #29 Skrevet 20. august 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Han lever i en unntakstilstand med en utslitt og deprimert mor. Han reagerer på den eneste måten han vet. Anonymkode: 5c8b0...432 Tror ikke det du, han har vært sånn så lenge jeg kan huske Anonymkode: afbe5...034
Anonym bruker Skrevet 20. august 2022 #30 Skrevet 20. august 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Det er du som ikke orket ferie og har så mange barn? Be om mere veiledning enten fra helsestasjonen eller barneverntjenesten! Uansett er det lite sannsynlig at barnet er autist hvis han fungerer normalt i barnehagen. Anonymkode: 28b03...ac0 Det stemmer nok ikke du. Barnet kan meget godt være autist selv om fungerer i bhg Anonymkode: afbe5...034
Anonym bruker Skrevet 20. august 2022 #31 Skrevet 20. august 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Han er ikke for ung til å utredes. Mulig han ikke har den typen adferd i bhg fordi han ikke er trygg der. Jeg ville gått veien for utredning, for dette er ikke normal adferd. Ville heler ikke rost han opp i skyer. Jeg tenker når du sier han sier unnskyld , men ikke bryr seg. Da har han ikke skjønt problemet. Anonymkode: 14c26...768 Han skjønner ikke problemet nei 😌😌 Han fortsetter i samme spor dag etter dag. Skal høre med fastlegen igjen Anonymkode: afbe5...034
Anonym bruker Skrevet 20. august 2022 #32 Skrevet 20. august 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Jeg prater STRENGT til han ! Hver eneste gang. Og han sier unnskyld på eget initiativ. Men han gjør det samme igjen etter 1 time kanskje Anonymkode: afbe5...034 Hi, dette var ikke kritikk til deg, men innlegget jeg siterte, der ungene skal forstås i hel.. Jeg er sikker på at du gjør så godt du kan👏😊 Anonymkode: d88e4...88d
Anonym bruker Skrevet 20. august 2022 #33 Skrevet 20. august 2022 Prøvd å ikke gi oppmerksomhet overhode. For noen er jo all oppmersomhet, om så negativ ved tilsnakk, gjevt. Så ikke si noe, bare snu ryggen til, ta med søsken og gå ut av rommet uten et ord. De siste de vil er å bli oversett og være alene. Dette funket på min biter på samme alder. Anonymkode: 978bc...7b0
Anonym bruker Skrevet 20. august 2022 #34 Skrevet 20. august 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hi, dette var ikke kritikk til deg, men innlegget jeg siterte, der ungene skal forstås i hel.. Jeg er sikker på at du gjør så godt du kan👏😊 Anonymkode: d88e4...88d Tusen takk ❤️ ja, jeg gjør så godt jeg kan 😊 Anonymkode: afbe5...034
Anonym bruker Skrevet 20. august 2022 #35 Skrevet 20. august 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Prøvd å ikke gi oppmerksomhet overhode. For noen er jo all oppmersomhet, om så negativ ved tilsnakk, gjevt. Så ikke si noe, bare snu ryggen til, ta med søsken og gå ut av rommet uten et ord. De siste de vil er å bli oversett og være alene. Dette funket på min biter på samme alder. Anonymkode: 978bc...7b0 Ja, er det jeg også har tenkt. Men jeg kan heller ikke godta at han er voldelig. Det er virkelig ikke lett 🥺😭 Men er helt enig at det blir feil å overse de som blir slått ! Anonymkode: afbe5...034
Anonym bruker Skrevet 20. august 2022 #36 Skrevet 20. august 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Prøvd å ikke gi oppmerksomhet overhode. For noen er jo all oppmersomhet, om så negativ ved tilsnakk, gjevt. Så ikke si noe, bare snu ryggen til, ta med søsken og gå ut av rommet uten et ord. De siste de vil er å bli oversett og være alene. Dette funket på min biter på samme alder. Anonymkode: 978bc...7b0 Hvor gammel er din? Anonymkode: afbe5...034
Anonym bruker Skrevet 20. august 2022 #37 Skrevet 20. august 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Ja, er det jeg også har tenkt. Men jeg kan heller ikke godta at han er voldelig. Det er virkelig ikke lett 🥺😭 Men er helt enig at det blir feil å overse de som blir slått ! Anonymkode: afbe5...034 Du godtar ikke at han er voldlig ved å bare overse uten et ord eller blikk, og så gå. Det er mye større konsenkvens enn tilsnakk, da tilsnakk gir oppmerksomheten og fokusen de er ute etter. Anonym bruker skrev (4 timer siden): Hvor gammel er din? Anonymkode: afbe5...034 Nå er han snart myndig, da var han 4-5. Anonymkode: 978bc...7b0
Iiiiik Skrevet 21. august 2022 #38 Skrevet 21. august 2022 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Det stemmer nok ikke du. Barnet kan meget godt være autist selv om fungerer i bhg Anonymkode: afbe5...034 Det stemmer ikke. Der kan hende at en velfungerende autist fungerer tilfredsstillende i barnehagen, men gjennomgripende utviklingsforstyrrelse er ikke noe som kun gir seg utslag hjemme. Altså vil en utredning innebære innhenting av informasjon i skole eller barnehage for å få et klarere bilde av barnets fungering. Hvis ppt også har observert i barnehagen uten å oppdage noe, er det enda mindre sannsynlig at gjennomgripende blir satt som diagnose.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2022 #39 Skrevet 21. august 2022 Anonym bruker skrev (På 19.8.2022 den 10.34): Han slår ikke i bhg. Han klarer ikke å uttale alt rett. Syns det er rart at bhg ikke har reagert på det. Anonymkode: afbe5...034 I og med han ikke slår i barnehagen, så virker det som de har noen verktøy som fungerer. Snakk med de, kanskje de har noen gode innspill? Ellers er jeg enig i at han bør utredes, han er ikke for ung og hvis han har så dårlig impulskontroll vil jeg mene han bør utredes før skolestart. Barnehagen har kanskje kontroll på dette, men ingen selvfølge det fortsetter i ett klasserom hvor alt er nytt og det er langt mindre antall voksne pr barn. Anonymkode: d539c...9ff
Anonym bruker Skrevet 21. august 2022 #40 Skrevet 21. august 2022 Barn bør utredes før skolestart om man har mistanke om at det er noe som krever tilrettelegging. Det er mye enklere å få med ekstra ressurser/tiltak fra barnehage til skole enn å få dette innvilget i skolen. Anonymkode: 72282...7c9
Anonym bruker Skrevet 21. august 2022 #41 Skrevet 21. august 2022 Iiiiik skrev (13 timer siden): Det stemmer ikke. Der kan hende at en velfungerende autist fungerer tilfredsstillende i barnehagen, men gjennomgripende utviklingsforstyrrelse er ikke noe som kun gir seg utslag hjemme. Altså vil en utredning innebære innhenting av informasjon i skole eller barnehage for å få et klarere bilde av barnets fungering. Hvis ppt også har observert i barnehagen uten å oppdage noe, er det enda mindre sannsynlig at gjennomgripende blir satt som diagnose. Han er nok autist, det er også veldig arvelig! Autisme er en gjennomgripende utviklingsarbeid, og kan fungere så godt at en person aldri trenger utredning Anonymkode: afbe5...034
Anonym bruker Skrevet 21. august 2022 #42 Skrevet 21. august 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Barn bør utredes før skolestart om man har mistanke om at det er noe som krever tilrettelegging. Det er mye enklere å få med ekstra ressurser/tiltak fra barnehage til skole enn å få dette innvilget i skolen. Anonymkode: 72282...7c9 Anonym bruker skrev (9 timer siden): I og med han ikke slår i barnehagen, så virker det som de har noen verktøy som fungerer. Snakk med de, kanskje de har noen gode innspill? Ellers er jeg enig i at han bør utredes, han er ikke for ung og hvis han har så dårlig impulskontroll vil jeg mene han bør utredes før skolestart. Barnehagen har kanskje kontroll på dette, men ingen selvfølge det fortsetter i ett klasserom hvor alt er nytt og det er langt mindre antall voksne pr barn. Anonymkode: d539c...9ff Jeg er veldig enig med dere. Anonymkode: afbe5...034
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå