Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #26 Skrevet 20. mai 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Da burde du ikke ha jobbet med ansettelser. Hvis du sjekker regelverket, er det ikke lov å diskriminere søkere på grunn av alder. Alder er med andre ord helt irrelevant faktor, med mindre du jobber med for eksempel fotomodeller for spesielt segment av moteverdenen. Anonymkode: 1cc8d...60a Igjen, tror virkelig på det du selv sier eller er det ditt faste trøste-eventyr? Alder er aldri irrelevant. Det er uinteressant med regelverk som går mot alt man faktisk ønsker med en ansettelse og det finnes veier rundt alt. Man kan for eksempel trekke utlysningen om man ikke får de kandidatene man vil ha. Anonymkode: f146e...d33
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #27 Skrevet 20. mai 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jeg ansetter endel mennesker. Dersom alder ikke er med, havner søknaden i søppelet. Anonymkode: dd1dd...cf3 Oj, det syns jeg var dårlig. Du kan jo gå glipp av en fantastisk arbeidstaker. Anonymkode: dcf0e...e2d
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #28 Skrevet 20. mai 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Igjen, tror virkelig på det du selv sier eller er det ditt faste trøste-eventyr? Alder er aldri irrelevant. Det er uinteressant med regelverk som går mot alt man faktisk ønsker med en ansettelse og det finnes veier rundt alt. Man kan for eksempel trekke utlysningen om man ikke får de kandidatene man vil ha. Anonymkode: f146e...d33 At du sier det er "uinteressant" med sentralt regelverk betyr at du lyver når du sier at du jobber med ansettelser. Alle som rekrutterer er underlagt arbeidsmiljøloven og likestillings- og diskrimineringsloven. Det er helt greit å trekke utlysningen, selvfølgelig. Men det er ikke greit å prøve å "finne veier rundt" preseptorisk regelverk, der brudd på regelverket kan ha alvorlige konsekvenser for bedriften. Jeg regner med at du er like "kreativ" med ulovlig overtid, det å nekte ansatte å gå til legen og øvrige regler som gjelder arbeidsplassen, ikke sant? Anonymkode: 1cc8d...60a
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #29 Skrevet 20. mai 2022 57 minutes ago, Anonym bruker said: Det er mye som er en del av personens identitet. Blant annet politiske meninger, seksuell legning, sivilstatus og religion. Men ingen av delene har du rett på å få vite eller spørre om, med mindre det er en forutsetning for stillingen (for eksempel, innenfor Den norske kirke osv). Anonymkode: 1cc8d...60a Nå tenkte jeg ikke identitet som et psykologisk konsept, men som personnr som beviser at du er den du sier. Anonymkode: 7c31e...1aa
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2022 #30 Skrevet 20. mai 2022 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Jeg vil automatisk gå ut fra at du er for gammel når jeg ser når du tok dine eksamener. Anonymkode: f146e...d33 Altså, du mener at jeg er FOR GAMMEL når du ser at jeg er 53 å, uansett hvilken stilling jeg har søkt? Anonymkode: dcf0e...e2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå