Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #1 Skrevet 26. april 2022 Hei. Hva har du og hva er grunnen? Heller mest mot tispe, har hatt det før, minuset er løpetiden, men den er ikke så ofte. Syns hannhund kan være litt ekle😅sitter med tissen ute, sæd/væske gris på ting f.eks og skvetter ute hele tiden. Jeg føler og at tispene er litt roligere, men det er selvsagt forskjell det og så klart, føler og tisper lærer fortere. Men jeg vet ikke altså. Anonymkode: a7987...a7a
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #2 Skrevet 26. april 2022 Tispe, uten tvil. Hatt hannhund hele oppveksten og har tispe nå og forrige hund jeg hadde var tispe. Myyye roligere hunder! Anonymkode: 04646...c8c
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #3 Skrevet 26. april 2022 Det høres definitivt ut som du bør velge tispe, ja. Ellers har personlighet meg å si enn kjønn for min del. Vi har tispe, men det er litt tilfeldig. Hun fikk så intenst innbilt svangerskap at selv to runder med tabletter ikke virket, så dyrlegen anbefalte sterilisering. Så da slipper vi løpetid og har kun fordeler 😊 Anonymkode: fd9eb...36e
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #4 Skrevet 26. april 2022 Hannhund. Mer sindige. Anonymkode: 160bd...afd
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #5 Skrevet 26. april 2022 Takk for svar dere. Vil jo ikke få svar at noe er bedre enn noe annet, vi liker jo forskjellig🙂hadde innbilt svangerskap på forrige og hun ble og sterilisert, så slapp det da. Heller mest mot tispe ja🙂 Hi Anonymkode: a7987...a7a
TinaK 1990 Skrevet 26. april 2022 #6 Skrevet 26. april 2022 Tispe. Lettere å ha med ut blant folk. Synes så ofte når jeg er på tur og vi møter andre hunder at eier roper: «er det tispe»? Og får da forklart at deres hund ikke går i hop med andre hannhunder. Tisper er langt roligere også generelt sett
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #7 Skrevet 26. april 2022 Tispe. Har hatt begge deler, og synes tispe er enklere å håndtere. Anonymkode: 352f7...2ac
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #8 Skrevet 26. april 2022 Det er fordeler og ulemper med begge kjønn. Da vi fikk hund sist sa jeg at jeg var åpen for begge, og kullet bestod av 5 gutter og ingen tisper, så det ble hannhund 😉 Vi har en veldig omgjengelig hannhund da, finnes ikke aggressiv. Han sitter heller ikke med tissen ute eller jokker på ting. Men markerer på tur gjør han, tisser en million ganger på hver tur.  Anonymkode: be0b1...503
Graciegirl Skrevet 26. april 2022 #9 Skrevet 26. april 2022 Vi har ei jente og jeg er glad for det. Har møtt sÃ¥ mange hormonelle hanner og fortvilede eiere. Løpetiden er mye enklere enn vi trodde pÃ¥ forhÃ¥nd. Bleie inne og turer i omrÃ¥det uten mye hunder. Lykke til med valget og kos dere med hunden uansett kjønn!Â
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #11 Skrevet 26. april 2022 Jeg har hatt mange hunder i løpet av livet og har opplevd noen veldig rolige, greie handhunder og noen viltre og dominante tisper også. Noen hannhunder har sterk kjønnsdrift og markerer mye, blir stressa av løpetid i nabolaget osv, mens andre ikke blir det i det hele tatt. Løpetida er en ulempe med tispene, men det er jo bare noen få ganger i året og ikke så vanskelig å håndtere synes jeg. Personligheten til hunden har nok mest å si, men generelt sett vil jeg si at tisper ofte er litt lettere å oppdra og litt roligere enn hannhunder. Hvis du  Sjeldnere de sloss med andre hunder, mindre trang til å stikke av og slikt. Hvis du ikke har mye erfaring med hund fra før anbefaler jeg tispe, synes ofte at oppdragelse og "tenåringsfasen" er litt enklere med tispene. Men som sagt er det individuelt, det finnes mange rolige, enkle hannhunder og vriene tisper også. Anonymkode: bb789...884
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #12 Skrevet 26. april 2022 Definitivt tispe her 😅 Jeg har blitt utrolig stressa av hannhunder. Mye mas generelt, staere og ekle med tissen ute, jokking, mareritt om det er tispe med løpetid i nærheten 😓 Anonymkode: d8ad5...cce
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #13 Skrevet 27. april 2022 Det blei tispe🙂den ble plutselig avbestilt. Jippi. Det var ledige hannhunder, så derfor jeg spurte. Da har vi mye glede i vente med valp, mye jobb osv😅 Takk for svar dere. Hi Anonymkode: a7987...a7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå