Gå til innhold

Isolasjonstid ferdig idag, men hoster kraftig. Skole i morgen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

14-åringen min fikk påvist covid på lørdag og er ute av isolasjon idag, siste dag altså. I morgen er det tenkt skole, men han koster kraftig. Skole eller være hjemme til hosten gir seg litt?

Anonymkode: db75a...da8

Jeg syntes han bør være hjemme. Det er store sjanser for at kraftig hoste etter bare 4 dager i isolasjon er symptomer og ikke restsymptomer og at han fortsatt er  smittsom

Anonymkode: 11e3b...922

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Kraftig hoste er ikke restsymptom.

Anonymkode: 770fa...396

Helt enig med deg! Er skremmende hvor mange som synes det er greit å sende på skolen imorgen. Ungdommen er jo ikke frisk enda! Hadde det bare vært restsymtomer så hadde det vært lett hoste.

Anonymkode: 482b0...89f

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Han blir nok garantert sendt hjem igjen uansett med kraftig hoste uansett,for det er virkelig ikke innafor i disse coronatider!!

Neida, det blir han sikkert ikke. Maken til hysteri altså. Smitten er uansett overalt, det er anslagsvis 60 000 smittede om dagen. Vi kan bare få det overstått. 

Anonymkode: 2c9b3...d91

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Kraftig hoste er ikke restsymptom.

For noen er det det. Mitt barn har kraftig hoste i 2-3 uker etter at han har blitt frisk igjen fra forkjølelse. Altså i tillegg til den uka han er ordentlig syk.

HI, jeg ville nok holdt hjemme en ekstra dag hvertfall, og deretter kommer det an på hva som er vanlig for dette barnet etter sykdom ellers.

Anonymkode: bdc7f...c69

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Neida, det blir han sikkert ikke. Maken til hysteri altså. Smitten er uansett overalt, det er anslagsvis 60 000 smittede om dagen. Vi kan bare få det overstått. 

Anonymkode: 2c9b3...d91

Da er det vel bare å blåse i hele isolasjonstiden og da?

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

For noen er det det. Mitt barn har kraftig hoste i 2-3 uker etter at han har blitt frisk igjen fra forkjølelse. Altså i tillegg til den uka han er ordentlig syk.

HI, jeg ville nok holdt hjemme en ekstra dag hvertfall, og deretter kommer det an på hva som er vanlig for dette barnet etter sykdom ellers.

Anonymkode: bdc7f...c69

Kraftig hoste regnes uansett ikke som et restsymptom etter korona.

Det blir jo et spørsmål om skjønn, men jeg tenker at kraftig hoste er et litt for kraftig restsymptom i lys av at det er første dag ute av isolasjon. De fire dagene er ikke en absolutt sannhet med tanke på om man er smittsom eller ikke, og da tenker jeg at både for barnets del og for klassens del bør han vente en dag. Tenk også over at han har hatt en virusinfeksjon, og det kan hende at akkurat han trenger en dag eller to ekstra på å komme seg ovenpå. Vi vet lite om seinvirkningene av korona, og jeg velger i hvert fall å være litt forsiktig den første uka. 

Det er også veldig slitsomt å sitte på skolen å hoste, og det er slitsomt å måtte høre på. 

Anonymkode: ae93c...021

Kraftig hoste er utrolig frustrerende og slitsomt for den som hoster. Jeg ville ha holdt hjemme en ekstra dag. Pass på at han får i seg nok drikke, gjerne litt grønn te om det lindrer. Kjøp inn halspastiller, og se om det kan hjelpe. Så ville jeg sett det an en ekstra dag.

Anonymkode: 84d51...ed1

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Han blir nok garantert sendt hjem igjen uansett med kraftig hoste uansett,for det er virkelig ikke innafor i disse coronatider!!

Jeg lurer på når folk går lei uttrykket "i disse koronatider"...

Anonymkode: 4e2e2...84e

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Da er det vel bare å blåse i hele isolasjonstiden og da?

Ja, for man kan gjøre enten eller, ingen nyanser eller mellomting...

Anonymkode: 4e2e2...84e

• Opprett ny...