Gå til innhold

Fått 2 streker på koronatesten. En rød strek på der det er negativ, og en over negativ, altså på feil side! Hva betyr det?

Anbefalte innlegg

Syns det var rart, er det en ødelagt test da eller? Eller er det mulig at den er positiv? Har bare denne testen for hånden akkurat i kveld

Anonymkode: a04d4...43f

Fortsetter under...

Skjønte ikke hva du mener. Du bør gå utifra at den er positiv til du har fått tatt ny test.

Anonymkode: f7b25...754

Streken er på feil side. Den skal egentlig være på T og C for å bære positiv, men på min er den på C og på feil side

B3BD05D6-CB74-41FE-A5F5-2CCC1322BB5E.jpeg

Kan være teststrimmelen er blitt forskjøvet? Du bør ta en ny og oppføre deg som om den var positiv i mellomtiden.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Streken er på feil side. Den skal egentlig være på T og C for å bære positiv, men på min er den på C og på feil side

Ta en ny? 

Anonymkode: ca17e...aca

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ta en ny? 

Anonymkode: ca17e...aca

Må vente til apoteket er åpent først. Men syns det var helt jævlig å måtte vente så lenge 

Regner med teststrimmelen inni har forskjøvet seg, så ville helt klart regnet den som positiv.

Har de ikke tester på matbutikken? Sønnen min jobber på Extra og de er åpne til 23 i kveld, og de har tester ihvertfall.

Anonymkode: e7af8...18b

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Regner med teststrimmelen inni har forskjøvet seg, så ville helt klart regnet den som positiv.

Har de ikke tester på matbutikken? Sønnen min jobber på Extra og de er åpne til 23 i kveld, og de har tester ihvertfall.

Kiwi har også tester. De er billigere enn på apoteket også, koster 60 for 1, på apoteket er det 400 for 5, altså 80 for 1.

Anonymkode: a91ff...4cd

Siden det nærmer seg jul er det en del butikker som har søndagsåpent. Kanskje det gjelder et sted som selger tester der du bor? Det skal også være mulig å få tester av kommunen på det de har av utleveringssteder

Anonymkode: 0dbcf...a31

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Siden det nærmer seg jul er det en del butikker som har søndagsåpent. Kanskje det gjelder et sted som selger tester der du bor? Det skal også være mulig å få tester av kommunen på det de har av utleveringssteder

Anonymkode: 0dbcf...a31

Ja, men koronavakten har stengt her jeg bor i helgene. Så satser på søndagsåpent i morgen. Har egentlig middagsgjester som skal hit i morgen, så er ganske stressa

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja, men koronavakten har stengt her jeg bor i helgene. Så satser på søndagsåpent i morgen. Har egentlig middagsgjester som skal hit i morgen, så er ganske stressa

Du kan hvertfall ikke ha gjester.før du har tatt en pcr!

Anonymkode: 9f34c...29f

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du må avlyse 

Anonymkode: 2d76f...eba

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det er ikke noe å stresse med. Du ringer dem og sier du har positiv hjemmetest så du må avlyse

Så bestiller du skikkelig test og får tatt det til uka.

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Den nye testen var negativ. 

Hjemmetest? Ville tatt en PCR også. 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hjemmetest? Ville tatt en PCR også. 

Ikke rart testkapasiteteten på mange testestasjoner er sprengt så lenge man skal teste seg i hytt og pine. Med mindre du har vært sammen med noen med påvist covid eller har typiske symptomer ville jeg stolt på testen.

Anonym bruker skrev (På 2021-12-18 den 19.37):

Syns det var rart, er det en ødelagt test da eller? Eller er det mulig at den er positiv? Har bare denne testen for hånden akkurat i kveld

Anonymkode: a04d4...43fdet 

Det står på pakka. Med den streken du nevner, ikke gyldig. 

Anonymkode: d073a...fde

Anonym bruker skrev (På 2021-12-18 den 19.45):

Står i brosjyren. Strek på feil side, ta ny test. 

Anonymkode: d073a...fde

Den perfekte mor, påan igjen skrev (3 timer siden):

Ikke rart testkapasiteteten på mange testestasjoner er sprengt så lenge man skal teste seg i hytt og pine. Med mindre du har vært sammen med noen med påvist covid eller har typiske symptomer ville jeg stolt på testen.

Hun har en mulig positiv test. Viktig å finne ut om hun faktisk er smittet eller ei. 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hun har en mulig positiv test. Viktig å finne ut om hun faktisk er smittet eller ei. 

Hun tok en ny hurtigtest som var negativ. Likevel blir hun oppfordret til å ta pcr i tillegg.

Endret av Den perfekte mor, påan igjen
  • Opprett ny...