Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #1 Del Skrevet 8. desember 2021 Foruten medisinske årsaker? Jeg har ikke hørt 1 eneste logisk svar på dette. På tide å differensiere og innføre påbud til uvaksinerte. Anonymkode: fb156...51a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424141-hva-er-det-som-f%C3%A5r-mennesker-til-og-ikke-ville-ta-covid-vaksine/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #2 Del Skrevet 8. desember 2021 Er i utgangspunktet enig med deg og har tatt begge dosene selv. Men har vært konstant små syk siden første dose. Daglig feber og mensen som var ille fra før har blitt enda verre. Så kjenner at det frister lite med 3. dosen, for å være helt ærlig Anonymkode: 7a4b9...a60 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424141-hva-er-det-som-f%C3%A5r-mennesker-til-og-ikke-ville-ta-covid-vaksine/#findComment-149652760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #3 Del Skrevet 8. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Er i utgangspunktet enig med deg og har tatt begge dosene selv. Men har vært konstant små syk siden første dose. Daglig feber og mensen som var ille fra før har blitt enda verre. Så kjenner at det frister lite med 3. dosen, for å være helt ærlig Anonymkode: 7a4b9...a60 Men, du har ihvertfall fulgt nasjonale retningslinjer, og er opplyst👍🏼 Anonymkode: fb156...51a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424141-hva-er-det-som-f%C3%A5r-mennesker-til-og-ikke-ville-ta-covid-vaksine/#findComment-149652763 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #4 Del Skrevet 8. desember 2021 Den virker ikke.... Anonymkode: 8b31d...11e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424141-hva-er-det-som-f%C3%A5r-mennesker-til-og-ikke-ville-ta-covid-vaksine/#findComment-149652772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #5 Del Skrevet 8. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Den virker ikke.... Anonymkode: 8b31d...11e Den gjør jo det, men ikke så godt som de hadde håpet. Anonymkode: 2dab6...9a9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424141-hva-er-det-som-f%C3%A5r-mennesker-til-og-ikke-ville-ta-covid-vaksine/#findComment-149652775 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #6 Del Skrevet 8. desember 2021 De må jo i alle fall ha en enorm tro på egen dømmekraft. Det er pokker så irriterende at folk stikker kjepper i jula ( rett og slett) for fellesskapet fordi de ikke evner å respektere etablert kunnskap og å stole på helsemyndighetene. Anonymkode: 28372...75d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424141-hva-er-det-som-f%C3%A5r-mennesker-til-og-ikke-ville-ta-covid-vaksine/#findComment-149652776 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #7 Del Skrevet 8. desember 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Den virker ikke.... Anonymkode: 8b31d...11e Virker ikke? Følger du ikke med?! Som med de fleste vaksiner, medikamenter etc så reduseres effekten over tid. Tror du de som går på blodfortynnende sutrer fordi effekten går ut etter 24 timer, eller tror du de tenker at de tar sin tablett og er takknemlige? Anonymkode: fb156...51a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424141-hva-er-det-som-f%C3%A5r-mennesker-til-og-ikke-ville-ta-covid-vaksine/#findComment-149652779 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #8 Del Skrevet 8. desember 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): De må jo i alle fall ha en enorm tro på egen dømmekraft. Det er pokker så irriterende at folk stikker kjepper i jula ( rett og slett) for fellesskapet fordi de ikke evner å respektere etablert kunnskap og å stole på helsemyndighetene. Anonymkode: 28372...75d Så enig! Og så lei. Anonymkode: fb156...51a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424141-hva-er-det-som-f%C3%A5r-mennesker-til-og-ikke-ville-ta-covid-vaksine/#findComment-149652780 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #9 Del Skrevet 8. desember 2021 Jeg har tatt 3 doser, men den påvirker min autoimmune sykdom veldig negativt og jeg kommer nok ikke til å ta flere doser. Hadde det ikke vært for det, så hadde jeg gledelig tatt flere. Som deg, uten medisinske grunner så har jeg vanskelig å forstå hvorfor noen ikke velger å ta den. Har en bekjent som er medlem av noen facebookgrupper, der driver de og skremmer hverandre opp til å ikke ta den. Skjønner at noen kan bli påvirket negativt av konspirasjonsteoretikere om de er lettpåvirkelige eller usikre, for de roper veldig høyt for å si det sånn. Anonymkode: 1b182...81d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424141-hva-er-det-som-f%C3%A5r-mennesker-til-og-ikke-ville-ta-covid-vaksine/#findComment-149652787 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #10 Del Skrevet 8. desember 2021 Jeg vil ikke ta den av flere grunner. Til å begynne med ville jeg se det an, og det er jeg glad for nå. Hovedsakelig dreier det seg om at det er en ny eksperimentell vaksine med midlertidig godkjenning. Det er ingen som vet hva den kan gjøre med kroppen om et år, om tre, om fem. Se bare hva som skjedde med AZ., se hva som skjedde med unge menn og moderna. Flere og flere melder om skumle bivirkninger. Det er mer enn 40.000 til nå, og 250ish er døde. Det dreier seg om mensforstyrrelser, hjerteproblemer, generell fatigue mm. Jeg er dessuten relativt ung og frisk og sjansen for at jeg blir alvorlig syk er minimal. Jeg tror også at de store medisinprodusentene er villige til å gå over lik for å tjene penger, noe usa er et prakteksempel på. Der borte gjorde de millioner avhengige av opiater, friske folk som i utgangspunktet ikke trengte medisin. En av de store sjefene i et ledende medisinfirma uttalte for noen år siden: det er ikke medisin til de syke det ligger penger i, det er medisin til de friske. I tillegg til alt dette viser det seg nå at vaksinen trenger jevnlig påfyll for å ha noen virkning. 12-16 uker, så må man ha påfyll. Jeg vil ikke injisere meg med dose på dose på dose på dose - det sier seg selv at det ikke er bra for kroppen. Så, det er mine grunner. Jeg respekterer andres ønske om å la seg injisere, og forventer at de respekterer mitt. De er injisert og dermed «trygg,» da burde de ikke mase på meg. Det er et fritt land, det er min kropp, og jeg bestemmer over den akkurat som du bestemmer over din. Anonymkode: a0df7...304 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424141-hva-er-det-som-f%C3%A5r-mennesker-til-og-ikke-ville-ta-covid-vaksine/#findComment-149652800 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #11 Del Skrevet 8. desember 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Jeg vil ikke ta den av flere grunner. Til å begynne med ville jeg se det an, og det er jeg glad for nå. Hovedsakelig dreier det seg om at det er en ny eksperimentell vaksine med midlertidig godkjenning. Det er ingen som vet hva den kan gjøre med kroppen om et år, om tre, om fem. Se bare hva som skjedde med AZ., se hva som skjedde med unge menn og moderna. Flere og flere melder om skumle bivirkninger. Det er mer enn 40.000 til nå, og 250ish er døde. Det dreier seg om mensforstyrrelser, hjerteproblemer, generell fatigue mm. Jeg er dessuten relativt ung og frisk og sjansen for at jeg blir alvorlig syk er minimal. Jeg tror også at de store medisinprodusentene er villige til å gå over lik for å tjene penger, noe usa er et prakteksempel på. Der borte gjorde de millioner avhengige av opiater, friske folk som i utgangspunktet ikke trengte medisin. En av de store sjefene i et ledende medisinfirma uttalte for noen år siden: det er ikke medisin til de syke det ligger penger i, det er medisin til de friske. I tillegg til alt dette viser det seg nå at vaksinen trenger jevnlig påfyll for å ha noen virkning. 12-16 uker, så må man ha påfyll. Jeg vil ikke injisere meg med dose på dose på dose på dose - det sier seg selv at det ikke er bra for kroppen. Så, det er mine grunner. Jeg respekterer andres ønske om å la seg injisere, og forventer at de respekterer mitt. De er injisert og dermed «trygg,» da burde de ikke mase på meg. Det er et fritt land, det er min kropp, og jeg bestemmer over den akkurat som du bestemmer over din. Anonymkode: a0df7...304 Jo, seff kan en bestemme selv, men bør da holde seg unna andre mennesker, bruke munnbind OVER ALT, teste seg med en gang en kjenner noe og godta at en kanskje ikke får gjort alt de som er vaksinert, kan gjøre! Anonymkode: 8681f...8b6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424141-hva-er-det-som-f%C3%A5r-mennesker-til-og-ikke-ville-ta-covid-vaksine/#findComment-149652805 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #12 Del Skrevet 8. desember 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jo, seff kan en bestemme selv, men bør da holde seg unna andre mennesker, bruke munnbind OVER ALT, teste seg med en gang en kjenner noe og godta at en kanskje ikke får gjort alt de som er vaksinert, kan gjøre! Anonymkode: 8681f...8b6 Du har fått med deg at SAMTLIGE på det berømte julebordet i Oslo som ble smittet nylig var fullvaksinert? Anonymkode: 9bc8c...fdb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424141-hva-er-det-som-f%C3%A5r-mennesker-til-og-ikke-ville-ta-covid-vaksine/#findComment-149652806 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KenCreek Skrevet 8. desember 2021 #13 Del Skrevet 8. desember 2021 Jeg kommer ikke til å ta dose tre. Om 6-7 måneder er virkningen gått ut, og da har den ikke effekt lengre. Så lenge fattige land i verden ikke får vaksinedoser, vil det fortsette å spre seg, og vi blir ikke kvitt viruset. Jeg er enig i at vaksinen har litt effekt, men så lenge store deler av verden ikke får den, så er vi like langt om noen måneder, når effekten har gått ut. Grunnen til at mange ikke vil ha coronavaksinen, er jo fordi folk er redd, pga fadesen med svineinfluensavaksinen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424141-hva-er-det-som-f%C3%A5r-mennesker-til-og-ikke-ville-ta-covid-vaksine/#findComment-149652808 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #14 Del Skrevet 8. desember 2021 Kan bare svare for meg. Jeg tar den ikke før jeg har hatt korona, og dermed naturlig immunitet i noen måneder til (mot delta). Den nye mutasjonen er vel ingen beskyttet mot, hverken de uvaksinerte eller vaksinerte. Anonymkode: b6a8a...262 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424141-hva-er-det-som-f%C3%A5r-mennesker-til-og-ikke-ville-ta-covid-vaksine/#findComment-149652809 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #15 Del Skrevet 8. desember 2021 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Jeg vil ikke ta den av flere grunner. Til å begynne med ville jeg se det an, og det er jeg glad for nå. Hovedsakelig dreier det seg om at det er en ny eksperimentell vaksine med midlertidig godkjenning. Det er ingen som vet hva den kan gjøre med kroppen om et år, om tre, om fem. Se bare hva som skjedde med AZ., se hva som skjedde med unge menn og moderna. Flere og flere melder om skumle bivirkninger. Det er mer enn 40.000 til nå, og 250ish er døde. Det dreier seg om mensforstyrrelser, hjerteproblemer, generell fatigue mm. Jeg er dessuten relativt ung og frisk og sjansen for at jeg blir alvorlig syk er minimal. Jeg tror også at de store medisinprodusentene er villige til å gå over lik for å tjene penger, noe usa er et prakteksempel på. Der borte gjorde de millioner avhengige av opiater, friske folk som i utgangspunktet ikke trengte medisin. En av de store sjefene i et ledende medisinfirma uttalte for noen år siden: det er ikke medisin til de syke det ligger penger i, det er medisin til de friske. I tillegg til alt dette viser det seg nå at vaksinen trenger jevnlig påfyll for å ha noen virkning. 12-16 uker, så må man ha påfyll. Jeg vil ikke injisere meg med dose på dose på dose på dose - det sier seg selv at det ikke er bra for kroppen. Så, det er mine grunner. Jeg respekterer andres ønske om å la seg injisere, og forventer at de respekterer mitt. De er injisert og dermed «trygg,» da burde de ikke mase på meg. Det er et fritt land, det er min kropp, og jeg bestemmer over den akkurat som du bestemmer over din. Anonymkode: a0df7...304 Ja, medisinindustrien er skremmende. Og folk burde være mer skeptiske. Jeg har flere fysiske sykdommer, og er derfor ufør. Den som jeg er mest plaget av, og hovedgrunnen til at jeg er ufør. Så ble det for 10 år siden, forsket på en medisin som gjorde flertallet friske. Men det ble stoppet av legemiddelindustrien. For de tjener milliarder på medisiner for de med sykdommen. Man får medisiner for å bli bedre, men ikke frisk. Og det er ikke gøy å vite, at jeg kunne hatt et helt annet liv, vært i jobb, dratt på trening, vært mer sosial, vært en bedre mor. Anonymkode: 70a73...c5a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424141-hva-er-det-som-f%C3%A5r-mennesker-til-og-ikke-ville-ta-covid-vaksine/#findComment-149652810 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #16 Del Skrevet 8. desember 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Jeg vil ikke ta den av flere grunner. Til å begynne med ville jeg se det an, og det er jeg glad for nå. Hovedsakelig dreier det seg om at det er en ny eksperimentell vaksine med midlertidig godkjenning. Det er ingen som vet hva den kan gjøre med kroppen om et år, om tre, om fem. Se bare hva som skjedde med AZ., se hva som skjedde med unge menn og moderna. Flere og flere melder om skumle bivirkninger. Det er mer enn 40.000 til nå, og 250ish er døde. Det dreier seg om mensforstyrrelser, hjerteproblemer, generell fatigue mm. Jeg er dessuten relativt ung og frisk og sjansen for at jeg blir alvorlig syk er minimal. Jeg tror også at de store medisinprodusentene er villige til å gå over lik for å tjene penger, noe usa er et prakteksempel på. Der borte gjorde de millioner avhengige av opiater, friske folk som i utgangspunktet ikke trengte medisin. En av de store sjefene i et ledende medisinfirma uttalte for noen år siden: det er ikke medisin til de syke det ligger penger i, det er medisin til de friske. I tillegg til alt dette viser det seg nå at vaksinen trenger jevnlig påfyll for å ha noen virkning. 12-16 uker, så må man ha påfyll. Jeg vil ikke injisere meg med dose på dose på dose på dose - det sier seg selv at det ikke er bra for kroppen. Så, det er mine grunner. Jeg respekterer andres ønske om å la seg injisere, og forventer at de respekterer mitt. De er injisert og dermed «trygg,» da burde de ikke mase på meg. Det er et fritt land, det er min kropp, og jeg bestemmer over den akkurat som du bestemmer over din. Anonymkode: a0df7...304 detsier seg selv at det ikke er bra for kroppen. Virkelig? Sier det seg selv? Anonymkode: 28372...75d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424141-hva-er-det-som-f%C3%A5r-mennesker-til-og-ikke-ville-ta-covid-vaksine/#findComment-149652811 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #17 Del Skrevet 8. desember 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Kan bare svare for meg. Jeg tar den ikke før jeg har hatt korona, og dermed naturlig immunitet i noen måneder til (mot delta). Den nye mutasjonen er vel ingen beskyttet mot, hverken de uvaksinerte eller vaksinerte. Anonymkode: b6a8a...262 FOR jeg har hatt korona skulle det være. Anonymkode: b6a8a...262 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424141-hva-er-det-som-f%C3%A5r-mennesker-til-og-ikke-ville-ta-covid-vaksine/#findComment-149652812 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #18 Del Skrevet 8. desember 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jo, seff kan en bestemme selv, men bør da holde seg unna andre mennesker, bruke munnbind OVER ALT, teste seg med en gang en kjenner noe og godta at en kanskje ikke får gjort alt de som er vaksinert, kan gjøre! Anonymkode: 8681f...8b6 Dette er jo pose og sekk folket.. Anonymkode: 28372...75d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424141-hva-er-det-som-f%C3%A5r-mennesker-til-og-ikke-ville-ta-covid-vaksine/#findComment-149652813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #19 Del Skrevet 8. desember 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Du har fått med deg at SAMTLIGE på det berømte julebordet i Oslo som ble smittet nylig var fullvaksinert? Anonymkode: 9bc8c...fdb Hvordan var det sykdomsbildet deres var nå igjen? Og problemet det er manglende vaksinedekning som holder liv i viruset nok til at det kan mutere uhemmet. Delvis på grunn av at en stor del av verdens befolkning ikje får tilgang på vaksiner. Og dels fordi noen velger å takke nei fordi de mener at ekspertene har feil. Basert på… Anonymkode: 28372...75d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424141-hva-er-det-som-f%C3%A5r-mennesker-til-og-ikke-ville-ta-covid-vaksine/#findComment-149652815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #20 Del Skrevet 8. desember 2021 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Hvordan var det sykdomsbildet deres var nå igjen? Og problemet det er manglende vaksinedekning som holder liv i viruset nok til at det kan mutere uhemmet. Delvis på grunn av at en stor del av verdens befolkning ikje får tilgang på vaksiner. Og dels fordi noen velger å takke nei fordi de mener at ekspertene har feil. Basert på… Anonymkode: 28372...75d Mildt, på samme måte som hos de uvaksinerte. Omikron er mildt uavhengig av vaksinestatus. Anonymkode: a0df7...304 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424141-hva-er-det-som-f%C3%A5r-mennesker-til-og-ikke-ville-ta-covid-vaksine/#findComment-149652826 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #21 Del Skrevet 8. desember 2021 KenCreek skrev (46 minutter siden): Jeg kommer ikke til å ta dose tre. Om 6-7 måneder er virkningen gått ut, og da har den ikke effekt lengre. Så lenge fattige land i verden ikke får vaksinedoser, vil det fortsette å spre seg, og vi blir ikke kvitt viruset. Jeg er enig i at vaksinen har litt effekt, men så lenge store deler av verden ikke får den, så er vi like langt om noen måneder, når effekten har gått ut. Grunnen til at mange ikke vil ha coronavaksinen, er jo fordi folk er redd, pga fadesen med svineinfluensavaksinen. Derfor er det også rimelig skremmende hvordan de fleste rike land i verden har lagt seg langflate for legemiddelindustrien når kontrakter ble inngått. Kontraktene om kjøp av vaksiner er hemmeligholdt. Og land og unioner (f.eks. EU og den Afrikanske Union) må skrive under på at hvis de røper betingelsene i kontraktene eller prisene de betaler for vaksinene, så står vaksineprodusentene fritt til å stoppe kontrakten eller hindre/utsette at landene får vaksinen. Merkelig når man f.eks. ser på Moderna som ble finansiert av amerikanske myndigheter med 1 milliard dollar fritt gitt til selskapet. Og kanskje verst av alt - vaksineprodusentene har også en betingelse i kontraktene sine om at land/unioner som får overskuddsdoser med vaksiner og ønsker å donere eller selge disse til land som ikke har nok vaksiner, de får IKKE lov å gi bort eller selge vaksinene videre til de som trenger det, selv om dette fører til at mange på den måten må vente mye, mye lengre tid på å få vaksine. Og igjen, bryter et land/union kontrakten med vaksineprodusent, da risikerer landet/unionen selv å miste tilgang til vaksinen... Samtidig har samme land/unioner fraskrevet seg mer eller mindre all rett til å saksøke vaksineprodusenten selv om de har slurvet, gjort store feil osv. som har skadet eller tatt livet av mange. Hvert enkelt land må selv ta erstatningsansvar for ev. grove feil med vaksinen som ev. skader innbyggere eller fører til død. Kanskje ikke så rart at det virker som om ingen land er villige til å stille krav til f.eks. Pfizer om å kutte ut underleverandør som fjusket med testresultater... Selv tar jeg foreløpig ikke vaksinen pga. helsefaktorer, en historie med mye bivirkninger av medikamenter og også av en tidligere vaksine. Anonymkode: ac1c6...be6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424141-hva-er-det-som-f%C3%A5r-mennesker-til-og-ikke-ville-ta-covid-vaksine/#findComment-149652827 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #22 Del Skrevet 8. desember 2021 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Jo, seff kan en bestemme selv, men bør da holde seg unna andre mennesker, bruke munnbind OVER ALT, teste seg med en gang en kjenner noe og godta at en kanskje ikke får gjort alt de som er vaksinert, kan gjøre! Anonymkode: 8681f...8b6 Hvorfor det? Jeg er frisk. Jeg bruker munnbind hvis jeg er nærmere folk enn en meter, ikke ellers. Du bruker vel ikke bilbelte når bilen står parkert heller? 😉 Jeg forventer at menneskerettighetene mine består slik de har gjort siden 1945, all den tid vi lever i et fritt, demokratisk land. Jeg har ikke brutt noen lover, jeg tar hensyn, og følger gjeldende smittevernregler. Med fare for å provosere, du virker litt bitter? Hva gjør det deg at jeg velger å avstå fra koronavaksinen? Anonymkode: a0df7...304 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424141-hva-er-det-som-f%C3%A5r-mennesker-til-og-ikke-ville-ta-covid-vaksine/#findComment-149652832 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KenCreek Skrevet 8. desember 2021 #23 Del Skrevet 8. desember 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Derfor er det også rimelig skremmende hvordan de fleste rike land i verden har lagt seg langflate for legemiddelindustrien når kontrakter ble inngått. Kontraktene om kjøp av vaksiner er hemmeligholdt. Og land og unioner (f.eks. EU og den Afrikanske Union) må skrive under på at hvis de røper betingelsene i kontraktene eller prisene de betaler for vaksinene, så står vaksineprodusentene fritt til å stoppe kontrakten eller hindre/utsette at landene får vaksinen. Merkelig når man f.eks. ser på Moderna som ble finansiert av amerikanske myndigheter med 1 milliard dollar fritt gitt til selskapet. Og kanskje verst av alt - vaksineprodusentene har også en betingelse i kontraktene sine om at land/unioner som får overskuddsdoser med vaksiner og ønsker å donere eller selge disse til land som ikke har nok vaksiner, de får IKKE lov å gi bort eller selge vaksinene videre til de som trenger det, selv om dette fører til at mange på den måten må vente mye, mye lengre tid på å få vaksine. Og igjen, bryter et land/union kontrakten med vaksineprodusent, da risikerer landet/unionen selv å miste tilgang til vaksinen... Samtidig har samme land/unioner fraskrevet seg mer eller mindre all rett til å saksøke vaksineprodusenten selv om de har slurvet, gjort store feil osv. som har skadet eller tatt livet av mange. Hvert enkelt land må selv ta erstatningsansvar for ev. grove feil med vaksinen som ev. skader innbyggere eller fører til død. Kanskje ikke så rart at det virker som om ingen land er villige til å stille krav til f.eks. Pfizer om å kutte ut underleverandør som fjusket med testresultater... Selv tar jeg foreløpig ikke vaksinen pga. helsefaktorer, en historie med mye bivirkninger av medikamenter og også av en tidligere vaksine. Anonymkode: ac1c6...be6 Det er interessant det du skriver, men... hvis kontrakten er hemmeligholdt, hvordan har DU fått disse opplysningen? Pr nå er det mange land i Europa, men også USA og Kina, som har donert millioner av vaksinedoser til u-land. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424141-hva-er-det-som-f%C3%A5r-mennesker-til-og-ikke-ville-ta-covid-vaksine/#findComment-149652834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2021 #24 Del Skrevet 8. desember 2021 KenCreek skrev (29 minutter siden): Det er interessant det du skriver, men... hvis kontrakten er hemmeligholdt, hvordan har DU fått disse opplysningen? Pr nå er det mange land i Europa, men også USA og Kina, som har donert millioner av vaksinedoser til u-land. Det er såvidt tatt opp i media her også, men få tar det videre. Husker jeg leste en lengre artikkel i NYTimes om det, ganske detaljert. Du finner flere seriøse kilder om du søker. Det har vært lekkasjer om prisene pr. vaksine, bl.a. at enkelte fattigere land må betale mer enn dobbelt så mye pr. vaksinedose enn en del rikere land. Anonymkode: ac1c6...be6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424141-hva-er-det-som-f%C3%A5r-mennesker-til-og-ikke-ville-ta-covid-vaksine/#findComment-149652842 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KenCreek Skrevet 8. desember 2021 #25 Del Skrevet 8. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er såvidt tatt opp i media her også, men få tar det videre. Husker jeg leste en lengre artikkel i NYTimes om det, ganske detaljert. Du finner flere seriøse kilder om du søker. Det har vært lekkasjer om prisene pr. vaksine, bl.a. at enkelte fattigere land må betale mer enn dobbelt så mye pr. vaksinedose enn en del rikere land. Anonymkode: ac1c6...be6 Nja, jeg tror ikke jeg gidder å søke informasjon om dette, det hele høres bare litt suspekt ut, når du skriver at land ikke får donere vaksiner, når det er akkurat det de har gjort. Og at de fraskriver seg retten til å saksøke produsent, stemmer vel heller ikke, siden EU gjorde nettopp det motsatte; saksøkte AstraZeneca. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424141-hva-er-det-som-f%C3%A5r-mennesker-til-og-ikke-ville-ta-covid-vaksine/#findComment-149652846 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg