Anonym bruker Skrevet 17. juni 2021 #26 Del Skrevet 17. juni 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Så det at man ikke legger ut en ramme på Facebook etter å ha tatt vaksine, betyr at man har null medisinsk kompetanse og er skeptisk til vaksine? For øvrig, 2020 var det aller første året i menneskehetens historie da det å tenke selv ble til et banneord. Anonymkode: 091c4...fc6 Hvordan er det å tenke selv blitt til et banneord, tenker du? Jeg tenker selv. Det inkluderer i mange situasjoner å stole på vurderingene til folk som innen et bestemt fagområde har høyere kompetanse enn jeg har. Jeg stoler på bilmekanikeren som sier at bremsene på bilen min er OK, jeg stoler på at piloten klarer å fly meg trygt mellom Bergen og Oslo, jeg stoler på tannlegen som sier at jeg har null hull, jeg stoler på leger/forskere som sier at korona-vaksinen er trygg og vil spare mange liv. Jeg vet svært lite om mekanikk, jeg kan ikke fly, jeg kan ikke jobben til tannlegen og jeg innbiller meg ikke at jeg kan mer om vaksiner enn leger/forskere. Anonymkode: 4a7f7...e21 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418678-jeg-har-tatt-vaksine-p%C3%A5-facebook/page/2/#findComment-149565991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2021 #27 Del Skrevet 17. juni 2021 Holly Golightly skrev (5 minutter siden): Angående det å tenke selv, er det selvfølgelig supert innenfor sitt eget kompetanseområde. Hvis jeg skal bygge hus, bestemmer jeg hvor jeg vil ha støpsler og lampepunkter, og overlater resten til elektriker. Har man ikke hatt biologi siden naturfag på ungdomsskole eller vg1 bør man lytte til vitenskapsfolk som støtter seg på kunnskap fra generasjoner av forskere og utallige, etterprøvbare og reproduserbare forskningsprosjekt. Det er en merkelig tid vi lever i, der folk tror de kan lese noe på nett, og glemmer at de mangler kompetansen for å forstå alt som ligger bak. Det er en grunn til at det tar flere år å oppnå en doktorgrad. Jeg tenkte på generelt at man tenker og reflekterer selv, også innenfor områder man ikke har spisskompetanse på. Man utvikler seg jo ikke ved å aldri å tenke på noe enn eget fagfelt. Anonymkode: 091c4...fc6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418678-jeg-har-tatt-vaksine-p%C3%A5-facebook/page/2/#findComment-149565993 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Golightly Skrevet 17. juni 2021 #28 Del Skrevet 17. juni 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenkte på generelt at man tenker og reflekterer selv, også innenfor områder man ikke har spisskompetanse på. Man utvikler seg jo ikke ved å aldri å tenke på noe enn eget fagfelt. Anonymkode: 091c4...fc6 Selvfølgelig fint å utfordre seg selv, men akkurat når det gjelder spisskompetanse, der man selv mangler grunnleggende kunnskap, bør man stole på folk som faktisk vet hva man snakker om. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418678-jeg-har-tatt-vaksine-p%C3%A5-facebook/page/2/#findComment-149565994 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2021 #29 Del Skrevet 17. juni 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvordan er det å tenke selv blitt til et banneord, tenker du? Jeg tenker selv. Det inkluderer i mange situasjoner å stole på vurderingene til folk som innen et bestemt fagområde har høyere kompetanse enn jeg har. Jeg stoler på bilmekanikeren som sier at bremsene på bilen min er OK, jeg stoler på at piloten klarer å fly meg trygt mellom Bergen og Oslo, jeg stoler på tannlegen som sier at jeg har null hull, jeg stoler på leger/forskere som sier at korona-vaksinen er trygg og vil spare mange liv. Jeg vet svært lite om mekanikk, jeg kan ikke fly, jeg kan ikke jobben til tannlegen og jeg innbiller meg ikke at jeg kan mer om vaksiner enn leger/forskere. Anonymkode: 4a7f7...e21 Jeg mener med at mange skriver "dere som "tenker selv" er konspirasjonsteoretikere" og så videre. At begrepet brukes i negativ betydning. Jeg har for øvrig overprøvd min tannleges klare anbefaling om å fjerne samtlige visdomstenner da jeg var 19. Det var visst ikke plass i munnen, jeg ville få masse plager bla bla bla. Kostet ca 10 000 kroner med bedøvelse og alt. Jeg takket nei. Er 41 år i dag og har ikke hatt noen plager med tennene. Har fortsatt alle visdomstennene mine. Har heller ikke hørt på fastlegen som sa at alt var i orden med sønnen min da han hadde langvarig omgangssyke og ikke tok til seg næring eller vann. Vi skulle avvente over helga, det var ikke noe farlig. Jeg trosset legen og dro på sykehuset med ettåringen, der de konstaterte at han var alvorlig dehydrert og trengte næring intravenøst. Så det jeg vil frem til, er at det er SUNT å tenke selv, reflektere, være nysgjerrig, søke mer informasjon og stole på magefølelse noen ganger, selv om man stoler på den faglige vurderingen til spesialister. BTW, når det gjelder bilmekanikere spesielt, er det mye pakk rundt omkring, unnskyld ordbruk. Både jeg selv og flere av mine venninne opplevde å bli lurt på verksted til å gjøre noe som ikke var nødvendig. Min bestevenninne er mekaniker med 15 års erfaring, og jeg bruker å konsultere med henne etter å ha fått konsultasjon på bilverksted. I halvparten av tilfeller finner hun noe muffens. Anonymkode: 091c4...fc6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418678-jeg-har-tatt-vaksine-p%C3%A5-facebook/page/2/#findComment-149565997 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2021 #30 Del Skrevet 17. juni 2021 Holly Golightly skrev (5 minutter siden): Selvfølgelig fint å utfordre seg selv, men akkurat når det gjelder spisskompetanse, der man selv mangler grunnleggende kunnskap, bør man stole på folk som faktisk vet hva man snakker om. Men hva med når fagfolk krangler og er uenig med hverandre? Hvis du leser rapporten om regjeringens håndtering av pandemien, vil du se at de har overkjørt faglige råd fra FHI flere ganger. Skal man da stole på regjeringen når de selv ikke stoler på faglige råd? Hva når Helsedirektoratet og FHI krangler offentlig og er uenig med hverandre? Hvilke av disse ekspertene skal man stole på, når man ikke har kompetanse? Det er der evnen til å reflektere selv kommer inn. Anonymkode: 091c4...fc6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418678-jeg-har-tatt-vaksine-p%C3%A5-facebook/page/2/#findComment-149565999 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2021 #31 Del Skrevet 17. juni 2021 Men alle dere som sier at man må stole på folk med spisskompetanse… Hva tenker dere om de tusener av leger, sykepleiere, forskere og andre som kanskje mener noe annet enn at korona er dritfarlig, og at vaksinen er heeeelt trygg? Hva tenker dere om disse? Hvorfor blir disse kneblet og stemplet som konspirasjonsteoretikere det øyeblikk de hevder noe annet? Kan det være at verden ikke er svart hvit? At ting har nyanser? At korona kan være dritfarlig for en på 97 år med dårlig helse, men kanskje ikke for en på 32 som er frisk? Kan det være at vaksinen er lur å ta for Hilde som er flyvertinne og reiser verden rundt, men ikke for Oda som er sauebonde i indre Ål? Og en ting til. Disse menneskene dere nå stoler på, vitenskapsfolk, forskere, myndigheter - kan det være at de er styrt av penger og makt? Har dere tenkt tanken? Eller handler de utelukkende av godhet? De vil redde verden fra et virus med en dødelighet på 0,12%, mens de 250 millionene som dør av sult hvert eneste år, de er deg ikke så farlig med? Anonymkode: f3030...652 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418678-jeg-har-tatt-vaksine-p%C3%A5-facebook/page/2/#findComment-149566005 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2021 #32 Del Skrevet 17. juni 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Du har din mening jeg har min 😉 Anonymkode: cc5d3...24f Det er jo ikke en "mening" å være kunnskapsresistent. Anonymkode: 8c19d...8a8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418678-jeg-har-tatt-vaksine-p%C3%A5-facebook/page/2/#findComment-149566008 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2021 #33 Del Skrevet 17. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men alle dere som sier at man må stole på folk med spisskompetanse… Hva tenker dere om de tusener av leger, sykepleiere, forskere og andre som kanskje mener noe annet enn at korona er dritfarlig, og at vaksinen er heeeelt trygg? Hva tenker dere om disse? Hvorfor blir disse kneblet og stemplet som konspirasjonsteoretikere det øyeblikk de hevder noe annet? Kan det være at verden ikke er svart hvit? At ting har nyanser? At korona kan være dritfarlig for en på 97 år med dårlig helse, men kanskje ikke for en på 32 som er frisk? Kan det være at vaksinen er lur å ta for Hilde som er flyvertinne og reiser verden rundt, men ikke for Oda som er sauebonde i indre Ål? Og en ting til. Disse menneskene dere nå stoler på, vitenskapsfolk, forskere, myndigheter - kan det være at de er styrt av penger og makt? Har dere tenkt tanken? Eller handler de utelukkende av godhet? De vil redde verden fra et virus med en dødelighet på 0,12%, mens de 250 millionene som dør av sult hvert eneste år, de er deg ikke så farlig med? Anonymkode: f3030...652 Etter at jeg har sett hvordan regjeringen gang på gang overprøver FHI, hvordan FHI og Helsedirektoratet krangler som busta fyker i media fordi de er uenige, etter at en representant fra FHI poster en ting på Twitter, som så blir tilbakevist at "resten ta sulamitten", trekker jeg på smilebåndet når folk sier "ikke tenk selv, stol på ekspertene". For det første, det gjelder altså vanlige folk, regjeringen kan drite i å stole på ekspertene, uten å bli kalt konspirasjonsteoretikere og koronafornektere? Og for det andre - hvilken konkret ekspert skal vi stole på, når alle er uenige? Bare for å illustrere - i vinter hadde det ene barnet symptomer på forkjølelse. Jeg forstod ut fra nasjonale retningslinjer at vi måtte teste henne med en gang. Ringte til kommunens koronatelefon, men fikk da beskjed om å avvente 2-3 dager og heller komme med henne hvis symptomene ikke ga seg. Så hva gjør man da? Det er ikke private teststasjoner hos oss (hadde uansett ikke betalt masse penger for koronatest fordi vi blir nektet å ta den av den kommunale tjenesten), og vi kan ikke akkurat test oss selv? Anonymkode: 091c4...fc6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418678-jeg-har-tatt-vaksine-p%C3%A5-facebook/page/2/#findComment-149566010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2021 #34 Del Skrevet 17. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er jo ikke en "mening" å være kunnskapsresistent. Anonymkode: 8c19d...8a8 Er det å mene at man ikke trenger å flashe alt man gjør på sosiale medier, det samme som å være kunnskapsresistent? Hvilken kunnskap da? SoMeologi? Anonymkode: 091c4...fc6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418678-jeg-har-tatt-vaksine-p%C3%A5-facebook/page/2/#findComment-149566012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2021 #35 Del Skrevet 17. juni 2021 Jeg tror hadde hele Norge blitt vaksinert på samme dag så hadde ikke dette vært en greie. Men nå er det veldig «stas» å være før naboen. Anonymkode: 9909f...ca5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418678-jeg-har-tatt-vaksine-p%C3%A5-facebook/page/2/#findComment-149566016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2021 #36 Del Skrevet 17. juni 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Det er jo ikke en "mening" å være kunnskapsresistent. Anonymkode: 8c19d...8a8 Whatever altså 🤗 Anonymkode: cc5d3...24f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418678-jeg-har-tatt-vaksine-p%C3%A5-facebook/page/2/#findComment-149566017 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2021 #37 Del Skrevet 17. juni 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jeg mener med at mange skriver "dere som "tenker selv" er konspirasjonsteoretikere" og så videre. At begrepet brukes i negativ betydning. Jeg har for øvrig overprøvd min tannleges klare anbefaling om å fjerne samtlige visdomstenner da jeg var 19. Det var visst ikke plass i munnen, jeg ville få masse plager bla bla bla. Kostet ca 10 000 kroner med bedøvelse og alt. Jeg takket nei. Er 41 år i dag og har ikke hatt noen plager med tennene. Har fortsatt alle visdomstennene mine. Har heller ikke hørt på fastlegen som sa at alt var i orden med sønnen min da han hadde langvarig omgangssyke og ikke tok til seg næring eller vann. Vi skulle avvente over helga, det var ikke noe farlig. Jeg trosset legen og dro på sykehuset med ettåringen, der de konstaterte at han var alvorlig dehydrert og trengte næring intravenøst. Så det jeg vil frem til, er at det er SUNT å tenke selv, reflektere, være nysgjerrig, søke mer informasjon og stole på magefølelse noen ganger, selv om man stoler på den faglige vurderingen til spesialister. BTW, når det gjelder bilmekanikere spesielt, er det mye pakk rundt omkring, unnskyld ordbruk. Både jeg selv og flere av mine venninne opplevde å bli lurt på verksted til å gjøre noe som ikke var nødvendig. Min bestevenninne er mekaniker med 15 års erfaring, og jeg bruker å konsultere med henne etter å ha fått konsultasjon på bilverksted. I halvparten av tilfeller finner hun noe muffens. Anonymkode: 091c4...fc6 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Jeg mener med at mange skriver "dere som "tenker selv" er konspirasjonsteoretikere" og så videre. At begrepet brukes i negativ betydning. Jeg har for øvrig overprøvd min tannleges klare anbefaling om å fjerne samtlige visdomstenner da jeg var 19. Det var visst ikke plass i munnen, jeg ville få masse plager bla bla bla. Kostet ca 10 000 kroner med bedøvelse og alt. Jeg takket nei. Er 41 år i dag og har ikke hatt noen plager med tennene. Har fortsatt alle visdomstennene mine. Har heller ikke hørt på fastlegen som sa at alt var i orden med sønnen min da han hadde langvarig omgangssyke og ikke tok til seg næring eller vann. Vi skulle avvente over helga, det var ikke noe farlig. Jeg trosset legen og dro på sykehuset med ettåringen, der de konstaterte at han var alvorlig dehydrert og trengte næring intravenøst. Så det jeg vil frem til, er at det er SUNT å tenke selv, reflektere, være nysgjerrig, søke mer informasjon og stole på magefølelse noen ganger, selv om man stoler på den faglige vurderingen til spesialister. BTW, når det gjelder bilmekanikere spesielt, er det mye pakk rundt omkring, unnskyld ordbruk. Både jeg selv og flere av mine venninne opplevde å bli lurt på verksted til å gjøre noe som ikke var nødvendig. Min bestevenninne er mekaniker med 15 års erfaring, og jeg bruker å konsultere med henne etter å ha fått konsultasjon på bilverksted. I halvparten av tilfeller finner hun noe muffens. Anonymkode: 091c4...fc6 Jeg tror ikke du helt fikk med deg det jeg skrev. "Jeg tenker selv. Det inkluderer i mange situasjoner å stole på vurderingene til folk..." Altså: 1) Jeg tenker selv 2) Jeg innser at i mange situasjoner er andre svært mye mer kompetent enn meg. Jeg har brukt samme tannlege i 30 år. Jeg har selvsagt spurt tannlege-venner om han er flink, og andre som er pasienter hos ham om de er fornøyde. Alle fastleger kan vurdere feil i enkeltsituasjoner, i noen situasjoner har jeg hatt mer rett enn fastlegen min, det gjør meg ikke til en lege. Jeg bruker et lokalt verksted der jeg både kjenner eieren og mange av kundene, jeg har aldri hørt om at de har lurt noen. Som skrevet tidligere, jeg tenker selv. Det kan være fornuftig å stille spørsmål og undersøke litt på egenhånd. Men hverken spørsmål eller refleksjon rundt helse gjør meg til en lege, farmasøyt eller forsker. Alle er enige i at det er fornuftig å både innhente informasjon og å reflektere. Men du klarer ikke reflektere deg frem til en lege-utdannelse ved å lese innlegg på facebook. Anonymkode: 4a7f7...e21 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418678-jeg-har-tatt-vaksine-p%C3%A5-facebook/page/2/#findComment-149566018 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2021 #38 Del Skrevet 17. juni 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror hadde hele Norge blitt vaksinert på samme dag så hadde ikke dette vært en greie. Men nå er det veldig «stas» å være før naboen. Anonymkode: 9909f...ca5 Skjønner fortsatt ikke greia med det men.. Anonymkode: cc5d3...24f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418678-jeg-har-tatt-vaksine-p%C3%A5-facebook/page/2/#findComment-149566019 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2021 #39 Del Skrevet 17. juni 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg tror ikke du helt fikk med deg det jeg skrev. "Jeg tenker selv. Det inkluderer i mange situasjoner å stole på vurderingene til folk..." Altså: 1) Jeg tenker selv 2) Jeg innser at i mange situasjoner er andre svært mye mer kompetent enn meg. Jeg har brukt samme tannlege i 30 år. Jeg har selvsagt spurt tannlege-venner om han er flink, og andre som er pasienter hos ham om de er fornøyde. Alle fastleger kan vurdere feil i enkeltsituasjoner, i noen situasjoner har jeg hatt mer rett enn fastlegen min, det gjør meg ikke til en lege. Jeg bruker et lokalt verksted der jeg både kjenner eieren og mange av kundene, jeg har aldri hørt om at de har lurt noen. Som skrevet tidligere, jeg tenker selv. Det kan være fornuftig å stille spørsmål og undersøke litt på egenhånd. Men hverken spørsmål eller refleksjon rundt helse gjør meg til en lege, farmasøyt eller forsker. Alle er enige i at det er fornuftig å både innhente informasjon og å reflektere. Men du klarer ikke reflektere deg frem til en lege-utdannelse ved å lese innlegg på facebook. Anonymkode: 4a7f7...e21 Vi snakket om at det å "tenke selv" i gåseøyne er blitt det nye skjellsordet for 2021. Ikke om legeutdanning (i ett ord). Anonymkode: 091c4...fc6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418678-jeg-har-tatt-vaksine-p%C3%A5-facebook/page/2/#findComment-149566023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2021 #40 Del Skrevet 17. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men det er jo det hele - hva er signaleffekt? Og hvorfor KUN vaksine? Burde man ikke bidra til signaleffekt på det meste, egentlig? Altså, bytte ramme hver uke - celleprøve, koronavaksine, barns rettighet, kvinners rettighet, kvinnehelse, mannehelse, lærerstreik osv osv? Anonymkode: 091c4...fc6 Ramme rundt profilbilde er jo ikke noe nytt pga koronavaksine da, det er jo brukt i mange andre støtteaksjoner tidligere, både og det å skifte farge på profilbildet. Anonymkode: 087e0...385 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418678-jeg-har-tatt-vaksine-p%C3%A5-facebook/page/2/#findComment-149566041 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2021 #41 Del Skrevet 17. juni 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ramme rundt profilbilde er jo ikke noe nytt pga koronavaksine da, det er jo brukt i mange andre støtteaksjoner tidligere, både og det å skifte farge på profilbildet. Anonymkode: 087e0...385 Og jeg synes det er like dumt hver gang. Jeg får ikke mer lyst til å støtte en aksjon bare fordi jeg ser en ramme på Facebook.. Jeg støtter noe ut fra informert overbevisning om at det er verdt å støtte. Anonymkode: 091c4...fc6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418678-jeg-har-tatt-vaksine-p%C3%A5-facebook/page/2/#findComment-149566043 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2021 #42 Del Skrevet 17. juni 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Og jeg synes det er like dumt hver gang. Jeg får ikke mer lyst til å støtte en aksjon bare fordi jeg ser en ramme på Facebook.. Jeg støtter noe ut fra informert overbevisning om at det er verdt å støtte. Anonymkode: 091c4...fc6 Og det er jo fint for deg, men at andre velger noe annet betyr ikke at de er dumme Anonymkode: 087e0...385 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418678-jeg-har-tatt-vaksine-p%C3%A5-facebook/page/2/#findComment-149566046 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2021 #43 Del Skrevet 17. juni 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Og det er jo fint for deg, men at andre velger noe annet betyr ikke at de er dumme Anonymkode: 087e0...385 Jeg sier ikke at de som gjør det, er dumme. Jeg sier at handlingen etter min mening er dum. Vi gjør alle dumme handlinger i løpet av dagen, hver eneste dag. Det betyr ikke at vi som mennesker er dumme. Anonymkode: 091c4...fc6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418678-jeg-har-tatt-vaksine-p%C3%A5-facebook/page/2/#findComment-149566047 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2021 #44 Del Skrevet 17. juni 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Og jeg synes det er like dumt hver gang. Jeg får ikke mer lyst til å støtte en aksjon bare fordi jeg ser en ramme på Facebook.. Jeg støtter noe ut fra informert overbevisning om at det er verdt å støtte. Anonymkode: 091c4...fc6 Så hvis du ser at mange du kjenner og som du vet er intelligente og velinformerte mennesker støtter en sak, så påvirker ikke det deg overhode? Da tror jeg du er i mindretall. Anonymkode: e60b2...b9e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418678-jeg-har-tatt-vaksine-p%C3%A5-facebook/page/2/#findComment-149566049 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2021 #45 Del Skrevet 17. juni 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Så hvis du ser at mange du kjenner og som du vet er intelligente og velinformerte mennesker støtter en sak, så påvirker ikke det deg overhode? Da tror jeg du er i mindretall. Anonymkode: e60b2...b9e Jeg vet at alle disse rammene og bildene er poppis-greier, så jeg legger vanligvis ikke merke til det noe særlig. Nei, det påvirker meg overhode ikke at noen har postet noe på Facebook. Bruker folk å la Facebook styre livet deres altså? Anonymkode: 091c4...fc6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418678-jeg-har-tatt-vaksine-p%C3%A5-facebook/page/2/#findComment-149566053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2021 #46 Del Skrevet 17. juni 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Jeg vet at alle disse rammene og bildene er poppis-greier, så jeg legger vanligvis ikke merke til det noe særlig. Nei, det påvirker meg overhode ikke at noen har postet noe på Facebook. Bruker folk å la Facebook styre livet deres altså? Anonymkode: 091c4...fc6 Det er et stykke i mellom "blir påvirket av " og "lar styre livet mitt". Anonymkode: e60b2...b9e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418678-jeg-har-tatt-vaksine-p%C3%A5-facebook/page/2/#findComment-149566064 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2021 #47 Del Skrevet 17. juni 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Jeg vet at alle disse rammene og bildene er poppis-greier, så jeg legger vanligvis ikke merke til det noe særlig. Nei, det påvirker meg overhode ikke at noen har postet noe på Facebook. Bruker folk å la Facebook styre livet deres altså? Anonymkode: 091c4...fc6 Du blir jo helt tydelig påvirket av det, bare på en annen måte som det er tenkt å påvirke. Anonymkode: 087e0...385 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418678-jeg-har-tatt-vaksine-p%C3%A5-facebook/page/2/#findComment-149566065 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2021 #48 Del Skrevet 17. juni 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Du blir jo helt tydelig påvirket av det, bare på en annen måte som det er tenkt å påvirke. Anonymkode: 087e0...385 På hvilken måte da? Anonymkode: 091c4...fc6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418678-jeg-har-tatt-vaksine-p%C3%A5-facebook/page/2/#findComment-149566069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2021 #49 Del Skrevet 17. juni 2021 Tråden min tok en helt annen vending 🤦♀️ Anonymkode: cc5d3...24f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418678-jeg-har-tatt-vaksine-p%C3%A5-facebook/page/2/#findComment-149566101 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2021 #50 Del Skrevet 17. juni 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Så det at man ikke legger ut en ramme på Facebook etter å ha tatt vaksine, betyr at man har null medisinsk kompetanse og er skeptisk til vaksine? For øvrig, 2020 var det aller første året i menneskehetens historie da det å tenke selv ble til et banneord. Anonymkode: 091c4...fc6 Men det ER litt morsomt at de som roper høyest om å tenke selv nærmest kjører copypast fra div nettsider som er kritiske til både viruset og vaksinen? Det lyser ikke akkurat at de har lest tykke forskningsrapporter selv. Jeg har ingen fra livets harde skole på vennelisten min, men alt fra lærere til jurister som har delt sin vaksinering på siden sin. Jeg legger lite ut på fb selv, så kommer ikke til å gjøre det selv. Men skjønner jo tanken bak, at det er signaleffekten de går for. Anonymkode: a87a4...5e1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418678-jeg-har-tatt-vaksine-p%C3%A5-facebook/page/2/#findComment-149566103 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg